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アニスシードの世界市場 - 2023-2030


Global Anise Seed Market - 2023-2030

概要 世界のアニス種子市場は2022年に17億米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は5.9%で、2030年には26億米ドルに達すると予想されている。 アニスシードは甘く香ばしい香りと甘草のような強い風... もっと見る

 

 

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2023年11月1日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のアニス種子市場は2022年に17億米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は5.9%で、2030年には26億米ドルに達すると予想されている。
アニスシードは甘く香ばしい香りと甘草のような強い風味を持ち、伝統的な薬効もあることから、消費者は幅広い料理用途にアニスシードを採用している。したがって、このような要因は、世界のアニス種子市場を促進するのに役立ちます。
さらに、多くの主要企業が、より多くの消費者を惹きつけるために、革新的な高品質製品の生産に注力している。例えば、Bhramarah社は、アニスの種子(Pimpinella anisum)と呼ばれるハーブの種子からアニスのエッセンシャルオイルを抽出するために水蒸気蒸留法を採用している。したがって、このような製品は採用率を高めるのに役立つ。
グランドフォーム・セグメントは市場シェアの半分以上を占めている。同様に、アジア太平洋地域はアニス種子市場を支配しており、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。インドはラビシーズンに550トンを生産しており、世界最大のアニス種子生産国・消費国である。
ダイナミクス
消費者の健康意識の高まり
消費者の健康意識が高まるにつれて、アニスの種のような栄養価が高く風味豊かなスパイスの需要が高まっている。また、アニスシードには独特の甘辛い風味があり、様々な料理用途でのアニスシードの使用量を増やすのに役立っている。
さらに、米国農務省によると、アニスの種子100gには、タンパク質17.6g、脂質15.9g、炭水化物50g、総食物繊維14.6g、カルシウム646mg、リン440mg、カリウム1440mg、ビタミンCおよび総アスコルビン酸21mgなどが含まれている。したがって、このような栄養価の高さは、アニスの種子の採用率を高めるのに役立つ。
食品と飲料における革新的フレーバーへの需要の高まり
食品および飲料における革新的なフレーバーへの需要が高まる中、食品および飲料業界は、甘く、マイルドなスパイシーさと香ばしいアロマを持ち、リコリスのような強い味と風味を持つアニスの種を高く採用している。このような要素は、様々な料理用途での利用を増加させ、市場規模の拡大に役立っている。
さらに、多くの製造企業は、市場成長を拡大するために、革新的な高品質製品の生産に注力している。例えば、PassionVines Wine & Spirit社は、アニスをベースにした独特の甘草風味のペルノ・アニスリキュール製品を製造している。ハーブのブレンドから生まれたペルノーの自然な風味は、米国で人気を博している。したがって、このような製品は市場規模の拡大に役立つ。
認知度の低さ
アニスの種子とその潜在的用途の認知度が低いことは、アニスの種子市場の成長を抑制する可能性がある。一部の消費者はアニスの種子について知らないため、様々な料理や薬用用途での製品の使用に対する需要が減少する。これは市場成長の低下を引き起こす可能性がある。
さらに、多くの政府は消費者や農家がアニス種子を採用するのを支援するために制度を提供している。例えば、農業協同組合省(The Department of Agriculture and Co-operation)は、中央セクターのスキームとして、高品質の種子の生産と流通のためのインフラ施設の開発と強化(Development and Strengthening of Infrastructure Facilities for Production and Distribution of Quality Seeds)を実施している。認知度が低いため、多くの人々がこのスキームを選択できず、市場の成長を妨げる可能性がある。
セグメント分析
世界のアニス種子市場は、タイプ、形態、流通チャネル、エンドユーザー、用途、地域によって区分される。
天然製品に対する需要の増加
アニスの種子の世界市場では、挽き割りタイプが最大のシェアを占めている。挽いたアニスの種は、利便性と長い保存期間を提供し、また様々な料理用途に使用できるため、食品と飲料で非常に採用されている。したがって、このような要因はアニスの種子市場の拡大に役立つ。
さらに、多くの製造企業がより多くの消費者を惹きつけるために、革新的な高品質の製品を生産している。例えば、ナチュラル・スパイス社は、甘い香りと味を提供し、様々な甘い料理や風味豊かな料理、また飲み物にも使用されるアニスシードを挽いて製造している。家庭用にも業務用にも使われる。したがって、このような製品は市場の成長を高めるのに役立つ。
地理的浸透
高い生産量
アジア太平洋地域は、世界のアニス種子市場において支配的な力を持っている。この地域の消費者は、ユニークな風味、香り、味を提供するため、様々な食品や飲料にこれらの種子を高度に採用しており、また、消化器系の問題を軽減するのに役立つ天然の薬効成分を提供するため、この地域の市場を増加させるのに役立ちます。
さらに、ICAR -National Research Centre on Seed Spices, India Reportによると、インドではラビ作物として約2000ヘクタールの推定面積で栽培され、生産量は550トンで、ラジャスタン、パンジャブ、U.P.、オリッサ、M.P.、デリーではより小さな面積で栽培されている。従って、このような生産量は市場成長の助けになる。
さらに、この地域では需要が高いため、AOS Products Pvt. Ltd、Bhramarah、Kamadhenu Foodsなどの多くの主要企業が、市場での製品の入手可能性を高めるために高品質の製品を生産しており、この地域での採用率を高めるのに役立っている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、INDIA AROMA OILS AND COMPANY、Bhramarah、Kamadhenu Foods、Lewisia Wellness、Moksha Lifestyle Products、Juvena Herbals、ROYAL NUT COMPANY、Ajfan Dates & Nuts、Natural Spices、AOS Products Pvt.
COVID-19影響分析
パンデミックは、世界のアニスシード市場を含む世界中の産業に前例のない課題をもたらした。パンデミックの間、多くの人々がスキンケア製品やアロマセラピーを取り入れ始め、アニスの種子市場の需要を増加させた。また、パンデミックの間、多くの国の政府がいくつかの封鎖規制を課し、市場のサプライチェーンを混乱させた。
タイプ別
- 治療グレード
- 食品グレード
- 化粧品グレード
- その他
形態別
- 全体
- 粉砕
- オイル
- その他
流通チャネル別
- 直営店
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- 専門店
- その他
エンドユーザー別
- 一般家庭
- 商業
用途別
- 食品
- 医薬品
- アルコール飲料
- 化粧品・パーソナルケア
- アロマセラピー
- 飼料
- その他
地域別
- 北米
o アメリカ
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2020年3月、S&W Seed Companyがpasture Genetics Companyを買収。
レポートを購入する理由
- 世界のアニス種子市場をタイプ、形態、流通チャネル、エンドユーザー、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- アニスシード市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界のアニスシード市場レポートは約77の表、83の図と191ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Form
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increase Health Consciousness Among Consumers
4.1.1.2. Rising Demand for Innovative Flavors in Food and Beverages
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Less Awareness
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Therapeutic Grade*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Food Grade
7.4. Cosmetic Grade
7.5. Others
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
8.2. Whole*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Ground
8.4. Oil
8.5. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Company Stores*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Hypermarkets/Supermarkets
9.4. Specialty Stores
9.5. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Households*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Commercial
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Food*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Pharma
11.4. Alcoholic Beverages
11.5. Cosmetics & Personal care
11.6. Aromatherapy
11.7. Animal Feed
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. India Aroma Oils and Company*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Bhramarah
14.3. Kamadhenu Foods
14.4. Lewisia Wellness
14.5. Moksha Lifestyle Products
14.6. Juvena Herbals
14.7. ROYAL NUT COMPANY
14.8. Ajfan Dates & Nuts
14.9. Natural Spices.
14.10. AOS Products Pvt. Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Anise seed Market reached US$ 1.7 billion in 2022 and is expected to reach US$ 2.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 5.9% from 2023 to 2030.
The global anise seed market has witnessed significant growth and transformations over the years, consumers are highly adopting these anise seeds in wide culinary applications as they offer a sweet, fragrant aroma with a strong, licorice-like taste, and also have some traditional medicinal properties. Hence, such factors can help in driving the global anise seeds market.
Furthermore, many key playing companies are focusing on producing innovative high-quality products in order to attract larger consumer bases. For instance, Bhramarah company produces Aniseed essential oil, The steam distillation process is adopted to extract Aniseed Oil from seeds of the herb called anise seed (Pimpinella anisum), it is effective for hydrating skin, prevents infections, stimulates hair growth, and others. Hence, such products can help in increasing the adoption rate.
The ground form segment accounts for over half of the market share. Similarly, the Asia-Pacific dominates the anise seed market, capturing the largest market share of over 1/3rd. The India remains largest producer and consumer of anise seeds globally, as it produces 550 metric tones in rabi season.
Dynamics
Increase Health Consciousness Among Consumers
As the health consciousness among consumers is increasing, it increases the demand for nutritive, flavourful spices such as anise seeds, as they have medicinal properties, and help enhance digestive health by reducing gas, bloating, and indigestion. Also, they offer a unique sweet and spicy flavor, which helps in increasing the usage of anise seeds in various culinary applications.
Furthermore, according to the U.S. Department of Agriculture, 100g of anise seed contains protein 17.6 g, lipid-15.9g, carbohydrates- 50g, total dietary fiber- 14.6g, calcium- 646mg, phosphorus-440 mg, potassium – 1440 mg, vitamin C and total ascorbic acid- 21mg, and others. Hence, such a nutritive value can help in increasing the adoption rate of anise seeds.
Rising Demand for Innovative Flavours in Food and Beverages
As the demand for innovative flavors in food and beverages is increasing, the food and beverage industries are highly adopting anise seeds as they have a sweet, mildly spicy, fragrant aroma with a strong, licorice-like taste and flavor. Such factors help in increasing the usage of various culinary applications, hence, it helps in increasing the market size.
Furthermore, many manufacturing companies are focusing on producing innovative high-quality products in order to expand their market growth. For instance, PassionVines Wine & Spirit company produces Pernod-Anise liqueur products, which is a distinct licorice flavor anise-based. Pernod's natural flavor, derived from a blend of herbs, has spread its popularity to the United States. Hence, such products can help in increasing the market size.
Less Awareness
The limited awareness of anise seeds and their potential uses can indeed restrain the growth of the anise seeds market. Some consumers are not aware of anise seeds, which will reduce the demand for the usage of products in various culinary and medicinal applications. Which can cause declination in market growth.
Furthermore, many governments are providing schemes in order to help consumers and farmers to adopt these seeds. For instance, The Department of Agriculture and Co-operation is implementing a central sector scheme as Development and Strengthening of Infrastructure Facilities for Production and Distribution of Quality Seeds. Due to less awareness, many people couldn’t opt for this scheme, which can hamper the market growth.
Segment Analysis
The global anise seed market is segmented based on type, form, distribution channel, end-user, application, and region.
Increase in Demand for Natural Products
The ground form segment holds the maximum share in the global anise seeds market. Ground aniseeds are highly adopted in food and beverage as they offer convenience and long shelf life, and also can be used in various culinary applications. Hence, such factors can help in increasing the market for anise seeds.
Furthermore, many manufacturing companies are producing innovative high quality products in order to attract larger consumer bases. For instance, Natural Spices company produces Ground Aniseed, which offers a sweet smell and taste and is used in various sweet and savory dishes, and also in drinks. It is used for both home and professional purposes. Hence, such products can help in increasing the market growth.
Geographical Penetration
High Production
Asia-Pacific is a dominant force in the global anise seeds market, as the consumers in this region are highly adopting these seeds in various food and beverages as they offer unique flavor, aroma, and taste, also they offer natural medicinal properties which helps in reducing the digestive problems can help in increasing the market in this region.
Furthermore, according to ICAR –National Research Centre on Seed Spices, India Report, In India it is grown as a rabi crop in an estimated area of about 2000 ha with a production of 550 metric tons.it is grown in smaller areas in Rajasthan, Punjab, U.P., Orissa, M.P. and Delhi. Hence, such a production rate can help in increasing the market growth.
Additionally, as the demand is high in this region many key players such as AOS Products Pvt. Ltd, Bhramarah, Kamadhenu Foods, and others, are producing high-quality products in order to increase the availability of products in the market, which helps increase the adoption rate in this region.
Competitive Landscape
The major global players in the market include INDIA AROMA OILS AND COMPANY, Bhramarah, Kamadhenu Foods, Lewisia Wellness, Moksha Lifestyle Products, Juvena Herbals, ROYAL NUT COMPANY, Ajfan Dates & Nuts, Natural Spices and AOS Products Pvt. Ltd.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic has brought unprecedented challenges for industries worldwide, including the global anise seed market. During the pandemic, many people started adopting skin care products, and aromatherapy which have increased the demand for anise seeds market, Also during the pandemic many country governments imposed some lockdown restrictions which disrupted the supply chain of the market.
By Type
• Therapeutic Grade
• Food Grade
• Cosmetic Grade
• Others
By Form
• Whole
• Ground
• Oil
• Others
By Distribution Channel
• Company Stores
• Hypermarkets/Supermarkets
• Specialty Stores
• Others
By End-User
• Households
• Commercial
By Application
• Food
• Pharma
• Alcoholic Beverages
• Cosmetics & Personal care
• Aromatherapy
• Animal Feed
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In March 2020, S&W Seed Company acquired pasture Genetics Company, the S&W company have invested around USD$44Million for acquisitions.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global anise seed market segmentation based on type, form, distribution channel, end-user, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of anise seed market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global anise seed market report would provide approximately 77 tables, 83 figures and 191 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Form
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increase Health Consciousness Among Consumers
4.1.1.2. Rising Demand for Innovative Flavors in Food and Beverages
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Less Awareness
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Therapeutic Grade*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Food Grade
7.4. Cosmetic Grade
7.5. Others
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
8.2. Whole*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Ground
8.4. Oil
8.5. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Company Stores*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Hypermarkets/Supermarkets
9.4. Specialty Stores
9.5. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Households*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Commercial
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Food*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Pharma
11.4. Alcoholic Beverages
11.5. Cosmetics & Personal care
11.6. Aromatherapy
11.7. Animal Feed
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. India Aroma Oils and Company*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Bhramarah
14.3. Kamadhenu Foods
14.4. Lewisia Wellness
14.5. Moksha Lifestyle Products
14.6. Juvena Herbals
14.7. ROYAL NUT COMPANY
14.8. Ajfan Dates & Nuts
14.9. Natural Spices.
14.10. AOS Products Pvt. Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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2024/11/19 10:26

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