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電気炊飯器市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Electric Rice Cooker Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の電気炊飯器市場は、2021年に36億2千万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.30%を示し、2027年までに53億2000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の電気炊飯器市場は、2021年に36億2千万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.30%を示し、2027年までに53億2000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

電気炊飯器は、炊飯を助ける発熱体を備えた電気調理器具です。アルミニウムや鉄で作られており、調理に必要な温度を調節するのに役立ちます。また、自動でご飯を炊くことができ、保温効果もあるなど、さまざまな利点があります。そのため、家庭用・業務用を問わず、世界中で幅広く利用されています。

電気炊飯器の市場動向。
現在、多忙なライフスタイルにより、個人の間で便利な製品の使用がかなり増加しています。そのため、取り扱いが簡単で調理時間の短い電化製品への依存度が高まっていることが、市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。また、世界的な調理用ガスの価格高騰により、ガス調理器から電気調理器への移行が進んでいます。さらに、電気炊飯器には、炊き上がりが均一で、ご飯がベタつかないなどの利点があり、市場の成長を後押ししています。また、電気炊飯器では米以外の穀物や豆類も調理できるため、市場にプラスの影響を及ぼしています。このほか、主要な市場参加者は、Wi-FiベースのIH炊飯器を導入するために研究開発(R&D)活動に広く投資しています。これに伴い、電気炊飯器は従来の炊飯器と比較してエネルギー効率が高く、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、遠隔操作による最小限の介入を容易にするために、電気炊飯器におけるモノのインターネット(IoT)の統合が高まっており、今後数年間で市場の成長を強化すると予測されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の電気炊飯器市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を提供しています。当レポートでは、製品、容量、流通チャネル、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

製品別の内訳

標準タイプ
多機能
IH
その他

容量別構成比

小容量
中容量
大容量
特大容量

販売チャネル別構成比

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
専門店
オンラインストア
その他

エンドユーザー別構成比

家庭用
業務用

地域別の内訳。

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境は、ABエレクトロラックス、Bajaj Electricals Ltd., Breville Group Limited, Groupe SEB, Koninklijke Philips N.V., Newell Brands, Panasonic Corporation, Tiger Corporation, Toshiba Corporation, TTK Prestige Ltd., Wonderchef Home Appliances Pvt. Ltd, Zojirushi Corporationなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。

本レポートで回答した主な質問
電気炊飯器の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の電気炊飯器市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
製品別の市場構成は?
容量別の市場構成は?
流通経路に基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
電気炊飯器の世界市場の構造とキープレイヤーは?
業界内の競争はどの程度ですか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Electric Rice Cooker Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Standard
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Multifunctional
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Induction
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Capacity
7.1 Small Volume
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Medium Volume
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Large Volume
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Extra Large Volume
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Household
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AB Electrolux
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Bajaj Electricals Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Breville Group Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Groupe SEB
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Koninklijke Philips N.V.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Newell Brands
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Panasonic Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Tiger Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Toshiba Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 TTK Prestige Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Wonderchef Home Appliances Pvt. Ltd
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Zojirushi Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials

 

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Summary

The global electric rice cooker market reached a value of US$ 3.62 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 5.32 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Electric rice cookers are electrical cooking appliances with a heating element that helps prepare rice. They are made from aluminum or steel, which helps regulate the temperature required for cooking. They offer several advantages, such as cooking the rice automatically as well as keeping it warm. As a result, they find extensive applications in residential and commercial sectors across the globe.

Electric Rice Cooker Market Trends:
There is presently a considerable rise in the use of convenience products among individuals due to their busy lifestyles. This, along with the growing dependency on electrical appliances that are easy to handle and need less time for cooking, represents one of the key factors driving the market. In addition, there is a shift from the utilization of gas-based kitchen appliances to electrical kitchen appliances among the masses due to the inflating prices of cooking gas around the world. This, coupled with the several benefits offered by electric rice cookers, such as uniform cooking and non-sticky rice, is propelling the growth of the market. In addition, electric rice cookers allow consumers to cook grains and lentils other than rice, which is positively influencing the market. Besides this, key market players are extensively investing in research and development (R&D) activities to introduce a Wi-Fi-based induction rice cooker. In line with this, electric rice cookers are highly energy-efficient compared to traditional cookers, which is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Furthermore, the rising integration of the internet of things (IoT) in the electric rice cookers to facilitate minimal intervention by remote control is projected to bolster the growth of the market in the upcoming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global electric rice cooker market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, capacity, distribution channel and end user.

Breakup by Product:

Standard
Multifunctional
Induction
Others

Breakup by Capacity:

Small Volume
Medium Volume
Large Volume
Extra Large Volume

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online Stores
Others

Breakup by End User:

Household
Commercial

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AB Electrolux, Bajaj Electricals Ltd., Breville Group Limited, Groupe SEB, Koninklijke Philips N.V., Newell Brands, Panasonic Corporation, Tiger Corporation, Toshiba Corporation, TTK Prestige Ltd., Wonderchef Home Appliances Pvt. Ltd and Zojirushi Corporation.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global electric rice cooker market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global electric rice cooker market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the capacity?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global electric rice cooker market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Electric Rice Cooker Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Standard
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Multifunctional
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Induction
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Capacity
7.1 Small Volume
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Medium Volume
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Large Volume
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Extra Large Volume
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Household
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AB Electrolux
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Bajaj Electricals Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Breville Group Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Groupe SEB
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Koninklijke Philips N.V.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Newell Brands
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Panasonic Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Tiger Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Toshiba Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 TTK Prestige Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Wonderchef Home Appliances Pvt. Ltd
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Zojirushi Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials

 

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