世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

果汁の市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Fruit Juice Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のフルーツジュース市場は、2021年に1,410億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.31%を示し、2027年には1820億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
121 英語

 

サマリー

世界のフルーツジュース市場は、2021年に1,410億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.31%を示し、2027年には1820億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

果汁とは、果物を機械的に搾ったり、浸したりして得られる非発酵飲料を指します。例えば、アボカドジュースは体内の自然なエネルギーを高め、スイカジュースは体の水分を保ち代謝を向上させ、パパイヤジュースは健康的な消化を助け、レモンジュースはウイルス感染と戦い、パイナップルジュースはコレステロール値を下げるなど、様々な種類のフルーツジュースは様々な健康効果をもたらします。このように、フルーツジュースは爽やかな味わいと保存期間の長さにより、世界中で最も広く消費されている飲料の1つとなっています。果汁の世界市場動向。
コーラやフレーバーソーダなどの清涼飲料水は、高い糖分、人工着色料、リン酸、人工甘味料、カフェインなどを含み、人体に悪影響を及ぼす可能性があるため、世界的に消費量が減少しています。そのため、多くの消費者が炭酸飲料から天然果汁飲料にシフトしています。
ライフスタイルの変化や消費者の食習慣の変化により、手頃な価格で健康的かつ手軽な栄養源であるパッケージ入りフルーツジュースの摂取が増加し、市場の成長を促進しています。
消費者層を拡大するために、メーカーはさまざまなフレーバーを導入し、保存料や砂糖を使わないフルーツジュースを製造しています。さらに、食品・飲料業界の成長も、世界のフルーツジュースの需要を押し上げています。
以前は、インフラや貯蔵施設の不足を理由に、新興国での製品販売をためらうプレイヤーも少なくありませんでした。しかし、組織化された小売店の増加に伴い、複数の企業が新興国市場への投資に前向きになっており、フルーツジュース業界の成長を後押しするものと期待されています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のフルーツジュース市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界と地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、フレーバー、流通チャネルに基づき市場を分類しています。

製品タイプ別内訳果汁100%ジュース
ネクター
ジュース・ドリンク
濃縮液
粉末ジュース
その他

世界のフルーツジュース市場は、タイプ別に100%果汁、ネクター、ジュース飲料、濃縮果汁、粉末ジュース、その他に分類されます。現在、市場シェアの大半を占めるのはジュース飲料で、最も人気のある製品タイプとなっています。ジュース飲料にはビタミンやフレーバー、抗酸化物質が含まれているため、消費者に好まれています。

フレーバー別構成比。

オレンジ
アップル
マンゴー
ミックスフルーツ
その他

フレーバーにより、市場はオレンジ、アップル、マンゴー、ミックスフルーツ、その他に分類されます。中でもオレンジ果汁は、ビタミンA、ビタミンC、カルシウム、鉄分などが豊富に含まれていることから、市場シェアの大半を占めています。

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
コンビニエンスストア
食品専門店
オンラインショップ
その他

流通経路別に見ると、スーパーマーケットとハイパーマーケットは、ブランド、種類、フレーバーによって異なる多種多様なフルーツジュースを簡単に入手できることから、最大のセグメントを占めています。スーパーマーケットとハイパーマーケットに続いて、コンビニエンスストア、専門食品店、オンライン小売、その他が続きます。

地域別インサイトヨーロッパ
北アメリカ
アジア太平洋地域
ラテンアメリカ
中近東・アフリカ

地域別では、ヨーロッパが世界のフルーツジュース市場の中心的な地位を占めています。この地域の消費者のテンポの速い現代的なライフスタイルと高い所得水準が、外出先で飲むことのできるフルーツジュースの需要増加につながっています。ヨーロッパに続いて、北米、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカの順となっています。

競争環境:
市場は大小さまざまなメーカーが存在し、価格と品質の面で互いに競争しているため、非常に断片的な性質を持っています。主なプレーヤーは以下の通りです。

ザ コカ・コーラ カンパニー
ペプシコ社
中国匯源果汁集団有限公司
WILD Flavors, Inc.

本レポートは、世界のフルーツジュース産業について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供するものです。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。また、フルーツジュースの製造工場を立ち上げるための包括的な分析も行っています。加工・製造要件、プロジェクトコスト、プロジェクト資金、プロジェクト経済性、期待される投資収益率、利益率などを分析しています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形でフルーツジュース産業に関わる、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問
1.COVID-19が世界のフルーツジュース市場に与える影響とは?
2.2021年の世界の果汁市場規模は?
3.予測期間(2022-2027年)のフルーツジュース市場の展望はどうなるのか?
4.フルーツジュースの世界市場のドライバーは何か?
5.フルーツジュースの世界市場の主なトレンドは?
6.世界のフルーツジュース市場のタイプ別内訳は?
7.果汁のフレーバー別世界市場構成は?
8.フルーツジュースの世界市場の流通チャネル別構成は?
9.フルーツジュースの世界市場における主要地域は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fruit Juice Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Margin Analysis
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Flavor
5.8 Market Breakup by Distribution Channel
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Input Suppliers
5.11.2 Farmers
5.11.3 Collectors
5.11.4 Processors
5.11.5 Distributors
5.11.6 Exporters
5.11.7 Retailers
5.11.8 End-Consumers
5.12 Porter’s Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
5.13 Key Success and Risk Factors for Fruit Juice Manufacturers
6 Performance of Key Regions
6.1 Europe
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 North America
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market by Product Type
7.1 100% Fruit Juice
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Nectars
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Juice Drinks
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Concentrates
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Powdered Juice
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market by Flavor
8.1 Orange
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Apple
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Mango
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Mixed Fruit
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market by Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Convenience Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Specialty Food Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online Retail
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Market Breakup by Key Players
11 Fruit Juice (Orange Juice) Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Detailed Process Flow
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
12 Project Details, Requirements and Costs Involved
12.1 Land Requirements and Expenditures
12.2 Construction Requirements and Expenditures
12.3 Plant Machinery
12.4 Machinery Pictures
12.5 Raw Material Requirements and Expenditures
12.6 Raw Material and Final Product Pictures
12.7 Packaging Requirements and Expenditures
12.8 Transportation Requirements and Expenditures
12.9 Utility Requirements and Expenditures
12.10 Manpower Requirements and Expenditures
12.11 Other Capital Investments
13 Loans and Financial Assistance
14 Project Economics
14.1 Capital Cost of the Project
14.2 Techno-Economic Parameters
14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
14.4 Taxation and Depreciation
14.5 Income Projections
14.6 Expenditure Projections
14.7 Financial Analysis
14.8 Profit Analysis
15 Key Player Profiles
15.1 The Coca-Cola Company
15.2 Pepsico, Inc.
15.3 China Huiyuan Juice Group Limited
15.4 WILD Flavors, Inc.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global fruit juice market reached a value of US$ 141 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 182 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.31% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Fruit juice refers to a non-fermented beverage which is obtained by mechanically squeezing or macerating fruits. Different types of fruit juice offer varied health benefits, for instance, avocado juice boosts natural energy in the body; watermelon juice keeps the body hydrated and improves metabolism; papaya juice caters to healthy digestion; lemon juice fights viral infections, and pineapple juice reduces cholesterol levels. This, coupled with the refreshing taste and longer shelf-life of fruit juice, makes it one of the most widely consumed beverages across the globe. Global Fruit Juice Market Trends:
The consumption of soft drinks, such as colas and flavored sodas, is reducing globally as they have high sugar content, artificial coloring, phosphoric acid, artificial sweeteners, and caffeine which can cause negative effects on the human body. Owing to this, a large number of consumers are shifting from carbonated drinks towards natural fruit juices.
Changing lifestyles and altering eating patterns of the consumers have resulted in an increased intake of affordable, healthy and quick sources of nutrition like packaged fruit juices, thereby catalyzing the growth of the market.
In order to expand the consumer-base, manufacturers are introducing a wide array of flavors, and producing preservative-free and sugar-free fruit juices. In addition to this, growth in the food and beverage industry is boosting the overall demand for fruit juices worldwide.
Earlier, a number of players were hesitant to sell their products in the emerging countries due to the lack of infrastructure and storage facilities. Nonetheless, with a rise in the number of organized retail outlets, several players are now willing to invest in these markets which is expected to bolster the growth of the fruit juice industry.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global fruit juice market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, flavor and distribution channel.

Breakup by Product Type: 100% Fruit Juice
Nectars
Juice Drinks
Concentrates
Powdered Juice
Others

On the basis of type, the global fruit juice market is segregated as 100% fruit juice, nectars, juice drinks, concentrates, powdered juice and others. Currently, juice drinks account for the majority of the market share, representing the most popular product type. Juice drinks contain several vitamins, flavors and anti-oxidants owing to which they are preferred by the consumers.

Breakup by Flavor:

Orange
Apple
Mango
Mixed Fruit
Others

Based on flavors, the market is classified as orange, apple, mango, mixed fruit and others. Amongst these, orange fruit juice holds the majority of the market share as it is rich in vitamin A, vitamin C, calcium and iron.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Food Stores
Online Retail
Others

On the basis of distribution channels, supermarkets and hypermarkets represent the largest segment as they offer easy access to a wide variety of fruit juices depending on different brands, types and flavors. Supermarkets and hypermarkets are followed by convenience stores, specialty food stores, online retail and others.

Regional Insights: Europe
North America
Asia Pacific
Latin America
Middle East and Africa

On a geographical front, Europe enjoys the leading position in the global fruit juice market. The fast-paced modern lifestyle and high-income levels of the consumers in the region have led to a rise in the demand for on-the-go fruit juices. Europe is followed by North America, Asia Pacific, Latin America, and Middle East and Africa.

Competitive Landscape:
The market is highly fragmented in nature with the presence of several small and large manufacturers who are competing against each other in terms of prices and quality. Some of the leading key players include:

The Coca-Cola Company
Pepsico, Inc.
China Huiyuan Juice Group Limited
WILD Flavors, Inc.

This report provides a deep insight into the global fruit juice industry covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. The report also provides a comprehensive analysis for setting up a fruit juice manufacturing plant. The study analyses the processing and manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the fruit juice industry in any manner. Key Questions Answered in this Report
1. What is the impact of COVID-19 on the global fruit juice market?
2. What was the global fruit juice market size in 2021?
3. What will be the fruit juice market outlook during the forecast period (2022-2027)?
4. What are the global fruit juice market drivers?
5. What are the major trends in the global fruit juice market?
6. What is the global fruit juice market breakup by type?
7. What is the global fruit juice market breakup by flavor?
8. What is the global fruit juice market breakup by distribution channel?
9. What are the major regions in the global fruit juice market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fruit Juice Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Margin Analysis
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Flavor
5.8 Market Breakup by Distribution Channel
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Input Suppliers
5.11.2 Farmers
5.11.3 Collectors
5.11.4 Processors
5.11.5 Distributors
5.11.6 Exporters
5.11.7 Retailers
5.11.8 End-Consumers
5.12 Porter’s Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
5.13 Key Success and Risk Factors for Fruit Juice Manufacturers
6 Performance of Key Regions
6.1 Europe
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 North America
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market by Product Type
7.1 100% Fruit Juice
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Nectars
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Juice Drinks
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Concentrates
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Powdered Juice
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market by Flavor
8.1 Orange
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Apple
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Mango
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Mixed Fruit
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market by Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Convenience Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Specialty Food Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online Retail
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Market Breakup by Key Players
11 Fruit Juice (Orange Juice) Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Detailed Process Flow
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
12 Project Details, Requirements and Costs Involved
12.1 Land Requirements and Expenditures
12.2 Construction Requirements and Expenditures
12.3 Plant Machinery
12.4 Machinery Pictures
12.5 Raw Material Requirements and Expenditures
12.6 Raw Material and Final Product Pictures
12.7 Packaging Requirements and Expenditures
12.8 Transportation Requirements and Expenditures
12.9 Utility Requirements and Expenditures
12.10 Manpower Requirements and Expenditures
12.11 Other Capital Investments
13 Loans and Financial Assistance
14 Project Economics
14.1 Capital Cost of the Project
14.2 Techno-Economic Parameters
14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
14.4 Taxation and Depreciation
14.5 Income Projections
14.6 Expenditure Projections
14.7 Financial Analysis
14.8 Profit Analysis
15 Key Player Profiles
15.1 The Coca-Cola Company
15.2 Pepsico, Inc.
15.3 China Huiyuan Juice Group Limited
15.4 WILD Flavors, Inc.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る