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大豆食品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Soy Food Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の大豆食品市場は、2021年に447億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.92%を示し、2027年までに607億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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108 英語

 

サマリー

世界の大豆食品市場は、2021年に447億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.92%を示し、2027年までに607億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

大豆は東アジア原産のマメ科植物の一種で、飽和脂肪酸は少ないが、タンパク質、ビタミンC、葉酸を多く含む。また、鉄分、食物繊維、カルシウム、マグネシウム、カリウム、リン、オメガ3脂肪酸を豊富に含んでいます。その栄養成分の結果、血中コレステロール値の低下、骨密度の増加、癌の発症リスクの最小化など、様々な健康上の利点があります。また、肉の代用品として様々な料理に使用され、ビーガン向けの食品にも使用されています。植物由来の食品に対する需要の高まりは、世界各地の大豆食品市場の成長を強化しています。

大豆は、豆乳、大豆粉、豆腐、たまり、テンペ、枝豆、味噌、納豆、照り焼きなど、数多くの製品を作るために使用されています。現在、豆腐は世界中で需要が高まっており、特にビーガンやベジタリアンの間で人気があります。豆腐はチーズの優れた代替品であり、乳糖不耐症の消費者でも食べることができます。豆腐の売上が伸びているのは、その形状、色、味、食感が肉に似ていることにも起因している。これとは別に、スナックや飲料などその他の大豆食品も、消費者の健康意識の高まりを背景に、世界中で着実に需要が伸びています。さらに、メーカーは製品ポートフォリオを拡大し、新たな消費者を惹きつけるために、大豆食品の新しいバリエーションを導入するための研究開発活動に投資しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、大豆食品の世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、最終用途に基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

テクスチャード・ベジタブル・プロテイン(TVP)
豆乳
大豆油
豆腐
その他

カテゴリー別構成比

オーガニック
コンベンショナル

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
デパートメントストア
コンビニエンスストア
オンライン
その他

エンドユーザー別構成比。

乳製品代替品
肉類代替品
ベーカリー・製菓
機能性食品
乳児栄養学
その他

地域別構成比

アジア太平洋地域
北アメリカ
ヨーロッパ
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

また、主要企業であるBlue Diamond Growers, Dean Foods, Earth's Own Food Company, Eden Foods, Freedom Foods Group, Harvest Innovations, House Foods America Holding, Archer Daniels Midland, Miracle Soybean Food International Corp, Cargill, Nordic Soya Oy, Victoria Group, Hain Celestial, Adisoy Foods & Beverages Pvt.Ltd などと市場競争環境についての分析も行っています。本レポートで回答した主な質問
1.2021年の大豆食品の世界市場規模は?
2.2022-2027年の大豆食品の世界市場の成長率はどの程度と予想されるか?
3.大豆食品の世界市場を牽引する主な要因は何か?
4.COVID-19は世界の大豆食品市場にどのような影響を与えているか?
5.大豆食品の世界市場の製品タイプ別内訳は?
6.大豆食品の世界市場のカテゴリー別内訳は?
7.大豆食品の世界市場の流通チャネル別の内訳は?
8.大豆食品の世界市場における主要地域はどこか?
9.大豆食品の世界市場における主要なプレーヤー/企業はどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Soy Food Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Category
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by End-Use
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Textured Vegetable Protein (TVP)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Soy Milk
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Soy Oil
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Tofu
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Category
7.1 Organic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Conventional
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Departmental Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use
9.1 Dairy Alternatives
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Meat Alternatives
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Bakery and Confectionary
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Functional Foods
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Infant Nutrition
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Asia Pacific
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 North America
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
14.1 Price Indicators
14.2 Price Structure
14.3 Margin Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Blue Diamond Growers
15.3.2 Dean Foods
15.3.3 Earth's Own Food Company
15.3.4 Eden Foods
15.3.5 Freedom Foods Group
15.3.6 Harvest Innovations
15.3.7 House Foods America Holding
15.3.8 Archer Daniels Midland
15.3.9 Miracle Soybean Food International Corp
15.3.10 Cargill
15.3.11 Nordic Soya Oy
15.3.12 Victoria Group
15.3.13 Hain Celestial
15.3.14 Adisoy Foods & Beverages Pvt. Ltd.

 

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Summary

The global soy food market reached a value of US$ 44.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 60.7 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 4.92% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Soybean is a type of legume, native to East Asia, which is low in saturated fats but high in protein, vitamin C and folate. It is a good source of iron, fiber, calcium, magnesium, potassium, phosphorus and omega-3 fatty acids. As a result of its nutrient content, it offers various health benefits such as lowering the blood cholesterol level, increasing bone density and minimizing the risk of developing cancer. It is widely used as an alternative of meat in several dishes and is added in various vegan-friendly food products. The rising demand for plant-based foods is strengthening the growth of the soy food market across the globe.

Soybean is used for preparing numerous products including soymilk, soy flour, tofu, tamari, tempeh, edamame, miso, natto and teriyaki. Currently, the demand for tofu is rising around the world, especially among the vegan and vegetarian population. It is an excellent substitute for cheese, which can be consumed by lactose intolerant consumers. The growing sales of tofu can also be accredited to its resemblance to meat in its form, color, taste and texture. Apart from this, other soy food products such as snacks and beverages are also experiencing steady growth in their demand worldwide on account of the growing health awareness among consumers. Further, manufacturers are investing in research and development activities to introduce new variants of soy food products to expand their product portfolio and attract new consumers.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global soy food market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, category, distribution channel and end-use.

Breakup by Product Type:

Textured Vegetable Protein (TVP)
Soy Milk
Soy Oil
Tofu
Others

Breakup by Category:

Organic
Conventional

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Departmental Stores
Convenience Stores
Online
Others

Breakup by End-Use:

Dairy Alternatives
Meat Alternatives
Bakery and Confectionary
Functional Foods
Infant Nutrition
Others

Breakup by Region:

Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players Blue Diamond Growers, Dean Foods, Earth's Own Food Company, Eden Foods, Freedom Foods Group, Harvest Innovations, House Foods America Holding, Archer Daniels Midland, Miracle Soybean Food International Corp, Cargill, Nordic Soya Oy, Victoria Group, Hain Celestial, Adisoy Foods & Beverages Pvt. Ltd., etc. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global soy food market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global soy food market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global soy food market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global soy food market?
5. What is the breakup of the global soy food market based on the product type?
6. What is the breakup of the global soy food market based on the category?
7. What is the breakup of the global soy food market based on the distribution channel?
8. What are the key regions in the global soy food market?
9. Who are the key players/companies in the global soy food market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Soy Food Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Category
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by End-Use
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Textured Vegetable Protein (TVP)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Soy Milk
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Soy Oil
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Tofu
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Category
7.1 Organic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Conventional
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Departmental Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use
9.1 Dairy Alternatives
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Meat Alternatives
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Bakery and Confectionary
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Functional Foods
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Infant Nutrition
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Asia Pacific
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 North America
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
14.1 Price Indicators
14.2 Price Structure
14.3 Margin Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Blue Diamond Growers
15.3.2 Dean Foods
15.3.3 Earth's Own Food Company
15.3.4 Eden Foods
15.3.5 Freedom Foods Group
15.3.6 Harvest Innovations
15.3.7 House Foods America Holding
15.3.8 Archer Daniels Midland
15.3.9 Miracle Soybean Food International Corp
15.3.10 Cargill
15.3.11 Nordic Soya Oy
15.3.12 Victoria Group
15.3.13 Hain Celestial
15.3.14 Adisoy Foods & Beverages Pvt. Ltd.

 

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