世界の植物性食肉市場 - 2023-2030Global Plant-based Meat Market - 2023-2030 市場概要 世界の植物性食肉市場は、2022年に56億米ドルに達し、2030年には217億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は20.2%と予測される。 植物性肉を... もっと見る
サマリー市場概要世界の植物性食肉市場は、2022年に56億米ドルに達し、2030年には217億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は20.2%と予測される。 植物性肉を含む菜食主義者の食生活が増加しており、動物性食品を使用しないベジタリアンライフスタイルの採用が人気を集めている。動物虐待を避け、持続可能な食品・飲料を摂取するためにベジタリアン食材を選ぶ消費者グループもあれば、健康と倫理的理由から菜食主義を志向する消費者グループもある。これらが植物性食肉市場の成長を促す主な要因となっている。 さらに、大豆には人体の発育に不可欠な標準アミノ酸が含まれている。最終製品の吸水性、溶解性、乳化性、粘性、抗酸化性、食感を改善する能力があるため、植物性食肉製品における大豆のニーズは今後数年間で増加すると予測され、これが植物性食肉市場を牽引すると推定される。 市場ダイナミクス 消費者の健康志向の高まりがビーガン食品の需要を後押し。 WHOによると、世界では6億5,000万人の成人、3億4,000万人の青年、3,900万人の子供が肥満である。WHOは、2025年までに1億6,700万人の大人と子供が太りすぎや肥満によって健康を失うと予測している。こうした要因が消費者に健康的な代替食品を選ばせており、これが植物性食肉市場の成長を促進すると推定される。 こうした健康状態の増加は、消費者が健康的な食生活を維持できるよう、低カロリー食品への需要を高めている。健康志向の消費者の多くが植物性食肉を好むのは、動物性食肉製品よりもカロリーが低いからである。これらの要因が、2023年から2030年の予測期間中に植物性食肉市場の成長を促進している。 人口増加に伴う食肉需要の増加 様々な州政府および連邦政府が家畜の繁殖と屠殺に厳しい制限を設けた結果、植物性食肉市場が人気を集めている。需要側では、食品媒介性疾患、特に動物性肉や乳製品に関連する疾患の発生率が上昇していることが、消費者が栄養価の高い植物性代替食品を選択することに影響を与えており、植物性肉製品の拡大を加速させている。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給シフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の植物性食肉市場は、製品タイプ、食肉タイプ、ソース、エンドユーザー、地域によって区分される。 植物性ミート粉製品セグメントが最大の市場シェアを占める 世界の植物性ミート市場は、製品タイプ別にハンバーガー、ソーセージ、クランブル、ナゲット、ミートボール、その他に区分されている。植物性食肉市場分析レポートでは、ソーセージが2022年の植物性食肉市場シェア2位の46.7%を占めた。植物性ソーセージは、伝統的な豚肉ソーセージの風味、満足感、外観、シズル感に似せて製造される。 ホルモン、硝酸塩、遺伝子組み換え作物、亜硝酸塩、グルテン、大豆を含まない一般的なソーセージの代替品も、ビヨンド・ミートやライトライフ・フーズ社などの企業から販売されている。製品需要は、ほうれん草ペスト、スイートイタリアン、スパイシーイタリアンなど、植物性ソーセージ用の新鮮なフレーバー開発への企業の投資増加によって押し上げられると予想される。Marlow Foods Ltd.、Impossible Foods Inc.、Moving Mountainsは、植物性ソーセージ製品の業界リーダーである。 地理的分析 北米地域における植物性食肉需要の高まり 北米の植物性食肉市場は、市場シェア分析で植物性食肉市場シェア44%を占め、最も急成長している地域とみなされている。この背景には、環境、健康、倫理的な配慮から、植物性食肉が米国で人気を集めていることがあり、これがこの発展に寄与している。 例えば、植物由来の代替食肉に切り替えることで、人間活動の二酸化炭素排出量の増加によって高まる環境問題に対処することができる。また、動物虐待や生態系への影響も、ヴィーガン食肉の人気上昇に寄与している。この地域における植物性食肉セクターの拡大に寄与するもう一つの重要な理由は、菜食主義を奨励する有名人の支持である。 競争状況 同市場の主な世界的プレーヤーには、ビヨンド・ミート、インポッシブル・フーズ・インク、エイミーズ・キッチン、ガーデン・プロテイン・インターナショナル、クオーン・フーズ、ライトライフ・フーズ、モーニングスター・ファームズ(ケロッグ・カンパニー)、トファーキー、Vバイツ・フーズ・リミテッド、ビフォア・ザ・ブッチャーなどがいる。 世界不況、ウクライナ・ロシア戦争、COVID-19、人工知能の影響分析: COVID-19の発生後、健康意識の高まりからビーガン食を採用する個人が増え、植物性食肉の世界市場は拡大している。例えば、ヴィーガン協会によると、同協会は2021年に16,439の製品をヴィーガン商標に登録した。 2020年に実施されたマッキンゼーの調査によると、回答者の70%近くが、より安全で環境に優しい製品を購入するために、より多くの時間とお金を費やすことを厭わず、また60%近くが、危機の結果として健康的な食習慣を採用する可能性が高いことがわかった。 食の啓蒙団体であるプロベジ・インターナショナルは、ウクライナの紛争が植物性食肉部門にどのような影響を及ぼしているのかを知るため、ヨーロッパの植物性企業を対象に世論調査を実施した。 4月1日から20日の間にヨーロッパ31カ国の住民を対象に実施されたこの分析によると、61%が原材料のコスト上昇に気づいており、同程度の割合で供給問題が発生していることが明らかになった。 レポートを購入する理由 - 世界の植物性食肉市場を製品タイプ、食肉タイプ、供給源、エンドユーザー、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、市場における商機を特定する。 - 植物性食肉市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 主要市場プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで入手可能。 世界の植物性食肉市場レポートは、約93の表、109の図と190ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Meat Type 3.3. Market Snippet, by Source 3.4. Market Snippet, by End User 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity Analysis 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Sausages* 7.2.1. Introduction 7.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Burgers 7.4. Crumbles 7.5. Nuggets 7.6. Meatballs 7.7. Others 8. By Meat Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Meat Type 8.2. Chicken* 8.2.1. Introduction 8.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Beef 8.4. Pork 8.5. Others 9. By Source 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 9.2. Soybeans* 9.2.1. Introduction 9.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Wheat 9.4. Quinoa 9.5. Peanut 9.6. Oats 9.7. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Retail 10.3. HORECA (Hotels, Restaurants, Cafes) 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1.1. Beyond Meat 13.1.2. Company Overview 13.1.3. Product Type Portfolio and Description 13.1.4. Financial Overview 13.1.5. Key Developments 13.2. Impossible Foods Inc. 13.3. Amy's Kitchen, Inc. 13.4. Garden Protein International, Inc. 13.5. Quorn Foods, Inc. 13.6. Lightlife Foods 13.7. MorningStar Farms (The Kellogg Company) 13.8. Tofurky 13.9. VBites Foods Limited 13.10. Before the Butcher LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Meat Type 3.3. Market Snippet, by Source 3.4. Market Snippet, by End User 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity Analysis 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Sausages* 7.2.1. Introduction 7.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Burgers 7.4. Crumbles 7.5. Nuggets 7.6. Meatballs 7.7. Others 8. By Meat Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Meat Type 8.2. Chicken* 8.2.1. Introduction 8.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Beef 8.4. Pork 8.5. Others 9. By Source 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 9.2. Soybeans* 9.2.1. Introduction 9.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Wheat 9.4. Quinoa 9.5. Peanut 9.6. Oats 9.7. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Retail 10.3. HORECA (Hotels, Restaurants, Cafes) 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Meat Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1.1. Beyond Meat 13.1.2. Company Overview 13.1.3. Product Type Portfolio and Description 13.1.4. Financial Overview 13.1.5. Key Developments 13.2. Impossible Foods Inc. 13.3. Amy's Kitchen, Inc. 13.4. Garden Protein International, Inc. 13.5. Quorn Foods, Inc. 13.6. Lightlife Foods 13.7. MorningStar Farms (The Kellogg Company) 13.8. Tofurky 13.9. VBites Foods Limited 13.10. Before the Butcher LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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