世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドの包装米飯市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


India Packaged Rice Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドの包装米飯市場は、2021年に1096万トンの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1533万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,299
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
125 英語

 

サマリー

インドの包装米飯市場は、2021年に1096万トンの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1533万トンに達し、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

包装米飯とは、物理的、化学的、生物学的な原因による改ざんや汚染から保護された密閉された米製品を指します。パウチ、織物バッグ、プラスチックジャーなど様々な包装形態が、パーボイルドやバスマティなど様々な種類の米を封入するために一般的に使用されています。米の包装は、味や香り、品質に影響を与えることなく米粒を保存し、目的の場所に輸送するために重要な役割を担っています。また、栄養成分や価格、原産地などの情報を提供する印刷媒体としても注目されている。

インドの包装米飯の市場動向。
インドでは、都市化の進展と食品の安全性や品質に対する消費者の意識の高まりが、主に包装米飯の需要を牽引しています。また、さまざまな種類の包装米飯を提供する組織化された食品小売店の普及が進んでいることも、同国の市場成長をさらに後押ししています。さらに、多くの慢性疾患のリスクを軽減するために、エネルギーが豊富な炭水化物ベースの食事へと消費者の嗜好が変化していることも、製品需要の推進力となっています。これとは別に、特にTier 1とTier 2の都市における消費者の生活水準の向上が、高級米飯や特殊米飯の販売をさらに後押ししています。さらに、HoReCaセクターの拡大や、なめらかな粒、独特の香りと味、長持ちする保存性など、高級包装米飯の注目度が高まっていることも、この地域の市場にプラスの影響を与えています。このほか、インドでは国内生産の拡大や米の貯蔵能力の向上を目的とした国家食料安全保障ミッション(NFSM)など、さまざまな政府の取り組みが実施されており、これも成長を促す要因の1つとなっています。さらに、いくつかの主要企業は、便利な使用と容易な貯蔵のためにジップロックパウチやフレキシブルパウチの形で革新的なパッケージングソリューションを開始しており、これは今後数年間でインドの包装米飯市場にさらに期待されるものである。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、インドの包装米飯市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージ、パックサイズ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別市場構成。

パーボイルドライス
バスマティライス

パッケージ別の市場構成。

パウチ
織布バッグ
その他

パックサイズ別市場構成

5キログラム
1キログラム
その他

流通チャネル別の市場構成。

一般商社:コンビニエンスストア/キラナショップ
モダントレード:スーパーマーケット/ハイパーマーケット/専門店
オンライン・Eコマース
その他

地域別市場構成

北インド
西・中央インド
南インド
東インド

競合の状況
インド包装米飯業界の競争状況も調査しており、主要なプレイヤーは、Adani Wilmar Ltd., Aeroplane Rice Ltd., Amira Nature Foods Ltd., Baba Naga Agro Pvt.Ltd., Balashree Foods Pvt.Ltd., Chaman Lal Setia Exports Ltd.である。Future Consumer Limited、Kohinoor Speciality Foods India Private Limited(McCormick & Company, Inc)、KRBL Limited、LalQilla(Amar Singh Chawal Wala)、LT Foods、Patanjali Ayurved Limited、Shri Lal Mahal Group、Sriveda Sattva Pvt.Ltd. および VSR Foods.本レポートで回答した主な質問
インドの包装米飯市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はインドの包装米飯市場にどのような影響を与えたか?
インド包装米飯市場の製品タイプ別内訳は?
インドの包装米飯市場の包装に基づく内訳は?
インド包装米飯市場のパックサイズ別内訳は?
インド包装米飯市場の流通経路別内訳は?
インド包装米飯市場の主要地域は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
インド包装米飯市場の構造、主要プレイヤーは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Packaged Rice Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Parboiled Rice
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Basmati Rice
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Pouches
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Woven Bags
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Pack Size
8.1 5 Kilograms
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 1 Kilogram
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 General Trade: Convenience Stores/Kirana Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Modern Trade: Supermarkets/Hypermarkets/Specialty Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online and E-Commerce
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North India
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Breakup by State
10.1.3 Market Forecast
10.2 West and Central India
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Breakup by State
10.2.3 Market Forecast
10.3 South India
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Breakup by State
10.3.3 Market Forecast
10.4 East India
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Breakup by State
10.4.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Strengths
11.1 Weakness
11.3 Opportunities
11.4 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
14 Pricing and Margin Analysis
14.1 Analysis of Price Offered by Major Players With Their SKUs
14.2 Margins at Various Levels of Supply Chain
14.3 Pricing Strategy at Entry Level
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Business and Marketing Strategies
15.4 Key Players Profiles
15.4.1 Adani Wilmar Ltd.
15.4.1.1 Company Overview
15.4.1.2 Product Portfolio
15.4.1.3 Financials
15.4.2 Aeroplane Rice Ltd.
15.4.2.1 Company Overview
15.4.2.2 Product Portfolio
15.4.3 Amira Pure Foods Private Limited
15.4.3.1 Company Overview
15.4.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Baba Naga Agro Pvt. Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.4.5 Balashree Foods Pvt. Ltd.
15.4.5.1 Company Overview
15.4.5.2 Product Portfolio
15.4.6 Chaman Lal Setia Exports Ltd.
15.4.6.1 Company Overview
15.4.6.2 Product Portfolio
15.4.6.3 Financials
15.4.7 Future Consumer Limited
15.4.7.1 Company Overview
15.4.7.2 Product Portfolio
15.4.7.3 Financials
15.4.7.4 SWOT Analysis
15.4.8 Kohinoor Speciality Foods India Private Limited (McCormick & Company, Inc.)
15.4.8.1 Company Overview
15.4.8.2 Product Portfolio
15.4.9 KRBL Limited
15.4.9.1 Company Overview
15.4.9.2 Product Portfolio
15.4.9.3 Financials
15.4.10 LalQilla (Amar Singh Chawal Wala)
15.4.10.1 Company Overview
15.4.10.2 Product Portfolio
15.4.11 LT Foods
15.4.11.1 Company Overview
15.4.11.2 Product Portfolio
15.4.11.3 Financials
15.4.12 Patanjali Ayurved Limited
15.4.12.1 Company Overview
15.4.12.2 Product Portfolio
15.4.12.3 Financials
15.4.13 Shri Lal Mahal Group
15.4.13.1 Company Overview
15.4.13.2 Product Portfolio
15.4.14 Sriveda Sattva Pvt. Ltd.
15.4.14.1 Company Overview
15.4.14.2 Product Portfolio
15.4.15 VSR Foods
15.4.15.1 Company Overview
15.4.15.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The India packaged rice market reached a volume of 10.96 Million Tons in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 15.33 Million Tons by 2027, exhibiting a CAGR of 6.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Packaged rice refers to an enclosed rice product that is protected from tampering or contamination against physical, chemical, and biological sources. Numerous packaging variants, such as pouches, woven bags, and plastic jars, are commonly used to enclose different rice varieties, including parboiled and Basmati. Rice packaging plays a vital role in preserving and transporting rice grains to their desired location without affecting the taste, aroma, or quality. It has also gained traction as a means of printing medium for providing information regarding nutritional content, price, and origin of the packaged products.

India Packaged Rice Market Trends:
In India, the elevating levels of urbanization, coupled with the increasing consumer consciousness towards food safety and quality, are primarily driving the demand for packaged rice. Moreover, the rising penetration of organized food retail outlets offering different varieties of packaged rice is further catalyzing the market growth in the country. Additionally, the shifting consumer preferences towards an energy-rich, carbohydrate-based diet for reducing the risk of numerous chronic ailments, are also propelling the product demand. Apart from this, the elevating consumer living standards, particularly across Tier 1 and Tier 2 cities, are further bolstering the sales of premium and specialty packaged rice products. Moreover, the expanding HoReCa sector, along with the growing prominence of high-grade packaged rice with sleek grains, unique aroma and taste, prolonged shelf-life, etc., is positively influencing the regional market. Besides this, the implementation of various government initiatives, such as the National Food Security Mission (NFSM), for boosting domestic production and improving the storage capacity of rice in India is acting as another growth-inducing factor. Moreover, several key players are launching innovative packaging solutions in the form of zip lock pouches and flexible pouches for convenient usage and easy storage, which is further expected to India packaged rice market in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India packaged rice market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, packaging, pack size and distribution channel.

Market Breakup by Product Type:

Parboiled Rice
Basmati Rice

Market Breakup by Packaging:

Pouches
Woven Bags
Others

Market Break up by Pack Size:

5 Kilograms
1 Kilogram
Others

Market Breakup by Distribution Channel:

General Trade: Convenience Stores/Kirana Stores
Modern Trade: Supermarkets/Hypermarkets/Specialty Stores
Online and E-Commerce
Others

Market Breakup by Region:

North India
West and Central India
South India
East India

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the India packaged rice industry has also been examined with some of the?key players ?being Adani Wilmar Ltd., Aeroplane Rice Ltd., Amira Nature Foods Ltd, Baba Naga Agro Pvt. Ltd., Balashree Foods Pvt. Ltd., Chaman Lal Setia Exports Ltd., Future Consumer Limited, Kohinoor Speciality Foods India Private Limited (McCormick & Company, Inc.), KRBL Limited, LalQilla (Amar Singh Chawal Wala), LT Foods, Patanjali Ayurved Limited, Shri Lal Mahal Group, Sriveda Sattva Pvt. Ltd., and VSR Foods. Key Questions Answered in This Report:
How has the India packaged rice market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the India packaged rice market?
What is the breakup of the India packaged rice market based on the product type?
What is the breakup of the India packaged rice market based on the packaging?
What is the breakup of the India packaged rice market based on the pack size?
What is the breakup of the India packaged rice market based on the distribution channel?
What are the key regions in the India packaged rice market?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the India packaged rice market and who are the key players?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Packaged Rice Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Parboiled Rice
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Basmati Rice
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Pouches
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Woven Bags
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Pack Size
8.1 5 Kilograms
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 1 Kilogram
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 General Trade: Convenience Stores/Kirana Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Modern Trade: Supermarkets/Hypermarkets/Specialty Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online and E-Commerce
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North India
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Breakup by State
10.1.3 Market Forecast
10.2 West and Central India
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Breakup by State
10.2.3 Market Forecast
10.3 South India
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Breakup by State
10.3.3 Market Forecast
10.4 East India
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Breakup by State
10.4.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Strengths
11.1 Weakness
11.3 Opportunities
11.4 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
14 Pricing and Margin Analysis
14.1 Analysis of Price Offered by Major Players With Their SKUs
14.2 Margins at Various Levels of Supply Chain
14.3 Pricing Strategy at Entry Level
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Business and Marketing Strategies
15.4 Key Players Profiles
15.4.1 Adani Wilmar Ltd.
15.4.1.1 Company Overview
15.4.1.2 Product Portfolio
15.4.1.3 Financials
15.4.2 Aeroplane Rice Ltd.
15.4.2.1 Company Overview
15.4.2.2 Product Portfolio
15.4.3 Amira Pure Foods Private Limited
15.4.3.1 Company Overview
15.4.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Baba Naga Agro Pvt. Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.4.5 Balashree Foods Pvt. Ltd.
15.4.5.1 Company Overview
15.4.5.2 Product Portfolio
15.4.6 Chaman Lal Setia Exports Ltd.
15.4.6.1 Company Overview
15.4.6.2 Product Portfolio
15.4.6.3 Financials
15.4.7 Future Consumer Limited
15.4.7.1 Company Overview
15.4.7.2 Product Portfolio
15.4.7.3 Financials
15.4.7.4 SWOT Analysis
15.4.8 Kohinoor Speciality Foods India Private Limited (McCormick & Company, Inc.)
15.4.8.1 Company Overview
15.4.8.2 Product Portfolio
15.4.9 KRBL Limited
15.4.9.1 Company Overview
15.4.9.2 Product Portfolio
15.4.9.3 Financials
15.4.10 LalQilla (Amar Singh Chawal Wala)
15.4.10.1 Company Overview
15.4.10.2 Product Portfolio
15.4.11 LT Foods
15.4.11.1 Company Overview
15.4.11.2 Product Portfolio
15.4.11.3 Financials
15.4.12 Patanjali Ayurved Limited
15.4.12.1 Company Overview
15.4.12.2 Product Portfolio
15.4.12.3 Financials
15.4.13 Shri Lal Mahal Group
15.4.13.1 Company Overview
15.4.13.2 Product Portfolio
15.4.14 Sriveda Sattva Pvt. Ltd.
15.4.14.1 Company Overview
15.4.14.2 Product Portfolio
15.4.15 VSR Foods
15.4.15.1 Company Overview
15.4.15.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る