世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ヨーグルト市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Yogurt Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のヨーグルト市場は、2021年に1,072億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.3%を示し、2027年までに1540億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
107 英語

 

サマリー

世界のヨーグルト市場は、2021年に1,072億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.3%を示し、2027年までに1540億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

ヨーグルトは、牛乳をLactobacillus bulgaricusやStreptococcus thermophilusなどのヨーグルト培養液で発酵させて作る凝固乳製品です。タンパク質、カルシウム、ビタミンB6、B12、リボフラビン、カリウム、マグネシウムを豊富に含んでいます。その高い栄養価の結果、ヨーグルトはいくつかの健康上の利点を提供します。免疫力の向上、2型糖尿病のリスク低下、骨と歯の強化、消化器官のトラブル防止、高血圧や悪玉コレステロールの低下などに役立ちます。近年、メーカー各社は、プロバイオティクス、攪拌型、クリーム型、果肉入りのさまざまなヨーグルトのバリエーションも発表しています。

世界のヨーグルト市場のドライバー

ヨーグルトは低脂肪・低糖質であるため、健康志向の消費者にますます好まれています。これに伴い、メーカーはビタミン、ミネラル、食物繊維を強化したヨーグルト製品を提供しています。例えば、Arla Foods社は、高タンパク低脂肪で、1日の推奨カルシウム摂取量の約27%を含む、食物繊維が豊富なヨーグルトを発売しています。
便利で革新的なパッケージング形式は、メーカーにさまざまな成長機会を提供しています。これに伴い、メーカー各社は、こぼれを最小限に抑え、安全上のリスクを低減する、自己完結型のフロヨボール、絞れるチューブ、窒息防止キャップを備えた容器などの製品を発表しています。
大手乳業メーカーは、世界各地での存在感と市場事業を拡大するために、事業の買収を進めています。例えば、ラクタリス社は、オーガニックヨーグルトメーカーのストーニーフィールド社をグループダノン社から、また、アイスランドスタイルのヨーグルトに特化したシグルズ社という米国の乳製品ブランドを買収しています。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界のヨーグルト市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、フレーバー、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

セットヨーグルト
ギリシャヨーグルト
ヨーグルトドリンク
フローズンヨーグルト
その他

現在、ヨーグルト飲料は最も人気のある製品タイプであり、最大の市場シェアを占めています。ヨーグルト飲料は、プロバイオティクス特性を持ち、健康的な飲料として広く好まれているため、消費者の間で人気を博しています。

フレーバー別構成比

ストロベリーブレンド
バニラ
プレーン
ストロベリー
ピーチ
その他

また、市場はフレーバーによっても分類されています。ヨーグルトの人気フレーバーには、ストロベリーブレンド、バニラ、プレーン、ストロベリー、ピーチ、その他があります。

流通チャネル別内訳。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
コンビニエンスストア
専門店
オンラインストア
その他

中でも、スーパーマーケットやハイパーマーケットは、多数のブランドから多種多様な商品を取り揃えているため、最大の流通チャネルとなっています。また、スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、腐りやすい乳製品の賞味期限を維持するために不可欠な冷蔵倉庫を利用することができます。

地域別の洞察。

アジア太平洋地域
欧州連合
北アメリカ
東ヨーロッパ
ラテンアメリカ
その他

地域別では、アジア太平洋地域が市場全体の大半を占め、主要な市場となっています。同地域では、ヨーグルトが健康的なスナックやデザートとして広く消費されています。その他の主要地域には、欧州連合、北米、東欧、中南米、その他が含まれます。

競合の状況
市場の競争環境も分析されています。大小多数のメーカーが存在することが特徴です。市場で活動している主要なプレーヤーは以下の通りです。

ラクタリスグループ
General Mills Inc.
ネスレ
フリースランド・カンピーナ
ダノン
易利産業集団Ltd.本レポートで回答した主な質問

世界のヨーグルト市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
世界のヨーグルト市場における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のヨーグルト市場にどのような影響を与えたか?
世界のヨーグルト市場における主要な製品タイプは何か?
世界のヨーグルト市場における様々な流通チャネルは何ですか?
世界のヨーグルト市場で利用可能ないくつかのフレーバーは何ですか?
ヨーグルトの価格動向は?
ヨーグルト市場のバリューチェーンにおける様々な段階は何ですか?
ヨーグルト市場の主要な推進要因と課題は何か?
世界のヨーグルト市場の構造と主要プレイヤーは?
ヨーグルト市場の競争の程度は?
ヨーグルト市場の利益率は?
ヨーグルトの製造工場を設立するための主な要件は何ですか?
ヨーグルトはどのように製造されますか?
ヨーグルト製造工場で行われる様々な単位作業とは何ですか?
ヨーグルト製造工場の設立に必要な土地の総面積はどの程度ですか?
ヨーグルト製造工場の設立に必要な機械設備は何ですか?
ヨーグルト製造工場の設立に必要な原材料の要件は何ですか?
ヨーグルトの包装要件は何ですか?
ヨーグルトの輸送要件は何ですか?
ヨーグルト製造工場設立に必要なユーティリティとは?
ヨーグルト製造工場の立ち上げに必要なマンパワーは?
ヨーグルト製造工場設立のためのインフラコストとは?
ヨーグルト製造工場設立のための資本コストは?
ヨーグルト製造工場設立のための運用コストは?
ヨーグルト製造工場の収支はどのようになりますか?
損益分岐点までの所要時間は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Yogurt Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Flavor
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Raw Material Procurement
5.11.2 Manufacturing
5.11.3 Marketing
5.11.4 Distribution
5.11.5 Exports
5.11.6 End-Use
5.12 Porter’s Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
5.13 Key Success Factors and Risk Factors
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Set Yogurt
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Greek Yogurt
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Yogurt Drinks
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Frozen Yogurt
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavor
7.1 Strawberry Blend
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Vanilla
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Plain
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Strawberry
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Peach
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Asia Pacific
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 European Union
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North America
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Eastern Europe
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
11 Yogurt Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Detailed Process Flow
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
12 Project Details, Requirements and Costs Involved
12.1 Land Requirements and Expenditures
12.2 Construction Requirements and Expenditures
12.3 Plant Machinery
12.4 Machinery Pictures
12.5 Raw Material Requirements and Expenditures
12.6 Raw Material and Final Product Pictures
12.7 Packaging Requirements and Expenditures
12.8 Transportation Requirements and Expenditures
12.9 Utility Requirements and Expenditures
12.10 Manpower Requirements and Expenditures
12.11 Other Capital Investments
13 Loans and Financial Assistance
14 Project Economics
14.1 Capital Cost of the Project
14.2 Techno-Economic Parameters
14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
14.4 Taxation and Depreciation
14.5 Income Projections
14.6 Expenditure Projections
14.7 Financial Analysis
14.8 Profit Analysis
15 Key Player Profiles
15.1 Lactalis Group
15.2 General Mills Inc.
15.3 Nestle
15.4 Friesland Campina
15.5 Danone
15.6 Yili Industrial Group Co. Ltd.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global yogurt market reached a value of US$ 107.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 154 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.3% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Yogurt is a coagulated dairy product made by fermenting milk with yogurt cultures like Lactobacillus bulgaricus and Streptococcus thermophilus. It is a rich source of proteins, calcium, vitamins B6 and B12, riboflavin, potassium and magnesium. As a result of its high nutritional value, yogurt offers several health benefits. It helps in improving immunity, lowering the risk of type 2 diabetes, strengthening bones and teeth, preventing digestive problems, and lowering high blood pressure and bad cholesterol. In recent years, the manufacturers have also introduced a wide variety of probiotic, stirred, creamy and pulp-laced yogurt variants.

Global Yogurt Market Drivers:

Yogurt has a low fat and sugar content due to which it is increasingly being preferred by health-conscious consumers. In line with this, manufacturers are offering fortified yogurt products with extra vitamins, minerals and fiber. For instance, Arla Foods has launched a fiber-rich yogurt variant that is high in proteins, low in fats and contains around 27% of the daily recommended intake of calcium.
Convenient and innovative packaging formats offer various growth opportunities to the manufacturers. In line with this, they are introducing products such as self-contained froyo balls, squeezable tubes, and containers equipped with anti-choking cap that minimize spills and reduce potential safety hazards.
The leading dairy companies are acquiring businesses to expand their presence and market operations worldwide. For example, Lactalis acquired the organic yogurt maker Stonyfield from Groupe Danone, and a US-based dairy brand called siggi’s which specializes in Icelandic style yogurt.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global yogurt market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, flavor and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Set Yogurt
Greek Yogurt
Yogurt Drinks
Frozen Yogurt
Others

Currently, yogurt drinks represent the most popular product type, holding the largest market share. Yogurt drinks have gained traction among consumers as they offer probiotic properties and are widely preferred as a healthy beverage.

Breakup by Flavor:

Strawberry Blend
Vanilla
Plain
Strawberry
Peach
Others

The market has also been categorized on the basis of flavors. Some of the popular flavors of yogurt include strawberry blend, vanilla, plain, strawberry, peach and others.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others

Amongst these, supermarkets and hypermarkets represent the largest distribution channel as these stores have a wide variety of products from numerous brands. Supermarkets and hypermarkets also offer access to cold storage which is essential for maintaining the shelf-life of perishable dairy products.

Regional Insights:

Asia Pacific
European Union
North America
Eastern Europe
Latin America
Others

Region-wise, the Asia Pacific is the leading market, accounting for the majority of the total market share. Yogurt is widely consumed in the region as a healthy snack and dessert. Other major regions include European Union, North America, Eastern Europe, Latin America and Others.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has also been analyzed. It is characterized by the presence of numerous small and large manufacturers. Some of the leading players operating in the market are:

Lactalis Group
General Mills Inc.
Nestle
Friesland Campina
Danone
Yili Industrial Group Co. Ltd. Key Questions Answered in This Report:

How has the global yogurt market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global yogurt market?
What has been the impact of COVID-19 on the global yogurt market?
What are the major product types in the global yogurt market?
What are the various distribution channels in the global yogurt market?
What are the several flavors available in the global yogurt market?
What are the price trends of yogurt?
What are the various stages in the value chain of the yogurt market?
What are the key driving factors and challenges in the yogurt market?
What is the structure of the global yogurt market and who are the key players?
What is the degree of competition in the yogurt market?
What are the profit margins in the yogurt market?
What are the key requirements for setting up a yogurt manufacturing plant?
How is yogurt manufactured?
What are the various unit operations involved in a yogurt manufacturing plant?
What is the total size of land required for setting up a yogurt manufacturing plant?
What are the machinery requirements for setting up a yogurt manufacturing plant?
What are the raw material requirements for setting up a yogurt manufacturing plant?
What are the packaging requirements for yogurt?
What are the transportation requirements for yogurt?
What are the utility requirements for setting up a yogurt manufacturing plant?
What are the manpower requirements for setting up a yogurt manufacturing plant?
What are the infrastructure costs for setting up a yogurt manufacturing plant?
What are the capital costs for setting up a yogurt manufacturing plant?
What are the operating costs for setting up a yogurt manufacturing plant?
What will be the income and expenditures for a yogurt manufacturing plant?
What is the time required to break-even?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Yogurt Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Flavor
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Raw Material Procurement
5.11.2 Manufacturing
5.11.3 Marketing
5.11.4 Distribution
5.11.5 Exports
5.11.6 End-Use
5.12 Porter’s Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
5.13 Key Success Factors and Risk Factors
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Set Yogurt
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Greek Yogurt
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Yogurt Drinks
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Frozen Yogurt
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavor
7.1 Strawberry Blend
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Vanilla
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Plain
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Strawberry
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Peach
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Asia Pacific
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 European Union
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North America
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Eastern Europe
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
11 Yogurt Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Detailed Process Flow
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
12 Project Details, Requirements and Costs Involved
12.1 Land Requirements and Expenditures
12.2 Construction Requirements and Expenditures
12.3 Plant Machinery
12.4 Machinery Pictures
12.5 Raw Material Requirements and Expenditures
12.6 Raw Material and Final Product Pictures
12.7 Packaging Requirements and Expenditures
12.8 Transportation Requirements and Expenditures
12.9 Utility Requirements and Expenditures
12.10 Manpower Requirements and Expenditures
12.11 Other Capital Investments
13 Loans and Financial Assistance
14 Project Economics
14.1 Capital Cost of the Project
14.2 Techno-Economic Parameters
14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
14.4 Taxation and Depreciation
14.5 Income Projections
14.6 Expenditure Projections
14.7 Financial Analysis
14.8 Profit Analysis
15 Key Player Profiles
15.1 Lactalis Group
15.2 General Mills Inc.
15.3 Nestle
15.4 Friesland Campina
15.5 Danone
15.6 Yili Industrial Group Co. Ltd.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る