世界の水産養殖用飼料押出市場 - 2023-2030Global Aquaculture Feed Extrusion Market - 2023-2030 概要 世界の水産養殖飼料押出市場は、2022年に401.2億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に7.5%のCAGRで成長し、2030年には715.5億米ドルに達すると予測されている。 世界の水産養殖用飼料押出市場は... もっと見る
サマリー概要世界の水産養殖飼料押出市場は、2022年に401.2億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に7.5%のCAGRで成長し、2030年には715.5億米ドルに達すると予測されている。 世界の水産養殖用飼料押出市場は大きな成長を目撃している。この方法は、魚やエビを含む様々な養殖水生種のための栄養バランスのとれた高品質の飼料を生産するのに役立つからである。このプロセスは、様々な形態の飼料ペレットや押出飼料を生産するのに役立つ。したがって、このような要因は、世界の養殖飼料押出市場を促進するのに役立ちます。 さらに、市場規模を拡大するために、多くの国の政府が革新的な制度を提供している。例えば、インド政府はPradhan Mantri Matsya Sampada Yojanaスキームを提供している。このスキームは、土地と水の拡大、集約化、多様化、生産的利用を通じて魚の生産と生産性を強化し、魚の生産量を2018-19年の1,375万トンから2024-25年までに2,200万トンに増加させるのに役立つ。したがって、このような制度は市場成長の拡大に役立つ。 粒状セグメントは市場シェアの半分以上を占める。同様に、アジア太平洋地域は養殖飼料押出市場を支配し、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。インドは第3位の魚生産国で、2021-22年の生産量は1,624万トンであるため、養殖飼料押出市場の最大消費国であり続けている。 ダイナミクス 高品質の魚に対する需要の増加 消費者が栄養価が高くタンパク質の豊富な食生活を採用するようになり、魚の需要が増加している。例えば、OECD-FAO農業報告書によると、一人当たりの見かけの魚消費量は2029年までに生体重換算(LWE)で21.4kgとなり、2017~2019年の20.4kgから4.7%増加する。したがって、このような高い消費率は市場の成長を高めるのに役立つ。 さらに、魚の消費需要が増加しているため、養殖業者やメーカーは、消化率を高め、魚の栄養摂取量を増加させるのに役立つペレットや顆粒の形態でバランスのとれた量の栄養飼料を提供するため、養殖における飼料押出の需要を増加させる新技術を採用している。また、生産性の向上にも役立ちます。したがって、このような要因は、採用率を高めるのに役立ちます。 養殖技術の進歩 養殖業者は、養殖飼料押出市場の需要を増加させる高度な技術を採用している。これらの技術は、養殖種の効率性、持続可能性、全体的な生産性を向上させるのに役立つ栄養素のバランスのとれた量を提供する養殖のための特殊な飼料を提供するのに役立ちます。したがって、このような要因は市場の成長を高めるのに役立つ。 さらに、多くの製造企業は、より多くの消費者を引き付けるために、革新的な高品質の製品を生産している。例えば、ピュリナ・アニマル・ニュートリション社はアクアマックスを製造しているが、これは9種類の異なるサイズの押し出しナゲットを持つ多変量粒子製品で、沈む作用と浮く作用の両方を持つように設計されている。従って、このような製品は市場の成長拡大に役立つ。 高い設備投資コスト 設備の投資コストが高いことは、養殖用飼料押出市場の成長に大きく影響する。このような設備を設置するには特別なインフラや設備などが必要となるため、小規模な消費者ベースでは市場が制限される可能性がある。多くの小規模メーカーは他の選択肢を選ぶ可能性があり、これが市場の成長を妨げる可能性がある。 セグメント分析 世界の養殖用飼料押出市場は、魚種、原料、飼料、流通チャネル、タイプ、地域によって区分される。 効果的な飼料に対する需要の増加 顆粒セグメントは、世界の養殖飼料押出市場で最大のシェアを占めています。水産養殖産業は、利便性と長い貯蔵寿命を提供し、また、長期間にわたって水中でその構造的完全性を維持するため、これらの顆粒を使用しています。また、彼らは一貫したサイズ、形状、生産性の向上に役立つバランスのとれた栄養を提供します。したがって、このような要因が市場の成長を高めるのに役立っている。 さらに、多くの製造企業は、より多くの消費者を惹きつけるために、革新的な高品質製品の製造に注力している。例えば、BioMar社は高タンパク質の押し出し造粒飼料であるトラウトスターターフィードを製造している。これらは、幼魚と稚魚の栄養要件を満たすように配合されており、高品質で丈夫な稚魚を生み出す。したがって、このような製品は、市場の成長を高めるのに役立ちます。 地理的浸透 高い生産・消費率 アジア太平洋地域は世界の養殖飼料押出市場において支配的な力を持っている。水産養殖産業は、ペレットや顆粒などの様々な形でバランスの取れた栄養飼料を提供するため、これらの技術を非常に採用しており、高い飼料転換率と利用率に役立ち、魚や他の水生種の生産と品質を向上させるのに役立ちます。したがって、このような要因はこの地域の市場拡大に役立つ。 さらに、この地域の消費者は、消費率を高めるタンパク質が豊富な飼料を採用する傾向が強い。例えば、2021年の農林水産省の報告によると、オーストラリアにおける水産物の見かけの総消費量は2020-21年に356キロトンであった。したがって、このような高い消費率は、養殖飼料用押出材の使用量を増やすのに役立つ。 さらに、この地域では魚の生産率が高く、例えば2023年の漁業・畜産・酪農省の報告書によると、インドは第3位の魚生産国で、世界の魚生産量の8%に貢献し、養殖生産では第2位である。2021-22年の魚類生産量は1,624万トンであるため、この地域における養殖飼料押出技術の採用が増加する可能性がある。 競争状況 市場の主なグローバルプレーヤーは、養魚飼料押出機、Heritage Nutrient Limited、Cargill、ADM、Biomar、Skretting、Purina Animal Nutrition llc.、丸紅日清製粉飼料、DSM、Aller Aqua Groupなどである。 COVID-19 影響分析 パンデミックはサプライチェーンに混乱をもたらし、多くの製造会社が政府の封鎖規制により操業停止となり、市場における原材料の入手可能性が低下したため、採用率が低下し、市場成長の低下につながった。 種によって - クラップ - 海産エビ - ティラピア - ナマズ類 - 海洋魚 - サケ類 - 淡水(FW)甲殻類 - マス類 - その他 原料別 - タンパク質 - ビタミン・ミネラル - 脂肪 - その他 飼料別 - ペレット - フレーク - 顆粒 - スティック - その他 流通チャネル別 - ペットショップ - 一般家庭 - 動物病院 - その他 タイプ別 - 完全食 - おやつ・補助食品 地域別 - 北米 o 米国 カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2021年10月、BioMarはINICIO Plus製品ファミリーに新しいペレットサイズを導入する。新しいイニシオプラスペレットの直径は0.35mm。最小サイズの稚魚の栄養要求をカバーし、稚魚の生後間もない段階での給餌体験を向上させるために最適化されている。 - 2021年8月、ニュートレコはケニアを拠点とするUnga Group Plcとジョイント・ベンチャーを設立し、東アフリカ地域での高品質タンパク質に対する需要の高まりに対応する。このパートナーシップは、ウンガ・グループの間接子会社2社とのオープンエンドの合弁事業である:ケニアのUnga Farm Care (EA) LimitedとウガンダのUnga Millers (U) Limited)。 レポートを購入する理由 - 種、原料、飼料、流通チャネル、タイプ、地域に基づく世界の養殖飼料押出市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 養殖飼料押出市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成される製品マッピングをエクセルで提供。 世界の養殖飼料押出市場レポートは、約77表、86図、195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Species 3.2. Snippet by Ingredients 3.3. Snippet by Feed 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Type 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Advancements in Agriculture Technology 4.1.1.2. Increase Demand for High-quality Fishes 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Investment Costs of Equipment 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Species 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Species 7.2. Crap* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Marine Shrimps 7.4. Tilapias 7.5. Catfishes 7.6. Marine Fishes 7.7. Salmons 7.8. Freshwater (FW) Crustaceans 7.9. Trouts 7.10. Others 8. By Ingredients 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients 8.2. Protein* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Vitamins & Minerals 8.4. Fats 8.5. Others 9. By Feed 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Feed 9.2. Pellets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flakes 9.4. Granules 9.5. Sticks 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Pet shops* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Households 10.4. Veterinary Hospitals 10.5. Others 11. By Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 11.2. Complete Diets* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Treats & Other Complementary Products 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. China National Building Material Group Corporation* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. CEMEX, S.A.B. de C.V. 14.3. HOLCIM 14.4. Heidelberg Materials 14.5. UltraTech Aquaculture Feed Extrusion Ltd 14.6. InterAquaculture Feed Extrusion 14.7. LafargeHolcim 14.8. The Siam Aquaculture Feed Extrusion Group 14.9. Titan Aquaculture Feed Extrusion Company S.A. 14.10. Votorantim Cimentos 14.11. Takata Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Species 3.2. Snippet by Ingredients 3.3. Snippet by Feed 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Type 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Advancements in Agriculture Technology 4.1.1.2. Increase Demand for High-quality Fishes 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Investment Costs of Equipment 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Species 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Species 7.2. Crap* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Marine Shrimps 7.4. Tilapias 7.5. Catfishes 7.6. Marine Fishes 7.7. Salmons 7.8. Freshwater (FW) Crustaceans 7.9. Trouts 7.10. Others 8. By Ingredients 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients 8.2. Protein* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Vitamins & Minerals 8.4. Fats 8.5. Others 9. By Feed 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Feed 9.2. Pellets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flakes 9.4. Granules 9.5. Sticks 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Pet shops* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Households 10.4. Veterinary Hospitals 10.5. Others 11. By Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 11.2. Complete Diets* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Treats & Other Complementary Products 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Species 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Feed 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. China National Building Material Group Corporation* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. CEMEX, S.A.B. de C.V. 14.3. HOLCIM 14.4. Heidelberg Materials 14.5. UltraTech Aquaculture Feed Extrusion Ltd 14.6. InterAquaculture Feed Extrusion 14.7. LafargeHolcim 14.8. The Siam Aquaculture Feed Extrusion Group 14.9. Titan Aquaculture Feed Extrusion Company S.A. 14.10. Votorantim Cimentos 14.11. Takata Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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