世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

プレミアムチョコレート市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Premium Chocolate Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のプレミアムチョコレート市場は、2021年に279億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.8%を示し、2027年までに465億3千万米ドルに達すると予測しています。COVID-... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界のプレミアムチョコレート市場は、2021年に279億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.8%を示し、2027年までに465億3千万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

プレミアムチョコレートは、高品質の高級食材と優れた職人技で作られています。ミント、ハチミツ、ビール、エスプレッソ、ブルーベリー、ラズベリー、ザクロ、ピーナッツバターなどのエキゾチックな風味があり、ダーク、ミルク、ホワイトなど、さまざまなバリエーションで広く提供されています。高価格、高級感のあるパッケージ、豊かな味わいや質感から、通常の商品と容易に差別化することができます。最近では、顧客の好みに合わせてカスタマイズできる、美的感覚に優れたパッケージを提供する企業も出てきています。個人向けチョコレートに対する消費者の志向の高まりは、世界中でプレミアムチョコレートの需要を促進しています。

プレミアムチョコレートの市場動向。
チョコレートの健康効果に対する個人の認識が高まっていることと、一人当たりの所得水準が上昇していることが、世界におけるプレミアムチョコレートの需要を促進する重要な要因の一つとなっています。チョコレートは、ストレスの緩和、記憶力の向上、不安の抑制、集中力の強化、脳の血行促進などの効果があります。さらに、チョコレートはキャンディー、焼き菓子、栄養バー、飲料の主要原料として利用されています。このことは、多忙なライフスタイルや食生活の変化に伴うパッケージ食品の消費量の増加と相まって、市場の成長に寄与しています。これとは別に、個人の健康意識の高まりが、オーガニック、ビーガン、シュガーフリー、グルテンフリーの製品への需要を喚起しています。さらに、市場をリードする企業は、クリスマス、ディワリ、新年などの特別な機会に、高品質のナッツ、穀物、シリアルを配合した限定プレミアム・チョコレートをeコマース・チャネルで提供しています。これは、オンライン小売の認知度向上と、送料無料や魅力的な割引の利用といった関連メリットと相まって、今後数年間で市場プレイヤーに有利な機会を提供すると予想されます。

主な市場細分化
IMARCグループは、世界のプレミアムチョコレート市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージタイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ダークチョコレート
ミルクチョコレート
ホワイトチョコレート
その他

包装形態別内訳

標準包装
ギフト包装

流通チャネル別内訳。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
コンビニエンスストア
専門店
オンラインストア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、Cargill Incorporated、Cemoi、Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG、Ferrero International S.A、Lake Champlain Chocolates、Mars Incorporated、Mondelez International Inc、Nestlé S.A、Neuhaus、Pierre Marcolini Group、The Hershey CompanyおよびYildiz Holdingなどの主要企業のプロファイルと一緒に調査されています。本レポートで回答した主な質問
プレミアムチョコレートの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はプレミアムチョコレートの世界市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
パッケージタイプに基づく市場のブレークアップは?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
プレミアムチョコレートの世界市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Premium Chocolate Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Dark Chocolate
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Milk Chocolate
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 White Chocolate
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Standard Packaging
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gift Packaging
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Cargill Incorporated
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 SWOT Analysis
14.3.2 Cémoi
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.4 Ferrero International S.A.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Lake Champlain Chocolates
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Mars Incorporated
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 SWOT Analysis
14.3.7 Mondelez International Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Nestlé S.A.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Neuhaus
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Pierre Marcolini Group
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 The Hershey Company
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Yildiz Holding
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global premium chocolate market reached a value of US$ 27.9 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 46.53 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Premium chocolates are made using high-quality fine ingredients with superior craftsmanship. They are widely available in different variants, ranging from dark, milk, and white, with exotic flavors like mint, honey, beer, espresso, blueberry, raspberry, pomegranate, and peanut butter. They can easily be differentiated from their regular counterparts based on their high price, luxury packaging, and rich taste and texture. Nowadays, companies are offering aesthetically- pleasing packages that can be customized according to customer preferences. The increasing consumer inclination towards personalized chocolates is driving the demand for premium chocolates across the globe.

Premium Chocolate Market Trends:
The growing awareness among individuals of the health benefits of chocolates, along with inflating per capita income levels, represents one of the key factors driving the demand for premium chocolates around the world. Chocolate aids in relieving stress, improving memory, controlling anxiety levels, enhancing the ability to focus, and boosting blood circulation to the brain. Moreover, it is utilized as a key ingredient in preparing candies, baked goods, nutritional bars, and beverages. This, in confluence with the rising consumption of packaged food items on account of hectic lifestyles and changing dietary preferences, is contributing to the market growth. Apart from this, the increasing health consciousness among individuals is catalyzing the demand for organic, vegan, sugar-free, and gluten-free variants. Furthermore, leading market players are offering limited-edition premium chocolates fortified with high-quality nuts, grains, and cereals for special occasions, such as Christmas, Diwali, and New Year, via e-commerce channels. This, coupled with the rising awareness of online retailing and associated benefits like free shipping and the availability of attractive discounts, is anticipated to provide lucrative opportunities to market players in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global premium chocolate market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, packaging type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Dark Chocolate
Milk Chocolate
White Chocolate
Others

Breakup by Packaging Type:

Standard Packaging
Gift Packaging

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cargill Incorporated, Cémoi, Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG, Ferrero International S.A., Lake Champlain Chocolates, Mars Incorporated, Mondelez International Inc., Nestlé S.A., Neuhaus, Pierre Marcolini Group, The Hershey Company and Yildiz Holding. Key Questions Answered in This Report:
How has the global premium chocolate market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global premium chocolate market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the packaging type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global premium chocolate market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Premium Chocolate Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Dark Chocolate
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Milk Chocolate
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 White Chocolate
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Standard Packaging
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gift Packaging
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Cargill Incorporated
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 SWOT Analysis
14.3.2 Cémoi
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.4 Ferrero International S.A.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Lake Champlain Chocolates
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Mars Incorporated
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 SWOT Analysis
14.3.7 Mondelez International Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Nestlé S.A.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Neuhaus
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Pierre Marcolini Group
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 The Hershey Company
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Yildiz Holding
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る