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中国タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


China Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

中国のプロテイン市場規模は2024年に23.0億米ドルと推定され、2029年には32.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.03%である。 タンパク質の機能性に対する需要の高まりと... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国のプロテイン市場規模は2024年に23.0億米ドルと推定され、2029年には32.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.03%である。

タンパク質の機能性に対する需要の高まりと、タンパク質が豊富な食生活に対する意識の高まりが、国内における食品・飲料部門の市場シェア拡大につながっている。

  • 食品・飲料セグメントにおけるタンパク質の需要は、主にタンパク質の機能性に対する需要の増加やタンパク質が豊富な食生活に対する意識といった要因によって牽引されている。食品・飲料分野では、2022年に肉/鶏肉/シーフードおよび肉代替製品分野が36.5%の主要数量シェアを占め、次いで乳製品および乳製品代替製品分野が17.9%であった。このセグメントは予測期間中、CAGR 6.83%と予測され、金額成長率で他の用途を上回りそうである。
  • 動物飼料セグメントは市場で第2位のシェアを占めている。このセグメントは、予測期間中、名目CAGR 8.56%(金額ベース)で市場を牽引すると予測されている。大豆粕は、動物用飼料、特に単胃動物用の飼料に使用される一般的なタンパク質源の中で最も高いリジン消化率(91%)を持つため、植物性タンパク質は動物用飼料産業で主に使用されている。高品質の大豆を給餌された家畜はより健康で、人間が消費するタンパク質源としても豊富であ る。
  • プロテイン市場ではサプリメントが大きなシェアを占めており、スポーツ栄養のサブセグメントが市場を大きく支配している。予測期間中のCAGRは、金額ベースで3.09%を記録すると予測される。中国の国家栄養計画(2017-2030)および健康中国2030構想の継続的な実行は、スポーツフィットネスの推進に役立ち、それによってタンパク質市場に高い需要を引き出すと予想される。これを受けて、中国ではスポーツに参加したりジムに通ったりする若年層が増えている一方、高齢者はスクエアダンスのような身体活動を取り入れている。

中国プロテイン市場動向

動物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす

  • かつて中国全土の大人は、牛乳や乳製品(乳タンパク質を含む)は子供や高齢者の食べ物というイメージが強かったため、主に無視していた。しかし、この傾向は近年変わってきている。14億人近い人口を抱える中国は、今や世界第2位の乳製品消費国となった。中国は、ニュージーランドを拠点とする酪農家からドイツの酪農家まで、さまざまな国から製品を輸入している。中国の動物性タンパク質市場は、健康志向の高い人々の高品質なタンパク質原料に対する大きな需要を目の当たりにしてきた。一人当たりの消費量は2016年の40グラムから2021年には45.1グラムに増加する。
  • 有機乳タンパク質は中国で最も広く消費されている。オーガニック部門はダイナミックな需要を目の当たりにしており、約57%の母親がオーガニック製品を検討している。アーラ・フーズは2021年に、機能性タンパク質原料のNutrilacシリーズを使用した2つの革新的な「オーガニック・キッズ・スナック」コンセプトを発表した。フォンテラ社は、非常にソフトで咀嚼時間が比較的短いミルクプロテインバーSureProteinTM SoftBar 1000を発売した。
  • 中国市場では、食品用途におけるコラーゲンタンパク質の需要が急速に伸びている。この製品は欧米諸国ではすでに定着し、販売されている。中国での需要は、美容志向の栄養製品が与える影響に対する意識の高まりに後押しされている。この傾向は、中国では「口腔美容」または「美食」として知られている。中国はアジア太平洋地域で最大のホエイプロテイン市場である。ホエイプロテインは様々な体重管理や美容製品の製造に広く使用されているため、中国のパーソナルケア市場ではホエイプロテインの需要が増加している。

アフリカ豚フィーバーの発生で中国国内の食肉生産が増加

  • 動物性タンパク質の生産量は2019年に10%の最も高い減少を観測したが、これは消費者の乳製品の1日摂取量が97グラムと報告され、需要の減少により世界平均の303グラムを下回ったためである。中国住民の食事指導では、乳製品の1日摂取量は300グラムが推奨されている。米国は301条関税撤廃の実施に伴い、脱脂粉乳、チーズ、ホエイパウダーを輸出している。中国政府はチーズ、乳清、バターなどの乳製品加工品を良質なタンパク源として奨励している。
  • 2020年、中国の生乳生産量はCOVID-19の流行により緩やかな伸びを示した。これは主に輸送制限と乳製品加工活動の減少によるものである。生産量の減少は主に小規模農場で見られた。大規模酪農場は大手乳業メーカーとの契約酪農のため、影響は少なかった。流動乳を含むほとんどの乳製品の生産量は、2020年には5%~11%減少した。USDAによれば、中国の流動乳の輸入量は2021年には98万MTに増加する。中国への流動乳の主要供給国は欧州連合で、ニュージーランドがこれに続く。
  • アフリカ豚フィーバーの発生により、中国国内の牛肉生産量は増加した。牛肉は、サラダや加工された調理済みミールパックなど、ヘルシーなタンパク質の選択肢として中国で宣伝された。2022年12月、中国の全国農業農村事務会議は、同国の5ヵ年計画における豚肉の年間生産目標を、現在の生産率を約35%上回る5,500万トンとすることを決定した。全国の牛と豚は大規模な繁殖と生産を目的としているため、コラーゲン生産に十分な原料を提供している。

中国プロテイン産業概要

中国プロテイン市場は細分化されており、上位5社で19.64%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー、ダーリング・イングリーディエンツ・インク、フォンテラ・コーペラティブ・グループ・リミテッド、富士石油ホールディングス・インク、インターナショナル・フレーバーズ・アンド・フレグランス・インク(アルファベット順)である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 動物性
3.2.2 植物
3.3 生産動向
3.3.1 動物性
3.3.2 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 中国
3.5 バリューチェーンと流通経路分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 出典
4.1.1 動物
4.1.1.1 タンパク質タイプ別
4.1.1.1.1 カゼインおよびカゼイネート
4.1.1.1.2 コラーゲン
4.1.1.1.3 卵タンパク質
4.1.1.1.4 ゼラチン
4.1.1.1.5 昆虫タンパク質
4.1.1.1.6 牛乳タンパク質
4.1.1.1.7 ホエイプロテイン
4.1.1.1.8 その他の動物性タンパク質
4.1.2 微生物
4.1.2.1 タンパク質タイプ別
4.1.2.1.1 藻類タンパク質
4.1.2.1.2 マイコプロテイン
4.1.3 植物
4.1.3.1 タンパク質タイプ別
4.1.3.1.1 麻タンパク質
4.1.3.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.3.1.4 米プロテイン
4.1.3.1.5 大豆プロテイン
4.1.3.1.6 小麦プロテイン
4.1.3.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品および飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 ダーリング・イングレディエンツ社
5.4.3 フォンテラ・コオペラティブ・グループ・リミテッド
5.4.4 フードケム・インターナショナル・コーポレーション
5.4.5 富士石油ホールディングス株式会社
5.4.6 甘粛華安生物技術集団
5.4.7 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.8 Linxia Huaan Biological Products Co.Ltd.
5.4.9 羅河五龍ゼラチン有限公司Ltd.
5.4.10 Shandong Jianyuan Bioengineering Co.Ltd.
5.4.11 山東玉王実業有限公司Ltd.
5.4.12 ウィルマー・インターナショナル

蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The China Protein Market size is estimated at USD 2.30 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.03% during the forecast period (2024-2029).

The increasing demand for protein functionalities and awareness about protein-rich diets, has led to an increased market share of food and beverage segment in the country

  • The demand for proteins in the food and beverage segment is primarily driven by factors such as increasing demand for protein functionalities and awareness about protein-rich diets. In the food and beverage category, the meat/poultry/seafood and meat alternative products segment accounted for the major volume share of 36.5% in 2022, followed by the dairy and dairy alternative products segment with 17.9%. The segment is likely to outpace other applications in terms of value growth rate, with a projected CAGR of 6.83%, during the forecast period.
  • The animal feed segment occupied the second-largest share of the market. The segment is anticipated to drive the market with a nominal CAGR of 8.56%, by value, during the forecast period. Plant proteins are majorly occupied in the animal feed industry as soybean meal has the highest lysine digestibility (91%) of any of the commonly available protein sources used in animal feed formulations, particularly for monogastric species. Livestock fed with high-quality soy is healthier and a richer source of protein for human consumption.
  • The supplements hold a significant share of the protein market, and the sports nutrition sub-segment majorly dominates the market. It is projected to register a CAGR of 3.09%, by value, during the forecast period. The ongoing execution of China’s National Nutrition Plan (2017-2030) and the Healthy China 2030 initiative is expected to help propel sports fitness and thereby draw high demand for the protein market. In response, a growing number of younger people in China are participating in sports and going to the gym, while older people are embracing physical activities like square dancing.

China Protein Market Trends

Animal protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • In the past, adults across China mainly ignored milk and dairy products (including milk protein) because they were seen as food for children or the elderly. However, this trend has changed in recent years. The nation of nearly 1,400 million people is now the second-largest consumer of dairy products in the world. China imports products from various other countries, ranging from New Zealand-based dairies to German industries. The Chinese animal protein market has witnessed a huge demand for high-quality protein ingredients from health-conscious people. The per capita consumption increased from 40 grams in 2016 to 45.1 grams in 2021.
  • Organic milk protein is most widely consumed in China. The organic sector witnesses a dynamic demand, with around 57% of mothers considering organic products. Arla Foods introduced two innovative 'organic kiddies snack' concepts by using its Nutrilac range of functional protein ingredients in 2021. Fonterra launched SureProteinTM SoftBar 1000, a milk protein bar that is exceptionally soft with a relatively short chew time.
  • The Chinese market is witnessing rapid growth in the demand for collagen protein in food applications. This product is already well-established and marketed in western countries. Its demand in China is being fueled by the rising awareness of the impact of beauty-oriented nutritional products. This trend is known as "oral beauty" or "beautiful eating" in China. China is the largest market for whey protein in the Asia-Pacific region. The Chinese personal care market witnessed an increase in the demand for whey protein as it is widely used in the production of various weight management and beauty products.

China's domestic meat production increased due to the outbreak of African Swine Fever

  • The production of animal protein observed the highest decline of 10% in 2019 because consumers’ daily intake of dairy products was reported to be 97 grams, which was lower than the global average of 303 grams, due to lower demand. The Dietary Guidance for Chinese Residents recommends a daily intake of 300 grams of dairy products. The United States exports skimmed milk powder, cheese, and whey powder, following the implementation of the Section 301 tariff exclusion. The Chinese government promotes processed dairy products, including cheese, whey, and butter, as good sources of protein.
  • In 2020, milk production in China witnessed moderate growth due to the COVID-19 pandemic. This was majorly due to transport restrictions and reduced dairy processing activities. The fall in production was mainly observed in small farms. Large farms were less affected due to contract farming with major dairy manufacturers. The production of most dairy products, including fluid milk, dropped by 5%-11% in 2020. China's import of fluid milk increased to 980,000 MT in 2021, as per the USDA. The European Union is the major supplier of fluid milk to China, followed by New Zealand.
  • China's domestic beef production increased due to the outbreak of African Swine Fever. Beef was promoted in China as a healthy protein option in salads or processed ready-to-eat meal packs. In December 2022, China's National Conference of Agricultural and Rural Affairs decided to set an annual pork production target of 55 million metric ton for the country's five-year plan, which is approximately 35% above the current production rate. Cattle and pigs across the country account for large-scale breeding and production purposes, thereby providing sufficient raw material for collagen production.

China Protein Industry Overview

The China Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 19.64%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Darling Ingredients Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, FUJI OIL HOLDINGS INC. and International Flavors & Fragrances, Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Animal
3.2.2 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Animal
3.3.2 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 China
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Source
4.1.1 Animal
4.1.1.1 By Protein Type
4.1.1.1.1 Casein and Caseinates
4.1.1.1.2 Collagen
4.1.1.1.3 Egg Protein
4.1.1.1.4 Gelatin
4.1.1.1.5 Insect Protein
4.1.1.1.6 Milk Protein
4.1.1.1.7 Whey Protein
4.1.1.1.8 Other Animal Protein
4.1.2 Microbial
4.1.2.1 By Protein Type
4.1.2.1.1 Algae Protein
4.1.2.1.2 Mycoprotein
4.1.3 Plant
4.1.3.1 By Protein Type
4.1.3.1.1 Hemp Protein
4.1.3.1.2 Pea Protein
4.1.3.1.3 Potato Protein
4.1.3.1.4 Rice Protein
4.1.3.1.5 Soy Protein
4.1.3.1.6 Wheat Protein
4.1.3.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Archer Daniels Midland Company
5.4.2 Darling Ingredients Inc.
5.4.3 Fonterra Co-operative Group Limited
5.4.4 Foodchem International Corporation
5.4.5 FUJI OIL HOLDINGS INC.
5.4.6 Gansu Hua'an Biotechnology Group
5.4.7 International Flavors & Fragrances, Inc.
5.4.8 Linxia Huaan Biological Products Co. Ltd
5.4.9 Luohe Wulong Gelatin Co. Ltd
5.4.10 Shandong Jianyuan Bioengineering Co. Ltd
5.4.11 Shandong Yuwang Industrial Co. Ltd
5.4.12 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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