有機フルーツ・ナッツ農業の世界市場 - 2023-2030Global Organic Fruit And Nut Farming Market - 2023-2030 概要 世界の有機果物・ナッツ農業市場は、2022年に342億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率13.1%で成長し、2030年には915億米ドルに達すると予測されている。 世界の有機果実・ナッツ栽培市... もっと見る
サマリー概要世界の有機果物・ナッツ農業市場は、2022年に342億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率13.1%で成長し、2030年には915億米ドルに達すると予測されている。 世界の有機果実・ナッツ栽培市場は、合成農薬や除草剤、遺伝子組み換え作物を使用せずに、さまざまな果実やナッツを栽培する有機農法によって大きな成長を遂げている。これは、土壌の健全性と作物の品質を高めるのに役立つ。したがって、このような要因は、世界の有機果物やナッツ農業市場を促進するのに役立ちます。 さらに、多くの製造企業は、より多くの消費者層を惹きつけるために、革新的で高品質な製品を発売することに注力している。例えば、2023年8月、Followfood Organicsは、有機アプリコット、有機デメテル、有機イチジク、有機サルタナ、有機ピスタチオ、有機ヘーゼルナッツ、追跡コードとデメテル認証付きのレーズン、ブランチド・アーモンド、ヘーゼルナッツのデメテル・ナッツ・フルーツ・ミックスなど7種類の有機ナッツと有機ドライフルーツを食料品取引で発売した。したがって、こうした製品は市場規模の拡大に役立つ。 有機ナッツ・セグメントは市場シェアの半分以上を占めている。同様に、アジア太平洋地域は有機果物・ナッツ農業市場を支配し、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。インドには1,017万ヘクタールの有機農地があり、有機農業の最大の生産・消費国であることに変わりはない。 ダイナミクス 有機製品に対する需要の増加 例えば、インド政府商工省の報告によると、インドは果物、ドライフルーツ、穀物などあらゆる種類の食品を含むオーガニック認証製品を約290万MT(2022-23年)生産している。したがって、このような高い生産率は、有機果物・ナッツ農業の採用を増加させるのに役立つ。 さらに、有機製品に対する需要が増加しているため、多くの農家が有機農法を採用している。有機肥料を使用することで、化学肥料を使用しない有機製品を生産することができ、土壌の健全性と作物の品質を高めるのに役立つからである。したがって、このような要因が市場成長の増加に役立っている。 革新的な有機食品における果物やナッツの使用量の増加 栄養価の高い革新的な食品への需要が、世界の有機果物・ナッツ農業市場の拡大に大きく貢献している。消費者は、化学残留物を含まず、天然の栄養素を持つ有機製品に強く惹かれている。したがって、そのような要因は、有機果物やナッツ農業の採用を増加させるのに役立ちます。 さらに、より多くの消費者を惹きつけるために、多くの製造企業が革新的な品質の製品を生産している。例えば、Nourish Organic Foods Pvt. Ltd社は、有機アーモンド、有機樹脂、有機玄米などを含む有機バニラナッツバーを製造している。したがって、こうした製品は市場規模の拡大に役立つ。 政府の厳しい規制。 政府の規制は、世界の有機果物・ナッツ農業市場の成長に大きな影響を与える可能性がある。有機認証の取得と維持のプロセスは複雑で時間とコストがかかる。小規模の地元有機農家は他の選択肢を選ぶかもしれず、これは小規模の消費者ベースの市場を制限する原因となりうる。 さらに、インド政府はオーガニック製品について、例えば2011年食品安全基準(食品規格および食品添加物)規則で上限を定めている。オーガニック製品では、殺虫剤の最大規制値は、規定された最大規制値の5%または定量レベル(LoQ)のいずれか高い方とされている。したがって、こうした規制は市場の成長を妨げる可能性がある。 セグメント分析 世界の有機果物・ナッツ農業市場は、製品、農業タイプ、流通チャネル、包装、地域によって区分される。 有機製品に対する需要の増加 世界の有機果実・ナッツ栽培市場では、ナッツ部門が最大シェアを占めている。消費者は、化学物質を含まず、タンパク質、食物繊維、ミネラルなどを多く含む有機ナッツを高く支持している。有機ミックスナッツは健康的なスナックとして非常に好まれている。需要が増加しているため、有機果物・ナッツ農業市場の採用拡大に役立つ可能性がある。 さらに、多くの製造企業は、より多くの消費者基盤を誘致するために、高品質の革新的な製品を生産している、例えば、Daivik会社はホールカシューナッツボールド-W240カウントを生成します。彼らは汎用性があり、食品の広い範囲で濃厚な味のエンハンサーとして使用され、彼らはエネルギーレベルを高めるのに役立ちます生のナッツを消費することができます。したがって、そのような製品は、市場の成長を高めるのに役立ちます。 地理的浸透 高い有機農地と政府計画 アジア太平洋地域は、世界の有機果実・ナッツ農業市場において圧倒的な強さを誇っており、その重要性は2020年以降の時代において高まるばかりである。この地域では有機製品に対する需要が高いため、多くの農家が政府の支援を受けて有機農法を導入しており、これがこの地域の市場成長を後押ししている。 さらに、この地域では有機農地の存在感が高い。例えば、2023年のインド政府商工省の報告書によると、インドには合計1,017万ヘクタールの有機農地があり、世界の有機農地面積では第6位、生産者総数では第1位となっている。したがって、このような広大な有機農地は、この地域における有機果実・ナッツ農業の採用を増やすのに役立つ。 さらに、この地域の政府は、農家が有機果物・ナッツ農業を採用するのを助けるために、いくつかのイニシアチブを取った。例えば、インド政府はParamparagat Krishi Vikas Yojana(PKVY)を開始し、この制度はPGS認証によるクラスター・ベースの有機農業を推進している。この制度では、クラスターの形成、研修、認証、マーケティングが支援されている。1ヘクタールあたり5万ルピー(3年間)の支援が提供され、そのうち62%、つまり3万1,000ルピーが有機投入資材の購入奨励金として農家に支給される。 競争力のある土地 市場の主な世界的プレーヤーには、MevaBite、I Say Organic、Nourish Organic Foods Pvt.Ltd.、Daivik、Organic Amrit™ LLP、Sri Saraswathi Organics Pvt Ltd.、Jaffe Bros.社、Himalayan Bio Organic Foods Limited、Hemvini Biotech Pvt.Ltd.、Bulgarian Nuts Ltd.などがある。 COVID-19影響分析 パンデミックはサプライチェーンに混乱をもたらし、多くの製造会社が政府の封鎖規制により操業停止となり、市場での製品の供給が減少した。 2019年後半のCOVID-19パンデミックの発生は、世界の有機果物・ナッツ農業市場を含む世界中の産業に前例のない課題をもたらした。各国が戸締まり、サプライチェーンの混乱、経済活動の減少に取り組む中、有機果実・ナッツ農業の重要な消費者である建設部門は大きな影響を受けた。 2020年初頭にパンデミックが発生したことで、広範な施錠と規制が行われ、世界中の建設活動に影響が出た。インフラや不動産など、有機果実・ナッツ農法を消費する主要産業が停止し、有機果実・ナッツ農法の需要低迷につながった。その結果、多くの有機果実・ナッツ栽培工場が、需要の減少に合わせて生産を停止または縮小した。 COVID-19パンデミックは世界のサプライ・チェーンを大きく混乱させ、有機果実・ナッツ農法製造工場への原料輸送に影響を与えた。移動制限や国境閉鎖により出荷が遅れ、生産に遅れが生じた。さらに、サプライ・チェーン・ネットワークの混乱により、原料不足に直面した国もあった。 パンデミックの発生に伴い、多くの有機果実・ナッツ農法製造工場は、労働者が病気になったり、戸締まり制限のために出勤できなくなったりして、労働力不足に直面した。ウイルスの蔓延を抑えるため、オーガニック・フルーツやナッツの生産工場は厳しい安全対策を実施し、一度に現場で働ける労働者の数を減らした。しかし、こうした対策は、パンデミックの間、労働者の健康を守り、必要不可欠な業務を維持するために不可欠であった。 製品別 - 有機ブドウ - 柑橘類 - 柑橘類以外の果物 - ナッツ - その他 農業タイプ別 - 純粋有機農業 - 総合有機農業 流通チャネル別 - 電子商取引 - ハイパーマーケット/スーパーマーケット - コンビニエンスストア - その他 パッケージ別 - パウチ - ガラス瓶 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年6月、Smart Organicはドイツの食品新興企業Naughty Nuts Gmbhを買収した。この買収により、市場での製品供給が拡大する可能性がある。 レポートを購入する理由 - 製品、農業タイプ、流通チャネル、包装、地域に基づく世界の有機果物・ナッツ農業市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 有機果物・ナッツ農法市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の有機果物・ナッツ農業市場レポートは、約69の表、69の図、181ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Farming Type 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Packaging 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in usage of fruits and nuts in Innovative Organic Food Products 4.1.1.2. Increase in Demand for Organic Products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Government Strict Regulations. 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand -Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Organic Groves* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Citrus Groves 7.4. Non-Citrus Fruits 7.5. Nuts 7.6. Others 8. By Farming Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Farming Type 8.2. Pure Organic Farming* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Integrated Organic Framing 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. E-Commerce* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Hypermarkets/Supermarkets 9.4. Convenience Stores 9.5. Others 10. By Packaging 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 10.2. Pouches* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Glass Bottles 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12. Competitive Land scape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. MevaBite* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. I Say Organic 13.3. Nourish Organic Foods Pvt. Ltd. 13.4. Daivik 13.5. Organic Amrit LLP 13.6. Sri Saraswathi Organics Pvt Ltd. 13.7. Jaffe Bros., Inc. 13.8. Himalayan Bio Organic Foods Limited 13.9. Hemvini Biotech Pvt. Ltd 13.10. Bulgarian Nuts Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Farming Type 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Packaging 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in usage of fruits and nuts in Innovative Organic Food Products 4.1.1.2. Increase in Demand for Organic Products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Government Strict Regulations. 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand -Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Organic Groves* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Citrus Groves 7.4. Non-Citrus Fruits 7.5. Nuts 7.6. Others 8. By Farming Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Farming Type 8.2. Pure Organic Farming* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Integrated Organic Framing 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. E-Commerce* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Hypermarkets/Supermarkets 9.4. Convenience Stores 9.5. Others 10. By Packaging 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 10.2. Pouches* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Glass Bottles 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farming Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12. Competitive Land scape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. MevaBite* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. I Say Organic 13.3. Nourish Organic Foods Pvt. Ltd. 13.4. Daivik 13.5. Organic Amrit LLP 13.6. Sri Saraswathi Organics Pvt Ltd. 13.7. Jaffe Bros., Inc. 13.8. Himalayan Bio Organic Foods Limited 13.9. Hemvini Biotech Pvt. Ltd 13.10. Bulgarian Nuts Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農業)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(fruit)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|