世界の植物由来食品市場 - 2023-2030Global Plant-Based Foods Market - 2023-2030 概要 世界の植物性食品市場は2022年に112億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率12.2%で成長し、2030年には281億米ドルに達すると予測されている。 世界の植物性食品市場は長年にわたっ... もっと見る
サマリー概要世界の植物性食品市場は2022年に112億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率12.2%で成長し、2030年には281億米ドルに達すると予測されている。 世界の植物性食品市場は長年にわたって著しい成長と変貌を遂げており、植物性食生活に関連する健康上の利点に関する意識の高まり、革新的な製品の発売の増加、菜食主義者の人口増加が市場成長の原動力になると予想される。 さらに、これらの製品に対する需要が増加しているため、メーカーは革新的な高品質の製品を発売している。例えば、2023年3月、インドのオルト・ミート・ブランドWakao Foodsは、ジャックフルーツを53%使用した植物性コンチネンタル・バーガー・パティの新製品を発売した。この製品は食物繊維とタンパク質が豊富で、スパイスも含まれており、プルプルした肉の食感を模倣している。従って、このような製品は市場成長の拡大に役立つ。 植物性肉セグメントは世界市場で最大のシェアを占めており、同様に北米地域は世界の植物性食品市場で支配的な力を維持している。したがって、この地域は世界の植物性食品市場の牽引役となっている。 ダイナミクス 植物ベースの食事に関連する健康上の利点に関する意識の高まり 消費者は健康志向を高め、動物性食品に代わるものを求めるようになっている。植物性食品には必須栄養素やミネラルが豊富に含まれているため、植物性食品の需要が高まっている。 さらに、消費者が菜食主義に移行しているため、植物性食品の需要が増加している。例えば、世界動物基金(World Animal Foundation)の報告書によると、世界には約8800万人の菜食主義者がおり、これは幅広い用途への菜食主義食品の採用率を高めるのに役立つ可能性がある。 革新的な製品発表の増加 ヴィーガンおよび植物性食品への需要が高まるにつれて、食品会社やその他の研究開発は、伝統的な肉の味、食感、全体的な食体験を忠実に模倣した新しい植物性製品を積極的に革新・導入しており、これは植物性食品の人気を高めるのに役立つ。 例えば、2023年5月、Two Hands社は韓国の有名なヴィーガン食肉ブランドUNLIMEAT社と提携し、UNLIMEAT社のヴィーガンソーセージを発売し、多様な嗜好に応える植物ベースの選択肢を提供するためにメニューを拡大した。従って、このような製品は市場の成長拡大に役立つだろう。 高い製品コスト 植物性食品のコストが高く、従来の食肉と比較して植物性食肉のコストが高いことが、予測期間における市場成長の妨げになると予想される。例えば、植物性ミルクは従来のミルクの2倍のコストがかかる。製造コストと原材料の回収コストが市場成長の妨げになるだろう。 セグメント分析 世界の植物性食品市場は、種類、性質、原材料、流通チャネル、地域によって区分される。 動物性代替製品に対する需要の増加 植物ベースの肉セグメントは世界の植物ベースの食品市場で最大のシェアを占めているが、これは世界的に菜食主義者の人口が増加していることと、さまざまな製品が入手可能であることによる。2022年の国立衛生研究所の報告書によると、植物ベースの代替肉は最も好まれる代替肉であり、消費者の90%超が消費するという。 さらに、この植物ベースの肉に対する需要が増加しているため、メーカーはこの製品に高い投資を行っている。例えば、2023年9月、ノボザイムズ社は、植物性食肉業界を前進させるソリューション、ヴェルテラ・プロバイトを発売した。ヴェルテラ・プロバイトは酵素MTGaseで、植物性製品の食感を向上させるよう設計されている。したがって、このような製品の発売は、市場の成長を高めるのに役立つ。 地理的浸透 高い植物性食品市場と製品発表 北米が市場シェアで圧倒的な地位を占めると予想される。これは、菜食主義者の人口の増加、同地域における植物性食品製品の発売数の増加によるものであり、また、顧客の需要に応じた数多くの製品が入手可能であることから、同地域が市場シェアで支配的な地位を占めると予想される。 また、この地域はビーガン人口が多く、例えば世界動物基金の2023年最新データによると、米国には1550万人以上のビーガンがいる。例えば、Plant-based Food Associationの報告書によれば、米国の植物性食品の小売売上は引き続き増加し、2021年には6.2%増の74億ドルに達すると推定されている。 さらに、製品発売数の増加も市場成長の原動力になると予想される。例えば、2021年9月、インポッシブル・フーズは植物由来のチキンナゲット代替品を米国で発売した。さらに、2023年5月には、ビヨンド・ミート社がビヨンド・スマッシャブル・バーガーを発売した。このバーガーは、消費者が切望するあらゆるものを、植物性肉の栄養面と環境面での利点を加えて提供するものである。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Ingredion Inc.、Omni Foods、Greenleaf Foods、SPC.、Aqua Cultured Foods、Beyond Meat Inc.、Impossible Foods Inc.、Atlantic Natural Foods LLC、Umiami、Pacific Foods、Danone SAが含まれる。 COVID-19 影響分析 パンデミックは世界の植物性食品市場にプラスの影響を及ぼし、多くの人々が健康意識の高まりから植物性食品を採用し始め、それが採用率と新製品の開発需要を増加させた。 タイプ別 - 植物ベースの肉 - 鶏肉 - 牛肉 - ラム - ハム - ソーセージ - その他 - 植物性卵 - 植物性牛乳 - 植物性海産物 - 魚製品 - エビ製品 - カニ製品 - その他 - その他 性質別 - オーガニック - 在来種 原材料別 - 豆腐 - 大豆 - セイタン - 小麦グルテン - ポテトスターチ - エンドウ豆プロテイン - レンズ豆 - 亜麻仁 - アクアファバ - ゴマ - その他 流通チャネル別 - スーパーマーケットおよびハイパーマーケット - コンビニエンスストア - オンラインストア - その他 地域別 - 北米 - 米国 - カナダ - メキシコ - 欧州 - ドイツ - 英国 - フランス - イタリア - ロシア - その他のヨーロッパ - 南米 - ブラジル - アルゼンチン - その他の南米諸国 - アジア太平洋 - 中国 - インド - 日本 - オーストラリア - その他のアジア太平洋地域 - 中東・アフリカ 主な動き - 2023年5月、100%植物由来の風味豊かなグローバル食品ブランドであるウィキッド・キッチンが、米国と欧州の外食・高級レストランに植物由来のシーフードを提供するオルト・プロテイン新興企業であるカレント・フーズを買収した。 - 2023年8月、植物ベースの冷凍食品加工業者Alpha FoodsはLiveKindly Collective(LKC)を買収した。この買収は、特にパティやナゲットのフォーマットを中心とした標準化された開発の停滞がしばしば非難されるセグメントにおける製品革新において、成長を後押しした。 レポートを購入する理由 - 種類、性質、原材料、流通チャネル、地域に基づく世界の植物性食品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - すべてのセグメントを含む植物性食品市場レベルの数多くのデータポイントを記載したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の植物性食品市場レポートは、約69表、76図、186ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Nature 3.3. Snippet by Ingredients 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in Awareness about the health benefits associated with plant-based diets 4.1.1.2. Increase in Innovative Product Launches 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Product Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Patent Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Plant-based Meat* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Chicken 7.2.4. Beef 7.2.5. Lamb 7.2.6. Ham 7.2.7. Sausage 7.2.8. Others 7.3. Plant-based Eggs 7.4. Plant-based Milk 7.5. Plant-based Sea Food 7.5.1. Fish Products 7.5.2. Prawn and Shrimp Products 7.5.3. Crab Products 7.5.4. Others 7.6. Others 8. By Nature 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Conventional 9. By Ingredients 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients 9.2. Tofu* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Soy 9.4. Seitan 9.5. Wheat Gluten 9.6. Potato Starch 9.7. Pea Protein 9.8. Lentils 9.9. Flax Seeds 9.10. Aquafaba 9.11. Sesame 9.12. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets and Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Convenience Stores 10.4. Online Stores 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Ingredion Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Omni Foods 13.3. Greenleaf Foods, SPC. 13.4. Aqua Cultured Foods 13.5. Beyond Meat Inc. 13.6. Impossible Foods Inc. 13.7. Atlantic Natural Foods LLC 13.8. Umiami 13.9. Pacific Foods 13.10. Danone SA LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Nature 3.3. Snippet by Ingredients 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in Awareness about the health benefits associated with plant-based diets 4.1.1.2. Increase in Innovative Product Launches 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Product Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Patent Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Plant-based Meat* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Chicken 7.2.4. Beef 7.2.5. Lamb 7.2.6. Ham 7.2.7. Sausage 7.2.8. Others 7.3. Plant-based Eggs 7.4. Plant-based Milk 7.5. Plant-based Sea Food 7.5.1. Fish Products 7.5.2. Prawn and Shrimp Products 7.5.3. Crab Products 7.5.4. Others 7.6. Others 8. By Nature 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Conventional 9. By Ingredients 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients 9.2. Tofu* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Soy 9.4. Seitan 9.5. Wheat Gluten 9.6. Potato Starch 9.7. Pea Protein 9.8. Lentils 9.9. Flax Seeds 9.10. Aquafaba 9.11. Sesame 9.12. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets and Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Convenience Stores 10.4. Online Stores 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Ingredion Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Omni Foods 13.3. Greenleaf Foods, SPC. 13.4. Aqua Cultured Foods 13.5. Beyond Meat Inc. 13.6. Impossible Foods Inc. 13.7. Atlantic Natural Foods LLC 13.8. Umiami 13.9. Pacific Foods 13.10. Danone SA LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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