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インドのベーカリー市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Indian Bakery Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのベーカリー市場は、2021年に102億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.94%を示し、2027年までに193億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,299
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129 英語

 

サマリー

インドのベーカリー市場は、2021年に102億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.94%を示し、2027年までに193億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ベーカリー製品は、一般的にビスケット、ケーキ、ペストリー、フラットブレッド、トルティーヤ、チャパティ、パン、クロワッサンなどを含む食品です。これらの製品は、ライ麦、トウモロコシ、小麦、オート麦など様々な穀物から作られており、その心地よい味わいと健康的な利点から急速に人気を集めています。ベーカリー製品には、水、卵、重曹、パウダー、ナッツ類、添加物などが使用される。ベーカリー製品は消費者に利便性と手頃な価格の両方を提供するため、その消費レベルは過去数年間で上昇を目撃しています。パンやビスケットはFMCG(Fast-Moving Consumer Goods)であり、消費者によって日常的に消費されているため、インドでの売上は増加しています。さらに、サンドイッチやハンバーガー、スープ、スナックなどに使用されるため、ファーストフードチェーンの成長がパンの需要をさらに刺激している。さらに、付加価値の高いベーカリー製品の登場も、市場成長に拍車をかけています。また、多忙なライフスタイルや食習慣の変化、欧米の影響も、インドにおけるベーカリー製品の強い需要に反映されています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、インドのベーカリー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプおよび流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別構成比ビスケット
クッキー
クリームビスケット
グルコースビスケット
マリービスケット
ノンソルトクラッカービスケット
塩クラッカービスケット
ミルクビスケット
その他
パン類
サンドウィッチブレッド
ハンバーガー
クロワッサン
その他
ケーキ・ペストリー
パック入りカップケーキ
ペストリー
マフィン
レイヤーケーキ
ドーナツ
スイスロール
その他
ラスク

製品タイプ別に見ると、パン、ケーキ、ペストリー、ラスク、ビスケットに分類されます。現在、インドのベーカリー市場ではビスケットが最も大きなシェアを占めています。

流通チャネル別構成比。

コンビニエンスストア
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
独立系小売店
職人気質なベーカリー
オンライン
その他

販売チャネル別では、コンビニエンスストアが最も多く、次いでスーパーマーケット、ハイパーマーケット、独立系小売店、職人ベーカリー、オンライン、その他となっています。

地域別構成比

北インド
インド西部・中部
南インド
東インド

競合の状況
市場の競争環境についても調査しており、Britannia Industries Limited、ITC Limited、Parle Products Private Limited、Surya Food and Agro Limitedなどが主要なプレーヤーとして挙げられます。

本レポートは、インドのベーカリー市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概観から、業界パフォーマンスのミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドのベーカリー市場に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で進出を計画している全ての方にとって必読の一冊となっています。本レポートで回答した主な質問
1.インドのベーカリー市場はどのような規模か?
2.COVID-19はインドのベーカリー市場にどのような影響を与えているか?
3.インドのベーカリー市場を牽引する重要なファクターは?
4.インドのベーカリー市場の製品タイプ別内訳は?
5.インドのベーカリー市場の流通チャネル別の内訳は?
6.インドのベーカリー市場における主要プレイヤー/企業は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Indian Bakery Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Price Analysis
5.3.1 Price Indicators
5.3.2 Price Structure
5.3.3 Margin Analysis
5.4 Impact of COVID-19
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Input Suppliers
5.10.2 Farmers
5.10.3 Collectors (Small scale/Large scale)
5.10.4 Intermediate Product Manufacturers
5.10.5 Bakery Product Manufacturers
5.10.6 Distribution
5.10.7 Commission Agents
5.10.8 Wholesalers
5.10.9 Exporters
5.10.10 Retailers
5.11 Porter’s Five Forces Analysis
5.11.1 Bargaining Power of Suppliers
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Threat of New Entrants
5.11.4 Degree of Rivalry
5.11.5 Threat of Substitutes
6 PESTEL Analysis
6.1 Political Factors
6.2 Economic Factors
6.3 Social Factors
6.4 Technological Factors
6.5 Environmental Factors
6.6 Legal Factors
7 Indian Biscuit Market
7.1 Market Overview
7.2 Market Performance
7.3 Market Breakup by Product Type
7.3.1 Cookies
7.3.1.1 Market Trends
7.3.1.2 Market Forecast
7.3.2 Cream Biscuits
7.3.2.1 Market Trends
7.3.2.2 Market Forecast
7.3.3 Glucose Biscuits
7.3.3.1 Market Trends
7.3.3.2 Market Forecast
7.3.4 Marie Biscuits
7.3.4.1 Market Trends
7.3.4.2 Market Forecast
7.3.5 Non Salt Crackers Biscuits
7.3.5.1 Market Trends
7.3.5.2 Market Forecast
7.3.6 Salt Crackers Biscuits
7.3.6.1 Market Trends
7.3.6.2 Market Forecast
7.3.7 Milk Biscuits
7.3.7.1 Market Trends
7.3.7.2 Market Forecast
7.3.8 Others
7.3.8.1 Market Trends
7.3.8.2 Market Forecast
8 Indian Bread Market
8.1 Market Overview
8.2 Market Performance
8.3 Market Breakup by Product Type
8.3.1 Sandwich Breads
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 Hamburgers
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 Croissants
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Others
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.4 Market Forecast
9 Indian Cakes and Pastries Market
9.1 Market Overview
9.2 Market Performance
9.3 Market Breakup by Product Type
9.3.1 Packed Cupcakes
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 Pastries
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 Muffins
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Layer Cakes
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Donuts
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Swiss Roll
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Market Forecast
10 Indian Rusk Market
10.1 Market Overview
10.2 Market Performance
10.3 Market Forecast
11 Indian Bakery Market Breakup by Region
11.1 North India
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 West and Central India
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 South India
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 East India
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
12 Indian Bakery Market Breakup by Distribution Channel
12.1 Convenience Stores
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Supermarkets and Hypermarkets
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 Independent Retailers
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Artisanal Bakeries
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Online
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
12.6 Others
12.6.1 Market Trends
12.6.2 Market Forecast
13 Imports and Exports
13.1 Imports by Major Countries
13.2 Exports by Major Countries
14 Competitive Landscape
14.1 Competitive Structure
14.2 Key Players
15 Manufacturing Process
15.1 Product Overview
15.2 Raw Material Requirement
15.3 Various Units Operations Involved
15.4 Market Drivers
16 Project Details, Requirements and Costs Involved
16.1 Land Requirements and Expenditures
16.2 Construction Requirements and Expenditures
16.3 Plant Machinery
16.4 Machinery Pictures
16.5 Raw Material Requirements and Expenditures
16.6 Raw Material and Final Product Pictures
16.7 Packaging Requirements and Expenditures
16.8 Transportation Requirements and Expenditures
16.9 Utility Requirements and Expenditures
16.10 Manpower Requirements and Expenditures
16.11 Other Capital Investments
17 Loans and Financial Assistance
18 Project Economics
18.1 Capital Cost of the Project
18.2 Techno-Economic Parameters
18.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
18.4 Taxation and Depreciation
18.5 Income Projections
18.6 Expenditure Projections
18.7 Financial Analysis
18.8 Profit Analysis
19 Key Players Profile
19.1 Britannia Industries Limited
19.2 Parle Products Private Limited
19.3 ITC Limited
19.4 Surya Food and Agro Limited

 

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Summary

The Indian bakery market reached a value of US$ 10.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 19.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 10.94% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Bakery products are food items which generally include biscuits, cakes, pastries, flat-bread, tortilla, chapati, bun, croissant, etc. These products are rapidly gaining popularity owing to their pleasant taste and health-benefits as they are made from a variety of grains such as rye, maize, wheat, and oats among others. The other ingredients used for baking include water, eggs, baking soda and powder, nuts, and additives. As bakery products provide both convenience and affordability to the consumers, their consumption level has witnessed a rise in the past few years. As breads and biscuits are fast-moving consumer goods (FMCG), they are consumed on a daily basis by the consumers which increases the sales of these products in India. In addition to this, growth in the fast-food chains further stimulates the demand for breads as they are used in sandwiches, burgers, soups, snacks, etc. Moreover, introduction of value-added bakery products is giving an impetus to the market growth. Apart from this, busy lifestyles, changing eating habits and western influence has reflected in a strong demand for bakery products in India.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian bakery market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type and distribution channel.

Breakup by Product Type: Biscuit
Cookies
Cream Biscuits
Glucose Biscuits
Marie Biscuits
Non Salt Crackers Biscuits
Salt Crackers Biscuits
Milk Biscuits
Others
Bread
Sandwich Breads
Hamburgers
Croissants
Others
Cakes and Pastries
Packed Cupcakes
Pastries
Muffins
Layer Cakes
Donuts
Swiss Roll
Others
Rusk

Based on product type, the market has been segmented in breads, cakes and pastries, rusks and biscuits. Currently, biscuits dominate the Indian bakery market, holding the largest share.

Breakup by Distribution Channel:

Convenience Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Independent Retailers
Artisanal Bakeries
Online
Others

On the basis of distribution channel, convenience stores represent the largest segment, followed by supermarkets and hypermarkets, independent retailers and artisanal bakeries, online and others.

Breakup by Region:

North India
West and Central India
South India
East India

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being Britannia Industries Limited, ITC Limited, Parle Products Private Limited and Surya Food and Agro Limited.

This report provides a deep insight into the Indian bakery market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Indian bakery market in any manner. Key Questions Answered in This Report
1. What is the size of the Indian bakery market?
2. What has been the impact of COVID-19 on the Indian bakery market?
3. What are the key factors driving the Indian bakery market?
4. What is the breakup of the Indian bakery market based on the product type?
5. What is the breakup of the Indian bakery market based on the distribution channel?
6. Who are the key players/companies in the Indian bakery market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Indian Bakery Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Price Analysis
5.3.1 Price Indicators
5.3.2 Price Structure
5.3.3 Margin Analysis
5.4 Impact of COVID-19
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Input Suppliers
5.10.2 Farmers
5.10.3 Collectors (Small scale/Large scale)
5.10.4 Intermediate Product Manufacturers
5.10.5 Bakery Product Manufacturers
5.10.6 Distribution
5.10.7 Commission Agents
5.10.8 Wholesalers
5.10.9 Exporters
5.10.10 Retailers
5.11 Porter’s Five Forces Analysis
5.11.1 Bargaining Power of Suppliers
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Threat of New Entrants
5.11.4 Degree of Rivalry
5.11.5 Threat of Substitutes
6 PESTEL Analysis
6.1 Political Factors
6.2 Economic Factors
6.3 Social Factors
6.4 Technological Factors
6.5 Environmental Factors
6.6 Legal Factors
7 Indian Biscuit Market
7.1 Market Overview
7.2 Market Performance
7.3 Market Breakup by Product Type
7.3.1 Cookies
7.3.1.1 Market Trends
7.3.1.2 Market Forecast
7.3.2 Cream Biscuits
7.3.2.1 Market Trends
7.3.2.2 Market Forecast
7.3.3 Glucose Biscuits
7.3.3.1 Market Trends
7.3.3.2 Market Forecast
7.3.4 Marie Biscuits
7.3.4.1 Market Trends
7.3.4.2 Market Forecast
7.3.5 Non Salt Crackers Biscuits
7.3.5.1 Market Trends
7.3.5.2 Market Forecast
7.3.6 Salt Crackers Biscuits
7.3.6.1 Market Trends
7.3.6.2 Market Forecast
7.3.7 Milk Biscuits
7.3.7.1 Market Trends
7.3.7.2 Market Forecast
7.3.8 Others
7.3.8.1 Market Trends
7.3.8.2 Market Forecast
8 Indian Bread Market
8.1 Market Overview
8.2 Market Performance
8.3 Market Breakup by Product Type
8.3.1 Sandwich Breads
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 Hamburgers
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 Croissants
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Others
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.4 Market Forecast
9 Indian Cakes and Pastries Market
9.1 Market Overview
9.2 Market Performance
9.3 Market Breakup by Product Type
9.3.1 Packed Cupcakes
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 Pastries
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 Muffins
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Layer Cakes
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Donuts
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Swiss Roll
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Market Forecast
10 Indian Rusk Market
10.1 Market Overview
10.2 Market Performance
10.3 Market Forecast
11 Indian Bakery Market Breakup by Region
11.1 North India
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 West and Central India
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 South India
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 East India
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
12 Indian Bakery Market Breakup by Distribution Channel
12.1 Convenience Stores
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Supermarkets and Hypermarkets
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 Independent Retailers
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Artisanal Bakeries
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Online
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
12.6 Others
12.6.1 Market Trends
12.6.2 Market Forecast
13 Imports and Exports
13.1 Imports by Major Countries
13.2 Exports by Major Countries
14 Competitive Landscape
14.1 Competitive Structure
14.2 Key Players
15 Manufacturing Process
15.1 Product Overview
15.2 Raw Material Requirement
15.3 Various Units Operations Involved
15.4 Market Drivers
16 Project Details, Requirements and Costs Involved
16.1 Land Requirements and Expenditures
16.2 Construction Requirements and Expenditures
16.3 Plant Machinery
16.4 Machinery Pictures
16.5 Raw Material Requirements and Expenditures
16.6 Raw Material and Final Product Pictures
16.7 Packaging Requirements and Expenditures
16.8 Transportation Requirements and Expenditures
16.9 Utility Requirements and Expenditures
16.10 Manpower Requirements and Expenditures
16.11 Other Capital Investments
17 Loans and Financial Assistance
18 Project Economics
18.1 Capital Cost of the Project
18.2 Techno-Economic Parameters
18.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
18.4 Taxation and Depreciation
18.5 Income Projections
18.6 Expenditure Projections
18.7 Financial Analysis
18.8 Profit Analysis
19 Key Players Profile
19.1 Britannia Industries Limited
19.2 Parle Products Private Limited
19.3 ITC Limited
19.4 Surya Food and Agro Limited

 

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