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中国産米タンパク質の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年


China Rice Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

中国のライスプロテイン市場は今年度1億440万ドルで、今後5年間のCAGRは5.24%と予測されている。 主なハイライト 米は中国で何十年も主食として食べられてきた。その結果、消費者は米タンパク質を身近で信頼... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国のライスプロテイン市場は今年度1億440万ドルで、今後5年間のCAGRは5.24%と予測されている。

主なハイライト

  • 米は中国で何十年も主食として食べられてきた。その結果、消費者は米タンパク質を身近で信頼できる栄養源と考え、好意的に評価している。消費者は、健康と栄養に対する理解が進むにつれて、健康的な選択肢として認識されている米タンパク質のような植物性タンパク質の代替品を求めている。
  • さらに、食品・飲料セクターにおける米タンパク質の用途は、大豆や動物性乳タンパク質のアレルゲンフレンドリーな代替品として、主に肉の代替品や飲料への利用が増加している。さらに、中国の中産階級が拡大し、可処分所得が増加するにつれて、中国の消費者は高級で健康的な食品、特に米タンパク質をベースとした製品により積極的に支出するようになっている。
  • さらに、クリーンラベル原料やオーガニック認証製品を求める傾向も強まっている。そのため、メーカーは業界のニーズの変化に対応するため、革新的な製品を発売している。
  • 例えば、LLBスペシャリティーズの子会社であるAICは、中国磐錦市にある磐錦和田食品有限公司(Panjin Hetian Food Co.Ltd.が製造している。同社は、ビーガンタンパク質や有機認証食品・栄養成分に対する需要動向の高まりが製品を牽引したとしている。さらに、中国のフィットネス・スポーツ栄養市場は急速に拡大しており、ライスプロテインはアスリートやフィットネス愛好家の間で天然植物性タンパク質サプリメントとして人気がある。

中国ライスプロテイン市場動向

機能性プロテイン飲料の需要増加

  • この市場を牽引しているのは、加工食品から機能性を向上させた健康食品への需要のシフトと、栄養補助食品や食品・飲料など様々な用途で効果的に利用できる米タンパク加水分解物、分離物、濃縮物など様々なタンパク質素材の開発である。
  • 食肉に代わる低アレルギー性食品への需要の高まりは、ライス・プロテイン業界の技術革新に大きく貢献した。アクシオム・フーズのような世界的メーカーは、中国を含む焼き菓子、飲料、製菓、化粧品、スポーツ栄養、香ばしい肉製品向けに米タンパク質を供給している。
  • より高い溶解性、乳化特性、起泡安定性、優れた表面特性といった米タンパク質の特徴により、食品・飲料メーカーの間で好まれている。さらに、米タンパク質は米から抽出される。その結果、中国はかなりの量の米を輸入している。例えば、国連のComtradeによると、2022年、中国は主にインド、パキスタン、ベトナム、タイ、ミャンマーから米を輸入している。さらに、生産とマーケティング戦略も市場の売上を押し上げている。

米タンパク濃縮物が大きな市場シェアを占める。

  • 中国の人口増加により、米タンパク濃縮物のような様々なタンパク源へのニーズが高まっている。例えば、世界銀行グループのデータによると、2022年、中国の総人口は14億1,217万5,000人である。
  • さらに、乳糖不耐症の人々は、米タンパク濃縮物が低アレルギー性で栄養代替品であることから、より身近な存在になりつつある。2022年7月、ProCon/Encyclopaedia Britannica, Inc.によると、乳糖不耐症で構成される国の人口の85%を中国が占めている。
  • さらに、濃縮米タンパクは体の代謝を強化し、糖分レベルを調整するのに役立つ。米タンパク質は脂肪を燃焼させ、皮膚細胞の水分補給を改善するため、体のフィットネスを維持するのに役立つ。そのため、同国の濃縮米飯タンパク質市場を牽引している。さらに、中国における米穀物の輸入額の増加も米タンパク質濃縮物市場を牽引している。
  • 例えば、国連Comtradeのデータによると、2022年、中国における米の輸入額は26億2,269万2,000米ドルで、これは21億8,745万8,000米ドルであった2021年から大幅に増加している。したがって、上記のすべての要因は、同国の市場を積極的に牽引している。

中国ライスプロテイン産業概要

中国の米タンパク市場は断片化されており、小規模なプレーヤーが多い。この市場の主要プレーヤーは、ETChem、Foodchem International Corporation、Kerry Group PLC、Panjin Hetian Food Co.Ltd.、Wuxi Jinnong Biotechnology Co., Ltd.である(アルファベット順)。重要な主要プレーヤーは、近い将来の成長余地が小さいため、製品革新、拡大、買収などの戦略に着手している。米タンパク質の需要は、植物性タンパク質としてオーツ麦、エンドウ豆、大豆の急成長によって無効化され、大手企業は市場を前進させるために注目すべき額の投資を行っている。

市場をリードする企業は、革新的で低カロリー、タンパク質豊富な天然成分ベースのプロテインパウダーの発売に注力している。特定のニーズに対応した製品を開発するため、研究開発に巨額の投資が行われている。このため、天然素材のカテゴリーで技術革新を進めるメーカーにはチャンスがある。さらに、大手メーカーは生産能力を拡大し、市場の他のメーカーに差をつけるために輸出施設を補うことを戦略的に計画している。さらに、これらのプレーヤーは、地元市場で優位に立つために地元プレーヤーと合併している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲

3 調査方法

4 エグゼクティブサマリー

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 ビーガン/植物性タンパク質源への志向の高まり
5.1.2 機能性タンパク質飲料への需要の高まり
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 代替製品との競争
5.3 ポーターのファイブフォース分析
5.3.1 サプライヤーの交渉力
5.3.2 買い手/消費者の交渉力
5.3.3 新規参入者の脅威
5.3.4 代替製品の脅威
5.3.5 競争ライバルの激しさ

6 市場の区分
6.1 形状
6.1.1 濃縮液
6.1.2 分離液
6.1.3 テクスチャー/加水分解物
6.2 エンドユーザー
6.2.1 パーソナルケアおよび化粧品
6.2.2 食品と飲料
6.2.2.1 ベーカリー
6.2.2.2 飲料
6.2.2.3 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
6.2.2.4 スナック
6.2.3 サプリメント
6.2.3.1 高齢者栄養および医療栄養
6.2.3.2 スポーツ/パフォーマンス栄養

7 競争環境
7.1 最も採用されている戦略
7.2 市場シェア分析
7.3 企業プロフィール
7.3.1 Bioway (Xi'An) Organic Ingredients Co.,Ltd.
7.3.2 ETChem
7.3.3 Foodchem International Corporation
7.3.4 ケリーグループPLC
7.3.5 Panjin Hetian Food Co.Ltd.
7.3.6 無錫金農生物技術有限公司
7.3.7 西安レイビオ天然素材有限公司
7.3.8 A.コスタンティーノ&C.スパ
7.3.9 Südzucker AG
7.3.10 Axiom Foods Inc.

8 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The China rice protein market was valued at USD 104.4 million in the current year and is projected to register a CAGR of 5.24% over the next five years.

Key Highlights

  • Rice has been a staple diet in China for decades. As a result, consumers are providing rice protein with favorable reviews, considering it a familiar and trustworthy source of nutrients. Consumers are seeking plant-based protein alternatives like rice protein, which is perceived as a healthy option, as their understanding of health and nutrition progresses.
  • Further, rice protein applications in the food and beverages sector are rising as an allergen-friendly alternative to soy and animal dairy proteins, mainly as meat alternatives and in beverages. In addition, consumers in China are willing to spend more on premium, healthy food products, particularly rice protein-based products, as the Chinese middle class expands and disposable income increases.
  • Moreover, the trend for clean-label ingredients and organic certified products is gaining more traction. Therefore, manufacturers are launching innovative products to address the changing needs of the industry.
  • For instance, AIC, a subsidiary of LLB Specialties, provides various product offerings such as organic rice protein, organic brown rice protein, and organic pumpkin seed protein, manufactured by Panjin Hetian Food Co. Ltd, located in Panjin City, China. The company claims that the rising demand trend for vegan proteins and organic-certified food and nutrition ingredients drove the products. Additionally, the fitness and sports nutrition market in China is rapidly increasing, and rice protein is popular as a natural, plant-based protein supplement among athletes and fitness enthusiasts.

China Rice Protein Market Trends

Increasing Demand for Functional Protein Beverages

  • The market is driven by the shift in demand from processed food to healthy food products with improved functionalities and the development of various protein ingredients such as rice protein hydrolysates, isolates, and concentrates for effective utilization in various applications such as dietary supplements and food & beverages.
  • The increased demand for hypoallergenic alternatives to meat from the sector contributed to significant innovation in the rice protein industry. Global manufacturers, such as Axiom Foods, supply rice protein for baked goods, beverages, confectionery, cosmetics, sports nutrition, and savory meat products, including China.
  • The features of rice protein, such as higher solubility, emulsifying properties, foaming stability, and superior surface properties, make it a preferred choice among food and beverage manufacturers. Moreover, rice protein is extracted from rice. As a result, China imports a significant amount of rice. For instance, according to the UN Comtrade, in 2022, China imported rice mostly from India, Pakistan, Vietnam, Thailand, and Myanmar. Further, production and marketing strategies are also driving sales in the market.

Rice Protein Concentrate Holds a Significant Market Share.

  • The increasing population in the country drives the need for various protein sources, such as rice protein concentrate. For instance, according to the World Bank Group data, in 2022, China accounted for 1,412.175 million population in total.
  • Moreover, people with lactose intolerance are becoming more familiar with rice protein concentrate because it is hypoallergenic and a nutritional substitute. In July 2022, according to the ProCon/Encyclopaedia Britannica, Inc., China accounted for 85% of the country's population consisting of lactose intolerance.
  • Further, rice protein concentrate helps strengthen the body's metabolism and regulate sugar levels. It helps to maintain the fitness of the body as rice proteins help to burn fats and improves the hydration of the skin cell. Thus driving the rice protein concentrate market in the country. Additionally, increasing rice grains' import value in China also drives the rice protein concentrate market.
  • For instance, according to the UN Comtrade data, in 2022, the import value of rice in China accounted for USD 2,622.692 million, which is a significant increase from 2021, which accounted for USD 2,187.458 million. Hence, all the above-mentioned factors positively drive the market in the country.

China Rice Protein Industry Overview

The China rice protein market is fragmented and has a large number of small-scale players. The major players in this market are ETChem, Foodchem International Corporation, Kerry Group PLC, Panjin Hetian Food Co. Ltd, and Wuxi Jinnong Biotechnology Co., Ltd (sorted alphabetically). Significant major players are embarking on strategies, such as product innovation, expansion, and acquisition, as there is a small room for growth in the near future. The demand for rice protein is nullified by the surging growth of oats, peas, and soy as plant-based proteins, wherein major players have a notable amount of investment to push the market forward.

The market leaders focus on launching innovative, low-calorie, protein-rich, and natural ingredient-based protein powders. Huge investments have been made in R&D to develop products for specific needs. Thus, the opportunities lie in for the manufacturers to innovate in technological advancements under the natural category. Further, the major players are expanding their production capacities and strategically planning to supplement their export facilities in order to stand out among other manufacturers in the market. Moreover, these players merge with local players to gain dominance in the local markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions and Market Definition
2.2 Scope of the Study

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Inclination Towards Vegan/Plant-based Protein Sources
5.1.2 Increasing Demand for Functional Protein Beverages
5.2 Market Restraints
5.2.1 Competition from Substitute Products
5.3 Porter's Five Forces Analysis
5.3.1 Bargaining Power of Suppliers
5.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.3.3 Threat of New Entrants
5.3.4 Threat of Substitute Products
5.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 Market Segmentation
6.1 Form
6.1.1 Concentrates
6.1.2 Isolates
6.1.3 Textured/Hydrolyzed
6.2 End-User
6.2.1 Personal Care and Cosmetics
6.2.2 Food and Beverages
6.2.2.1 Bakery
6.2.2.2 Beverages
6.2.2.3 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
6.2.2.4 Snacks
6.2.3 Supplements
6.2.3.1 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
6.2.3.2 Sport/Performance Nutrition

7 Competitive Landscape
7.1 Most Adopted Strategies
7.2 Market Share Analysis
7.3 Company Profiles
7.3.1 Bioway (Xi'An) Organic Ingredients Co.,Ltd
7.3.2 ETChem
7.3.3 Foodchem International Corporation
7.3.4 Kerry Group PLC
7.3.5 Panjin Hetian Food Co. Ltd
7.3.6 Wuxi Jinnong Biotechnology Co.,Ltd
7.3.7 Xi'an Laybio Natural Ingredients Co.,Ltd
7.3.8 A. Costantino & C. spa
7.3.9 Südzucker AG
7.3.10 Axiom Foods Inc.

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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