世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアのオンライン食料品配達市場、製品カテゴリー別(生鮮食品、家庭用品、パッケージ食品・飲料、パーソナルケア、その他)、プラットフォーム別(モバイルアプリケーション、デスクトップサイト)、支払い方法別(配達前オンライン決済、配達時カード払い、配達時現金払い)、地域別、競争、予測、機会、2027年


Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market, By Product Category (Fresh Foods, Household Products, Packaged Foods & Beverages, Personal Care, Others), By Platform (Mobile Application & Desktop Website), By Mode of Payment (Pre Delivery Online Payment, Card on Delivery and Cash on Delivery), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2027

サウジアラビアのオンライン食料品配達市場は、予測期間中に圧倒的な速度で成長すると予測されています。市場成長の要因は、新しいオンライン食料品プラットフォームの参入と、消費者の購買行動の変化です。オン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年3月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
72 英語

 

サマリー

サウジアラビアのオンライン食料品配達市場は、予測期間中に圧倒的な速度で成長すると予測されています。市場成長の要因は、新しいオンライン食料品プラットフォームの参入と、消費者の購買行動の変化です。オンライン食料品小売業者は、消費者がいつでもどこでも自宅から商品を注文し、手間をかけずに食料品を自宅に配達してもらうという柔軟性を提供します。サウジアラビアでは、顧客のオンライン食料品チャンネルへの移行が進んでおり、買い物客の80%が食料品の購入を繰り返していることから、オンライン食料品部門は今後数年間、他の電子小売部門を凌ぐと予測されます。サウジアラビアのオンライン食料品市場を破壊しているのはクイックコマースです。彼らは幅広い商品を競争力のある価格で提供し、配達体験によって顧客の買い物体験を向上させているため、高い注文量を生み出しています。消費者が提供される商品の量、価格、品質を比較できるオンラインプラットフォーム上で様々な高品質商品を入手できるようになったことが、サウジアラビアのオンライン食料品市場の成長を後押ししています。さらに、より簡単なユーザーインターフェースアプリケーション、24時間サービス、オンライン食料品チャンネルによるエキサイティングなオファーが、サウジアラビアのオンライン食料品市場の成長をさらに後押ししています。
サウジアラビアのオンライン食料品配達市場は、製品カテゴリ、プラットフォーム、支払いモード、地域分布、競合分析に基づいてセグメント化されています。製品カテゴリーに基づき、市場はさらに生鮮食品、家庭用品、パッケージ食品&飲料、パーソナルケア、その他に区分されます。サウジアラビアのオンライン食料品市場では、同国の労働人口の増加を背景に、パッケージ食品・飲料分野が最大の市場シェアを占めると予測されます。多忙なライフスタイルのため、人々は食料品の必要条件を満たすためにオンライン食料品のプラットフォームを利用しています。生鮮食品の配送に複数の企業が参入し、消費者が新鮮な肉、果物、野菜などを入手しやすくなったため、生鮮食品分野はサウジアラビアのオンライン食料品市場で大きなシェアを占めると予想されます。
Nana Direct、Quix、Khodar & More、Lulu Hypermarket KSA、Noon、Talabat、Haseel、Shgardi、Jumlaty、Qava Shop、Freshvery、Mandarine、Sukiakum、ZAD、Qareeb Technology FZ-LLC などが、サウジアラビアのオンライン食料品市場における主要企業として挙げられます。主要企業は、サウジアラビアのオンライン食料品配達市場で大きなシェアを獲得するために、迅速な配達と利便性という価値提案の強化に注力しています。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年: 2022年
予測期間:2023年~2027年
本調査の目的
- 2017年から2021年までのサウジアラビアのオンライン食料品配達市場の市場規模の過去成長を分析すること。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場の2022年から2027年までの市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場を製品カテゴリー、プラットフォーム、決済モード、競合環境、地域分布に基づいて分類・予測する。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場の促進要因と課題を特定する。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場における事業拡大、新製品発表、M&Aなどの競争展開を検証する。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場で事業展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場で市場関係者が採用する主要な持続可能な戦略を特定すること。
TechSci Researchはこの調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは全国のサービスプロバイダ、サプライヤ、ディストリビュータのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査の調査を実施しました。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったサービスプロバイダを含めることができました。TechSci Research は、全国のサービス販売店、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて、サウジアラビアのオンライン食料品配達市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらの製品タイプやアプリケーションの履歴データを分析することで外部的に検証しました。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- オンライン食料品サービスプロバイダ、エンドユーザ、その他の関係者
- 製品の流通業者や供給業者、その他の関係者
- オンライン食料品配達に関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
この調査は、サービスプロバイダ、供給業者、エンドユーザなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用である。
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアのオンライン食料品配達市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場:製品カテゴリー別
o 生鮮食品
o 家庭用製品
o パッケージ食品と飲料
o パーソナルケア
o その他
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場:プラットフォーム別
o モバイルアプリケーション
o デスクトップWebサイト
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場:支払い形態別
o 配達前のオンライン決済
o 配達時カード払い
o 配達時現金払い
- サウジアラビアのオンライン食料品配達市場:地域別
o 西部
o 東部
o 北部・中部
o 南部
競合他社の状況
企業プロファイル。サウジアラビアのオンライン食料品配達市場に存在する主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業特有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。

ページTOPに戻る


目次

1. Service Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Preferred Distribution Channel for Grocery Purchase (Online Vs Offline)
4.2. Factors Influencing Purchase Decision for Online Channel
4.3. Challenges Faced During Grocery Purchase
4.4. Frequency of Online Grocery Purchase
5. Impact of COVID -19 on Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market
6. Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Category (Fresh Foods, Household Products, Packaged Foods & Beverages, Personal Care, Others)
6.2.2. By Platform (Mobile Application & Desktop Website)
6.2.3. By Mode of Payment (Pre Delivery Online Payment, Card on Delivery and Cash on Delivery)
6.2.4. By Region (Northern & Central, Southern, Eastern, Western)
6.2.5. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. Saudi Arabia Mobile Application Grocery Delivery Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Category
7.2.2. By Mode of Payment
8. Saudi Arabia Desktop Website Grocery Delivery Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Category
8.2.2. By Mode of Payment
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy & Regulatory Landscape
12. Saudi Arabia Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles
13.1.1. Nana Direct
13.1.2. Quix
13.1.3. Khodar & More
13.1.4. Lulu Hypermarket KSA
13.1.5. Noon
13.1.6. Talabat
13.1.7. Haseel
13.1.8. Shgardi
13.1.9. Jumlaty
13.1.10. Qava Shop
13.1.11. Freshvery
13.1.12. Mandarine
13.1.13. Suqiakum
13.1.14. ZAD
13.1.15. Qareeb Technology FZ-LLC
14. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Saudi Arabia online grocery delivery market is anticipated to grow at a formidable rate during the forecast period. The factors attributing to the growth of the market are the entry of new online grocery platforms and a shift in consumer purchasing behavior. Online grocery retailers provide consumers the flexibility to order items from home anywhere and anytime and get their groceries delivered at home without any hassle. The online grocery segment is projected to outpace the rest of the e-retail sectors in Saudi Arabia over the next years as customers are increasingly turning to online grocery channels and 80% of shoppers continue to make repeated grocery purchases. The quick commerce players are disrupting the Saudi Arabia online grocery market, generating high order volumes as they have offered a wide variety of products at competitive prices and improved customer shopping experience by way of delivery experience. The growing availability of various high-quality products on the online platforms where consumers can even compare quantity, prices, and quality of offered items are driving the growth of Saudi Arabia online grocery market. Moreover, easier user interface applications, round-the-clock services, and exciting offers by the online grocery channels are further supporting the growth of Saudi Arabia online grocery market.
The Saudi Arabia online grocery delivery market is segmented on the basis of product category, platform, payment mode, regional distribution, and competitional analysis. Based on product category, the market is further segmented into fresh foods, household products, packaged foods & beverages, personal care, and others. Packaged foods & beverages segment is expected to hold the largest market share in Saudi Arabia online grocery market, accounting for the increasing working population in the country. Due to busy lifestyles, people are relying on online grocery platforms to fulfill their grocery requirements. The fresh food segment is expected to hold a significant share in Saudi Arabia's online grocery market due to the increased availability of fresh meat, fruits, vegetables, etc., to consumers on account of multiple market players entering into delivering fresh produce.
Nana Direct, Quix, Khodar & More, Lulu Hypermarket KSA, Noon, Talabat, Haseel, Shgardi, Jumlaty, Qava Shop, Freshvery, Mandarine, Suqiakum, ZAD, Qareeb Technology FZ-LLC are some of the major market players in the Saudi Arabia online grocery market. The key players are focused on enhancing their value proposition of quick delivery and convenience to achieve a significant share in the Saudi Arabia online grocery delivery market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023-2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth of the market size of Saudi Arabia online grocery delivery market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of Saudi Arabia online grocery delivery market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast Saudi Arabia online grocery delivery market based on product category, platform, payment mode, competitional landscape, and regional distribution.
• To identify dominant region or segment in the Saudi Arabia online grocery delivery market.
• To identify drivers and challenges for Saudi Arabia online grocery delivery market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Saudi Arabia online grocery delivery market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Saudi Arabia online grocery delivery market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Saudi Arabia online grocery delivery market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of service providers, suppliers, and distributors across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the service providers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the service dealers, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of Saudi Arabia online grocery delivery market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Online grocery service providers, end users, and other stakeholders
• Distributors and suppliers of the products and other stakeholders
• Organizations, forums, and alliances related to online grocery delivery
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as service providers, suppliers, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Saudi Arabia online grocery delivery market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market, By Product Category:
o Fresh Foods
o Household Products
o Packaged Foods & Beverages
o Personal Care
o Others
• Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market, By Platform:
o Mobile Application
o Desktop Website
• Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market, By Mode of Payment:
o Pre-Delivery Online Payment
o Card on Delivery
o Cash on Delivery
• Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market, By Region:
o Western
o Eastern
o Northern & Central
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia online grocery delivery market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Service Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Preferred Distribution Channel for Grocery Purchase (Online Vs Offline)
4.2. Factors Influencing Purchase Decision for Online Channel
4.3. Challenges Faced During Grocery Purchase
4.4. Frequency of Online Grocery Purchase
5. Impact of COVID -19 on Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market
6. Saudi Arabia Online Grocery Delivery Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Category (Fresh Foods, Household Products, Packaged Foods & Beverages, Personal Care, Others)
6.2.2. By Platform (Mobile Application & Desktop Website)
6.2.3. By Mode of Payment (Pre Delivery Online Payment, Card on Delivery and Cash on Delivery)
6.2.4. By Region (Northern & Central, Southern, Eastern, Western)
6.2.5. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. Saudi Arabia Mobile Application Grocery Delivery Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Category
7.2.2. By Mode of Payment
8. Saudi Arabia Desktop Website Grocery Delivery Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Category
8.2.2. By Mode of Payment
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy & Regulatory Landscape
12. Saudi Arabia Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles
13.1.1. Nana Direct
13.1.2. Quix
13.1.3. Khodar & More
13.1.4. Lulu Hypermarket KSA
13.1.5. Noon
13.1.6. Talabat
13.1.7. Haseel
13.1.8. Shgardi
13.1.9. Jumlaty
13.1.10. Qava Shop
13.1.11. Freshvery
13.1.12. Mandarine
13.1.13. Suqiakum
13.1.14. ZAD
13.1.15. Qareeb Technology FZ-LLC
14. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(foods)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/07 10:27

155.63 円

167.26 円

203.27 円

ページTOPに戻る