電気炊飯器市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Electric Rice Cooker Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の電気炊飯器市場は、2021年に36億2千万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.30%を示し、2027年までに53億2000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-1... もっと見る
サマリー世界の電気炊飯器市場は、2021年に36億2千万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.30%を示し、2027年までに53億2000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。電気炊飯器は、炊飯を助ける発熱体を備えた電気調理器具です。アルミニウムや鉄で作られており、調理に必要な温度を調節するのに役立ちます。また、自動でご飯を炊くことができ、保温効果もあるなど、さまざまな利点があります。そのため、家庭用・業務用を問わず、世界中で幅広く利用されています。 電気炊飯器の市場動向。 現在、多忙なライフスタイルにより、個人の間で便利な製品の使用がかなり増加しています。そのため、取り扱いが簡単で調理時間の短い電化製品への依存度が高まっていることが、市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。また、世界的な調理用ガスの価格高騰により、ガス調理器から電気調理器への移行が進んでいます。さらに、電気炊飯器には、炊き上がりが均一で、ご飯がベタつかないなどの利点があり、市場の成長を後押ししています。また、電気炊飯器では米以外の穀物や豆類も調理できるため、市場にプラスの影響を及ぼしています。このほか、主要な市場参加者は、Wi-FiベースのIH炊飯器を導入するために研究開発(R&D)活動に広く投資しています。これに伴い、電気炊飯器は従来の炊飯器と比較してエネルギー効率が高く、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、遠隔操作による最小限の介入を容易にするために、電気炊飯器におけるモノのインターネット(IoT)の統合が高まっており、今後数年間で市場の成長を強化すると予測されます。 主な市場細分化 IMARC Groupは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の電気炊飯器市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を提供しています。当レポートでは、製品、容量、流通チャネル、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。 製品別の内訳 標準タイプ 多機能 IH その他 容量別構成比 小容量 中容量 大容量 特大容量 販売チャネル別構成比 スーパーマーケット、ハイパーマーケット 専門店 オンラインストア その他 エンドユーザー別構成比 家庭用 業務用 地域別の内訳。 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境は、ABエレクトロラックス、Bajaj Electricals Ltd., Breville Group Limited, Groupe SEB, Koninklijke Philips N.V., Newell Brands, Panasonic Corporation, Tiger Corporation, Toshiba Corporation, TTK Prestige Ltd., Wonderchef Home Appliances Pvt. Ltd, Zojirushi Corporationなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。 本レポートで回答した主な質問 電気炊飯器の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の電気炊飯器市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? 製品別の市場構成は? 容量別の市場構成は? 流通経路に基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 電気炊飯器の世界市場の構造とキープレイヤーは? 業界内の競争はどの程度ですか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Electric Rice Cooker Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Standard 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Multifunctional 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Induction 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Capacity 7.1 Small Volume 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Medium Volume 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Large Volume 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Extra Large Volume 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Supermarkets and Hypermarkets 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Specialty Stores 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 Household 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Commercial 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AB Electrolux 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Bajaj Electricals Ltd. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Breville Group Limited 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Groupe SEB 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Koninklijke Philips N.V. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Newell Brands 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.7 Panasonic Corporation 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Tiger Corporation 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Toshiba Corporation 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 TTK Prestige Ltd. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.11 Wonderchef Home Appliances Pvt. Ltd 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Zojirushi Corporation 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials
SummaryThe global electric rice cooker market reached a value of US$ 3.62 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 5.32 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Electric Rice Cooker Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Standard 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Multifunctional 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Induction 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Capacity 7.1 Small Volume 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Medium Volume 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Large Volume 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Extra Large Volume 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Supermarkets and Hypermarkets 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Specialty Stores 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 Household 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Commercial 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AB Electrolux 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Bajaj Electricals Ltd. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Breville Group Limited 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Groupe SEB 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Koninklijke Philips N.V. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Newell Brands 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.7 Panasonic Corporation 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Tiger Corporation 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Toshiba Corporation 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 TTK Prestige Ltd. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.11 Wonderchef Home Appliances Pvt. Ltd 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Zojirushi Corporation 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/07 10:27 155.63 円 167.26 円 203.27 円 |