食用豆の世界市場 - 2023-2030Global Edible Beans Market - 2023-2030 概要 世界の食用豆市場は、2022年に169億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 3.1%で成長し、2030年には215億米ドルに達すると予測されている。 世界の食用豆市場は、長年にわたって著しい成長... もっと見る
サマリー概要世界の食用豆市場は、2022年に169億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 3.1%で成長し、2030年には215億米ドルに達すると予測されている。 世界の食用豆市場は、長年にわたって著しい成長と変貌を遂げてきた。食用豆は栄養価が高く、タンパク質、ビタミン、ミネラルを豊富に含んでいるため、消費者は様々な料理用途の主食用食材として大いに採用している。したがって、このような要因が世界の食用豆市場を牽引している。 さらに、需要が増加しているため、政府もいくつかのイニシアチブを取っている。例えば、2023 年 2 月、米国農務省は、様々 な食品栄養援助プログラムに配布するために缶詰と乾燥食用豆を購入した。このようなイニシアチブは市場の成長を高めるのに役立つ。 有機食用豆は世界の食用豆市場で最大のシェアを占めており、アジア太平洋地域は世界の豆生産量の 43.1%を占めているため、食用豆市場では依然として支配的な地域である。この地域の急速な都市化と工業化は、市場の成長を高めるのに役立つ。 ダイナミクス 食用豆製品に対する需要の高まり 例えば、米国農務省の報告書によれば、2023 年の乾燥食用豆の生産量は 2,530 万トンで、2022 年から 3%増加し、栽培面積は約 121 万エーカーと推定されている。したがって、このような高い生産率は市場成長の拡大に役立つ。 さらに、消費者は、植物性タンパク質、食物繊維、様々な必須栄養素の栄養源として、これらの食用豆を高く採 用している。また、消化器系の健康 維持、コレステロール値の低下、体重管理にも役立つ。したがって、このような要因は市場の成長を高めるのに役立つ。 消費者の健康意識の高まり 消費者の健康意識の高まりは、必須栄養素、ビタミン、ミネラル、タンパク質を幅広く含む食用豆 の普及率向上に大きく寄与する。食用豆は血糖値を安定させ、消化器官や心臓の健康維持に役立つ。したがって、このような要因は市場の成長を高めるのに役立つ。 さらに、有機豆製品を生産するために有機処理方法を採用する企業を促す、有機需要が増加傾向にある。例えば、Shiloh Farms 社は有機ネイビービーンズを生産しており、これは小ぶりで楕円形のクリーム色 の白い豆で、マイルドな風味が特徴である。タンパク質と食物繊維が豊富で、料理によく使われる。そのため、このような製品は普及率の向上に役立っている。 アレルギー反応 豆類に不耐性の人の中には、じんましん、皮膚反応、小児ぜんそく、鼻炎、胃痛や嘔吐などを引 き起こすことがある。そのため、消費者層が限定され、普及率にも影響する。したがって、アレルギー反応は市場成長の妨げとなる。 セグメント分析 世界の食用豆市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、用途、地域によって区分される。 栄養価の高い食品への需要の増加 世界の食用豆市場では、有機食用豆が最大のシェアを占めている。食用豆には必須栄養素がすべて含まれ、食物繊維が豊富で消化器系の健康増進に役立ち、血糖値の 低下にも役立つことから、消費者は食用豆を採用している。このような要因が、食用豆の採用率を高めている。 さらに、多くの製造企業は、より多くの消費者を惹きつけるために、革新的で高品質な製品の生産に力を注いでいる。例えば、Del Monte Foods, Inc.の S&W Organic pinto beans は、食物繊維 9g、炭水化物 20g、コレステロール 0mg、カロリー 110kcal、その他を含んでいる。したがって、このような製品は、採用率を高めるのに役立ちます。 地理的浸透 高い生産率 アジア太平洋地域は世界の食用豆市場で圧倒的な強さを誇っており、その重要性は 2020 年以降も増すばかりである。この地域の消費者は、食用豆はタンパク質が豊富ですべての必須栄養素を含むため、通常の食 事の一部として食用豆を採用している。したがって、このような要因がこの地域の市場拡大に寄与している。 さらに、FAOSTAT によれば、2020 年の世界の普通豆の栽培面積は 3,480 万 ha、生産量は 2,754 万トンである。アジアは世界の豆生産量の 43.1%を占め、次いで南北アメリカ(29.4%)、アフリカ(25.5%)となっている。したがって、このような高い生産量と広大な栽培面積は、この地域の市場拡大に役立つ。 さらに、この地域の需要が増加しているため、Sriyanka Aggrotech、Jambiani Group Limitedなどの多くの製造企業が、ポートフォリオを拡大し、この地域の市場での製品の入手可能性を高めるために、高品質の革新的な製品の生産に注力している。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、ADM、STAR OF THE WEST、Kristen Company LLC、BUSH BROTHERS & COMPANY、Aiva Products、Del Monte Foods, Inc.、SHILOH FARMS、L. H. Hayward & Co., LLC.、Goya Foods, Inc.、Eden Foodsなどがある。 COVID-19 影響分析 パンデミックは、世界の食用豆市場を含む世界中の産業に前例のない課題をもたらした。多くの国の政府がいくつかの封鎖規制を課し、そのために多くの製造会社が閉鎖され、市場での製品の入手可能性が低下している。これは、世界の食用豆市場に悪影響を与えている。 種類別 - ネイビービーンズ - キドニービーンズ - ピント豆 - 黒豆 - グレートノーザン豆 - その他 カテゴリー別 - オーガニック - 在来種 流通チャネル別 - スーパーマーケット/ハイパーマーケット - コンビニエンスストア - 専門店 - Eコマース - その他 用途別 - 家庭用 - レストラン - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2022年12月、ヘイン・セレスティアル・グループはWestbraeナチュラル・ブランドをブッシュ・ブラザーズ・アンド・カンパニーに売却すると発表した。Westbraeは、キドニービーンズ、ブラックベナス、レンズ豆、チリなど、オールナチュラルまたはオーガニックの豆の缶詰製品を多数展開している。 レポートを購入する理由 - 食用豆の世界市場をタイプ、カテゴリー、流通チャネル、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 食用豆市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel版)。 世界の食用豆市場レポートは、約69の表、71の図、181ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Category 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Raising in Demand for Edible Beans Products 4.1.1.2. Increase in Health Consciousness Among Consumers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Allergic Reactions 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Navy Beans* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Kidney Beans 7.4. Pinto Beans 7.5. Black Beans 7.6. Great Northern Beans 7.7. Others 8. By Category 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Conventional 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Specialty Stores 9.5. E-Commerce 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Household* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Restaurants 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. ADM* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. STAR OF THE WEST 13.3. Kristen Company LLC 13.4. Aiva Products 13.5. BUSH BROTHERS & COMPANY 13.6. Del Monte Foods, Inc. 13.7. SHILOH FARMS 13.8. L. H. Hayward & Co., LLC. 13.9. Goya Foods, Inc. 13.10. Eden Foods LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Category 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Raising in Demand for Edible Beans Products 4.1.1.2. Increase in Health Consciousness Among Consumers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Allergic Reactions 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Navy Beans* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Kidney Beans 7.4. Pinto Beans 7.5. Black Beans 7.6. Great Northern Beans 7.7. Others 8. By Category 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Conventional 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Specialty Stores 9.5. E-Commerce 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Household* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Restaurants 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. ADM* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. STAR OF THE WEST 13.3. Kristen Company LLC 13.4. Aiva Products 13.5. BUSH BROTHERS & COMPANY 13.6. Del Monte Foods, Inc. 13.7. SHILOH FARMS 13.8. L. H. Hayward & Co., LLC. 13.9. Goya Foods, Inc. 13.10. Eden Foods LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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