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中国植物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


China Plant Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

中国の植物性タンパク質市場規模は2024年に14.2億米ドルと推定され、2029年には20.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.93%である。 植物性タンパク質がもたらす健康上の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国の植物性タンパク質市場規模は2024年に14.2億米ドルと推定され、2029年には20.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.93%である。

植物性タンパク質がもたらす健康上の利点が、特に動物飼料や飲食料品分野での応用を後押しした。

  • 同地域における植物タンパク質の用途別セグメントでは、2022年には動物飼料が52.51%の主要数量シェアを占め、次いで食品・飲料セグメントが52.51%の数量シェアを占めた。また、動物飼料は、予測期間(2023-2029年)中、金額ベースでCAGR 9.10%を記録し、中国の植物性タンパク質市場で最も急成長するセグメントと予測されている。消費者の嗜好が植物性タンパク質にシフトしていることが、植物性タンパク質を強化した製品の革新に強く影響している。同国では、増大する需要に対応し、増加する顧客ニーズに応えるため、製品の発売が行われている。
  • 食品・飲料分野のタンパク質需要は、主にタンパク質機能に対する需要の増加や高タンパク質食に対する意識などの要因によって牽引されている。食品・飲料分野では、国内の消費者の間で菜食主義の傾向が高まっていることから、2020年には肉代替品サブセグメントが48.4%成長し、乳製品・乳製品代替品サブセグメント(22.4%)がこれに続く。肉/鶏肉/シーフードおよび肉代替品サブセグメントは、予測期間中、金額ベースで食品・飲料セグメントの中で最も速いCAGR 7.07%を記録すると予想される。
  • 中国の植物性タンパク質市場は、2020年に金額ベースで13.98%の最高の前年比成長率を目撃した。COVID-19の流行により、人々は栄養価の高いビーガン食を選んだ。例えば、2020年には2億人以上が菜食主義を実践し、その数は2016年から最も多くなった。しかし、嗜好が少食にシフトし、従来の食事をより健康的で便利なオプションに置き換えるため、エンドウ豆タンパク質の売上は2020年に急増した。

中国植物性タンパク質市場の動向

消費を支える植物性肉の人気上昇

  • 植物性タンパク質は中国でますます受け入れられつつある。植物性プロテインの認知度は2021年に90%に達した。中国の消費者の50%以上が国内のニュースソースから、48%がソーシャルメディアから植物性タンパク質の情報を得ている。食肉業界における各種植物性タンパク質の使用量は、同国における植物性食肉製品の消費者受容の高まりにより大幅に増加している。加工肉の頻繁な摂取は、心血管疾患のリスクを高め、死亡率を引き起こす可能性があるため、食肉産業における植物性タンパク質の利用が増加している。逆に、全粒穀物、豆類、ナッツ類の摂取量が多いほど、飽和脂肪酸や食事性コレステロールが少なく、水溶性食物繊維や多価不飽和脂肪酸が多いため、心血管に良い影響を与える。
  • 中国のエンドウ豆タンパク質ビジネスも、主に世界の食品セクターにおけるエンドウ豆タンパク質の需要増に後押しされて、活況を呈している。中国の一人当たりのエンドウ豆消費量は、2017年の60.3gから2022年には68.9gに増加した。しかし、欧州連合や米国とは異なり、中国におけるエンドウタンパク質の用途分野は限られている。中国におけるエンドウ豆タンパク質の大半はヘルスケア食品産業で消費されており、食品加工産業における用途はまだ研究開発段階にある。
  • 飼料価格の上昇、貿易摩擦、COVID-19の発生が2021年の国際貿易に不確実性をもたらしているため、中国の大手養豚業者と飼料原料生産業者は、大豆粕への依存度を下げるため、大豆粕の使用量を減らしている。中国最大の飼料原料生産者であるニューホープ六和は、2019年には13.2%、2020年には12.5%であったのに対し、2021年4月末時点では飼料に10%の大豆粕を使用している。

中国は世界一の小麦生産国になると推定される

  • 中国は世界最大の小麦生産国である。2,400万ヘクタールの土地で、年間約1億2,600万トンの小麦が生産されている。小麦は中国の黄河流域と淮河流域で広く栽培されており、トウモロコシと輪作されている。長江流域やその周辺では、コメとの輪作が一般的である。
  • China is also one of the major rice producers in the world and may continue to dominate global production. 中国は世界一の小麦生産国になると推定される and almost self-sufficient in staple grains by 2025. The US Department of Agriculture's Foreign Services (FAS) estimated that China's wheat production would reach 136 million metric ton in 2021-2022, but wheat production grew by 1.6% to reach 133.59 million metric ton. The China Statistics Bureau stated that more high-quality wheat had been planted nationwide. Government policy plays a vital role in rice production. Domestic market liberalization and self-sufficient rice policies through productivity investments (e.g., R&D, irrigation expansion, and other infrastructure) have been and may continue to be China's major national policies in the rice sector.
  • オーツ麦の生産量は穀物の中で第10位であり、中国の18の省と地域で栽培されている重要な飼料作物である。アベナ種には野生種と栽培種があるが、主要な2種は6倍体の殻付きオート麦と裸麦(Avena sativa L.)である。中国は世界有数のエンバク生産国で、年間収穫面積は350,000ヘクタール、収穫量は465,000トン、1ヘクタール当たりの平均収穫量は1.33トンである。

中国植物プロテイン産業概要

中国植物タンパク質市場は断片化されており、上位5社で18.70%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー、不二製油グループ、インターナショナル・フレーバー&フレグランス・インク、ケリー・グループPLC、ウィルマー・インターナショナル・リミテッドである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 中国
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.4.2 フードケム・インターナショナル・コーポレーション
5.4.3 不二製油グループ
5.4.4 International Flavors & Fragrances Inc.
5.4.5 ケリー・グループ PLC
5.4.6 ロケット・フレール
5.4.7 Shandong Jianyuan Bioengineering Co.Ltd.
5.4.8 Shandong Qufeng Food Technology Co.Ltd.
5.4.9 山東玉王実業有限公司Ltd.
5.4.10 ウィルマー・インターナショナル
5.4.11 Wuxi Jinnong Biotechnology Co.Ltd.
5.4.12 煙台双塔食品有限公司Ltd.

蛋白質原料業界のCEOに対する6つの重要な戦略的質問

7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集

 

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Summary

The China Plant Protein Market size is estimated at USD 1.42 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.08 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.93% during the forecast period (2024-2029).

Heath benefits associated with plant protein drove the application especially in animal feed and F&B sector

  • Animal feed was the leading segment, by application, for plant protein in the region, accounting for a major volume share of 52.51%, followed by the food and beverages segment, with a 52.51% volume share, in 2022. Animal feed is also projected to be the fastest-growing segment in the Chinese plant proteins market, with a CAGR of 9.10% by value during the forecast period (2023-2029). Consumer preferences shifting toward these proteins strongly influences manufacturers to innovate products enriched with plant proteins. Product launches have been taking place in the country to cater to the growing demand and meet the increasing needs of customers.
  • The demand for proteins in the food and beverage sector is mainly driven by factors such as increasing demand for protein functions and awareness of high-protein diets. In the food and beverage segment, the meat alternative products sub-segment grew by 48.4%, followed by the dairy and dairy alternatives sub-segment (22.4%) in 2020 due to the rising trend of veganism among consumers in the country. The meat/poultry/seafood and meat alternatives sub-segment is expected to register the fastest CAGR of 7.07% within the food and beverage segment, by value, during the forecast period.
  • The Chinese plant proteins market witnessed the highest Y-o-Y growth rate of 13.98% by value in 2020. Due to the COVID-19 pandemic, people opted for vegan diets with high nutrition. For instance, more than 200 million people followed a vegan diet in 2020, the highest number from 2016. However, the sales of pea proteins spiked in 2020 due to preferences shifting toward smaller meals and substituting traditional diets with healthier and more convenient options.

China Plant Protein Market Trends

Growing popularity of plant-based meat to support consumption

  • Plant-based proteins are increasingly gaining acceptance in China. The awareness of plant-based protein reached 90% in 2021. More than 50% of Chinese consumers get plant-based protein information from domestic news sources, and 48% get it from social media. The usage of various plant proteins in the meat industry is increasing substantially due to the rising consumer acceptance of plant-based meat products in the country. Frequent consumption of processed meat can increase the risk of cardiovascular diseases and cause mortality, thus leading to the growth of the use of plant proteins in the meat industry. On the contrary, a higher intake of whole grains, legumes, and nuts is associated with cardiovascular benefits as they have less saturated fatty acids and dietary cholesterol and more soluble fibers and polyunsaturated fatty acids.
  • China's pea protein business is also booming, primarily fueled by the rising demand for pea protein in the global food sector. The per capita consumption of peas in China increased from 60.3 g in 2017 to 68.9 g in 2022. However, unlike in the European Union and the United States, the application sectors of pea protein in China are limited. The majority of pea protein in China is consumed by the healthcare food industry, while applications in the food processing industry are still in the R&D stage.
  • Due to rising feed prices, trade tensions, and the COVID-19 outbreak raising uncertainty for international trade in 2021, China's leading hog and feedstock producers were using lesser soybean meal to decrease the country's reliance on the crop. The largest producer of feedstock in China, New Hope Liuhe, was using 10% soybean meal in farm feed as of the end of April 2021 as opposed to 13.2% in 2019 and 12.5% in 2020.

China is estimated to become the world's top wheat producer

  • China is the world's largest producer of wheat. Around 126 million metric ton of wheat is produced by the country per year on an area of 24 million ha. Wheat is cultivated extensively in the Yellow River and Huai River Valleys of China, where the crop is rotated with maize. It is more commonly rotated with rice along and around the Yangtze River Valley.
  • China is also one of the major rice producers in the world and may continue to dominate global production. China is estimated to become the world's top wheat producer and almost self-sufficient in staple grains by 2025. The US Department of Agriculture's Foreign Services (FAS) estimated that China's wheat production would reach 136 million metric ton in 2021-2022, but wheat production grew by 1.6% to reach 133.59 million metric ton. The China Statistics Bureau stated that more high-quality wheat had been planted nationwide. Government policy plays a vital role in rice production. Domestic market liberalization and self-sufficient rice policies through productivity investments (e.g., R&D, irrigation expansion, and other infrastructure) have been and may continue to be China's major national policies in the rice sector.
  • Oats rank 10th among cereals in terms of production, and they are an important fodder crop in the nation, grown in 18 provinces and regions in China. Although there are several wild and cultivated Avena species, the two major types are hexaploid hulled and naked oats (Avena sativa L.). China is one of the major oat-producing countries in the world, with an annual harvested area of 350 000 ha, yielding 465 000 ton, with an average yield of 1.33 ton per ha.

China Plant Protein Industry Overview

The China Plant Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 18.70%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Fuji Oil Group, International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group PLC and Wilmar International Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study​
2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS
3.1 End User Market Volume
3.1.1 Baby Food and Infant Formula
3.1.2 Bakery
3.1.3 Beverages
3.1.4 Breakfast Cereals
3.1.5 Condiments/Sauces
3.1.6 Confectionery
3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
3.1.10 RTE/RTC Food Products
3.1.11 Snacks
3.1.12 Sport/Performance Nutrition
3.1.13 Animal Feed
3.1.14 Personal Care and Cosmetics
3.2 Protein Consumption Trends
3.2.1 Plant
3.3 Production Trends
3.3.1 Plant
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 China
3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
4.1 Protein Type
4.1.1 Hemp Protein
4.1.2 Pea Protein
4.1.3 Potato Protein
4.1.4 Rice Protein
4.1.5 Soy Protein
4.1.6 Wheat Protein
4.1.7 Other Plant Protein
4.2 End User
4.2.1 Animal Feed
4.2.2 Food and Beverages
4.2.2.1 By Sub End User
4.2.2.1.1 Bakery
4.2.2.1.2 Beverages
4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
4.2.2.1.5 Confectionery
4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
4.2.2.1.9 Snacks
4.2.3 Personal Care and Cosmetics
4.2.4 Supplements
4.2.4.1 By Sub End User
4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Landscape
5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
5.4.1 Archer Daniels Midland Company
5.4.2 Foodchem International Corporation
5.4.3 Fuji Oil Group
5.4.4 International Flavors & Fragrances Inc.
5.4.5 Kerry Group PLC
5.4.6 Roquette Frères
5.4.7 Shandong Jianyuan Bioengineering Co. Ltd
5.4.8 Shandong Qufeng Food Technology Co. Ltd
5.4.9 Shandong Yuwang Industrial Co. Ltd
5.4.10 Wilmar International Ltd
5.4.11 Wuxi Jinnong Biotechnology Co. Ltd
5.4.12 Yantai Shuangta Food Co. Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX
7.1 Global Overview
7.1.1 Overview
7.1.2 Porter’s Five Forces Framework
7.1.3 Global Value Chain Analysis
7.1.4 Market Dynamics (DROs)
7.2 Sources & References
7.3 List of Tables & Figures
7.4 Primary Insights
7.5 Data Pack
7.6 Glossary of Terms

 

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