複合肥料の世界市場 - 2023-2030Global Compound Fertilizer Market - 2023-2030 概要 世界の複合肥料市場は2022年に85億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率5.6%で成長し、2030年には131億米ドルに達すると予測されている。 世界の複合肥料市場は著しい成長を遂げており、... もっと見る
サマリー概要世界の複合肥料市場は2022年に85億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率5.6%で成長し、2030年には131億米ドルに達すると予測されている。 世界の複合肥料市場は著しい成長を遂げており、窒素、リン、カリウムなどの必須栄養素を各粒またはブレンドでバランスよく供給できることから、農家はこれらの肥料を大いに採用している。これは、作物の生産性を高めるのに役立つ。従って、このような要因が世界の複合肥料市場の牽引役となっている。 さらに、インド政府肥料局は、脱抑制リン・カリ肥料に対する栄養補助政策を提供しており、この制度はまた、補助金付き価格で農家に肥料を提供している。この制度はまた、農家に肥料を補助金付きで提供するもので、化成肥料の需要拡大に役立っている。 農業分野は市場シェアの半分以上を占めている。同様に、アジア太平洋地域は複合肥料市場を支配しており、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。オーストレイランには広大な農地があるため、複合肥料の最大消費国となっている。 ダイナミクス 従来型肥料の代替品に対する需要の高まり 農家は従来の肥料に代わるものを強く求めており、複合肥料の需要が高まっている。複合肥料は必須栄養素をバランスよく配合し、植物による効果的な栄養吸収を促進するのに役立つからである。これは、作物の生産性を高めるのに役立つ。従って、このような要素は市場の成長を高めるのに役立つ。 さらに、多くの製造企業は、より多くの消費者を引き付けるために、高品質の革新的な製品を生産している。例えば、Hebei Sanyuanjiuqi Fertilizer Co., Ltd社は、窒素、リン、カリウムの組み合わせであるNPK複合肥料を生産しており、これは作物の収量と品質を最大化するように設計されている。従って、このような製品は普及率の向上に役立っている。 高品質作物への需要の増加 例えば、2022年の農業・農民福祉省の報告によると、2021年から22年にかけてのコメの総生産量は過去最高の1億2793万トンと推定されている。過去5年間の平均生産量である1億1,644万トンを1,149万トン上回っている。したがって、このような生産量の増加は、導入率の向上に役立つ。 さらに、植物が最適な成長を遂げるために必要な必須栄養素がバランスよく配合されているため、需要が増加するにつれて、農家はこれらの配合肥料を大いに採用している。これは、作物収量の生産性を高め、作物の品質を向上させるのに役立つ。したがって、市場の成長を高めるのに役立つ。 有機農法の増加 有機農法の増加は、世界の複合肥料市場の成長に大きく影響する。合成残留物やそれによる健康への悪影響に関する知識が消費者の間で高まっているため、複合肥料の採用が減少し、市場成長の妨げになる可能性がある。 さらに、インド商工省が発表したインド政府有機生産計画(NPOP)2022-23年版によると、有機栽培面積は176万ヘクタールで、農家の有機生産量は2億6600万トンである。したがって、このような高い有機生産は、化成肥料市場の成長に影響を与える可能性がある。 セグメント分析 世界の複合肥料市場は、タイプ、流通チャネル、作物タイプ、用途、地域によって区分される。 効果的な栄養肥料の需要増加 農業分野が世界の複合肥料市場の最大シェアを占めている。これらの肥料は、すべての必須栄養素をバランスのとれた比率で供給し、植物の栄養吸収を高め、作物の生産性と品質の向上に役立つため、農家は作物生産にこれらの肥料を非常に採用している。したがって、このような要因は市場の成長を高めるのに役立っている。 さらに、多くの製造企業は、より多くの消費者を惹きつけるために、革新的な高品質製品の生産に注力している。例えば、Xinyangfeng Agricultural Technology Co., Ltd.は、NPK複合肥料16-16-15比を生産している。この製品は水溶性で、化学反応によって合成され、作物に吸収されやすい。これは、作物の生産性を向上させるのに役立ちます。したがって、このような製品は市場規模の拡大に役立つ。 地理的浸透 広大な農地と小麦の高生産量 アジア太平洋地域は、世界の化成肥料市場において圧倒的な強さを誇っており、その重要性は2020年以降の時代においても増すばかりである。この地域の農家は、すべての必須栄養素をバランスよく含み、植物の栄養吸収を高めるのに役立つこれらの肥料を大いに採用している。これは農作物の生産性を高めるのに役立つため、この地域ではこれらの肥料の使用量を増やすことにつながる。 さらに、広大な農地があるため、化成肥料の使用量も増える。例えば、2023年の農水省の報告書によると、2020年、オーストラリアでは55%の農地が使用されており、その面積は約4億2700万ヘクタールである。したがって、導入率を高めるのに役立つ可能性がある。 さらに、この地域では小麦の生産需要が増加しており、例えば2023年の農水省の報告によると、2022-23年の小麦生産量は1億1,218万トンで、2021-22年の1億854万トンから4.09%増加している。 競争環境 市場の主な世界的プレーヤーには、FarmHannong、Yara、Neufarm、Xinyangfeng Agricultural Technology Co., Ltd.、Hebei Sanyuanjiuqi Fertilizer Co., Ltd.、Hanfeng Evergreen、Nutrien Ag Solutions、ICL、K+S Aktiengesellschaft、住友化学などが含まれる。 COVID-19 影響分析 パンデミック(世界的大流行)時には、多くの人々が農業慣行を取り入れ始め、化成肥料の需要が高まった。また、パンデミックの間、多くの国の政府が封鎖制限を課し、資材のサプライチェーンに混乱をもたらした。 タイプ別 - 二要素配合肥料 - 三要素配合肥料 流通経路別 - 直営店 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - 専門店 - その他 作物タイプ別 - 米 - 小麦 - トウモロコシ - 果樹 - 野菜 - タバコ - その他 用途別 - 農業 - 園芸 地域別 - 北米 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2022年9月、Nouryonはキレート化微量栄養素、葉面散布剤、その他特殊肥料の大手サプライヤーであるADOM Fertilizersを買収した。この買収により、Nouryonは製品ポートフォリオを拡大し、作物栄養市場における顧客への提案の幅を広げることができる。 - 2023年3月、Ares SSGの支援を受けたAcre Arcは、Nagarjuna fertilizers and chemicalsの1,500クローの負債を買収した。 レポートを購入する理由 - タイプ、流通チャネル、作物タイプ、用途、地域に基づく世界の複合肥料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を見極める。 - エクセルデータシートには、すべてのセグメントを含む化成肥料市場レベルの数多くのデータが記載されています。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel版)。 世界の化成肥料市場レポートは、約69の表、71の図、193ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Crop Type 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Raising Demand for Alternatives of Traditional Fertilizers 4.1.1.2. Increase in Demand for High-quality Crops 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increase in Organic Farming Practices 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Two-element compound fertilizer * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Three-element compound fertilizer 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Company Stores* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Hypermarkets/Supermarkets 8.4. Specialty Stores 8.5. Others 9. By Crop Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 9.2. Rice* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Wheat 9.4. Corn 9.5. Fruit Trees 9.6. Vegetables 9.7. Tobacco 9.8. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Agriculture* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Horticulture 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.4.6. 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.8.1. Brazil 11.4.8.2. Argentina 11.4.8.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. FarmHannong* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Yara 13.3. Neufarm 13.4. Xinyangfeng Agricultural Technology Co., Ltd. 13.5. Hebei Sanyuanjiuqi Fertilizer Co.,Ltd 13.6. Hanfeng Evergreen 13.7. Nutrien Ag Solutions 13.8. ICL 13.9. K+S Aktiengesellschaft 13.10. Sumitomo Chemical Co., Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Crop Type 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Raising Demand for Alternatives of Traditional Fertilizers 4.1.1.2. Increase in Demand for High-quality Crops 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increase in Organic Farming Practices 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Two-element compound fertilizer * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Three-element compound fertilizer 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Company Stores* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Hypermarkets/Supermarkets 8.4. Specialty Stores 8.5. Others 9. By Crop Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 9.2. Rice* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Wheat 9.4. Corn 9.5. Fruit Trees 9.6. Vegetables 9.7. Tobacco 9.8. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Agriculture* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Horticulture 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.4.6. 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.8.1. Brazil 11.4.8.2. Argentina 11.4.8.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. FarmHannong* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Yara 13.3. Neufarm 13.4. Xinyangfeng Agricultural Technology Co., Ltd. 13.5. Hebei Sanyuanjiuqi Fertilizer Co.,Ltd 13.6. Hanfeng Evergreen 13.7. Nutrien Ag Solutions 13.8. ICL 13.9. K+S Aktiengesellschaft 13.10. Sumitomo Chemical Co., Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農業)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(fertilizer)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|