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サーモン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Salmon Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のサーモン市場は、2021年に3.33 Million Tonsの数量に到達しました。今後、IMARCグループは、2027年には417万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.77%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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150 英語

 

サマリー

世界のサーモン市場は、2021年に3.33 Million Tonsの数量に到達しました。今後、IMARCグループは、2027年には417万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.77%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

サケは、サケ科に属する鰭脚魚類の一種です。通常、大西洋と太平洋の北部に生息し、現在最も広く取引されている魚介類の一種です。飽和脂肪酸は少ないが、タンパク質、カルシウム、ビタミンB3、D、亜鉛、ヨウ素、コレステロール、オメガ3脂肪酸などの栄養素が豊富に含まれている。定期的に摂取することで、炎症を鎮め、血圧を下げ、癌の発症リスクを最小限に抑え、動脈を覆っている細胞の機能を向上させる効果があります。これらの健康上の利点から、グリル、ブロイル、ポシェット、ピクルス、ローストなど、さまざまな料理の調理に使用されています。

座りがちな生活習慣、所得水準の上昇、慢性疾患の蔓延、健康と福祉に関する意識の高まりなど、さまざまな要因によって、個人の消費パターンに変化が生じています。彼らは、日々の食事から炭水化物を多く含む食品を除去または減らし、タンパク質を多く含む食品の消費を増やすことに重点を置いています。その結果、パスタ、サラダ、ハンバーガー、タルタルソースなど、普段の食事で消費される料理の調理にサーモンを使用することが増えている。また、サーモン缶、冷凍サーモン、スモークサーモン、サーモンジャーキー、サーモンオイル、サーモンロックス、サーモンスプレッドなど、付加価値の高い商品も多数発売されています。さらに、労働人口の増加や個人の多忙なスケジュールに伴い、すぐに食べられる(RTE)食品や簡単に調理できる食品の売り上げが伸びています。これに伴い、冷凍サーモンや缶詰の便利なパッケージングや入手のしやすさが、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のサーモン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、種類、魚種、最終製品タイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

種類別の内訳

養殖
野生捕獲物

養殖鮭の優位性は明らかである。

魚種別構成比

アトランティック
ピンク
チャム/ドッグ
コーホー
ベニザケ
その他

アトランティックサーモンは、タンパク質、ビタミン、オメガ3脂肪酸を豊富に含むため、現在最も多く消費されているサーモンの一種です。

最終製品タイプ別構成比

冷凍
生鮮
缶詰
その他

サーモンの冷凍は、保存性の向上、バクテリアの繁殖の抑制、栄養価の保持に役立ちます。その結果、世界中で冷凍サーモンの高い需要があります。

流通チャネル別内訳

外食産業
小売

サーモンは、レストラン、ホテル、ファーストフードチェーンを中心とした外食産業で広く流通しています。

地域別インサイト(生産量ベース)。

養殖

ノルウェー
チリ
スコットランド
カナダ
フェロー諸島
その他

ワイルド・キャプチャー

アメリカ
ロシア
日本
カナダ
その他

地域別構成比(消費量ベース)。

欧州連合
ロシア
米国
ブラジル
日本
中国
その他

競争力のある風景。
業界の競争環境についても調査しており、Cremaq Group ASA、Leroy Seafood Group ASA、Mowi ASA、SalMar ASAなどが主要なプレーヤーとして挙げられます。本レポートで回答した主な質問
1.2021年の世界のサーモン市場規模は?
2.2022-2027年の世界のサーモン市場の成長率はどの程度と予想されますか?
3.サーモンの世界市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19は世界のサーモン市場にどのような影響を及ぼしていますか?
5.サーモンの世界市場のタイプ別内訳は?
6.サケの世界市場における魚種別の内訳は?
7.鮭の世界市場の最終製品タイプ別内訳は?
8.サケの世界市場の流通経路別内訳は?
9.生産量に基づく世界の天然鮭捕獲市場の主要地域は?
10.生産量に基づく世界の養殖サーモン市場の主要地域は?
11.鮭の世界市場における消費量ベースの主要地域は?
12.世界の鮭市場における主要企業/プレーヤーは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Salmon Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Farmed
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Wild Captured
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Species
7.1 Atlantic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pink
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Chum/Dog
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Coho
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Sockeye
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Product Type
8.1 Frozen
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Fresh
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Canned
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Foodservice
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Producing Region
10.1 Farmed
10.1.1 Norway
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Chile
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.1.3 Scotland
10.1.3.1 Market Trends
10.1.3.2 Market Forecast
10.1.4 Canada
10.1.4.1 Market Trends
10.1.4.2 Market Forecast
10.1.5 Faroe Islands
10.1.5.1 Market Trends
10.1.5.2 Market Forecast
10.1.6 Others
10.1.6.1 Market Trends
10.1.6.2 Market Forecast
10.2 Wild Captured
10.2.1 United States
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Russia
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 Japan
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 Canada
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Others
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Consuming Region
11.1 European Union
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Russia
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 United States
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Brazil
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Japan
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 China
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
11.7 Others
11.7.1 Market Trends
11.7.2 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
15.1 Key Price Indicators
15.2 Price Structure
15.3 Price Trends
16 Salmon Processing
16.1 Product Overview
16.2 Detailed Process Flow
16.3 Various Types of Unit Operations Involved
16.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
16.5 Key Success and Risk Factors
17 Project Details, Requirements and Costs Involved
17.1 Land, Location and Site Development
17.2 Construction Requirements and Expenditures
17.3 Plant Machinery
17.4 Raw Materials Requirements and Expenditures
17.5 Packaging Requirements and Expenditures
17.6 Transportation Requirements and Expenditures
17.7 Utilities Requirements and Expenditures
17.8 Manpower Requirements and Expenditures
17.9 Other Capital Investments
18 Loans and Financial Assistance
19 Project Economics
19.1 Capital Cost of the Project
19.2 Techno-Economic Parameters
19.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
19.4 Income Projections
19.5 Expenditure Projections
19.6 Taxation and Depreciation
19.7 Financial Analysis
19.8 Profit Analysis
20 Competitive Landscape
20.1 Market Structure
20.2 Market Breakup by Key Players
20.3 Profiles of Key Players
20.3.1 Cremaq Group ASA
20.3.2 Leroy Seafood Group ASA
20.3.3 Mowi ASA
20.3.4 SalMar ASA

 

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Summary

The global salmon market reached a volume of 3.33 Million Tons in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 4.17 Million Tons by 2027, exhibiting a CAGR of 3.77% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Salmon is a species of ray-finned fish which belongs to the Salmonidae family. It is usually found in the northern Atlantic and Pacific oceans and currently represents the most widely traded seafood species. It is low in saturated fats but rich in nutrients, such as protein, calcium, vitamin B3 and D, zinc, iodine, cholesterol and omega-3 fatty acids. Its regular consumption aids in calming inflammation, lowering blood pressure, minimizing the risk of developing cancer and improving the function of the cells that are lining the arteries. On account of these health benefits, it is used for grilling, broiling, poaching, pickling and roasting and in the preparation of a wide variety of dishes.

Owing to various factors, including sedentary lifestyle habits, inflating income levels, rising prevalence of chronic conditions and the growing awareness about health and wellness, there is a shift in the consumption patterns of individuals. They are focusing on eliminating or reducing carbohydrate-laden food products from their daily diet and increasing the consumption of protein-rich food items. As a result, they are increasingly employing salmon in the preparation of pasta, salads, burgers, tartar sauce and other dishes usually consumed as a part of their daily diet. Apart from this, manufacturers are introducing numerous value-added products, such as canned salmon, frozen salmon, smoked salmon, salmon jerky, salmon oil, salmon lox and salmon spreads. Furthermore, the increasing working population, in confluence with the busy schedules of individuals, is increasing the sales of ready-to-eat (RTE) and easy-to-cook food products. In line with this, convenient packaging and easy availability of frozen and canned salmon is anticipated to propel the market growth in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global salmon market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, species, end product type and distribution channel.

Breakup by Type:

Farmed
Wild Captured

Farmed salmon exhibits a clear dominance in the market.

Breakup by Species:

Atlantic
Pink
Chum/Dog
Coho
Sockeye
Others

Atlantic currently represents the most widely consumed salmon species as it is a rich source of proteins, vitamins and omega-3 fatty acids.

Breakup by End Product Type:

Frozen
Fresh
Canned
Others

The process of freezing salmon aids in increasing its shelf-life, halting the bacterial growth and preserving the nutritional value. Consequently, there is a high demand for frozen salmon across the globe.

Breakup by Distribution Channel:

Foodservice
Retail

Salmon is widely distributed through the foodservice sector, which primarily includes restaurants, hotels and fast-food chains.

Regional Insights (Based on Production):

Farmed:

Norway
Chile
Scotland
Canada
Faroe Islands
Others

Wild Captured:

United States
Russia
Japan
Canada
Others

Breakup by Region (Based on Consumption):

European Union
Russia
United States
Brazil
Japan
China
Others

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Cremaq Group ASA, Leroy Seafood Group ASA, Mowi ASA, and SalMar ASA. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global salmon market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global salmon market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global salmon market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global salmon market?
5. What is the breakup of the global salmon market based on the type?
6. What is the breakup of the global salmon market based on the species?
7. What is the breakup of the global salmon market based on the end product type?
8. What is the breakup of the global salmon market based on the distribution channel?
9. What are the key regions in the global wild captured salmon market based on the production?
10. What are the key regions in the global farmed salmon market based on the production?
11. What are the key regions in the global salmon market based on consumption?
12. Who are the key companies/players in the global salmon market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Salmon Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Farmed
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Wild Captured
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Species
7.1 Atlantic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pink
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Chum/Dog
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Coho
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Sockeye
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Product Type
8.1 Frozen
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Fresh
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Canned
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Foodservice
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Producing Region
10.1 Farmed
10.1.1 Norway
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Chile
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.1.3 Scotland
10.1.3.1 Market Trends
10.1.3.2 Market Forecast
10.1.4 Canada
10.1.4.1 Market Trends
10.1.4.2 Market Forecast
10.1.5 Faroe Islands
10.1.5.1 Market Trends
10.1.5.2 Market Forecast
10.1.6 Others
10.1.6.1 Market Trends
10.1.6.2 Market Forecast
10.2 Wild Captured
10.2.1 United States
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Russia
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 Japan
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 Canada
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Others
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Consuming Region
11.1 European Union
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Russia
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 United States
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Brazil
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Japan
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 China
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
11.7 Others
11.7.1 Market Trends
11.7.2 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
15.1 Key Price Indicators
15.2 Price Structure
15.3 Price Trends
16 Salmon Processing
16.1 Product Overview
16.2 Detailed Process Flow
16.3 Various Types of Unit Operations Involved
16.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
16.5 Key Success and Risk Factors
17 Project Details, Requirements and Costs Involved
17.1 Land, Location and Site Development
17.2 Construction Requirements and Expenditures
17.3 Plant Machinery
17.4 Raw Materials Requirements and Expenditures
17.5 Packaging Requirements and Expenditures
17.6 Transportation Requirements and Expenditures
17.7 Utilities Requirements and Expenditures
17.8 Manpower Requirements and Expenditures
17.9 Other Capital Investments
18 Loans and Financial Assistance
19 Project Economics
19.1 Capital Cost of the Project
19.2 Techno-Economic Parameters
19.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
19.4 Income Projections
19.5 Expenditure Projections
19.6 Taxation and Depreciation
19.7 Financial Analysis
19.8 Profit Analysis
20 Competitive Landscape
20.1 Market Structure
20.2 Market Breakup by Key Players
20.3 Profiles of Key Players
20.3.1 Cremaq Group ASA
20.3.2 Leroy Seafood Group ASA
20.3.3 Mowi ASA
20.3.4 SalMar ASA

 

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