医療用食品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Medical Foods Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の医療用食品市場は、2021年に207億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.8%を示し、2027年までに292億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る
サマリー世界の医療用食品市場は、2021年に207億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.8%を示し、2027年までに292億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。医療用食品とは、医師の監督のもとで投与または消費されるよう処方された、あるいは病気や状態の食事管理を目的とした食品を指します。医療用食品は、ビタミン、ミネラル(亜鉛やカルシウムなど)、植物性成分、コエンザイムQ10(CoQ10)、タウリン、オメガ2脂肪酸、抗酸化物質で構成されています。これらの栄養素が含まれているため、医療用食品は病気の進行に影響する栄養不足を管理し、自然界に存在する食材を自然のまま使用した健康的な代替食品となります。また、医療用食品は免疫系と消化器系を強化し、消費者の認知行動を助ける。現在では、錠剤、あらかじめとろみをつけた製品やプリン、粉末、液体など、さまざまな形態で販売されており、経口摂取やチューブによる経腸栄養補給に利用されています。 世界の医療用食品市場は、主に慢性疾患の有病率の上昇と老年人口の増加によって牽引されています。医療用食品は、患者向けに特別に処方・加工されたもので、患者が食べ物を飲み込むのに困難が伴うため、神経疾患、多発性硬化症、脳卒中、認知症の症状管理のために医師が推奨しています。このほか、医療専門家や患者による臨床栄養の必要性に関する意識の高まりにより、医療用食品の需要が増加しています。さらに、eコマース産業の浸透により、医療用食品のオンライン購入に徐々にシフトしており、市場関係者に有利な機会を提供しています。医療サービスのコスト増による健康的な代替品の採用の増加、医療食品に関する認知度の向上、研究開発(R&D)活動への大規模な投資は、市場成長にプラスの影響を与えるその他の要因の一部です。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界の医療用食品市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、投与経路、用途、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。 製品別の内訳 錠剤 粉剤 その他 投与経路別構成比 経口 経腸 アプリケーション別構成比。 ADHD うつ病 糖尿病 がん アルツハイマー病 代謝性疾患 その他 販売チャネル別構成比 スーパーマーケット 病院・薬局 オンライン薬局 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競争環境。 業界の競争環境は、Abbott Laboratories、Alfasigma S.p.A.、Danone S.A.、Fresenius Kabi AG、Mead Johnson & Company LLC(Reckitt Benckiser)、Medtrition Inc.、明治ホールディングス株式会社(MHD)、Metagenics Inc.Ltd.、Metagenics Inc.(Alticor)、Nestlé S.A.、Primus Pharmaceuticals Inc.、Targeted Medical Pharma Inc.、Victus Inc.の7社が含まれています。 本レポートで回答した主な質問 世界の医療用食品市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の医療用食品市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場は? 製品に基づく市場の内訳は? 投与経路に基づく市場のブレークアップは? 用途別の市場構成は? 流通チャネル別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の医療食品市場の構造と主要プレイヤーはどこか? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Medical Foods Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Pills 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Powder 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Others 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Route of Administration 7.1 Oral 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Enteral 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 ADHD 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Depression 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Diabetes 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Cancer 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Alzheimer's Disease 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Metabolic Disorders 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Others 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 Supermarkets 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Hospital and Retail Pharmacies 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Online Pharmacies 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Abbott Laboratories 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Alfasigma S.p.A. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Danone S.A. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Fresenius Kabi AG 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Mead Johnson & Company LLC (Reckitt Benckiser) 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 SWOT Analysis 15.3.6 Medtrition Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.7 Meiji Holdings Co. Ltd. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Metagenics Inc. (Alticor) 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 SWOT Analysis 15.3.9 Nestlé S.A. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Primus Pharmaceuticals Inc. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.11 Targeted Medical Pharma Inc. 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.12 Victus Inc. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global medical foods market reached a value of US$ 20.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 29.2 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Medical Foods Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Pills 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Powder 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Others 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Route of Administration 7.1 Oral 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Enteral 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 ADHD 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Depression 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Diabetes 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Cancer 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Alzheimer's Disease 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Metabolic Disorders 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Others 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 Supermarkets 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Hospital and Retail Pharmacies 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Online Pharmacies 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Abbott Laboratories 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Alfasigma S.p.A. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Danone S.A. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Fresenius Kabi AG 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Mead Johnson & Company LLC (Reckitt Benckiser) 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 SWOT Analysis 15.3.6 Medtrition Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.7 Meiji Holdings Co. Ltd. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Metagenics Inc. (Alticor) 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 SWOT Analysis 15.3.9 Nestlé S.A. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Primus Pharmaceuticals Inc. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.11 Targeted Medical Pharma Inc. 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.12 Victus Inc. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio
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