世界の代替肉市場 - 2023-2030Global Meat Alternatives Market - 2023-2030 市場概要 世界の代替肉市場は、2022年に96億米ドル、2030年には208億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。 代替肉は、健康への懸念、環境意識、倫理的配慮... もっと見る
サマリー市場概要世界の代替肉市場は、2022年に96億米ドル、2030年には208億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は10.2%である。 代替肉は、健康への懸念、環境意識、倫理的配慮など様々な要因から近年人気を博している。代替肉は、ヴィーガン・ラザニアやシェパーズパイのような、伝統的な肉料理の植物性バージョンを作るのに使うことができる。代替肉はベジタリアンやビーガンの食事に取り入れたり、肉の消費量を減らすために使ったりすることができる。 代替肉は従来の肉よりも飽和脂肪酸やカロリーが低いことが多く、タンパク質や食物繊維、その他の必須栄養素を摂取することができる。代用肉の生産は一般的に、従来の食肉生産よりも水や土地の使用量が少なく、温室効果ガスの排出量も少ないため、環境への影響も少ない。代用食肉は動物を屠殺する必要がないため、従来の食肉に代わる残酷な食肉となりうる。 市場ダイナミクス 技術の進歩が代替肉市場の成長を牽引すると予想される 技術の進歩はすでに代替肉市場の成長を牽引しており、今後もその傾向が続くと予想される。こうした進歩により、より現実的で栄養価の高い植物性代替肉の生産が可能になると同時に、生産プロセスの効率性と持続可能性も向上する。 代替肉市場における技術進歩の一例として、3Dプリンティング技術の開発が挙げられる。この技術は、食肉の食感や外観を再現した植物性代替食品を製造するために利用でき、同時に、よりカスタマイズされた精密な製造の可能性も提供する。 食肉代替品市場における伝統的食肉生産者とのコラボレーションの増加が食肉代替品市場を促進すると予想される 伝統的な食肉生産者との提携は、代替肉市場に大きな機会をもたらす。実績のある食肉生産者と提携することで、代替肉企業はその専門知識とインフラを活用して生産を拡大し、流通を改善し、より多くの消費者にリーチすることができる。さらに、伝統的な食肉生産者は製品ラインを多様化し、植物性代替食品への高まる需要を取り込むことができる。 もうひとつの例は、インポッシブル・フーズと、食肉製品の世界的サプライヤーであるOSIグループとの提携である。2020年、OSIグループは自社施設の1つで植物性原料を使用したインポッシブル・バーガーを生産すると発表した。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の代替肉市場は、種類、供給源、流通チャネル、地域によって区分される。 供給源別では大豆セグメントが代替肉市場をリード 大豆セグメントは現在、代替肉市場で最大のシェアを占めている。大豆ベースの製品は長年にわたって人気のある代替肉であり、タンパク質、食物繊維、ビタミンの供給源であるなど、さまざまな栄養上の利点を提供している。 ウィキペディアによると、2020年の大豆の世界総生産量は3億5,346万3,735トンで、2019年の3億3,632万9,392トンから5.1%増加した。これらは、大豆セグメントが飛躍的な成長を遂げることを支える要因である。 地理的分析 アジア太平洋地域は代替肉産業で最も急成長している市場 アジア太平洋地域は、人口増加、消費者の健康志向の高まり、持続可能で植物由来の食品オプションに対する需要の高まりなど、様々な要因により、代替肉産業で最も急成長している市場である。Statistaによると、中国では約1,960万トンの大豆が生産され、パキスタンでは約150トンの大豆が生産されている。この情報は、アジア太平洋地域が代替肉市場でどのように発展しているかを示している。 競争状況 主な世界的プレーヤーは、Garden Protein International、Vbites、MGP Ingredients、モンド日清、Premier Foods、ADM、DuPont、Meatless BV、Cauldron Foods、AMY's Kitchen Inc.などである。 レポートを購入する理由 - 世界の食肉代替品市場をタイプ、供給源、流通経路、流通チャネルに基づいて細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - 全セグメントを網羅した多数の食肉代替品市場レベルのデータポイントを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の代替肉市場レポートは、約61の表、60の図、200ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Tofu* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Tempeh 7.4. Textured Vegetable Protein 7.5. Others 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Soy* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Wheat 8.4. Mycoprotein 8.5. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Garden Protein International * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Vbites 12.3. MGP Ingredients 12.4. Monde Nissin Corporation 12.5. Premier Foods 12.6. ADM 12.7. DuPont 12.8. Meatless BV 12.9. Cauldron Foods 12.10. AMY’s Kitchen Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Tofu* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Tempeh 7.4. Textured Vegetable Protein 7.5. Others 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Soy* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Wheat 8.4. Mycoprotein 8.5. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Garden Protein International * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Vbites 12.3. MGP Ingredients 12.4. Monde Nissin Corporation 12.5. Premier Foods 12.6. ADM 12.7. DuPont 12.8. Meatless BV 12.9. Cauldron Foods 12.10. AMY’s Kitchen Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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