脱水野菜の世界市場 - 2023-2030Global Dehydrated Vegetables Market - 2023-2030 市場概要 世界の脱水野菜市場は2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は4.5%と予測される。 脱水... もっと見る
サマリー市場概要世界の脱水野菜市場は2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は4.5%と予測される。 脱水野菜とは、乾燥工程を経て水分を減らした野菜のことである。脱水は、オーブン乾燥、天日乾燥、専用脱水機の使用など、さまざまな方法で行うことができる。食品業界では、脱水は便利で汎用性の高いオプションと考えられている。スープやキャセロール、シチューに加えるなど、さまざまな方法で利用できる。脱水した野菜は新鮮なものよりも安価で、季節外れの野菜でも一年中使うことができる。脱水することは、野菜を保存し、その寿命を延ばすことで、食品廃棄物を減らす素晴らしい方法である。一般的な脱水野菜には、タマネギ、トマト、ニンジン、ピーマン、ジャガイモ、ニンニクなどがある。 市場ダイナミクス 保存期間の長い野菜への需要の高まりが脱水野菜市場の成長を後押し 脱水野菜に比べ、生鮮野菜は保存期間が短く、適切に保存しないと劣化する可能性がある。様々な脱水処理によって生鮮野菜から水分を除去することで、保存期間を数ヶ月まで延ばすことができる。新鮮な野菜が一年中手に入らない場所では、脱水野菜の需要が高まっている。脱水野菜は長期保存が可能で、必要なときに利用できるため、便利なソリューションとなる。脱水野菜は非常食の材料として人気があり、主に災害の多い地域の救援機関で使用されている。そのため、長期保存と利便性への需要が、予測期間中の脱水野菜市場の成長を後押しすると予想される。 脱水野菜の費用対効果が脱水野菜市場の成長を促進する 脱水野菜は生鮮野菜よりも安価であることが多い。脱水野菜は保存期間が長いため、大量に購入して腐らせることなく長期間保存することができる。そのため、消費者は大量に購入し、まとめ買い割引を利用することで、食品廃棄を減らし、経費を節約することができる。脱水野菜は生野菜に比べ、軽くて場所を取らないため、輸送や保存にコストがかからないことが多い。そのため、脱水野菜は消費者にとって費用対効果の高い選択肢となる。消費者がお金を節約し、健康的な食品を食生活に取り入れる方法を探し続けているため、脱水野菜のような費用対効果の高い選択肢に対する需要は増加すると思われる。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の脱水野菜市場は、野菜の種類、形態、技術、最終用途、地域によって区分される。 食品業界で使いやすい食材としてカット&フレークの利用が増加 形態のうち、脱水野菜市場はカット&フレーク、粉末&顆粒、スライス&キューブ、丸ごとに区分される。2022年には、カット&フレークセグメントが脱水野菜市場で最も高いシェアを占めた。カット&フレークとは、野菜を細かくカットまたはフレーク状にし、脱水して水分を除去した特定のタイプの製品を指す。この工程により、野菜は栄養価を保持したまま保存期間が長くなり、輸送や保存が容易になる。カット&フレークは、タマネギ、トマト、ピーマン、ニンジンなど、さまざまな種類の野菜から作ることができ、新鮮な野菜の風味や食感を楽しみたいが、いつも手に入るとは限らないスープやシチューの材料として使用される。食品業界では使いやすい食材への需要が高まっているため、カット&フレーク部門が脱水野菜市場で最大のシェアを占めている。 地理的分析 多忙なライフスタイルによる簡便食品需要の高まりが北米の脱水野菜市場の成長を促進 北米は脱水野菜市場で最も高いシェアを占めている。便利な食品に対する消費者需要の増加、食生活の変化、菜食主義者やベジタリアン人口の増加が北米の脱水野菜市場の成長を後押ししている。脱水野菜は保存期間が長く、輸送が容易で味が凝縮されているため、食品産業で広く使用されている。北米の脱水野菜市場の主要プレーヤーは米国とカナダである。米国では、多忙なライフスタイルによるコンビニエンス・フードの需要の高まりと、保存期間の長い食品へのニーズが脱水野菜の需要を牽引している。カナダも北米における脱水野菜の重要な市場である。同国の市場を牽引しているのは、健康的で自然な食品に対する需要の高まりである。 競争状況 市場の主な世界企業には、California Sun Dry Foods、ITC Limited、Green Rootz、Mercer Foods LLC、BCFoods Inc、European Freeze Dry Ltd.、Bella Sun Luci、Sensient Technologies Corporation、Mondelez International Inc、Van Drunen Farmsなどがある。 レポートを購入する理由 - 野菜の種類、形態、技術、最終用途、地域に基づく世界の脱水野菜市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - すべてのセグメントを含む脱水野菜市場レベルの多数のデータポイントを記載したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成されたエクセルによる製品マッピング。 世界の脱水野菜市場レポートは、約69の表、71の図、200ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Vegetable Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Technology 3.4. Snippet by End-use 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing demand for long shelf life of vegetables 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Concerns over the use of additives and preservatives in the manufacturing of dehydrated vegetables 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Cost-effectiveness of dehydrated vegetables 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Vegetable Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vegetable Type 7.2. Tomato* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Onion 7.4. Potato 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Cuts & Flakes* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Powder & Granules 8.4. Whole 9. By Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 9.2. Air Drying* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vacuum Drying 9.4. Freeze Drying 9.5. Spray Drying 9.6. Drum Drying 10. By End-Use 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-Use 10.2. Commercial* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Household 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetables Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetables Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. California Sun Dry Foods * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. ITC Limited 13.3. Green Rootz 13.4. Mercer Foods LLC 13.5. BCFoods Inc 13.6. European Freeze Dry Ltd 13.7. Bella Sun Luci 13.8. Sensient Technologies Corporation 13.9. Mondelez International Inc 13.10. Van Drunen Farms LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Vegetable Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Technology 3.4. Snippet by End-use 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing demand for long shelf life of vegetables 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Concerns over the use of additives and preservatives in the manufacturing of dehydrated vegetables 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Cost-effectiveness of dehydrated vegetables 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Vegetable Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vegetable Type 7.2. Tomato* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Onion 7.4. Potato 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Cuts & Flakes* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Powder & Granules 8.4. Whole 9. By Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 9.2. Air Drying* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vacuum Drying 9.4. Freeze Drying 9.5. Spray Drying 9.6. Drum Drying 10. By End-Use 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-Use 10.2. Commercial* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Household 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetables Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetables Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vegetable Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. California Sun Dry Foods * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. ITC Limited 13.3. Green Rootz 13.4. Mercer Foods LLC 13.5. BCFoods Inc 13.6. European Freeze Dry Ltd 13.7. Bella Sun Luci 13.8. Sensient Technologies Corporation 13.9. Mondelez International Inc 13.10. Van Drunen Farms LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農産食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の農産食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(vegetables)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|