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医療用食品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Medical Foods Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の医療用食品市場は、2021年に207億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.8%を示し、2027年までに292億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の医療用食品市場は、2021年に207億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.8%を示し、2027年までに292億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

医療用食品とは、医師の監督のもとで投与または消費されるよう処方された、あるいは病気や状態の食事管理を目的とした食品を指します。医療用食品は、ビタミン、ミネラル(亜鉛やカルシウムなど)、植物性成分、コエンザイムQ10(CoQ10)、タウリン、オメガ2脂肪酸、抗酸化物質で構成されています。これらの栄養素が含まれているため、医療用食品は病気の進行に影響する栄養不足を管理し、自然界に存在する食材を自然のまま使用した健康的な代替食品となります。また、医療用食品は免疫系と消化器系を強化し、消費者の認知行動を助ける。現在では、錠剤、あらかじめとろみをつけた製品やプリン、粉末、液体など、さまざまな形態で販売されており、経口摂取やチューブによる経腸栄養補給に利用されています。

世界の医療用食品市場は、主に慢性疾患の有病率の上昇と老年人口の増加によって牽引されています。医療用食品は、患者向けに特別に処方・加工されたもので、患者が食べ物を飲み込むのに困難が伴うため、神経疾患、多発性硬化症、脳卒中、認知症の症状管理のために医師が推奨しています。このほか、医療専門家や患者による臨床栄養の必要性に関する意識の高まりにより、医療用食品の需要が増加しています。さらに、eコマース産業の浸透により、医療用食品のオンライン購入に徐々にシフトしており、市場関係者に有利な機会を提供しています。医療サービスのコスト増による健康的な代替品の採用の増加、医療食品に関する認知度の向上、研究開発(R&D)活動への大規模な投資は、市場成長にプラスの影響を与えるその他の要因の一部です。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の医療用食品市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、投与経路、用途、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品別の内訳

錠剤
粉剤
その他

投与経路別構成比

経口
経腸

アプリケーション別構成比。

ADHD
うつ病
糖尿病
がん
アルツハイマー病
代謝性疾患
その他

販売チャネル別構成比

スーパーマーケット
病院・薬局
オンライン薬局
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競争環境。
業界の競争環境は、Abbott Laboratories、Alfasigma S.p.A.、Danone S.A.、Fresenius Kabi AG、Mead Johnson & Company LLC(Reckitt Benckiser)、Medtrition Inc.、明治ホールディングス株式会社(MHD)、Metagenics Inc.Ltd.、Metagenics Inc.(Alticor)、Nestlé S.A.、Primus Pharmaceuticals Inc.、Targeted Medical Pharma Inc.、Victus Inc.の7社が含まれています。

本レポートで回答した主な質問
世界の医療用食品市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の医療用食品市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
製品に基づく市場の内訳は?
投与経路に基づく市場のブレークアップは?
用途別の市場構成は?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の医療食品市場の構造と主要プレイヤーはどこか?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Medical Foods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Pills
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Powder
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Route of Administration
7.1 Oral
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Enteral
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 ADHD
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Depression
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Diabetes
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cancer
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Alzheimer's Disease
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Metabolic Disorders
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Supermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Hospital and Retail Pharmacies
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online Pharmacies
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Alfasigma S.p.A.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Danone S.A.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Fresenius Kabi AG
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Mead Johnson & Company LLC (Reckitt Benckiser)
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 Medtrition Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Meiji Holdings Co. Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Metagenics Inc. (Alticor)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 SWOT Analysis
15.3.9 Nestlé S.A.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Primus Pharmaceuticals Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Targeted Medical Pharma Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Victus Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global medical foods market reached a value of US$ 20.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 29.2 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Medical foods refer to food products that are formulated to be administered or consumed under the supervision of a physician or intended for the dietary management of diseases and conditions. They are composed of vitamins, minerals (like zinc and calcium), botanicals, coenzyme Q10 (CoQ10), taurine, omega-2 fatty acids and antioxidants. Due to the presence of these nutrients, medical foods manage nutritional deficiencies that affect disease progression and are healthier alternatives to naturally occurring foodstuffs used in a natural state. Medical foods also enhance the immune and digestive systems while aiding the cognitive behavior of consumers. Nowadays, they are available in various forms such as pills, pre-thickened products and puddings, powder and liquids for oral intake or enteral feeding by tube.

The global medical foods market is primarily driven by the rising prevalence of chronic diseases and the growing geriatric population. Medical food is specifically formulated and processed for the patients and is recommended by physicians to manage the symptoms of neurological conditions, multiple sclerosis, stroke, and dementia as patients face difficulty in swallowing food. Besides this, with the growing awareness regarding the need for clinical nutrition by healthcare professionals and patients, there has been an increased demand for medical food products. Furthermore, the rising penetration of the e-commerce industry has led to a gradual shift toward the online purchase of medical foods, thereby offering lucrative opportunities to market players. The rising adoption of healthy alternatives due to the increasing cost of medical services, increasing awareness about medical foods and extensive investment in research and development (R&D) activities are some of the other factors positively impacting the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global medical foods market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, route of administration, application and distribution channel.

Breakup by Product:

Pills
Powder
Others

Breakup by Route of Administration:

Oral
Enteral

Breakup by Application:

ADHD
Depression
Diabetes
Cancer
Alzheimer's Disease
Metabolic Disorders
Others

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets
Hospital and Retail Pharmacies
Online Pharmacies
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Alfasigma S.p.A., Danone S.A., Fresenius Kabi AG, Mead Johnson & Company LLC (Reckitt Benckiser), Medtrition Inc., Meiji Holdings Co. Ltd., Metagenics Inc. (Alticor), Nestlé S.A., Primus Pharmaceuticals Inc., Targeted Medical Pharma Inc. and Victus Inc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global medical foods market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global medical foods market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the route of administration?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global medical foods market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Medical Foods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Pills
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Powder
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Route of Administration
7.1 Oral
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Enteral
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 ADHD
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Depression
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Diabetes
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cancer
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Alzheimer's Disease
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Metabolic Disorders
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Supermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Hospital and Retail Pharmacies
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online Pharmacies
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Alfasigma S.p.A.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Danone S.A.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Fresenius Kabi AG
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Mead Johnson & Company LLC (Reckitt Benckiser)
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 Medtrition Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Meiji Holdings Co. Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Metagenics Inc. (Alticor)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 SWOT Analysis
15.3.9 Nestlé S.A.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Primus Pharmaceuticals Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Targeted Medical Pharma Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Victus Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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