抗生物質不使用食肉の世界市場 - 2023-2030Global Antibiotic-Free Meat Market - 2023-2030 市場概要 世界の抗生物質不使用食肉市場は、2022年に1,343億米ドルに達し、2030年には2,920億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは10.2%と予測される。 動物における抗生物... もっと見る
サマリー市場概要世界の抗生物質不使用食肉市場は、2022年に1,343億米ドルに達し、2030年には2,920億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは10.2%と予測される。 動物における抗生物質の使用はFDAによって認可されている。過去数年間、この抗生物質の使用量は着実に増加しており、動物の抗生物質耐性菌の発生につながっている。FDAの評価によれば、アメリカでは約80%の抗生物質が動物にのみ使用されている。農家が責任を持って抗生物質を使用することは、家畜の成長を早めるために必要である。抗菌剤耐性は、不衛生な環境で飼育されている動物の病気を防ぐために必要である。 抗菌剤耐性は農家が家畜に好むものであり、抗生物質耐性微生物の出現も引き起こす。ヒトにおける抗生物質の有効性は、薬剤耐性微生物によって低下する。抗生物質不使用の食肉市場の需要は、消費者の抗生物質残留のない医薬品に対する意識の高まりと、抗生物質を使用せずに飼育された家畜による抗生物質不使用の生産(RSW)の結果である。 市場ダイナミクス 消費者の健康志向の高まりが市場成長を牽引している。 抗生物質無添加食肉拡大の主な原動力は、合成化学物質を含む食品がもたらす悪影響に対する消費者の知識の高まりである。従来の抗生物質不使用の食肉を食べると、化学物質や農薬が人体にガンを含む致命的な病気を引き起こす。 顧客は、従来の牛肉製品に代わる優れた選択肢として、抗生物質不使用の肉を支持している。高価な生産工程と農法により、抗生物質を使用せずに生産された食肉は、抗生物質を使用して生産された食肉の約2倍の価格がする。発展途上国における抗生物質不使用食肉市場の拡大は、可処分所得の増加による購買力の上昇によって勢いを増している。 市場の主要プレーヤーによる研究開発活動の増加が抗生物質不使用食肉市場を牽引している。 抗生物質不使用牛肉市場における重要な発展は、新たな研究開発イニシアティブである。製品ラインナップを多様化するため、抗生物質不使用市場で競合する主要企業は常に技術やビジネス慣行を進歩させ、ワクチン接種プログラムを実施することで代替疾病予防策を採用している。 例えば、米国の外食企業でチーズケーキ販売会社のザ・チーズケーキ・ファクトリーは、2022年6月から牛肉と豚肉に「No Antibiotics Ever(抗生物質不使用)」の食肉を使用する。さらに2021年6月には、大手ファーストフードチェーンの米持株会社ウェンディーズが抗生物質使用方針を変更し、2030年までに米国とカナダの牛肉、豚肉、鶏肉のサプライチェーンにおいて、医療上必要な抗生物質の定期的な使用を停止することを約束した。 COVID-19影響分析 COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、ロックダウン、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが何を行ったか)が含まれる。 セグメント分析 世界の抗生物質不使用食肉市場は、製品タイプ、形態、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 抗生物質不使用食肉の世界市場では、生肉セグメントが最大の市場シェアを占めている。 世界の抗生物質不使用食肉市場は、形態別に抗生物質不使用の生鮮食肉、抗生物質不使用の加工食肉に区分される。抗生物質不使用肉市場分析レポートでは、新鮮な抗生物質不使用肉セグメントは、2022年に52.3%の最大の抗生物質不使用肉市場シェアを保持した。 ここ数年の抗生物質不使用食肉市場の需要は、先進国および発展途上国における生鮮食肉製品の生産と消費の増加によって加速している。経済協力開発機構(OECD)の調査によると、世界の食肉消費量は過去20年間で58%増加しており、これは発展途上国における人口拡大と可処分所得の上昇の結果である。 また、予測期間を通じて、動物生産におけるプレバイオティクス、動物生産におけるプロバイオティクス、健全な食品に対する消費者の需要の高まりが、市場拡大の原動力になると予測されている。抗生物質不使用食肉市場の動向には、世界的な都市化の進展やコールドチェーンの成長、多くの健康上の利点による生肉消費の増加などが含まれる。 地理的分析 無抗生物質食肉市場ではアジア太平洋地域が最大のシェアを占めている。 世界の抗生物質不使用食肉市場は、地域によって世界の5つの地域に区分される:北米、南米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中東、アフリカである。アジア太平洋地域の抗生物質不使用食肉市場は、2022年の抗生物質不使用食肉市場分析において42.6%の最大市場シェアを占めた。 同地域の成長は、都市化の進展、西洋化、有機食肉製品ビジネスの成長と拡大、ライフスタイルの変化、個人の可処分所得の増加の結果として得られる。抗生物質の休薬期間と抗生物質を含まない食肉製品の健康上の利点に関する農家の知識の増加は、有益でやりがいのある市場拡大の展望を開くだろう。 2019年、インド政府は、同国の畜産・養鶏産業で頻繁に使用されている抗生物質「コリスチン」の禁止を勧告した。抗菌剤耐性の問題に対処するため、人や動物に対する抗菌剤の慎重な使用を確保するための規制措置である。したがって、予測期間中、食品の安全性に対する懸念の高まりと、それに伴う高品質食肉への需要の結果として、この地域の抗生物質不使用食肉市場は拡大すると予想される。 競争状況 同市場における世界の主要プレーヤーには、Cargill Inc.、Tyson Foods, Inc.、JBS S.A.、Hormel Foods Corporation、American Foods Group, LLC、Koch Foods, Inc.、Smithfield Foods, Inc.、National Beef Packing Company, LLC、Perdue Farms Inc.、Allanasons Private Ltd.などがいる。 世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、人工知能の影響分析: COVID-19の影響: 2020年の未曾有のCOVID-19パンデミックは、抗生物質不使用の業界に多大な影響を与えた。Covid-19は、様々な政府による封鎖や制限の結果、食肉生産、加工、流通、消費に関わる世界の食肉サプライ・チェーンの各段階にかなりの影響を与えた。 さらに、食肉加工・包装施設は物理的分離規制と労働力不足による影響を受けている。食肉の流通は、ロックダウンのために禁止された輸送法によって大きな影響を受けた。食肉の流通とサプライチェーンは、食肉の生産が制限されたことでも影響を受けた。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、形態、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界の抗生物質不使用食肉市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定します。 - 無抗生物質食肉市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要な市場プレーヤーの主要製品で構成されたエクセルとして利用可能です。 世界の抗生物質不使用食肉市場レポートは、約93表、109図、190ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Form 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by End-User 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Poultry Antibiotic-Free Meat* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Swine Antibiotic-Free Meat 7.4. Bovine Antibiotic-Free Meat 7.5. Ovine Antibiotic-Free Meat 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Processed Antibiotic-Free Meat * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fresh Antibiotic-Free Meat 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Offline* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Online 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Households* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Food Service Provider 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Cargill Inc. 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Tyson Foods, Inc. 13.3. JBS S.A. 13.4. Hormel Foods Corporation 13.5. American Foods Group, LLC 13.6. Koch Foods, Inc. 13.7. Smithfield Foods, Inc. 13.8. National Beef Packing Company, LLC 13.9. Perdue Farms Inc. 13.10. Allanasons Private Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Form 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by End-User 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Poultry Antibiotic-Free Meat* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Swine Antibiotic-Free Meat 7.4. Bovine Antibiotic-Free Meat 7.5. Ovine Antibiotic-Free Meat 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Processed Antibiotic-Free Meat * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fresh Antibiotic-Free Meat 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Offline* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Online 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Households* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Food Service Provider 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Cargill Inc. 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Tyson Foods, Inc. 13.3. JBS S.A. 13.4. Hormel Foods Corporation 13.5. American Foods Group, LLC 13.6. Koch Foods, Inc. 13.7. Smithfield Foods, Inc. 13.8. National Beef Packing Company, LLC 13.9. Perdue Farms Inc. 13.10. Allanasons Private Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(畜産食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の畜産食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(meat)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|