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米国代替タンパク質市場規模調査、製品別(植物タンパク質、微生物由来タンパク質、昆虫タンパク質)、用途別(食品・飲料、乳児用製剤、臨床栄養、動物飼料、その他)、2022-2032年予測


US Alternative Protein Market Size study, by Product (Plant Protein, Microbe-based Protein, Insect Protein), by Application (Food & Beverages, Infant Formulations, Clinical Nutrition, Animal Feed, Others) Forecasts 2022-2032

米国の代替タンパク質市場は、2023年に約39億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて9.43%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。代替タンパク質には、従来の畜産とは異なるタンパク質源... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月28日 US$4,950
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サマリー

米国の代替タンパク質市場は、2023年に約39億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて9.43%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。代替タンパク質には、従来の畜産とは異なるタンパク質源が含まれる。これらには、穀類、米、オート麦、豆類、根菜類、小麦などの植物性タンパク質や、鞘翅目、鱗翅目、雌翅目、直翅目、半翅目、双翅目などの昆虫性タンパク質、バクテリア、藻類、菌類、酵母由来の微生物性タンパク質などが含まれる。このような変化は、温室効果ガスの排出、森林破壊、水質汚染など、畜産が環境に与える影響に対する認識が高まるにつれて生じている。代替タンパク質は、こうした影響を緩和するための実行可能な解決策として浮上してきた。食品・飲料セクターにおける植物性食品への嗜好の高まりは、市場を拡大しつつある革新的な製品に後押しされた、植物中心の食生活を目指す動きを浮き彫りにしている。消費者の嗜好は、健康志向、環境意識、動物愛護への配慮、持続可能な食生活の選択への願望といった要因に影響され、植物由来の代替蛋白源へと傾きつつある。その結果、代替タンパク質製品に対する需要が急増している。食品技術の進歩に重点が置かれるようになったことは、2024~2032年の推定期間における米国の代替タンパク質市場の主要な傾向である。食品技術と技術革新の進歩により、従来の動物性タンパク質の味、食感、栄養プロファイルを忠実に模倣した植物性肉代替品、培養肉、その他の代替タンパク質製品が生み出されている。

また、ビーガンタンパク質製品が小売店で広く入手できるようになったこと、特に体重管理の取り組みという点で、健康上の利点に対する消費者の理解が高まったことも、この上昇の要因となっている。このように、タンパク質代替品セクターにおいて有利な展望が生まれ、数多くの企業が特に植物性タンパク質セグメントにおいて戦略的に事業を拡大している。例えば、2022年12月、Bungeは大豆タンパク質濃縮物(SPC)とテクスチャード大豆タンパク質濃縮物(TSPC)の完全統合施設の建設に5億5,000万米ドルを投資する計画を発表した。この施設は戦略的に米国インディアナ州にあるBunge社の大豆加工工場に隣接し、シームレスに統合される。この事業により、約70人のフルタイムの雇用機会が創出され、さらに450万ブッシェルの大豆を処理することを目指している。この構想の背景にある主な目的は、植物由来の食品、食肉加工品、ペットフード、飼料製品に不可欠な原料の需要増に対応することである。しかし、代替タンパク質の高コストと、植物性タンパク質や昆虫性タンパク質のような様々な代替タンパク質に関連するアレルギー反応が、2022年から2032年までの市場拡大を妨げると予想されている。


本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
カーギル社
ライトライフ・フーズ社
インポッシブル・フーズ社
インターナショナル・フレーバー&フレグランス社
イングレディオン社
6社目
7社目
8社目
9社目
10社目



市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
植物性タンパク質
微生物由来タンパク質
昆虫タンパク質

用途別
食品・飲料
乳児用製剤
臨床栄養
動物飼料
その他


調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.米国代替タンパク質市場の定義と調査前提条件
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.米国の代替タンパク質市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別概要
2.2.1.製品別
2.2.2.用途別
2.3.主要動向
2.4.不況の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章.米国の代替タンパク質市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.米国代替タンパク質市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 米国の代替タンパク質市場米国の代替タンパク質市場規模・製品別予測 2022-2032
5.1.植物性タンパク質
5.2.微生物由来タンパク質
5.3.昆虫由来タンパク質
第6章.米国の代替タンパク質市場規模・用途別予測 2022-2032
6.1.食品・飲料
6.2.乳児用製剤
6.3.臨床栄養
6.4.動物飼料
6.5.その他
第7章.競争情報
7.1.主要企業のSWOT分析
7.1.1.企業1
7.1.2.企業2
7.1.3.会社3
7.2.トップ市場戦略
7.3.企業プロフィール
7.3.1.カーギル社
7.3.1.1.主要情報
7.3.1.2.概要
7.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
7.3.1.4.製品概要
7.3.1.5.市場戦略
7.3.2.ライトライフフーズ
7.3.3.インポッシブル・フーズ社
7.3.4.インターナショナル・フレーバーズ&フレグランス社
7.3.5.イングレディオン社
7.3.6.6社
7.3.7.7社
7.3.8.8社
7.3.9.9社
7.3.10.10社
第8章.研究プロセス
8.1.研究プロセス
8.1.1.データマイニング
8.1.2.分析
8.1.3.市場推定
8.1.4.バリデーション
8.1.5.出版
8.2.研究属性

 

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Summary

US Alternative Protein Market is valued at approximately USD 3.90 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.43% over the forecast period 2024-2032. Alternative proteins encompass protein sources that diverge from traditional animal agriculture. These encompass plant-based proteins like cereals, rice, oats, legumes, roots, and wheat, alongside insect proteins like coleoptera, lepidoptera, hymnoptera, orthoptera, hemiptera, diptera, and more, as well as microbial proteins derived from bacteria, algae, fungi, or yeast. This shift arises as individuals increasingly recognize the environmental repercussions of animal agriculture, including its contribution to greenhouse gas emissions, deforestation, and water pollution. Alternative proteins emerge as a viable solution to alleviate these impacts. The growing preference for plant-based options within the food and beverage sector underscores a movement toward plant-centric diets, propelled by innovative products that are broadening the market. Consumer tastes are gravitating toward plant-based and alternative protein sources, influenced by factors such as health consciousness, environmental awareness, animal welfare considerations, and a desire for sustainable dietary choices. As a result, there is a surge in demand for alternative protein products. The rise in emphasis on advancing in food technology is a key trend for the US Alternative Protein Market during the estimated period of 2024-2032. Advancements in food technology and innovation have led to the creation of plant-based meat substitutes, cultured meats, and other alternative protein products that closely mimic the taste, texture, and nutritional profile of traditional animal-based proteins.

Also, the rise is attributed to the widespread availability of vegan protein products in retail, and heightened consumer understanding of the health advantages, particularly in terms of weight management initiatives. Thus, this creates lucrative prospects in the protein alternatives sector, numerous companies are strategically expanding their operations, especially within the plant protein segment. For instance, in December 2022, Bunge unveiled plans for a USD 550 million investment in the construction of a fully integrated facility for Soy Protein Concentrate (SPC) and Textured Soy Protein Concentrate (TSPC). This facility is strategically located adjacent to and seamlessly integrated with Bunge's soybean processing plant in Indiana, U.S. Construction is slated to begin in the first quarter of 2023, targeting a commissioning date around mid-2025. This venture is expected to generate around 70 full-time job opportunities and aims to process an additional 4.5 million bushels of soybeans. The primary objective behind this initiative is to meet the escalating demand for essential ingredients in plant-based foods, processed meat, pet food, and feed products. However, high cost of alternative proteins and allergic reactions linked to various alternatives like plant-based and insect-based proteins are anticipated to impede market expansion from 2022 to 2032.


Major market player included in this report are:
Cargill Inc.
Lightlife Foods, Inc.
Impossible Foods Inc.
International Flavors & Fragrances, Inc.
Ingredion Inc.
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10



The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product
Plant Protein
Microbe-based Protein
Insect Protein

By Application
Food & Beverages
Infant Formulations
Clinical Nutrition
Animal Feed
Others


Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. US Alternative Protein Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. US Alternative Protein Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Segmental Summary
2.2.1. By Product
2.2.2. By Application
2.3. Key Trends
2.4. Recession Impact
2.5. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. US Alternative Protein Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. US Alternative Protein Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. US Alternative Protein Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Plant Protein
5.2. Microbe-based Protein
5.3. Insect Protein
Chapter 6. US Alternative Protein Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Food & Beverages
6.2. Infant Formulations
6.3. Clinical Nutrition
6.4. Animal Feed
6.5. Others
Chapter 7. Competitive Intelligence
7.1. Key Company SWOT Analysis
7.1.1. Company 1
7.1.2. Company 2
7.1.3. Company 3
7.2. Top Market Strategies
7.3. Company Profiles
7.3.1. Cargill Inc.
7.3.1.1. Key Information
7.3.1.2. Overview
7.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
7.3.1.4. Product Summary
7.3.1.5. Market Strategies
7.3.2. Lightlife Foods, Inc.
7.3.3. Impossible Foods Inc.
7.3.4. International Flavors & Fragrances, Inc.
7.3.5. Ingredion Inc.
7.3.6. Company 6
7.3.7. Company 7
7.3.8. Company 8
7.3.9. Company 9
7.3.10. Company 10
Chapter 8. Research Process
8.1. Research Process
8.1.1. Data Mining
8.1.2. Analysis
8.1.3. Market Estimation
8.1.4. Validation
8.1.5. Publishing
8.2. Research Attributes

 

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