世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

お茶の市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Tea Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の紅茶市場は、2021年に220億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.6%を示し、2027年までに303億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
127 英語

 

サマリー

世界の紅茶市場は、2021年に220億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.6%を示し、2027年までに303億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

中国発祥のお茶は、現在世界で最も広く飲まれている飲料の一つです。一般的には、茶樹の硬化した葉に熱湯または沸騰したお湯を注いで調理されます。お茶の栽培には、ケニア、中国、インド、スリランカなどの発展途上国に特有の土壌と気候条件が必要です。紅茶は抗酸化物質が豊富で、心臓発作や脳卒中のリスク低減、体重減少、骨の健康維持、免疫力向上、消化促進など、多くの健康効果があります。現在では、ルースティー、ティーバッグ、ボトル入りや缶入りアイスティー、粉末アイスティー、粉末ミルクティーなど、さまざまな形態でお茶製品が製造・販売されています。

世界の紅茶市場のドライバー

消費者の可処分所得の増加により、お茶の製造業者はプレミアムで健康志向の製品を導入することが可能になりました。糖尿病、美容、肥満、心臓の健康など、一般的な健康状態をターゲットに、有機茶の製法にいくつかの健康成分を加えるようになりました。したがって、有機茶の消費に向けたシフト茶市場の成長にプラスの影響を持っている、新たなトレンドとして機能します。
お茶の成長を促進するもう1つの大きな要因は、消費者に強く受け入れられていることです。現在、お茶は水に次いで世界で最も消費されている飲料の一つです。アジアやヨーロッパでは非常に高い普及率を示しており、日常的にお茶を消費しています。
お茶は安価な飲料であり、あらゆる社会経済的消費者層で消費されています。インドや中国などの様々な発展途上市場でお茶の人気を支えている主な要因は、大多数の低所得者層である大衆にとって、お茶が手ごろな価格であるという事実です。
ここ数年、紅茶の家庭外市場は拡大し、世界各地でさまざまなティーラウンジがオープンしている。これらのラウンジでは、さまざまな産地の手摘みの茶葉を入手できるなど、消費者にさまざまなメリットを提供している。このような場所は、消費者が会話に興じることができるたまり場を提供し、お茶の需要拡大に寄与している。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の紅茶市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界と国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージ、流通チャネル、用途に基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

緑茶
紅茶
ウーロン茶
その他

紅茶市場は、紅茶、緑茶、ウーロン茶、その他を含む製品タイプ別に分類されています。このうち、紅茶は抗アレルギー、抗ウィルス、抗けいれんなどの効果があり、最も人気のあるお茶の種類です。

パッケージ別の内訳。

プラスチック容器
ルースティー
紙製ボード
アルミ缶
ティーバッグ
その他

パッケージングによって、市場は板紙、プラスチック容器、ルースティー、アルミ缶、ティーバッグ、その他に分類されます。現在、板紙が最も大きな割合を占めています。

流通チャネル別内訳

スーパーマーケット/ハイパーマーケット
専門店
コンビニエンスストア
オンライン
その他

消費者が希望するお茶を入手する手段としては、スーパーマーケットやハイパーマーケット、専門店、コンビニエンスストア、オンラインストアなどがある。スーパーマーケット/ハイパーマーケットは、消費者に様々なブランドと選択肢を提供するため、市場において明確な優位性を示しています。

アプリケーション別内訳。

家庭用
商業

用途によって、市場は住宅用と商業用に分類されます。現在、紅茶の大半は家庭用で消費されています。

地域別インサイト

中国
インド
ケニア
スリランカ
トルコ
ベトナム
その他

地理的に見ると、中国が世界のお茶市場で主要な地位を占め、市場シェアの大部分を占めています。これは、お茶が中国文化の重要な一部であり、カジュアルな場でもフォーマルな場でも飲まれることが理由と考えられます。中国に続いて、インド、ケニア、スリランカ、トルコ、ベトナム、その他が続いています。

競争環境:
市場は大小さまざまなメーカーが存在し、品質と価格で競争しています。主な競合他社は以下の通りである。

Tata Consumer Products Limited(タタ コンシューマー プロダクツ リミテッド
ユニリーバ
アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ・ピーエルシー
テアテア
バリーズティー

本レポートは、世界の紅茶市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。また、紅茶の製造工場を立ち上げるための包括的な分析も行っています。加工・製造要件、プロジェクトコスト、プロジェクト資金、プロジェクト経済性、期待される投資収益率、利益率などを分析しています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、そして何らかの形で茶業界と関わりを持つ、または進出を計画している全ての方にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問
1.2021年の世界のお茶の市場規模は?
2.予測期間(2022-2027年)における世界の紅茶市場の展望はどうなるのか?
3.世界の紅茶市場のドライバーは?
4.世界の紅茶市場の主要トレンドは?
5.COVID-19が世界のお茶市場に与える影響とは?
6.世界のお茶市場の製品タイプ別内訳は?
7.世界のお茶のパッケージ別市場構成は?
8.お茶の世界市場の流通チャネル別ブレークアップとは?
9.世界のお茶の用途別市場構成は?
10.茶の世界市場における主要地域は?
11.主要なお茶のメーカーはどこか?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Tea Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Production Volume Trends
5.2.2 Consumption Volume Trends
5.2.3 Consumption Value Trends
5.3 Price Analysis
5.3.1 Key Price Indicators
5.3.2 Price Structure
5.3.3 Price Trends
5.4 Impact of COVID-19
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Packaging
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Application
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.12.1 Raw Material Procurement
5.12.2 Manufacturer
5.12.3 Marketing and Distribution
5.12.4 Retailer
5.12.5 Exporter
5.12.6 End-User
5.13 Porter’s Five Forces Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Bargaining Power of Buyers
5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
5.13.4 Degree of Competition
5.13.5 Threat of New Entrants
5.13.6 Threat of Substitutes
5.14 Key Success and Risk Factors for Tea Manufacturers
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Green Tea
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Black Tea
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oolong Tea
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Plastic Containers
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Loose Tea
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Paper Boards
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Aluminium Tin
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Tea Bags
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets/Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Residential
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 China
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 India
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Kenya
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Sri Lanka
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Turkey
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Vietnam
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
12 Tea Processing
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Project Details, Requirements and Costs Involved
13.1 Land Requirements and Expenditures
13.2 Construction Requirements and Expenditures
13.3 Plant Layout
13.4 Plant Machinery
13.5 Machinery Pictures
13.6 Raw Material Requirements and Expenditures
13.7 Raw Material and Final Product Pictures
13.8 Packaging Requirements and Expenditures
13.9 Transportation Requirements and Expenditures
13.10 Utility Requirements and Expenditures
13.11 Manpower Requirements and Expenditures
13.12 Other Capital Investments
14 Loans and Financial Assistance
15 Project Economics
15.1 Capital Cost of the Project
15.2 Techno-Economic Parameters
15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
15.4 Taxation and Depreciation
15.5 Income Projections
15.6 Expenditure Projections
15.7 Financial Analysis
15.8 Profit Analysis
16 Key Player Profiles
16.1 Tata Consumer Products Limited
16.2 Unilever
16.3 Associated British Foods Plc.
16.4 Taetea
16.5 Barry's Tea

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global tea market reached a value of US$ 22 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 30.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Originating in China, tea currently represents one of the widely consumed beverages in the world. It is commonly prepared by pouring hot or boiling water over cured leaves of the tea plant. The cultivation of tea requires specific soil and climatic conditions which are present in various developing nations like Kenya, China, India and Sri Lanka. Tea is a rich source of antioxidants and offers numerous health benefits such as reducing the risk of heart attack and stroke, weight loss, maintaining bone health, boosting immunity, and enhancing digestion. At present, there are numerous formats in which tea products are manufactured and sold which include loose tea, teabags, bottled and canned ice tea, ice tea powders and milk tea powders.

Global Tea Market Drivers:

A rise in the disposable incomes of consumers has enabled the tea manufacturers to introduce premium and health-oriented products. They have started adding several healthy ingredients to their organic tea formulations in order to target some of the common health conditions including diabetes, beauty, obesity, heart health, etc. Therefore, a shift towards the consumption of organic tea acts as an emerging trend which is having a positive impact on the growth of the tea market.
Another major factor driving the growth of tea is its strong consumer acceptance. Currently, it represents the world’s most consumed beverage after water. It has very high penetration levels in Asia and Europe with people consuming tea on a daily basis.
Tea represents an inexpensive beverage and is consumed across all socio-economic consumer groups. A major catalyst which has supported the popularity of tea across various developing markets, such as India and China, is the fact that it is affordable by the mass population, a majority of whom belong to low-income groups.
Over the past few years, the out-of-home market for tea has been expanding where various tea lounges have been opening across the globe. These lounges offer different benefits to the consumers such as the availability of a variety of handpicked teas from different regions. Such places have provided the consumers with hang out spaces where they can indulge in conversations which has contributed towards an augmenting demand for tea.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global tea market, along with forecasts at the global and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, packaging, distribution channel and application.

Breakup by Product Type:

Green Tea
Black Tea
Oolong Tea
Others

The tea market has been segmented on the basis of product type which include black tea, green tea, oolong tea and others. Amongst these, black tea is the most popular type of tea as it is anti-allergic, anti-viral and anti-spasmodic.

Breakup by Packaging:

Plastic Containers
Loose Tea
Paper Boards
Aluminium Tin
Tea Bags
Others

On the basis of packaging, the market has been categorised into paper boards, plastic containers, loose tea, aluminium tin, tea bags and others. Currently, paper boards represent the largest segment.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets/Hypermarkets
Specialty Stores
Convenience Stores
Online
Others

There are several means through which the consumers can obtain their desired tea including supermarkets/hypermarkets, specialty stores, convenience stores, online and others. Supermarkets/hypermarkets exhibit a clear dominance over the market as they provide a wide variety of brands and choices to the consumers.

Breakup by Application:

Residential
Commercial

Based on application, the market has been segregated into residential and commercial. Currently, majority of the tea is being consumed by the residential sector.

Regional Insights:

China
India
Kenya
Sri Lanka
Turkey
Vietnam
Others

On a geographical front, China enjoys the leading position in the global tea market while holding the majority of the market share. This can be accredited to tea being an important part of the Chinese culture where it is consumed on both casual and formal instances. China is followed by India, Kenya, Sri Lanka, Turkey, Vietnam and others.

Competitive Landscape:
The market is concentrated in nature with the presence of large and small manufacturers who compete in terms of quality and prices. Some of the leading players operating in the market are:

Tata Consumer Products Limited
Unilever
Associated British Foods Plc.
Taetea
Barry's Tea

This report provides a deep insight into the global tea market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. The report also provides a comprehensive analysis for setting up a tea manufacturing plant. The study analyses the processing and manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the tea industry in any manner. Key Questions Answered in This Report
1. What was the global tea market size in 2021?
2. What will be the global tea market outlook during the forecast period (2022-2027)?
3. What are the global tea market drivers?
4. What are the major trends in the global tea market?
5. What is the impact of COVID-19 on the global tea market?
6. What is the global tea market breakup by product type?
7. What is the global tea market breakup by packaging?
8. What is the global tea market breakup by distribution channel?
9. What is the global tea market breakup by application?
10. What are the major regions in the global tea market?
11. Who are the leading tea manufacturers?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Tea Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Production Volume Trends
5.2.2 Consumption Volume Trends
5.2.3 Consumption Value Trends
5.3 Price Analysis
5.3.1 Key Price Indicators
5.3.2 Price Structure
5.3.3 Price Trends
5.4 Impact of COVID-19
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Packaging
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Application
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.12.1 Raw Material Procurement
5.12.2 Manufacturer
5.12.3 Marketing and Distribution
5.12.4 Retailer
5.12.5 Exporter
5.12.6 End-User
5.13 Porter’s Five Forces Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Bargaining Power of Buyers
5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
5.13.4 Degree of Competition
5.13.5 Threat of New Entrants
5.13.6 Threat of Substitutes
5.14 Key Success and Risk Factors for Tea Manufacturers
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Green Tea
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Black Tea
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oolong Tea
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Plastic Containers
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Loose Tea
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Paper Boards
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Aluminium Tin
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Tea Bags
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets/Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Residential
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 China
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 India
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Kenya
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Sri Lanka
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Turkey
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Vietnam
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
12 Tea Processing
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Project Details, Requirements and Costs Involved
13.1 Land Requirements and Expenditures
13.2 Construction Requirements and Expenditures
13.3 Plant Layout
13.4 Plant Machinery
13.5 Machinery Pictures
13.6 Raw Material Requirements and Expenditures
13.7 Raw Material and Final Product Pictures
13.8 Packaging Requirements and Expenditures
13.9 Transportation Requirements and Expenditures
13.10 Utility Requirements and Expenditures
13.11 Manpower Requirements and Expenditures
13.12 Other Capital Investments
14 Loans and Financial Assistance
15 Project Economics
15.1 Capital Cost of the Project
15.2 Techno-Economic Parameters
15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
15.4 Taxation and Depreciation
15.5 Income Projections
15.6 Expenditure Projections
15.7 Financial Analysis
15.8 Profit Analysis
16 Key Player Profiles
16.1 Tata Consumer Products Limited
16.2 Unilever
16.3 Associated British Foods Plc.
16.4 Taetea
16.5 Barry's Tea

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/08 10:26

148.90 円

163.91 円

197.75 円

ページTOPに戻る