UAEのオンライン食料品配達市場、製品カテゴリー別(生鮮食品、家庭用品、パッケージ食品・飲料、パーソナルケア、ベビーケア、美容・健康)、プラットフォーム別(モバイルアプリケーション、デスクトップサイト)、支払い形態別(配達前オンライン決済、配達時カード払い、配達時現金払い)、地域別、競争予測・機会、2017年~2027年UAE Online Grocery Delivery Market, By Product Category (Fresh Foods, Household Products, Packaged Foods & Beverages, Personal Care, Baby Care, Beauty & Health), By Platform (Mobile Application & Desktop Website), By Mode of Payment (Pre Delivery Online Payment, Card on Delivery and Cash on Delivery), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2017-2027 UAEのオンライン食料品配達市場は、予測期間中に大きな成長を記録すると予想されています。市場の成長は、利便性を高め、小売店やスーパーを訪れる手間を省くために、消費者の間でオンラインショッピングへの嗜好... もっと見る
サマリーUAEのオンライン食料品配達市場は、予測期間中に大きな成長を記録すると予想されています。市場の成長は、利便性を高め、小売店やスーパーを訪れる手間を省くために、消費者の間でオンラインショッピングへの嗜好が高まっていることに起因している可能性があります。また、オンライン食料品店の数は、消費者がより速く配達を利用するオプションを提供しており、家庭の要件を満たすために電子商取引チャネルに向けるために消費者の購買行動をシフトしている。食料品店が導入している無数のオンライン決済オプションや、時間指定配送、エクスプレス配送、オンデマンド配送、定期配送などの革新的なビジネスモデルも、オフライン媒体よりもオンライン食料品ショッピングを選ぶ消費者を後押ししています。テクノロジーの進歩と継続的な都市化は、UAEのオンライン食料品配達市場の成長を促進する上で極めて重要な役割を担っています。個人の可処分所得の上昇と相まって、労働人口の存在の急増は、予測期間内にUAEのオンライン食料品配達市場の成長を推進すると予想されます。オンライン食料品配達市場に関与する企業は、食品配達会社、サプライヤー、および食料品店と協力しています。オンライン食料品配達市場の市場関係者が高いオペレーションレベルを達成し、地域ビジネスを拡大し、エクスプレス配達サービスを改善するために焦点を強化することは、UAEのオンライン食料品市場の成長を促進すると予想されます。技術に精通した消費者の増加やデジタル化の進展は、予測期間中にUAEのオンライン食料品配達市場をさらに促進すると予想されます。UAEのオンライン食料品配達市場は、製品カテゴリ、プラットフォーム、支払いモード、地域分布、企業に区分されます。支払いモードに基づき、市場は配達前オンライン支払い、配達時カード、配達時現金払いに分けられます。配達前オンライン決済分野は、予測期間中にUAEのオンライン食料品配達市場で最も高い成長を記録すると予想されます。消費者は現金を保管する手間を省きたいと考えており、eコマース企業は前払いの注文に対して有利な割引を提供していることが、予測期間を通してこのセグメントの優位性に寄与しています。 Carrefour、Lulu Hypermarket、Instashop、Kibsons、The Grocer、Trolley、Bawiq、Amazon、Noon、Farmbox、Bulkwhizなどが、UAEのオンライン食料品配達市場における主要企業の一例として挙げられます。 本レポートで考慮した年数 歴史的年数:2017年~2020年 基準年:2021年 推定年:2022年 予測期間:2023年~2027年 本調査の目的 - 2017年から2020年までのUAEオンライン食料品配達市場の市場規模の過去成長を分析すること。 - 2021年から2027年までのUAEオンライン食料品宅配市場の市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。 - 製品カテゴリー、プラットフォーム、決済手段、地域分布、企業に基づいてUAEのオンライン食料品配達市場を分類・予測する。 - UAEのオンライン食料品配達における支配的な地域やセグメントを特定する。 - UAEのオンライン食料品配達市場の促進要因と課題を特定する。 - UAEのオンライン食料品配達市場における事業拡大、新製品発売、M&Aなどの競争力のある開発を調査する。 - UAEのオンライン食料品配達市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。 - UAEのオンライン食料品配達市場で市場プレーヤーが採用する主要な持続可能な戦略を識別する。 TechSci Researchはこの調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは世界中のサービスプロバイダのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査の調査を実施しました。インタビューを行う際に、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったサービスプロバイダを含めることができました。TechSci Research は、世界中のサービスプロバイダ、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析しました。 TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチを用いて、UAEのオンライン食料品配達市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらの製品タイプやアプリケーションの履歴データを分析することで外部的に検証した。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。 主な対象読者 - オンライン食料品配達サービスプロバイダ - 市場調査会社およびコンサルティング会社 - 規制当局や政策立案者などの政府機関 - オンライン食料品配達市場に関連する組織、フォーラム、アライアンス 本調査は、サービス提供者、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用である。 レポートの範囲 本レポートでは、UAEのオンライン食料品配達市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。 - UAEのオンライン食料品配達市場:製品カテゴリー別 o 生鮮食品 o 家庭用製品 o パッケージ食品 & 飲料 o パーソナルケア o ベビーケア o ビューティー&ヘルス - UAEオンライン食料品配達市場:プラットフォーム別 o モバイルアプリケーション o デスクトップWebサイト - UAEのオンライン食料品配達市場:支払いモード別 o 配達前のオンライン決済 o 配達時カード払い o 配達時現金払い - UAEのオンライン食料品配達市場:地域別 o ドバイ o アブダビ o シャルジャ o UAEの残りの部分 競合他社の状況 企業プロファイル。UAEのオンライン食料品配達市場に存在する主要企業の詳細な分析。 利用可能なカスタマイズ。 TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業特有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です。 企業情報 - 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。 目次1. Service Overview2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on UAE Online Grocery Delivery Market 5. Voice of Customer 5.1. Preferred Distribution Channel for Grocery Purchase (Online Vs Offline) 5.2. Online Shoppers, By Age Group 5.3. Online Purchase of Grocery, By Age Group 5.4. Purchase of Grocery Products through Online Channel 5.5. Purchase of Grocery Products through Offline Channel 5.6. Factors Influencing Purchase Decision for Online Channel 5.7. Factors Influencing Purchase Decision for Offline Channel 5.8. Preference of Products (Online Vs Offline) 5.9. Challenges faced post Online Grocery purchase 5.10. Challenges faced post Offline Grocery purchase 5.11. Frequency of Online Grocery Purchase 5.12. Frequency of Offline Grocery Purchase 5.13. Monthly Spending on Grocery, By Age Group 6. UAE Online Grocery Delivery Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Category (Fresh Foods, Household Products, Packaged Foods & Beverages, Personal Care, Baby Care, Beauty & Health) 6.2.2. By Platform (Mobile Application & Desktop Website) 6.2.3. By Mode of Payment (Pre Delivery Online Payment, Card on Delivery and Cash on Delivery) 6.2.4. By Region 6.2.5. By Company (2021) 6.3. Market Map (By Product Category, By Platform, By Region) 7. Dubai Online Grocery Delivery Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Category 8. Abu Dhabi Online Grocery Delivery Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Category 9. Sharjah Online Grocery Delivery Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Category 10. Supply Chain Analysis 11. Pricing Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends & Developments 14. Policy & Regulatory Landscape 15. UAE Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Competition Outlook 16.2. Company Profiles 16.2.1. Company Details 16.2.1.1. Carrefour 16.2.1.2. Lulu Hypermarket 16.2.1.3. Instashop 16.2.1.4. Kibsons 16.2.1.5. The Grocer 16.2.1.6. Trolley.ae 16.2.1.7. Bawiq 16.2.1.8. Amazon 16.2.1.9. Noon 16.2.1.10. Farmbox 16.2.1.11. Bulkwhiz 16.2.2. Products & Services 16.2.3. Financials (As Reported) 16.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.5. Recent Developments 16.2.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations
SummaryUAE online grocery delivery market is expected to register significant growth during the forecast period. The market growth can be attributed to the rising preference for online shopping among consumers for enhanced convenience and avoiding the hassle of visiting retail stores or superstores. Besides, the number of online grocery channels are offering consumers the option to avail delivery faster, which is shifting their purchasing behaviour to turn to eCommerce channels for fulfilling their household requirements. The availability of a myriad of online payment options and innovative business models such as slotted or express delivery, on-demand, or subscription delivery, being introduced by grocers are also encouraging consumers to opt for online grocery shopping over offline mediums. Advances in technology and continued urbanization are playing a pivotal role in driving the growth of the UAE online grocery delivery market. A surge in the presence of the working population coupled with rising personal disposable income are anticipated to propel the growth of the UAE online grocery delivery market in the forecast period. Companies involved in the online grocery delivery market are collaborating with food delivery companies, suppliers, and grocery stores. Enhanced focus of market players in the online grocery delivery market to achieve a high level of operation, expand the regional business, and improve express delivery services are expected to foster the growth of the UAE online grocery market. The rising number of tech-savvy consumers and growing digitalization are further expected to drive the UAE online grocery delivery market during the forecast period. Table of Contents1. Service Overview2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on UAE Online Grocery Delivery Market 5. Voice of Customer 5.1. Preferred Distribution Channel for Grocery Purchase (Online Vs Offline) 5.2. Online Shoppers, By Age Group 5.3. Online Purchase of Grocery, By Age Group 5.4. Purchase of Grocery Products through Online Channel 5.5. Purchase of Grocery Products through Offline Channel 5.6. Factors Influencing Purchase Decision for Online Channel 5.7. Factors Influencing Purchase Decision for Offline Channel 5.8. Preference of Products (Online Vs Offline) 5.9. Challenges faced post Online Grocery purchase 5.10. Challenges faced post Offline Grocery purchase 5.11. Frequency of Online Grocery Purchase 5.12. Frequency of Offline Grocery Purchase 5.13. Monthly Spending on Grocery, By Age Group 6. UAE Online Grocery Delivery Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Category (Fresh Foods, Household Products, Packaged Foods & Beverages, Personal Care, Baby Care, Beauty & Health) 6.2.2. By Platform (Mobile Application & Desktop Website) 6.2.3. By Mode of Payment (Pre Delivery Online Payment, Card on Delivery and Cash on Delivery) 6.2.4. By Region 6.2.5. By Company (2021) 6.3. Market Map (By Product Category, By Platform, By Region) 7. Dubai Online Grocery Delivery Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Category 8. Abu Dhabi Online Grocery Delivery Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Category 9. Sharjah Online Grocery Delivery Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Category 10. Supply Chain Analysis 11. Pricing Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends & Developments 14. Policy & Regulatory Landscape 15. UAE Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Competition Outlook 16.2. Company Profiles 16.2.1. Company Details 16.2.1.1. Carrefour 16.2.1.2. Lulu Hypermarket 16.2.1.3. Instashop 16.2.1.4. Kibsons 16.2.1.5. The Grocer 16.2.1.6. Trolley.ae 16.2.1.7. Bawiq 16.2.1.8. Amazon 16.2.1.9. Noon 16.2.1.10. Farmbox 16.2.1.11. Bulkwhiz 16.2.2. Products & Services 16.2.3. Financials (As Reported) 16.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.2.5. Recent Developments 16.2.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農産食品)の最新刊レポートTechSci Research 社の最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(beauty)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/05 10:26 153.43 円 167.28 円 201.52 円 |