世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ナイジェリアのヨーグルトドリンク市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


Nigeria Yogurt Drinks Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ナイジェリアのヨーグルトドリンク市場は、2021年に1億3800万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.17%を示し、2027年までに2億4700万米ドルの市場に到達すると予測... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,699
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
106 英語

 

サマリー

ナイジェリアのヨーグルトドリンク市場は、2021年に1億3800万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.17%を示し、2027年までに2億4700万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ヨーグルト飲料は、牛乳をラクトバチルス・ブルガリクスやストレプトコッカス・サーモフィルスなどの微生物培養液で発酵させて作る凝乳飲料を指します。タンパク質、カルシウム、ビタミンB6、B12、カリウム、マグネシウム、リボフラビンなどを豊富に含んでいます。ヨーグルト飲料は、免疫力の向上、骨と歯の強化、2型糖尿病のリスクの低下、高血圧レベルのコントロールなど、数多くの健康効果をもたらします。プロバイオティクス、クリーミー、果肉入り、撹拌ヨーグルトなど、さまざまな種類のものが広く販売されています。

ナイジェリアのヨーグルト飲料の市場動向。
ナイジェリアでは、消費者の健康意識の高まりが、主にヨーグルト飲料のような栄養豊富な飲料の需要を促進しています。これに伴い、都市化の進展と消費者の生活水準の向上が、健康的で栄養価の高いヨーグルト飲料の普及をさらに後押ししています。さらに、多様な消費者の嗜好に対応するため、ブルーベリー、マンゴー、ラズベリー、ストロベリーなど、さまざまなエキゾチックな風味のヨーグルト飲料が発売され、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、さまざまなヨーグルトドリンクの選択肢、宅配、多数の割引、安全な支払ゲートウェイなどの利用可能性に基づくeコマースプラットフォームへの消費者の傾倒の高まりも、同国における製品需要を後押ししています。このほか、ナイジェリア政府は、健康やウェルネスに関する意識を高めるために、いくつかの取り組みを開始しています。特に子どもたちの栄養失調のリスクを減らすために健康診断のキャンプが増加していることも、ヨーグルト飲料のような栄養価の高い飲料の需要を促進しています。さらに、低脂肪、非乳製品、ビーガン、パルプ入りなど、さまざまな革新的な製品バリエーションの導入につながるさまざまな国際的市場プレイヤーの浸透が進んでいることも、地域市場にプラスの影響を及ぼしています。これに伴い、特にCOVID-19の流行時に免疫力を高めるのに役立つプロバイオティクスヨーグルト飲料などの機能性飲料に対する需要の高まりが、もう一つの重要な成長促進要因として作用しています。さらに、テトラパック、絞り出し可能なチューブ、外出先で飲むための窒息防止キャップ付きボトル、ヨーグルト飲料の保存期間の延長など、パッケージングソリューションのいくつかの進歩が、今後数年間のナイジェリア市場の成長を促進すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupでは、ナイジェリアのヨーグルトドリンク市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域別予測を掲載しています。当レポートでは、市場をタイプ、流通チャネル、パッケージタイプ、パックサイズに基づいて分類しています。

タイプ別内訳

レギュラー
無脂肪/低脂肪
フレーバー

流通チャネル別構成比。

コンビニエンスストア/従来型店舗
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
オンライン

パッケージタイプ別構成比。

ペットボトル
テトラパック
プラスチックパウチ

パックサイズ別構成比。

200ml
500ml
1リットル
その他

地域別構成比

ノースウェスト
サウスウェスト
北中央部
サウスサウス
北東部
東南

競合の状況
本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレーヤーとして、Bellytastes Foods and Culinary Services、Bobo Food and Beverages Limited、Cedar D' Vine Nig.を挙げています。Limited、Chi Limited (The Coca-Cola Company)、CWAY Group、Fan Milk Nigeria (Danone), Integrated Dairies、Niyya Group、Olam International、Viju Industriesなどです。本レポートで回答した主な質問
ナイジェリアのヨーグルト飲料市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
COVID-19はナイジェリアのヨーグルト飲料業界にどのような影響を及ぼしたか?
市場のタイプ別内訳は?
流通経路に基づく市場の内訳は?
パッケージタイプ別の市場構成は?
パックサイズ別の市場構成は?
ナイジェリアのヨーグルト飲料産業における主要地域市場とは?
ナイジェリア産ヨーグルトドリンク産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
ナイジェリア産ヨーグルトドリンク産業の主要な推進要因と課題は何か?
ナイジェリア産ヨーグルトドリンク産業の構造と主要なプレーヤーは?
ナイジェリア産ヨーグルトドリンク業界の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Nigeria Yogurt Drinks Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trend
5.2.2 Volume Trend
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Packaging Type
5.7 Market Breakup by Pack Size
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Regular
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fat-Free/Low-Fat
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Flavored
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Convenience Stores/Traditional Stores
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Packaging Type
8.1 Plastic Bottles
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Tetra Packs
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Plastic Pouches
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Pack Size
9.1 250 ml
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 500 ml
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 1 Litre
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North West
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 South West
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North Central
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 South South
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 North East
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 South East
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Strengths
11.2 Weaknesses
11.3 Opportunities
11.4 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Market Breakup by Key Players
15.3 Profile of Key Players
15.3.1 Bellytastes Foods and Culinary Service Ltd
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Bobo Food and Beverages Limited
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Cedar D’ Vine Nig. Ltd
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Chi Limited (The Coca-Cola Company)
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 CWAY Group
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Fan Milk Nigeria (Danone)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Integrated Dairies
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Niyya Group
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Olam International
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Viju Industries
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Nigeria yogurt drinks market reached a value of US$ 138 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 247 Million by 2027 exhibiting a CAGR of 10.17% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Yogurt drink refers to a coagulated dairy-based beverage that is prepared by fermenting milk with microorganism cultures like Lactobacillus bulgaricus and Streptococcus thermophilus. It contains a rich amount of proteins, calcium, vitamins B6 and B12, potassium, magnesium, riboflavin, etc. Yogurt drinks offer numerous health benefits in boosting immunity, strengthening bones and teeth, lowering the risk of type 2 diabetes, controlling high blood pressure levels, etc. They are widely available in different varieties, including probiotic, creamy, pulp-laced, and stirred yogurts.

Nigeria Yogurt Drinks Market Trends:
In Nigeria, the rising consumer health consciousness is primarily driving the demand for nutrient-rich beverages, such yogurt drinks. In line with this, the elevating levels of urbanization, coupled with the improving consumer living standards, are further propelling the adoption of healthy and fortified yogurt drinks. Additionally, the launch of yogurt drinks in several exotic flavors, including blueberry, mango, raspberry, strawberry, etc., to cater to diverse consumer tastes and preferences, is further augmenting the market growth. Moreover, the growing consumer inclination towards e-commerce platforms based on the availability of different yogurt drink options, door-step delivery, numerous discounts, secured payment gateways, etc., is also bolstering the product demand in the country. Besides this, the Nigerian government is launching several initiatives for creating awareness pertaining to health and wellness. The rising number of health check-up camps to reduce the risk of malnutrition, particularly among children, is also catalyzing the demand for nutritious beverages like yogurt drinks. Moreover, the increasing penetration of various international market players leading to the introduction of different innovative product variants, such as low-fat, non-dairy, vegan, pulp-laced, etc., is positively influencing the regional market. In line with this, the elevating demand for functional beverages, such as probiotic yogurt drinks that help in boosting immunity, especially during the COVID-19 pandemic, is acting as another significant growth-inducing factor. Additionally, several advancements in the packaging solutions, including tetra packs, squeezable tubes, bottles equipped with anti-choking caps for on-the-go consumption and prolonged shelf life of yogurt drinks, are expected to drive the Nigeria market growth in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Nigeria yogurt drinks market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, distribution channel, packaging type and pack size.

Breakup by Type:

Regular
Fat-Free/Low-Fat
Flavored

Breakup by Distribution Channel:

Convenience Stores/Traditional Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Online

Breakup by Packaging Type:

Plastic Bottles
Tetra Packs
Plastic Pouches

Breakup by Pack Size:

200 ml
500 ml
1 Litre
Others

Breakup by Region:

North West
South West
North Central
South South
North East
South East

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Bellytastes Foods and Culinary Services, Bobo Food and Beverages Limited, Cedar D’ Vine Nig. Limited, Chi Limited (The Coca-Cola Company), CWAY Group, Fan Milk Nigeria (Danone), Integrated Dairies, Niyya Group, Olam International and Viju Industries. Key Questions Answered in This Report:
How has the Nigeria yogurt drinks market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Nigeria yogurt drinks industry?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the packaging type?
What is the breakup of the market based on the pack size?
What are the key regional markets in the Nigeria yogurt drinks industry?
What are the various stages in the value chain of the Nigeria yogurt drinks industry?
What are the key driving factors and challenges in the Nigeria yogurt drinks industry?
What is the structure of the Nigeria yogurt drinks industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the Nigeria yogurt drinks industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Nigeria Yogurt Drinks Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trend
5.2.2 Volume Trend
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Packaging Type
5.7 Market Breakup by Pack Size
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Regular
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fat-Free/Low-Fat
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Flavored
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Convenience Stores/Traditional Stores
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Packaging Type
8.1 Plastic Bottles
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Tetra Packs
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Plastic Pouches
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Pack Size
9.1 250 ml
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 500 ml
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 1 Litre
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North West
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 South West
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North Central
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 South South
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 North East
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 South East
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Strengths
11.2 Weaknesses
11.3 Opportunities
11.4 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Market Breakup by Key Players
15.3 Profile of Key Players
15.3.1 Bellytastes Foods and Culinary Service Ltd
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Bobo Food and Beverages Limited
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Cedar D’ Vine Nig. Ltd
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Chi Limited (The Coca-Cola Company)
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 CWAY Group
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Fan Milk Nigeria (Danone)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Integrated Dairies
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Niyya Group
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Olam International
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Viju Industries
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る