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インドの冷凍食品市場産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Indian Frozen Foods Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドの冷凍食品市場は、2021年に1,240億6,000万インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR16.2%を示し、2027年までに3066億1000万インドルピーに達すると予測しています。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,299
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125 英語

 

サマリー

インドの冷凍食品市場は、2021年に1,240億6,000万インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR16.2%を示し、2027年までに3066億1000万インドルピーに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

市場は、冷凍野菜、冷凍果実、冷凍野菜スナック、冷凍肉製品で構成されています。冷凍食品の市場は、追加の調理や料理の専門知識を必要としないため、その利便性によりインドで人気を博しています。また、冷凍食品、特に冷凍スナック菓子は、家庭で調理されたものと比べて食べやすさが向上しています。インドで冷凍食品の需要が高まっているもう一つの理由は、これらの製品が季節に関係なく一年中入手可能であるという事実である。さらに、エンドユーザーはスーパーマーケットやハイパーマーケット、コンビニエンスストア、百貨店など、さまざまな流通チャネルを通じてこれらの製品を購入することができます。インドの冷凍食品市場の促進要因/制約要因

生活水準の向上と可処分所得の増加が市場成長の原動力となっている。また、インドの労働人口は、食事の準備に時間がかからず、消費しやすい便利な食品を好んでいます。
都市化の進展により、インドでは組織小売業が成長しています。これらの近代的な食料品店や食品店にはコールドチェーン設備が備わっているため、市場ではさまざまな冷凍食品を入手することができるようになっています。
インドでは若い人口が多く、西洋の食文化の影響を受けて食習慣やライフスタイルが変化しており、その結果、同地域の冷凍食品に対する需要が高まっています。
消費者層を拡大するため、メーカーは冷凍果物・野菜、冷凍スナック、冷凍鶏肉・肉・魚介類、冷凍調理済み食品など、常に新しい製品バリエーションを打ち出しています。
インドではeコマース分野が急成長しており、市場の成長をさらに後押ししています。オンラインプラットフォームは、従来の小売プラットフォームに比べてわずかなコストで高い商品認知度と商品リストを提供するため、インドにおける冷凍食品の市場浸透が促進されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupでは、インドの冷凍食品市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプに基づき市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

冷凍野菜スナック
冷凍フルーツ&ベジタブル
冷凍肉製品

製品タイプ別では、冷凍野菜スナック、冷凍肉製品、冷凍フルーツ・野菜に区分されます。このうち、冷凍野菜スナックは最大の市場シェアを占めています。

競合の状況。

市場の競争環境は、以下の主要なプレーヤーによって検討されています。

マッケインフーズ
ベンキーズ
マザーデイリー
ゴドレイ・タイソン社
アルカベアグループ
イノベーティブフーズ(スメール)

本レポートは、インドの冷凍食品市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的概観から、業界パフォーマンスのミクロ的詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で冷凍食品産業に関わる、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問

インドの冷凍食品市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はインドの冷凍食品市場にどのような影響を及ぼしたか?
インドの冷凍食品市場で入手可能な様々な製品タイプはどれか?
インドの冷凍食品産業のバリューチェーンにおける様々な段階は何か?
インドの冷凍食品産業における主要な推進要因と課題は何か?
インドの冷凍食品市場の構造と主要プレーヤーは?
インドの冷凍食品市場における競争の度合いとは?
インドの冷凍野菜スナック市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
インドの冷凍野菜スナック市場の各製品カテゴリーはこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
インドの冷凍野菜・果物市場はこれまでどのように推移し、今後数年間でどのように推移するか?
インドの冷凍野菜・果物市場の構造と主要プレイヤーはどこか?
インドの冷凍フルーツ・野菜市場における競争はどの程度か?
インドの冷凍青果市場における各製品カテゴリーはこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくのか?
インドの冷凍肉製品市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
インドの冷凍肉製品市場における様々な製品カテゴリーはこれまでどのように推移してきたか、また今後どのように推移していくか?
バリューチェーンの各段階における利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Indian Frozen Foods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Forecast
5.7 SWOT Analysis
5.7.1 Overview
5.7.2 Strengths
5.7.3 Weaknesses
5.7.4 Opportunities
5.7.5 Threats
5.8 Value Chain Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Raw Material Procurement
5.8.2.1 Farmers
5.8.2.2 Mandi Traders
5.8.2.3 Collectors
5.8.3 Processing/Frozen Vegetable Processing Companies
5.8.4 Quality Assurance and Packaging
5.8.5 Wholesalers
5.8.6 Exporters
5.8.7 Retailers
5.8.8 Consumers
5.9 Porters Five Forces Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Bargaining Power of Buyers
5.9.3 Bargaining Power of Suppliers
5.9.4 Degree of Rivalry
5.9.5 Threat of New Entrants
5.9.6 Threat of Substitutes
5.10 Competitive Landscape
5.10.1 Competitive Structure
5.10.2 Market Share of Key Players
5.10.3 Key Players Profile
5.10.3.1 McCain India Pvt Limited
5.10.3.2 Mother Dairy Fruit and Vegetable
5.10.3.3 Venky’s (India) Limited
5.10.3.4 Innovative Foods Limited (Sumeru)
5.10.3.5 Al Kabeer Group
5.10.3.6 Godrej Tyson Foods Limited
6 Indian Frozen Vegetable Snacks Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Market Breakup by Product Type
6.3.1 French Fries
6.3.1.1 Market Overview
6.3.1.2 Market Performance
6.3.1.3 Market Forecast
6.3.2 Bites, Wedges and Smileys
6.3.2.1 Market Overview
6.3.2.2 Market Performance
6.3.2.3 Market forecast
6.3.3 Aloo Tikki
6.3.3.1 Market Overview
6.3.3.2 Market Performance
6.3.3.3 Market Forecast
6.3.4 Nuggets
6.3.4.1 Market Overview
6.3.4.2 Market Performance
6.3.4.3 Market Forecast
6.3.5 Others
6.3.5.1 Market Overview
6.3.5.2 Market Performance
6.3.5.3 Market Forecast
6.4 Market Breakup by Distribution Channel
6.5 Market Forecast
6.6 Market Share of Key Players
7 Indian Frozen Vegetables and Fruits Market
7.1 Market Overview
7.2 Market Performance
7.3 Market Breakup by Category
7.4 Indian Frozen Vegetables Market
7.4.1 Market Overview
7.4.2 Market Performance
7.4.3 Market Breakup by Product Type
7.4.3.1 Green Peas
7.4.3.1.1 Market Overview
7.4.3.1.2 Market Performance
7.4.3.1.3 Market Forecast
7.4.3.2 Corn
7.4.3.2.1 Market Overview
7.4.3.2.2 Market Performance
7.4.3.2.3 Market Forecast
7.4.3.3 Mixed Vegetables
7.4.3.3.1 Market Overview
7.4.3.3.2 Market Performance
7.4.3.3.3 Market Forecast
7.4.3.4 Carrot
7.4.3.4.1 Market Overview
7.4.3.4.2 Market Performance
7.4.3.4.3 Market Forecast
7.4.3.5 Cauliflower
7.4.3.5.1 Market Overview
7.4.3.5.2 Market Performance
7.4.3.5.3 Market Forecast
7.4.3.6 Others
7.4.3.6.1 Market Overview
7.4.3.6.2 Market Performance
7.4.3.6.3 Market Forecast
7.4.4 Market Breakup by Distribution Channel
7.4.5 Market Forecast
7.4.6 Competitive Landscape
7.4.6.1 Key Players
7.4.6.2 Key Players Profile
7.4.6.2.1 Mother Dairy Fruit and Vegetable
7.4.6.2.2 Sahu Khan Chand Foods
7.4.6.2.3 Unimax Frozen Treat Pvt. Ltd.
7.4.6.2.4 Pal Frozen foods
7.4.6.2.5 Taj Frozen Foods India Limited
7.4.6.2.6 Keventer Agro Limited
7.5 Indian Frozen Fruits Market
7.5.1 Market Overview
7.5.2 Market Performance
7.5.3 Market Breakup by Product Type
7.5.3.1 Strawberries
7.5.3.1.1 Market Overview
7.5.3.1.2 Market Performance
7.5.3.1.3 Market Forecast
7.5.3.2 Berries (Raspberries, Blueberries and Blackberries)
7.5.3.2.1 Market Overview
7.5.3.2.2 Market Performance
7.5.3.2.3 Market Forecast
7.5.3.3 Cherries
7.5.3.3.1 Market Overview
7.5.3.3.2 Market Performance
7.5.3.3.3 Market Forecast
7.5.3.4 Others
7.5.3.4.1 Market Overview
7.5.3.4.2 Market Performance
7.5.3.4.3 Market Forecast
7.5.4 Market Breakup by Distribution Channel
7.5.5 Market Forecast
7.6 Market Forecast
8 Indian Frozen Meat Products Market
8.1 Market Overview
8.2 Market Performance
8.3 Market Breakup by Product Type
8.3.1 Chicken
8.3.1.1 Market Overview
8.3.1.2 Market Performance
8.3.1.3 Market Forecast
8.3.2 Fish
8.3.2.1 Market Overview
8.3.2.2 Market Performance
8.3.2.3 Market Forecast
8.3.3 Pork
8.3.3.1 Market Overview
8.3.3.2 Market Performance
8.3.3.3 Market Forecast
8.3.4 Mutton
8.3.4.1 Market Overview
8.3.4.2 Market Performance
8.3.4.3 Market Forecast
8.3.5 Others
8.3.5.1 Market Overview
8.3.5.2 Market Performance
8.3.5.3 Market Forecast
8.4 Market Forecast

 

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Summary

The Indian frozen foods market reached a value of INR 124.06 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 306.61 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 16.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

The market consists of frozen vegetables, frozen fruits, frozen vegetable snacks and frozen meat products. The market for frozen foods has been gaining traction in India owing to their convenience as they do not need any additional preparation and culinary expertise. Moreover, frozen food products, especially frozen snacks, offer enhanced palatability as compared to their home-cooked counterparts. Another reason for the increasing demand for frozen foods in India is the fact that these products are available year-round regardless of the season. Furthermore, end-users can buy these products through various distribution channels such as supermarkets and hypermarkets, convenience stores, departmental stores, etc. Indian Frozen Foods Market Drivers/Constraints:

Improving living standards in confluence with rising disposable incomes have driven the growth of the market. Moreover, India’s working population is preferring convenient food products that offer less meal preparation time and ease of consumption.
Rising urbanization has resulted in the growth of the organized retail sector in India. These modern grocery and food stores are equipped with cold chain facilities which have led to the availability of a variety of frozen food products in the market.
India’s large young population and influence of western food culture have changed their food habits and lifestyles, in turn, augmenting the demand for frozen food products in the region.
In order to expand their consumer-base, manufacturers are constantly coming up with new product variants, such as frozen fruits and vegetables, frozen snacks, frozen poultry, meat and seafood products, frozen ready-to-eat meals, etc.
India’s booming e-commerce sector has further propelled the growth of the market. Online platforms offer high product visibility and product listing at nominal costs in comparison to traditional retail platforms, thereby facilitating greater market penetration of frozen food products in India.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian frozen foods market, along with forecasts for the period 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type.

Breakup by Product Type:

Frozen Vegetable Snacks
Frozen Fruits and Vegetables
Frozen Meat Products

On the basis of product type, the market has been segmented into frozen vegetable snacks, frozen meat products and frozen fruits and vegetables. Among these, frozen vegetable snacks hold the largest market share.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has been examined with some of the key players being:

McCain Foods
Venky’s
Mother Dairy
Godrej Tyson Ltd.
Al Kabeer Group
Innovative Foods (Sumeru)

This report provides a deep insight into the Indian frozen foods market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the frozen foods industry in any manner. Key Questions Answered in This Report:

How has the Indian frozen foods market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Indian frozen foods market?
Which are the various product types available in the Indian frozen foods market?
What are the various stages in the value chain of the Indian frozen foods industry?
What are the key driving factors and challenges in the Indian frozen foods industry?
What is the structure of the Indian frozen foods market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Indian frozen foods market?
How has the Indian frozen vegetable snacks market performed so far and how will it perform in the coming years?
How have the various product categories in the Indian frozen vegetable snacks market performed so far and how will they perform in the coming years?
How has the Indian frozen fruits and vegetables market performed so far and how will it perform in the coming years?
What is the structure of the Indian frozen fruits and vegetables market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Indian fruits and vegetables market?
How have the various product categories in the Indian frozen fruits and vegetables market performed so far and how will they perform in the coming years?
How has the Indian frozen meat products market performed so far and how will it perform in the coming years?
How have the various product categories in the Indian frozen meat products market performed so far and how will they perform in the coming years?
What are the profit margins at various levels of the value chain?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Indian Frozen Foods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Forecast
5.7 SWOT Analysis
5.7.1 Overview
5.7.2 Strengths
5.7.3 Weaknesses
5.7.4 Opportunities
5.7.5 Threats
5.8 Value Chain Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Raw Material Procurement
5.8.2.1 Farmers
5.8.2.2 Mandi Traders
5.8.2.3 Collectors
5.8.3 Processing/Frozen Vegetable Processing Companies
5.8.4 Quality Assurance and Packaging
5.8.5 Wholesalers
5.8.6 Exporters
5.8.7 Retailers
5.8.8 Consumers
5.9 Porters Five Forces Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Bargaining Power of Buyers
5.9.3 Bargaining Power of Suppliers
5.9.4 Degree of Rivalry
5.9.5 Threat of New Entrants
5.9.6 Threat of Substitutes
5.10 Competitive Landscape
5.10.1 Competitive Structure
5.10.2 Market Share of Key Players
5.10.3 Key Players Profile
5.10.3.1 McCain India Pvt Limited
5.10.3.2 Mother Dairy Fruit and Vegetable
5.10.3.3 Venky’s (India) Limited
5.10.3.4 Innovative Foods Limited (Sumeru)
5.10.3.5 Al Kabeer Group
5.10.3.6 Godrej Tyson Foods Limited
6 Indian Frozen Vegetable Snacks Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Market Breakup by Product Type
6.3.1 French Fries
6.3.1.1 Market Overview
6.3.1.2 Market Performance
6.3.1.3 Market Forecast
6.3.2 Bites, Wedges and Smileys
6.3.2.1 Market Overview
6.3.2.2 Market Performance
6.3.2.3 Market forecast
6.3.3 Aloo Tikki
6.3.3.1 Market Overview
6.3.3.2 Market Performance
6.3.3.3 Market Forecast
6.3.4 Nuggets
6.3.4.1 Market Overview
6.3.4.2 Market Performance
6.3.4.3 Market Forecast
6.3.5 Others
6.3.5.1 Market Overview
6.3.5.2 Market Performance
6.3.5.3 Market Forecast
6.4 Market Breakup by Distribution Channel
6.5 Market Forecast
6.6 Market Share of Key Players
7 Indian Frozen Vegetables and Fruits Market
7.1 Market Overview
7.2 Market Performance
7.3 Market Breakup by Category
7.4 Indian Frozen Vegetables Market
7.4.1 Market Overview
7.4.2 Market Performance
7.4.3 Market Breakup by Product Type
7.4.3.1 Green Peas
7.4.3.1.1 Market Overview
7.4.3.1.2 Market Performance
7.4.3.1.3 Market Forecast
7.4.3.2 Corn
7.4.3.2.1 Market Overview
7.4.3.2.2 Market Performance
7.4.3.2.3 Market Forecast
7.4.3.3 Mixed Vegetables
7.4.3.3.1 Market Overview
7.4.3.3.2 Market Performance
7.4.3.3.3 Market Forecast
7.4.3.4 Carrot
7.4.3.4.1 Market Overview
7.4.3.4.2 Market Performance
7.4.3.4.3 Market Forecast
7.4.3.5 Cauliflower
7.4.3.5.1 Market Overview
7.4.3.5.2 Market Performance
7.4.3.5.3 Market Forecast
7.4.3.6 Others
7.4.3.6.1 Market Overview
7.4.3.6.2 Market Performance
7.4.3.6.3 Market Forecast
7.4.4 Market Breakup by Distribution Channel
7.4.5 Market Forecast
7.4.6 Competitive Landscape
7.4.6.1 Key Players
7.4.6.2 Key Players Profile
7.4.6.2.1 Mother Dairy Fruit and Vegetable
7.4.6.2.2 Sahu Khan Chand Foods
7.4.6.2.3 Unimax Frozen Treat Pvt. Ltd.
7.4.6.2.4 Pal Frozen foods
7.4.6.2.5 Taj Frozen Foods India Limited
7.4.6.2.6 Keventer Agro Limited
7.5 Indian Frozen Fruits Market
7.5.1 Market Overview
7.5.2 Market Performance
7.5.3 Market Breakup by Product Type
7.5.3.1 Strawberries
7.5.3.1.1 Market Overview
7.5.3.1.2 Market Performance
7.5.3.1.3 Market Forecast
7.5.3.2 Berries (Raspberries, Blueberries and Blackberries)
7.5.3.2.1 Market Overview
7.5.3.2.2 Market Performance
7.5.3.2.3 Market Forecast
7.5.3.3 Cherries
7.5.3.3.1 Market Overview
7.5.3.3.2 Market Performance
7.5.3.3.3 Market Forecast
7.5.3.4 Others
7.5.3.4.1 Market Overview
7.5.3.4.2 Market Performance
7.5.3.4.3 Market Forecast
7.5.4 Market Breakup by Distribution Channel
7.5.5 Market Forecast
7.6 Market Forecast
8 Indian Frozen Meat Products Market
8.1 Market Overview
8.2 Market Performance
8.3 Market Breakup by Product Type
8.3.1 Chicken
8.3.1.1 Market Overview
8.3.1.2 Market Performance
8.3.1.3 Market Forecast
8.3.2 Fish
8.3.2.1 Market Overview
8.3.2.2 Market Performance
8.3.2.3 Market Forecast
8.3.3 Pork
8.3.3.1 Market Overview
8.3.3.2 Market Performance
8.3.3.3 Market Forecast
8.3.4 Mutton
8.3.4.1 Market Overview
8.3.4.2 Market Performance
8.3.4.3 Market Forecast
8.3.5 Others
8.3.5.1 Market Overview
8.3.5.2 Market Performance
8.3.5.3 Market Forecast
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