世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インスタントヌードル市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Instant Noodles Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の即席めん市場は、2021年に498億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.1%を示し、2027年までに671億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
116 英語

 

サマリー

世界の即席めん市場は、2021年に498億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.1%を示し、2027年までに671億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

インスタントラーメンは、アルカリ塩の混合物とともに、細かい小麦粉でできています。また、デンプン、食用油、グルテン、グアーガムなどの安定剤など、さまざまな添加物が少量ずつ生地に加えられています。インスタントラーメンは、調理済みの乾燥麺で、フラッシュフライとエアフライの2つの工程のうち1つを用いて脱水されます。一般的には、嗜好品からなる小袋が添えられています。インスタントラーメンは、持ち運びができ、素早く作れて、保存も簡単なことから、世界中で人気を集めています。

インスタントラーメンの世界市場ドライバ。

都市化の進展と可処分所得の増加により、消費者の食習慣が変化しています。多忙なライフスタイルのため、労働人口は現在、インスタントラーメンのような調理が最小限で済む手頃で手早い食事を好んでいます。このような食習慣の変化は、即席めん市場にとって大きなビジネスチャンスとなっています。
即席めんは、幅広いフレーバーと、ベジタリアンやノンベジタリアンのためのバリエーションが多数用意されています。さらに、メーカーは消費者層を拡大するために、地域の嗜好に合わせて新しい風味、色、食感、調味料/テイスティングメーカーを配合し続けています。
世界中でデパート、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストアが増え、組織化された食品小売業が成長しているため、即席めんの販売が促進されると予想されます。

主な市場細分化
IMARCグループは、世界の即席めん市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界と国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプおよび流通チャネルに基づき分類しています。

タイプ別の内訳

フライド
ノンフライ

即席めん市場は、タイプ別にフライとノンフライに分類されます。現在、最も普及しているのはフライタイプの即席麺であり、市場シェアの大半を占めています。油で揚げるため、風味の確保、保存性の向上、細菌の繁殖を防ぐことができます。

流通経路別構成比

スーパーマーケット/ハイパーマーケット
専門店
コンビニエンスストア
オンラインストア
その他

流通経路別では、スーパーマーケット/ハイパーマーケットが最大のシェアを占め、主要なセグメントを形成している。スーパーマーケットでは、さまざまなブランド、種類、風味の即席めんを簡単に入手することができます。スーパーマーケットやハイパーマーケットに続いて、コンビニエンスストア、オンラインストア、専門店、その他が続きます。

地域別の洞察

中国
インドネシア
日本
インド
ベトナム
米国
大韓民国
タイ
サウジアラビア
その他

地域別では、中国が世界の即席めん市場において主要な地位を占めています。麺類は中華料理に欠かせないものであり、そのためこの地域では即席麺の需要が高くなっています。中国に続いて、インドネシア、日本、インド、ベトナム、米国、韓国、タイ、サウジアラビアが続いています。

競争環境。
世界の即席めん業界は、中国やインドネシアなどの主要市場に多数のプレーヤーが存在するため、細分化されています。市場で活動する主要なプレーヤーは以下の通りです。

康師傅(瀋陽)即席麺食品有限公司(以下、康師傅という。
河北華龍食品集団
Indofood Sukses Makmur
日清食品株式会社
ネスレS.A.
エースコック・ベトナム・ジョイント・ストック・カンパニー

本レポートは、世界の即席めん市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。また、即席めん製造工場を立ち上げるための包括的な分析も行っています。加工・製造要件、プロジェクトコスト、プロジェクト資金、プロジェクト経済性、期待される投資収益率、利益率などを分析しています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で即席めん産業に関与している、または参入を計画しているすべての方にとって必読の一冊です。本レポートで回答した主な質問
1.2021年の即席めんの世界市場規模は?
2.予測期間(2022-2027年)の即席めん市場の展望はどうなるのか?
3.世界の即席めん市場のドライバーは?
4.世界の即席めん市場の主要トレンドは?
5.COVID-19が世界の即席めん市場に与える影響とは?
6.世界の即席めん市場のタイプ別内訳は?
7.即席めんの世界市場の流通チャネル別構成は?
8.即席めんの世界市場における主要地域は?
9.即席めんの主要メーカーはどこか?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Instant Noodles Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Type
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Raw Material Procurement
5.10.2 Manufacturer
5.10.3 Marketing & Distribution
5.10.4 Exporter
5.10.5 Retailer
5.10.6 End-Consumer
5.11 Porter’s Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Key Market Drivers and Challenges
5.13 Success Factors for Manufacturers
6 Market Breakup by Type
6.1 Fried
6.1.1 Market Trend
6.1.2 Market Forecast
6.2 Non-fried
6.2.1 Market Trend
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets/Hypermarkets
7.1.1 Market Trend
7.1.2 Market Forecast
7.2 Specialty Stores
7.2.1 Market Trend
7.2.2 Market Forecast
7.3 Convenience Stores
7.3.1 Market Trend
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trend
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trend
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 China
8.1.1 Market Trend
8.1.2 Market Forecast
8.2 Indonesia
8.2.1 Market Trend
8.2.2 Market Forecast
8.3 Japan
8.3.1 Market Trend
8.3.2 Market Forecast
8.4 India
8.4.1 Market Trend
8.4.2 Market Forecast
8.5 Vietnam
8.5.1 Market Trend
8.5.2 Market Forecast
8.6 United States
8.6.1 Market Trend
8.6.2 Market Forecast
8.7 Republic of Korea
8.7.1 Market Trend
8.7.2 Market Forecast
8.8 Thailand
8.8.1 Market Trend
8.8.2 Market Forecast
8.9 Saudi Arabia
8.9.1 Market Trend
8.9.2 Market Forecast
8.10 Others
8.10.1 Market Trend
8.10.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
10 Instant Noodles Manufacturing Process
10.1 Product Overview
10.2 Detailed Process Flow
10.3 Various Types of Unit Operations Involved
10.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
11 Project Details, Requirements and Costs Involved
11.1 Land Requirements and Expenditures
11.2 Construction Requirements and Expenditures
11.3 Machinery Schematic
11.4 Plant Machinery
11.5 Machinery Pictures
11.6 Raw Material Requirements and Expenditures
11.7 Raw Material and Final Product Pictures
11.8 Packaging Requirements and Expenditures
11.9 Transportation Requirements and Expenditures
11.10 Utility Requirements and Expenditures
11.11 Manpower Requirements and Expenditures
11.12 Other Capital Investments
12 Loans and Financial Assistance
13 Project Economics
13.1 Capital Cost of the Project
13.2 Techno-Economic Parameters
13.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
13.4 Taxation and Depreciation
13.5 Income Projections
13.6 Expenditure Projections
13.7 Financial Analysis
13.8 Profit Analysis
14 Key Player Profiles

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global instant noodles market reached a value of US$ 49.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 67.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Instant noodles are made up of fine wheat flour along with a mixture of alkaline salts. Various additional ingredients are also added to the dough in smaller quantities such as starch, edible oil, gluten and stabilizers like guar gum. Instant noodles are precooked dried noodles which are dehydrated using one of the two processes, namely flash or air frying. They are generally accompanied with a small sachet comprising of the tastemaker. Instant noodles have gained popularity worldwide as they are portable, quick to make and easy to store.

Global Instant Noodles Market Drivers:

Growing urbanization and increasing disposable incomes have altered the eating habits of the consumers. Due to the hectic lifestyle, the working population now prefers affordable and quick meals, such as instant noodles, which require minimal cooking. This shift in their eating habit has created a great opportunity for the instant noodles market to flourish.
Instant noodles are available in a wide range of flavors along with numerous vegetarian and non-vegetarian variations. Moreover, the manufacturers keep formulating with new flavors, colors, textures and seasonings/tastemakers, according to regional tastes and preferences, in order to expand their consumer-base.
The growth of the organized food retail sector, with an increasing number of departmental stores, hypermarkets, supermarkets and convenience stores across the globe, is expected to facilitate the sales of instant noodles.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global instant noodles market, along with forecasts at the global and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type and distribution channel.

Breakup by Type:

Fried
Non-fried

On the basis of type, the market has been bifurcated into fried and non-fried instant noodles. Currently, fried instant noodles represent the most popular type, accounting for the majority of the market share. As these noodles are flash fried, they help in securing the flavor, improving the shelf-life and averting bacterial growth.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets/Hypermarkets
Specialty Stores
Convenience Stores
Online Stores
Others

On the basis of distribution channels, supermarkets/hypermarkets hold the largest market share, representing the leading segment. They provide easy access different brands, types and flavors of instant noodles. Supermarkets and hypermarkets are followed by convenience stores, online stores, specialty stores and others.

Regional Insights:

China
Indonesia
Japan
India
Vietnam
United States
Republic of Korea
Thailand
Saudi Arabia
Others

On a geographical front, China enjoys the leading position in the global instant noodles market. Noodles have been an essential part of the Chinese cuisine owing to which there has been a high demand for instant noodles in the region. China is followed by Indonesia, Japan, India, Vietnam, United States, Republic of Korea, Thailand and Saudi Arabia.

Competitive Landscape:
The global instant noodles industry is fragmented due to the presence of a large number of players in the key markets such as China and Indonesia. Some of the leading players operating in the market are:

Master Kong (Shenyang) Instant Noodle Foodstuff Co., Ltd.
Hebei Hualong Food Group
Indofood Sukses Makmur
Nissin Food Products Co., Ltd.
Nestlé S.A.
Acecook Vietnam Joint Stock Company

This report provides a deep insight into the global instant noodles market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. The report also provides a comprehensive analysis for setting up an instant noodles manufacturing plant. The study analyses the processing and manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the instant noodles industry in any manner. Key Questions Answered in This Report
1. What was the global instant noodles market size in 2021?
2. What will be the instant noodles market outlook during the forecast period (2022-2027)?
3. What are the global instant noodles market drivers?
4. What are the major trends in the global instant noodles market?
5. What is the impact of COVID-19 on the global instant noodles market?
6. What is the global instant noodles market breakup by type?
7. What is the global instant noodles market breakup by distribution channel?
8. What are the major regions in the global instant noodles market?
9. Who are the leading instant noodles manufacturers?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Instant Noodles Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Type
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Raw Material Procurement
5.10.2 Manufacturer
5.10.3 Marketing & Distribution
5.10.4 Exporter
5.10.5 Retailer
5.10.6 End-Consumer
5.11 Porter’s Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Key Market Drivers and Challenges
5.13 Success Factors for Manufacturers
6 Market Breakup by Type
6.1 Fried
6.1.1 Market Trend
6.1.2 Market Forecast
6.2 Non-fried
6.2.1 Market Trend
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets/Hypermarkets
7.1.1 Market Trend
7.1.2 Market Forecast
7.2 Specialty Stores
7.2.1 Market Trend
7.2.2 Market Forecast
7.3 Convenience Stores
7.3.1 Market Trend
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trend
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trend
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 China
8.1.1 Market Trend
8.1.2 Market Forecast
8.2 Indonesia
8.2.1 Market Trend
8.2.2 Market Forecast
8.3 Japan
8.3.1 Market Trend
8.3.2 Market Forecast
8.4 India
8.4.1 Market Trend
8.4.2 Market Forecast
8.5 Vietnam
8.5.1 Market Trend
8.5.2 Market Forecast
8.6 United States
8.6.1 Market Trend
8.6.2 Market Forecast
8.7 Republic of Korea
8.7.1 Market Trend
8.7.2 Market Forecast
8.8 Thailand
8.8.1 Market Trend
8.8.2 Market Forecast
8.9 Saudi Arabia
8.9.1 Market Trend
8.9.2 Market Forecast
8.10 Others
8.10.1 Market Trend
8.10.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
10 Instant Noodles Manufacturing Process
10.1 Product Overview
10.2 Detailed Process Flow
10.3 Various Types of Unit Operations Involved
10.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
11 Project Details, Requirements and Costs Involved
11.1 Land Requirements and Expenditures
11.2 Construction Requirements and Expenditures
11.3 Machinery Schematic
11.4 Plant Machinery
11.5 Machinery Pictures
11.6 Raw Material Requirements and Expenditures
11.7 Raw Material and Final Product Pictures
11.8 Packaging Requirements and Expenditures
11.9 Transportation Requirements and Expenditures
11.10 Utility Requirements and Expenditures
11.11 Manpower Requirements and Expenditures
11.12 Other Capital Investments
12 Loans and Financial Assistance
13 Project Economics
13.1 Capital Cost of the Project
13.2 Techno-Economic Parameters
13.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
13.4 Taxation and Depreciation
13.5 Income Projections
13.6 Expenditure Projections
13.7 Financial Analysis
13.8 Profit Analysis
14 Key Player Profiles

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る