インドの包装米飯市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測India Packaged Rice Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドの包装米飯市場は、2021年に1096万トンの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1533万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置... もっと見る
サマリーインドの包装米飯市場は、2021年に1096万トンの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1533万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。包装米飯とは、物理的、化学的、生物学的な原因による改ざんや汚染から保護された密閉された米製品を指します。パウチ、織物バッグ、プラスチックジャーなど様々な包装形態が、パーボイルドやバスマティなど様々な種類の米を封入するために一般的に使用されています。米の包装は、味や香り、品質に影響を与えることなく米粒を保存し、目的の場所に輸送するために重要な役割を担っています。また、栄養成分や価格、原産地などの情報を提供する印刷媒体としても注目されている。 インドの包装米飯の市場動向。 インドでは、都市化の進展と食品の安全性や品質に対する消費者の意識の高まりが、主に包装米飯の需要を牽引しています。また、さまざまな種類の包装米飯を提供する組織化された食品小売店の普及が進んでいることも、同国の市場成長をさらに後押ししています。さらに、多くの慢性疾患のリスクを軽減するために、エネルギーが豊富な炭水化物ベースの食事へと消費者の嗜好が変化していることも、製品需要の推進力となっています。これとは別に、特にTier 1とTier 2の都市における消費者の生活水準の向上が、高級米飯や特殊米飯の販売をさらに後押ししています。さらに、HoReCaセクターの拡大や、なめらかな粒、独特の香りと味、長持ちする保存性など、高級包装米飯の注目度が高まっていることも、この地域の市場にプラスの影響を与えています。このほか、インドでは国内生産の拡大や米の貯蔵能力の向上を目的とした国家食料安全保障ミッション(NFSM)など、さまざまな政府の取り組みが実施されており、これも成長を促す要因の1つとなっています。さらに、いくつかの主要企業は、便利な使用と容易な貯蔵のためにジップロックパウチやフレキシブルパウチの形で革新的なパッケージングソリューションを開始しており、これは今後数年間でインドの包装米飯市場にさらに期待されるものである。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、インドの包装米飯市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージ、パックサイズ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。 製品タイプ別市場構成。 パーボイルドライス バスマティライス パッケージ別の市場構成。 パウチ 織布バッグ その他 パックサイズ別市場構成 5キログラム 1キログラム その他 流通チャネル別の市場構成。 一般商社:コンビニエンスストア/キラナショップ モダントレード:スーパーマーケット/ハイパーマーケット/専門店 オンライン・Eコマース その他 地域別市場構成 北インド 西・中央インド 南インド 東インド 競合の状況 インド包装米飯業界の競争状況も調査しており、主要なプレイヤーは、Adani Wilmar Ltd., Aeroplane Rice Ltd., Amira Nature Foods Ltd., Baba Naga Agro Pvt.Ltd., Balashree Foods Pvt.Ltd., Chaman Lal Setia Exports Ltd.である。Future Consumer Limited、Kohinoor Speciality Foods India Private Limited(McCormick & Company, Inc)、KRBL Limited、LalQilla(Amar Singh Chawal Wala)、LT Foods、Patanjali Ayurved Limited、Shri Lal Mahal Group、Sriveda Sattva Pvt.Ltd. および VSR Foods.本レポートで回答した主な質問 インドの包装米飯市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19はインドの包装米飯市場にどのような影響を与えたか? インド包装米飯市場の製品タイプ別内訳は? インドの包装米飯市場の包装に基づく内訳は? インド包装米飯市場のパックサイズ別内訳は? インド包装米飯市場の流通経路別内訳は? インド包装米飯市場の主要地域は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? インド包装米飯市場の構造、主要プレイヤーは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Packaged Rice Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Parboiled Rice 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Basmati Rice 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Packaging 7.1 Pouches 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Woven Bags 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Pack Size 8.1 5 Kilograms 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 1 Kilogram 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Others 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 General Trade: Convenience Stores/Kirana Stores 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Modern Trade: Supermarkets/Hypermarkets/Specialty Stores 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Online and E-Commerce 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North India 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Breakup by State 10.1.3 Market Forecast 10.2 West and Central India 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Breakup by State 10.2.3 Market Forecast 10.3 South India 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Breakup by State 10.3.3 Market Forecast 10.4 East India 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Breakup by State 10.4.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Strengths 11.1 Weakness 11.3 Opportunities 11.4 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 14 Pricing and Margin Analysis 14.1 Analysis of Price Offered by Major Players With Their SKUs 14.2 Margins at Various Levels of Supply Chain 14.3 Pricing Strategy at Entry Level 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Business and Marketing Strategies 15.4 Key Players Profiles 15.4.1 Adani Wilmar Ltd. 15.4.1.1 Company Overview 15.4.1.2 Product Portfolio 15.4.1.3 Financials 15.4.2 Aeroplane Rice Ltd. 15.4.2.1 Company Overview 15.4.2.2 Product Portfolio 15.4.3 Amira Pure Foods Private Limited 15.4.3.1 Company Overview 15.4.3.2 Product Portfolio 15.3.4 Baba Naga Agro Pvt. Ltd. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.4.5 Balashree Foods Pvt. Ltd. 15.4.5.1 Company Overview 15.4.5.2 Product Portfolio 15.4.6 Chaman Lal Setia Exports Ltd. 15.4.6.1 Company Overview 15.4.6.2 Product Portfolio 15.4.6.3 Financials 15.4.7 Future Consumer Limited 15.4.7.1 Company Overview 15.4.7.2 Product Portfolio 15.4.7.3 Financials 15.4.7.4 SWOT Analysis 15.4.8 Kohinoor Speciality Foods India Private Limited (McCormick & Company, Inc.) 15.4.8.1 Company Overview 15.4.8.2 Product Portfolio 15.4.9 KRBL Limited 15.4.9.1 Company Overview 15.4.9.2 Product Portfolio 15.4.9.3 Financials 15.4.10 LalQilla (Amar Singh Chawal Wala) 15.4.10.1 Company Overview 15.4.10.2 Product Portfolio 15.4.11 LT Foods 15.4.11.1 Company Overview 15.4.11.2 Product Portfolio 15.4.11.3 Financials 15.4.12 Patanjali Ayurved Limited 15.4.12.1 Company Overview 15.4.12.2 Product Portfolio 15.4.12.3 Financials 15.4.13 Shri Lal Mahal Group 15.4.13.1 Company Overview 15.4.13.2 Product Portfolio 15.4.14 Sriveda Sattva Pvt. Ltd. 15.4.14.1 Company Overview 15.4.14.2 Product Portfolio 15.4.15 VSR Foods 15.4.15.1 Company Overview 15.4.15.2 Product Portfolio
SummaryThe India packaged rice market reached a volume of 10.96 Million Tons in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 15.33 Million Tons by 2027, exhibiting a CAGR of 6.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Packaged Rice Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Parboiled Rice 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Basmati Rice 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Packaging 7.1 Pouches 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Woven Bags 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Pack Size 8.1 5 Kilograms 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 1 Kilogram 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Others 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 General Trade: Convenience Stores/Kirana Stores 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Modern Trade: Supermarkets/Hypermarkets/Specialty Stores 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Online and E-Commerce 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North India 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Breakup by State 10.1.3 Market Forecast 10.2 West and Central India 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Breakup by State 10.2.3 Market Forecast 10.3 South India 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Breakup by State 10.3.3 Market Forecast 10.4 East India 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Breakup by State 10.4.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Strengths 11.1 Weakness 11.3 Opportunities 11.4 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 14 Pricing and Margin Analysis 14.1 Analysis of Price Offered by Major Players With Their SKUs 14.2 Margins at Various Levels of Supply Chain 14.3 Pricing Strategy at Entry Level 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Business and Marketing Strategies 15.4 Key Players Profiles 15.4.1 Adani Wilmar Ltd. 15.4.1.1 Company Overview 15.4.1.2 Product Portfolio 15.4.1.3 Financials 15.4.2 Aeroplane Rice Ltd. 15.4.2.1 Company Overview 15.4.2.2 Product Portfolio 15.4.3 Amira Pure Foods Private Limited 15.4.3.1 Company Overview 15.4.3.2 Product Portfolio 15.3.4 Baba Naga Agro Pvt. Ltd. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.4.5 Balashree Foods Pvt. Ltd. 15.4.5.1 Company Overview 15.4.5.2 Product Portfolio 15.4.6 Chaman Lal Setia Exports Ltd. 15.4.6.1 Company Overview 15.4.6.2 Product Portfolio 15.4.6.3 Financials 15.4.7 Future Consumer Limited 15.4.7.1 Company Overview 15.4.7.2 Product Portfolio 15.4.7.3 Financials 15.4.7.4 SWOT Analysis 15.4.8 Kohinoor Speciality Foods India Private Limited (McCormick & Company, Inc.) 15.4.8.1 Company Overview 15.4.8.2 Product Portfolio 15.4.9 KRBL Limited 15.4.9.1 Company Overview 15.4.9.2 Product Portfolio 15.4.9.3 Financials 15.4.10 LalQilla (Amar Singh Chawal Wala) 15.4.10.1 Company Overview 15.4.10.2 Product Portfolio 15.4.11 LT Foods 15.4.11.1 Company Overview 15.4.11.2 Product Portfolio 15.4.11.3 Financials 15.4.12 Patanjali Ayurved Limited 15.4.12.1 Company Overview 15.4.12.2 Product Portfolio 15.4.12.3 Financials 15.4.13 Shri Lal Mahal Group 15.4.13.1 Company Overview 15.4.13.2 Product Portfolio 15.4.14 Sriveda Sattva Pvt. Ltd. 15.4.14.1 Company Overview 15.4.14.2 Product Portfolio 15.4.15 VSR Foods 15.4.15.1 Company Overview 15.4.15.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(rice)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |