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世界の代替肉市場 - 2023-2030


Global Meat Alternatives Market - 2023-2030

市場概要 世界の代替肉市場は、2022年に96億米ドル、2030年には208億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。 代替肉は、健康への懸念、環境意識、倫理的配慮... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の代替肉市場は、2022年に96億米ドル、2030年には208億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。
代替肉は、健康への懸念、環境意識、倫理的配慮など様々な要因から近年人気を博している。代替肉は、ヴィーガン・ラザニアやシェパーズパイのような、伝統的な肉料理の植物性バージョンを作るのに使うことができる。代替肉はベジタリアンやビーガンの食事に取り入れたり、肉の消費量を減らすために使ったりすることができる。
代替肉は従来の肉よりも飽和脂肪酸やカロリーが低いことが多く、タンパク質や食物繊維、その他の必須栄養素を摂取することができる。代用肉の生産は一般的に、従来の食肉生産よりも水や土地の使用量が少なく、温室効果ガスの排出量も少ないため、環境への影響も少ない。代用食肉は動物を屠殺する必要がないため、従来の食肉に代わる残酷な食肉となりうる。
市場ダイナミクス
技術の進歩が代替肉市場の成長を牽引すると予想される
技術の進歩はすでに代替肉市場の成長を牽引しており、今後もその傾向が続くと予想される。こうした進歩により、より現実的で栄養価の高い植物性代替肉の生産が可能になると同時に、生産プロセスの効率性と持続可能性も向上する。
代替肉市場における技術進歩の一例として、3Dプリンティング技術の開発が挙げられる。この技術は、食肉の食感や外観を再現した植物性代替食品を製造するために利用でき、同時に、よりカスタマイズされた精密な製造の可能性も提供する。
食肉代替品市場における伝統的食肉生産者とのコラボレーションの増加が食肉代替品市場を促進すると予想される
伝統的な食肉生産者との提携は、代替肉市場に大きな機会をもたらす。実績のある食肉生産者と提携することで、代替肉企業はその専門知識とインフラを活用して生産を拡大し、流通を改善し、より多くの消費者にリーチすることができる。さらに、伝統的な食肉生産者は製品ラインを多様化し、植物性代替食品への高まる需要を取り込むことができる。
もうひとつの例は、インポッシブル・フーズと、食肉製品の世界的サプライヤーであるOSIグループとの提携である。2020年、OSIグループは自社施設の1つで植物性原料を使用したインポッシブル・バーガーを生産すると発表した。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界の代替肉市場は、種類、供給源、流通チャネル、地域によって区分される。
供給源別では大豆セグメントが代替肉市場をリード
大豆セグメントは現在、代替肉市場で最大のシェアを占めている。大豆ベースの製品は長年にわたって人気のある代替肉であり、タンパク質、食物繊維、ビタミンの供給源であるなど、さまざまな栄養上の利点を提供している。
ウィキペディアによると、2020年の大豆の世界総生産量は3億5,346万3,735トンで、2019年の3億3,632万9,392トンから5.1%増加した。これらは、大豆セグメントが飛躍的な成長を遂げることを支える要因である。
地理的分析
アジア太平洋地域は代替肉産業で最も急成長している市場
アジア太平洋地域は、人口増加、消費者の健康志向の高まり、持続可能で植物由来の食品オプションに対する需要の高まりなど、様々な要因により、代替肉産業で最も急成長している市場である。Statistaによると、中国では約1,960万トンの大豆が生産され、パキスタンでは約150トンの大豆が生産されている。この情報は、アジア太平洋地域が代替肉市場でどのように発展しているかを示している。
競争状況
主な世界的プレーヤーは、Garden Protein International、Vbites、MGP Ingredients、モンド日清、Premier Foods、ADM、DuPont、Meatless BV、Cauldron Foods、AMY's Kitchen Inc.などである。
レポートを購入する理由
- 世界の食肉代替品市場をタイプ、供給源、流通経路、流通チャネルに基づいて細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。
- 全セグメントを網羅した多数の食肉代替品市場レベルのデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界の代替肉市場レポートは、約61の表、60の図、200ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Source
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Tofu*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Tempeh
7.4. Textured Vegetable Protein
7.5. Others
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
8.2. Soy*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wheat
8.4. Mycoprotein
8.5. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Garden Protein International *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Vbites
12.3. MGP Ingredients
12.4. Monde Nissin Corporation
12.5. Premier Foods
12.6. ADM
12.7. DuPont
12.8. Meatless BV
12.9. Cauldron Foods
12.10. AMY’s Kitchen Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Meat Alternatives Market US$ 9.6 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 20.8 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 10.2% during the forecast period 2023-2030.
Meat alternatives have gained popularity in recent years due to various factors, including health concerns, environmental awareness, and ethical considerations. They can be used to make plant-based versions of traditional meat dishes, such as vegan lasagna or shepherd's pie. Meat alternatives can be incorporated into a vegetarian or vegan diet or used to reduce meat consumption.
Meat alternatives are often lower in saturated fat and calories than traditional meat and can provide a source of protein, fiber, and other essential nutrients. The production of meat alternatives generally has a lower environmental impact than traditional meat production, as it requires less water and land and produces fewer greenhouse gas emissions. Meat alternatives can be a cruelty-free alternative to traditional meat, as they do not require the slaughter of animals.
Market Dynamics
Technological Advancements are Anticipated to Grow the Meat Alternatives Market’s Growth
Technological advancements have already been driving the growth of the meat alternatives market and are expected to continue doing so in the future. These advancements enable the production of more realistic and nutritious plant-based alternatives while also improving the efficiency and sustainability of the production process.
One example of technological advancements in the meat alternatives market is the development of 3D printing technology. This technology can be used to create plant-based alternatives that replicate the texture and appearance of meat, while also offering the potential for more customized and precise production.
An Increase in Collaboration With Traditional Meat Producers in the Meat Alternatives Market is Expected to Fuel the Meat Alternatives Market
Collaboration with traditional meat producers presents a significant opportunity for the meat alternatives market. By partnering with established meat producers, meat alternatives companies can leverage their expertise and infrastructure to scale up production, improve distribution, and reach a wider audience. Additionally, traditional meat producers can diversify their product lines and tap into the growing demand for plant-based alternatives.
Another example is the partnership between Impossible Foods and OSI Group, a global supplier of meat products. In 2020, OSI Group announced that it would be producing Impossible Burgers made from plant-based ingredients at one of its facilities.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The Global Meat Alternatives Market is segmented based on type, source, distribution channel, and region.
By Source, the Soy Segment Leads the Meat Alternatives Market
The soy segment is currently the largest in the meat alternatives market, accounting for the majority of the market share. Soy-based products have been a popular meat alternative for many years and offer a variety of nutritional benefits, including being a source of protein, fiber, and vitamins.
According to Wikipedia, the total world production for soybeans in 2020 was 353,463,735 metric tonnes, up by 5.1% from 336,329,392 tonnes in 2019. These are the factors that support the soy segment to make exponential growth.
Geographical Analysis
Asia Pacific is the Fastest-Growing Market in the Meat Alternatives Industry
Asia Pacific is the fastest-growing market in the meat alternatives industry due to various factors, including the growing population, increasing health consciousness among consumers, and the rising demand for sustainable and plant-based food options. According to Statista, approximately 19.6 million tons of soybeans are being produced in China and approximately 150 tons of soybeans are being produced in Pakistan. This information shows how Asia Pacific is developing in the meat alternatives market.
Competitive Landscape
The major global players include the Meat Alternatives market are Garden Protein International, Vbites, MGP Ingredients, Monde Nissin Corporation, Premier Foods, ADM, DuPont, Meatless BV, Cauldron Foods, and AMY’s Kitchen Inc.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global meat alternatives market segmentation based on type, source, distribution channel, and distribution channel to understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous meat alternatives market-level data points with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Global Meat Alternatives Market Report Would Provide Approximately 61 Tables, 60 Figures And 200 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Source
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Tofu*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Tempeh
7.4. Textured Vegetable Protein
7.5. Others
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
8.2. Soy*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wheat
8.4. Mycoprotein
8.5. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Garden Protein International *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Vbites
12.3. MGP Ingredients
12.4. Monde Nissin Corporation
12.5. Premier Foods
12.6. ADM
12.7. DuPont
12.8. Meatless BV
12.9. Cauldron Foods
12.10. AMY’s Kitchen Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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