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チョコレート市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Chocolate Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のチョコレート市場は、2021年に1,519億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR2.6%を示し、2027年には1778億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界のチョコレート市場は、2021年に1,519億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR2.6%を示し、2027年には1778億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

チョコレートは、テオブロマ・カカオの木の鞘から得られるカカオの種を焙煎して作られる食用製品です。カカオ豆を収穫し、発酵、乾燥、粉砕してペースト状にします。このペーストに高圧をかけて、チョコレート液とココアバターを分離する。この2つの原料をさまざまな割合で混ぜ合わせ、クーベルチュール、ダーク、ミルク、ホワイト、ベーキングチョコレート、ココアパウダーを製造する。チョコレートは、フェネチルアミン、カフェイン、テオブロミン、フラボノイドなどのアルカロイドを豊富に含み、主にケーキ、クッキー、プディング、ブラウニーなどのベーカリー製品や菓子類の製造に使用される。

食品・飲料業界の著しい成長は、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。さらに、さまざまなフレーバーが加えられたり、ナッツやレーズンなどのフィリングが詰め込まれた、固形または分割されたバー/ブロックのバリエーションを含む成形チョコレートに対する消費者の好みの増加も、市場成長に弾みをつけています。さらに、ダークチョコレートの消費による健康上の利点に関する意識の高まりも、成長を促す要因として作用しています。適量のダークチョコレートを定期的に摂取することは、体内の血液循環を改善し、脳機能を高め、血圧を下げ、心臓疾患のリスクを最小限に抑えることが知られています。その他、チョコレート製品のプレミアム化、消費者の興味を引くような美しいパッケージの利用、オーガニック、ビーガン、砂糖やグルテンを含まないチョコレートの生産などが、市場をさらに牽引すると予測されています。

主要な市場細分化。
IMARC Groupでは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界のチョコレート市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、製品タイプ、製品形態、用途、価格、流通に基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ホワイトチョコレート
ミルクチョコレート
ダークチョコレート
その他

製品形態別構成比

成型品
カウントライン
その他

アプリケーション別構成比

食品
ベーカリー
砂糖菓子
デザート
その他
飲料
その他


価格帯別構成比

エブリデーチョコレート
プレミアムチョコレート
季節限定チョコレート

流通別内訳。

ダイレクトセールス(B2B)
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンラインストア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主なプレイヤーとして、Arcor、Barry Callebaut、Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG、Chocolaterie Guylian、Ferrero International、Mars Incorporated、Meiji Co.モンデリーズ・インターナショナル(クラフトフーズ)、ムーンストラック・チョコレート・カンパニー、ネスレS.A.、ハーシー・カンパニーなど。

本レポートで回答した主な質問
1.2021年の世界のチョコレート市場規模は?
2.2022年~2027年のチョコレートの世界市場の成長率はどのくらいと予想されますか?
3.チョコレートの世界市場を牽引する主要因は?
4.COVID-19がチョコレートの世界市場に与えた影響とは?
5.チョコレートの世界市場における製品タイプ別の内訳は?
6.チョコレートの世界市場における製品形態別の内訳は?
7.チョコレートの世界市場の用途別内訳は?
8.チョコレートの世界市場の価格別内訳は?
9.チョコレートの世界市場の流通に基づくブレークアップは?
10.チョコレートの世界市場における主要地域は?
11.チョコレートの世界市場における主要なプレイヤー/企業は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Chocolate Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 White Chocolate
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Milk Chocolate
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dark Chocolate
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Form
7.1 Molded
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Countlines
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Food Products
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Major Types
8.1.2.1 Bakery Products
8.1.2.2 Sugar Confectionery
8.1.2.3 Desserts
8.1.2.4 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 Beverages
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Pricing
9.1 Everyday Chocolate
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Premium Chocolate
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Seasonal Chocolate
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution
10.1 Direct Sales (B2B)
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Supermarkets and Hypermarkets
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Convenience Stores
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Online Stores
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Others
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Arcor
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Barry Callebaut
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.4 Chocolaterie Guylian
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.5 Ferrero International
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.6 Mars Incorporated
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 SWOT Analysis
16.3.7 Meiji Co. Ltd.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Mondelez International Inc. (Kraft Foods)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 Moonstruck Chocolate Company
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Nestlé S.A.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 The Hershey Company
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.11.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global chocolate market reached a value of US$ 151.9 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 177.8 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 2.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Chocolate is an edible product that is prepared by roasting cacao seeds obtained from the pods of the Theobroma cacao trees. The cacao beans are harvested, fermented, dried and ground to form a paste. The paste is then put under high pressure for separating the chocolate liquor and cocoa butter. These two ingredients are further mixed in varying proportions to manufacture couverture, dark, milk, white and baking chocolate and cocoa powder. Chocolates are a rich source of various alkaloids, such as phenethylamine, caffeine, theobromine and flavonoids and are majorly used in the production of bakery goods and confectionery products, such as cakes, cookies, puddings and brownies.

Significant growth in the food and beverage industry is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, increasing consumer preference for molded chocolates, which typically include the solid shaped or segmented bar/block variants infused with various additional flavors or stuffed with nuts, raisins and other fillings, is also providing a boost to the market growth. Additionally, rising awareness regarding the health benefits of consuming dark chocolate is acting as another growth-inducing factor. Regular consumption of dark chocolate in moderate quantities is known to improve blood circulation in the body, enhance brain function, lower blood pressure and minimize the risks of heart diseases. Other factors, such as the premiumization of chocolate-based products, utilization of aesthetically appealing packaging to attract consumers’ attention, along with the production of organic, vegan and sugar- and gluten-free chocolates, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global chocolate market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, product form, application, pricing and distribution.

Breakup by Product Type:

White Chocolate
Milk Chocolate
Dark Chocolate
Others

Breakup by Product Form:

Molded
Countlines
Others

Breakup by Application:

Food Products
Bakery Products
Sugar Confectionery
Desserts
Others
Beverages
Others


Breakup by Pricing:

Everyday Chocolate
Premium Chocolate
Seasonal Chocolate

Breakup by Distribution:

Direct Sales (B2B)
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Arcor, Barry Callebaut, Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG, Chocolaterie Guylian, Ferrero International, Mars Incorporated, Meiji Co. Ltd., Mondelez International Inc. (Kraft Foods), Moonstruck Chocolate Company, Nestlé S.A., The Hershey Company, etc.

Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global chocolate market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global chocolate market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global chocolate market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global chocolate market?
5. What is the breakup of the global chocolate market based on the product type?
6. What is the breakup of the global chocolate market based on the product form?
7. What is the breakup of the global chocolate market based on the application?
8. What is the breakup of the global chocolate market based on the pricing?
9. What is the breakup of the global chocolate market based on the distribution?
10. What are the key regions in the global chocolate market?
11. Who are the key players/companies in the global chocolate market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Chocolate Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 White Chocolate
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Milk Chocolate
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dark Chocolate
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Form
7.1 Molded
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Countlines
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Food Products
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Major Types
8.1.2.1 Bakery Products
8.1.2.2 Sugar Confectionery
8.1.2.3 Desserts
8.1.2.4 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 Beverages
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Pricing
9.1 Everyday Chocolate
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Premium Chocolate
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Seasonal Chocolate
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution
10.1 Direct Sales (B2B)
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Supermarkets and Hypermarkets
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Convenience Stores
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Online Stores
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Others
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Arcor
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Barry Callebaut
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.4 Chocolaterie Guylian
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.5 Ferrero International
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.6 Mars Incorporated
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 SWOT Analysis
16.3.7 Meiji Co. Ltd.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Mondelez International Inc. (Kraft Foods)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 Moonstruck Chocolate Company
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Nestlé S.A.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 The Hershey Company
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.11.4 SWOT Analysis

 

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