アニスシードの世界市場 - 2023-2030Global Anise Seed Market - 2023-2030 概要 世界のアニス種子市場は2022年に17億米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は5.9%で、2030年には26億米ドルに達すると予想されている。 アニスシードは甘く香ばしい香りと甘草のような強い風... もっと見る
サマリー概要世界のアニス種子市場は2022年に17億米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は5.9%で、2030年には26億米ドルに達すると予想されている。 アニスシードは甘く香ばしい香りと甘草のような強い風味を持ち、伝統的な薬効もあることから、消費者は幅広い料理用途にアニスシードを採用している。したがって、このような要因は、世界のアニス種子市場を促進するのに役立ちます。 さらに、多くの主要企業が、より多くの消費者を惹きつけるために、革新的な高品質製品の生産に注力している。例えば、Bhramarah社は、アニスの種子(Pimpinella anisum)と呼ばれるハーブの種子からアニスのエッセンシャルオイルを抽出するために水蒸気蒸留法を採用している。したがって、このような製品は採用率を高めるのに役立つ。 グランドフォーム・セグメントは市場シェアの半分以上を占めている。同様に、アジア太平洋地域はアニス種子市場を支配しており、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。インドはラビシーズンに550トンを生産しており、世界最大のアニス種子生産国・消費国である。 ダイナミクス 消費者の健康意識の高まり 消費者の健康意識が高まるにつれて、アニスの種のような栄養価が高く風味豊かなスパイスの需要が高まっている。また、アニスシードには独特の甘辛い風味があり、様々な料理用途でのアニスシードの使用量を増やすのに役立っている。 さらに、米国農務省によると、アニスの種子100gには、タンパク質17.6g、脂質15.9g、炭水化物50g、総食物繊維14.6g、カルシウム646mg、リン440mg、カリウム1440mg、ビタミンCおよび総アスコルビン酸21mgなどが含まれている。したがって、このような栄養価の高さは、アニスの種子の採用率を高めるのに役立つ。 食品と飲料における革新的フレーバーへの需要の高まり 食品および飲料における革新的なフレーバーへの需要が高まる中、食品および飲料業界は、甘く、マイルドなスパイシーさと香ばしいアロマを持ち、リコリスのような強い味と風味を持つアニスの種を高く採用している。このような要素は、様々な料理用途での利用を増加させ、市場規模の拡大に役立っている。 さらに、多くの製造企業は、市場成長を拡大するために、革新的な高品質製品の生産に注力している。例えば、PassionVines Wine & Spirit社は、アニスをベースにした独特の甘草風味のペルノ・アニスリキュール製品を製造している。ハーブのブレンドから生まれたペルノーの自然な風味は、米国で人気を博している。したがって、このような製品は市場規模の拡大に役立つ。 認知度の低さ アニスの種子とその潜在的用途の認知度が低いことは、アニスの種子市場の成長を抑制する可能性がある。一部の消費者はアニスの種子について知らないため、様々な料理や薬用用途での製品の使用に対する需要が減少する。これは市場成長の低下を引き起こす可能性がある。 さらに、多くの政府は消費者や農家がアニス種子を採用するのを支援するために制度を提供している。例えば、農業協同組合省(The Department of Agriculture and Co-operation)は、中央セクターのスキームとして、高品質の種子の生産と流通のためのインフラ施設の開発と強化(Development and Strengthening of Infrastructure Facilities for Production and Distribution of Quality Seeds)を実施している。認知度が低いため、多くの人々がこのスキームを選択できず、市場の成長を妨げる可能性がある。 セグメント分析 世界のアニス種子市場は、タイプ、形態、流通チャネル、エンドユーザー、用途、地域によって区分される。 天然製品に対する需要の増加 アニスの種子の世界市場では、挽き割りタイプが最大のシェアを占めている。挽いたアニスの種は、利便性と長い保存期間を提供し、また様々な料理用途に使用できるため、食品と飲料で非常に採用されている。したがって、このような要因はアニスの種子市場の拡大に役立つ。 さらに、多くの製造企業がより多くの消費者を惹きつけるために、革新的な高品質の製品を生産している。例えば、ナチュラル・スパイス社は、甘い香りと味を提供し、様々な甘い料理や風味豊かな料理、また飲み物にも使用されるアニスシードを挽いて製造している。家庭用にも業務用にも使われる。したがって、このような製品は市場の成長を高めるのに役立つ。 地理的浸透 高い生産量 アジア太平洋地域は、世界のアニス種子市場において支配的な力を持っている。この地域の消費者は、ユニークな風味、香り、味を提供するため、様々な食品や飲料にこれらの種子を高度に採用しており、また、消化器系の問題を軽減するのに役立つ天然の薬効成分を提供するため、この地域の市場を増加させるのに役立ちます。 さらに、ICAR -National Research Centre on Seed Spices, India Reportによると、インドではラビ作物として約2000ヘクタールの推定面積で栽培され、生産量は550トンで、ラジャスタン、パンジャブ、U.P.、オリッサ、M.P.、デリーではより小さな面積で栽培されている。従って、このような生産量は市場成長の助けになる。 さらに、この地域では需要が高いため、AOS Products Pvt. Ltd、Bhramarah、Kamadhenu Foodsなどの多くの主要企業が、市場での製品の入手可能性を高めるために高品質の製品を生産しており、この地域での採用率を高めるのに役立っている。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、INDIA AROMA OILS AND COMPANY、Bhramarah、Kamadhenu Foods、Lewisia Wellness、Moksha Lifestyle Products、Juvena Herbals、ROYAL NUT COMPANY、Ajfan Dates & Nuts、Natural Spices、AOS Products Pvt. COVID-19影響分析 パンデミックは、世界のアニスシード市場を含む世界中の産業に前例のない課題をもたらした。パンデミックの間、多くの人々がスキンケア製品やアロマセラピーを取り入れ始め、アニスの種子市場の需要を増加させた。また、パンデミックの間、多くの国の政府がいくつかの封鎖規制を課し、市場のサプライチェーンを混乱させた。 タイプ別 - 治療グレード - 食品グレード - 化粧品グレード - その他 形態別 - 全体 - 粉砕 - オイル - その他 流通チャネル別 - 直営店 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - 専門店 - その他 エンドユーザー別 - 一般家庭 - 商業 用途別 - 食品 - 医薬品 - アルコール飲料 - 化粧品・パーソナルケア - アロマセラピー - 飼料 - その他 地域別 - 北米 o アメリカ o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2020年3月、S&W Seed Companyがpasture Genetics Companyを買収。 レポートを購入する理由 - 世界のアニス種子市場をタイプ、形態、流通チャネル、エンドユーザー、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - アニスシード市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界のアニスシード市場レポートは約77の表、83の図と191ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase Health Consciousness Among Consumers 4.1.1.2. Rising Demand for Innovative Flavors in Food and Beverages 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Less Awareness 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Therapeutic Grade* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Food Grade 7.4. Cosmetic Grade 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Whole* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Ground 8.4. Oil 8.5. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Company Stores* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Hypermarkets/Supermarkets 9.4. Specialty Stores 9.5. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Households* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Commercial 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Food* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Pharma 11.4. Alcoholic Beverages 11.5. Cosmetics & Personal care 11.6. Aromatherapy 11.7. Animal Feed 11.8. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. India Aroma Oils and Company* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Bhramarah 14.3. Kamadhenu Foods 14.4. Lewisia Wellness 14.5. Moksha Lifestyle Products 14.6. Juvena Herbals 14.7. ROYAL NUT COMPANY 14.8. Ajfan Dates & Nuts 14.9. Natural Spices. 14.10. AOS Products Pvt. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase Health Consciousness Among Consumers 4.1.1.2. Rising Demand for Innovative Flavors in Food and Beverages 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Less Awareness 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Therapeutic Grade* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Food Grade 7.4. Cosmetic Grade 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Whole* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Ground 8.4. Oil 8.5. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Company Stores* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Hypermarkets/Supermarkets 9.4. Specialty Stores 9.5. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Households* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Commercial 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Food* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Pharma 11.4. Alcoholic Beverages 11.5. Cosmetics & Personal care 11.6. Aromatherapy 11.7. Animal Feed 11.8. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. India Aroma Oils and Company* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Bhramarah 14.3. Kamadhenu Foods 14.4. Lewisia Wellness 14.5. Moksha Lifestyle Products 14.6. Juvena Herbals 14.7. ROYAL NUT COMPANY 14.8. Ajfan Dates & Nuts 14.9. Natural Spices. 14.10. AOS Products Pvt. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農業)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(seed)の最新刊レポートよくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/19 10:26 155.48 円 165.11 円 199.74 円 |