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米国大麻食品・飲料市場規模調査、製品タイプ別(ベーカリー製品、チョコレート、シリアルバー、キャンディ、飲料、アイスクリーム、その他)、流通チャネル別(量販店、専門店、オンラインストア、その他)、2022-2032年予測


US Cannabis Food and Beverage Market Size Study, by Product Type (Bakery products, Chocolate, Cereal bars, Candy, Beverages, Ice cream, Others), by Distribution Channel (Mass Merchandisers, Specialty Stores, Online Stores, Others) Forecasts 2022-2032

米国の大麻食品・飲料市場は、2023年に約6億5,651万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には25.13%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。大麻植物から採取したカンナビノイドを含む食品と飲料は、大... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月15日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

米国の大麻食品・飲料市場は、2023年に約6億5,651万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には25.13%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。大麻植物から採取したカンナビノイドを含む食品と飲料は、大麻食品と飲料と呼ばれる。この品揃えは、スナック、キャンディー、ペストリー、チョコレート、紅茶、コーヒー、フルーツジュース、アルコール飲料などで構成される。テトラヒドロカンナビノールやカンナビジオールなどのカンナビノイドを食用や飲用製品に利用することで、大麻を摂取することによる精神作用や薬効を伝えることができる。大麻の受容率の上昇、ユニークな製品の開発、さまざまな消費方法への関心の高まりは、すべて市場で注目を集めている。米国内の規制は、米国の大麻食品・飲料市場における商品の製造、流通、使用を地域レベルで規制している。成長市場は、健康・ウェルネス製品の人気の高まりと、新たな参加者を惹きつけている娯楽用大麻市場の拡大によって推進されている。

米国の大麻食品・飲料市場は、複合的な要因によって繁栄している。これらには、合法化の進展、代替消費方法への消費者嗜好の顕著な変化、消費者の健康とウェルネスの側面に対する意識の高まりと優先順位付けなどが含まれる。重要な要因は、各州で大麻の合法化が進み、技術革新と多様な大麻入り製品の導入に資する環境が整いつつあることである。このような規制の変化により、企業は娯楽用と薬用の両方の消費者に対応する幅広い種類の嗜好品や飲料を開発し、販売することができる。エディブルや飲料のような代替消費方法に対する消費者の関心の高まりは、従来の喫煙やベイプからのシフトを反映しており、より控えめで健康志向の大麻摂取方法を求める人々にアピールしている。さらに、健康とウェルネスの要素が高まっていることから、CBD入り製品の需要が高まっている。CBD入り製品は、THCの精神作用なしに治療効果が期待できるとして珍重されている。しかし、州によって規制が異なるため、生産と流通が複雑になっている。また、品質管理、正確な投与量、一般市民の認識といった問題も、広く受け入れられ、拡大する妨げとなっている。市場が成長し、より広範な支持を得るためには、こうした課題に対処する必要がある。


本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである:
Tilray Brands, Inc.
キャノピー・グロース・コーポレーション
オーロラ・カンナビス社
Cresco Labs Inc.
キュラリーフ・ホールディングス
グリーンサムインダストリーズ
トゥルリーヴ・カンナビス・コーポレーション
ハーベスト・ヘルス&レクリエーション社
コロンビアケア社
テラアセンド社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品タイプ別
ベーカリー製品
チョコレート
シリアル・バー
キャンディー
飲料
アイスクリーム
その他

流通チャネル別
量販店
専門店
オンラインストア
その他

調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.米国大麻食品・飲料市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.米国の大麻食品・飲料市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別概要
2.2.1.製品タイプ別
2.2.2.流通チャネル別
2.3.主要動向
2.4.不況の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章.米国の大麻食品・飲料市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.米国の大麻食品・飲料市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 米国の大麻食品・飲料市場米国の大麻食品・飲料市場:製品タイプ別市場規模・予測 2022-2032
5.1.ベーカリー製品
5.2.チョコレート
5.3.シリアルバー
5.4.キャンディ
5.5.飲料
5.6.アイスクリーム
5.7.その他
第6章米国の大麻食品・飲料市場流通チャネル別規模・予測 2022-2032
6.1.量販店
6.2.専門店
6.3.オンラインストア
6.4.その他
第7章.コンペティティブ・インテリジェンス
7.1.主要企業のSWOT分析
7.1.1.企業1
7.1.2.企業2
7.1.3.会社3
7.2.トップ市場戦略
7.3.企業プロフィール
7.3.1.ティルレイ・ブランズ社
7.3.1.1.主要情報
7.3.1.2.概要
7.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
7.3.1.4.製品概要
7.3.1.5.市場戦略
7.3.2.キャノピー・グロース・コーポレーション
7.3.3.オーロラ・カンナビス社
7.3.4.クレスコ・ラボ社
7.3.5.キュラリーフ・ホールディングス
7.3.6.グリーンサム・インダストリーズ社
7.3.7.トゥルリーヴ・カンナビス・コーポレーション
7.3.8.ハーベスト・ヘルス&レクリエーション社
7.3.9.コロンビアケア
7.3.10.テラアセンド社
第8章.研究プロセス
8.1.研究プロセス
8.1.1.データマイニング
8.1.2.分析
8.1.3.市場推定
8.1.4.バリデーション
8.1.5.出版
8.2.研究属性

 

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Summary

US Cannabis Food and Beverage Market is valued at approximately USD 656.51 million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 25.13% over the forecast period 2024-2032. Food and drinks that include cannabinoids taken from cannabis plants are referred to as cannabis food and beverages. This assortment of items could consist of snacks, candies, pastries, chocolates, teas, coffees, fruit juice, and alcoholic drinks, among other options. Utilizing cannabinoids such as tetrahydrocannabinol and cannabidiol in edible and drinkable products conveys the psychoactive and medicinal advantages of consuming cannabis. The rising acceptance of marijuana, the development of unique products, and the increasing interest in different ways of consuming it are all garnering attention in the market. Regulations within the US regulate the manufacturing, distribution, and use of goods in the US Cannabis Food and Beverage Market at a local level. The growing market is being propelled by the rise in popularity of health and wellness products and the expansion of the recreational cannabis market, which is attracting fresh participants.

The US Cannabis Food and Beverage market is thriving due to a combination of factors. These include the ongoing development of legalization, a noticeable shift in consumer preferences towards alternative consumption methods, and a heightened awareness and prioritization of health and wellness aspects among consumers. A significant factor is the increasing legalization of cannabis across various states, creating a conducive environment for innovation and the introduction of diverse cannabis-infused products. This regulatory shift allows companies to develop and market a wide range of edibles and beverages, catering to both recreational and medicinal consumers. The growing consumer interest in alternative consumption methods, such as edibles and beverages, reflects a shift away from traditional smoking or vaping, appealing to those seeking more discreet and health-conscious ways to consume cannabis. Additionally, the rising health and wellness factor has boosted demand for CBD-infused products, which are prized for their potential therapeutic benefits without the psychoactive effects of THC. However, the market is encountering obstacles due to varying regulations among states, making production and distribution complex. Issues with quality control, precise dosing, and public perception are also impeding widespread acceptance and expansion. These challenges need addressing for the market to thrive and gain broader support.


Major market players included in this report are:
Tilray Brands, Inc.
Canopy Growth Corporation
Aurora Cannabis Inc.
Cresco Labs Inc.
Curaleaf Holdings, Inc.
Green Thumb Industries Inc.
Trulieve Cannabis Corp.
Harvest Health & Recreation Inc.
Columbia Care Inc.
TerrAscend Corp.

The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

By Product Type
Bakery products
Chocolate
Cereal bars
Candy
Beverages
Ice cream
Others

By Distribution Channel
Mass Merchandisers
Specialty Stores
Online Stores
Others

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. US Cannabis Food and Beverage Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. US Cannabis Food and Beverage Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Segmental Summary
2.2.1. By Product Type
2.2.2. By Distribution Channel
2.3. Key Trends
2.4. Recession Impact
2.5. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. US Cannabis Food and Beverage Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. US Cannabis Food and Beverage Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. US Cannabis Food and Beverage Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032
5.1. Bakery products
5.2. Chocolate
5.3. Cereal bars
5.4. Candy
5.5. Beverages
5.6. Ice cream
5.7. Others
Chapter 6. US Cannabis Food and Beverage Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
6.1. Mass Merchandisers
6.2. Specialty Stores
6.3. Online Stores
6.4. Others
Chapter 7. Competitive Intelligence
7.1. Key Company SWOT Analysis
7.1.1. Company 1
7.1.2. Company 2
7.1.3. Company 3
7.2. Top Market Strategies
7.3. Company Profiles
7.3.1. Tilray Brands, Inc.
7.3.1.1. Key Information
7.3.1.2. Overview
7.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
7.3.1.4. Product Summary
7.3.1.5. Market Strategies
7.3.2. Canopy Growth Corporation
7.3.3. Aurora Cannabis Inc.
7.3.4. Cresco Labs Inc.
7.3.5. Curaleaf Holdings, Inc.
7.3.6. Green Thumb Industries Inc.
7.3.7. Trulieve Cannabis Corp.
7.3.8. Harvest Health & Recreation Inc.
7.3.9. Columbia Care Inc.
7.3.10. TerrAscend Corp.
Chapter 8. Research Process
8.1. Research Process
8.1.1. Data Mining
8.1.2. Analysis
8.1.3. Market Estimation
8.1.4. Validation
8.1.5. Publishing
8.2. Research Attributes

 

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