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アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場規模調査:製品別(スパークリング、スティル)、ABV(%)別(ABV(0.0%)、ABV(0.5%まで)、ABV(1.2%まで))、パッケージ別(ボトル、缶)、流通チャネル別(オントレード、オフトレード)、国別予測:2022年~2032年


Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Size study, by Product (Sparkling, Still), by ABV (%) (ABV (0.0%), ABV (Up to 0.5%), ABV (Up to 1.2%)), by Packaging (Bottles, Cans), by Distribution Channel (On-trade, Off-trade) and Country Forecasts 2022-2032

アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場は、2023年に約4億5,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて10.39%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ノンアルコールワインは、脱ア... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月28日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場は、2023年に約4億5,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて10.39%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ノンアルコールワインは、脱アルコールワインまたはアルコールフリーワインとも呼ばれ、従来のワインの味、香り、口当たりを再現しながら、アルコール含有量を最小限に抑えた飲料である。このワインは通常、逆浸透、減圧蒸留、ブドウ果汁の発酵後の加熱処理によるアルコール除去などの技術を用いて製造される。アジア太平洋諸国の多くで経済成長が進み、消費者の可処分所得が増加している。その結果、消費者はより高品質で健康的な選択肢にお金を払うことを厭わなくなり、ノンアルコール・ワインを含むプレミアム製品への支出が増加している。さらに、健康とウェルネスが重視されるようになり、ワインを含むノンアルコール飲料の需要が高まっている。消費者は伝統的なアルコール飲料に代わるものを求めており、ノンアルコールワインをより健康的な選択肢と見なしているため、アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場の成長につながっている。

アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場は、地域全体の大幅な経済発展が消費者の消費力を高めるなど、複数の要因によって大きな成長を遂げている。同時に、アルコール摂取を控えるよう提唱する健康意識向上キャンペーンが、ノンアルコール代替品への需要を後押ししている。さらに、特にイスラム諸国における厳格なアルコール使用規制によって、新たな業界プレイヤーの出現が加速している。さらに、マーケティングと流通の拡大、製品開発の革新が市場を牽引している。しかし一方で、認知度や受容度の低さ、小売価格の上昇は、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害するだろう。

アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場調査で考慮した主要国には、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域が含まれる。2023年には、日本が最大の地域市場となった。日本にはワインを楽しむ文化が定着しており、人口のかなりの部分が定期的にワインを楽しんでいる。消費者基盤の拡大は、ノンアルコール・ワインの導入と採用にとって肥沃な土壌である。さらに、日本の消費者は斬新でプレミアムな商品を好むことが多く、ノンアルコールワイン市場の成長をさらに促進する可能性がある。さらに、より健康的なライフスタイルを志向する消費者の嗜好や、アルコールの過剰摂取に伴う健康リスクに対する意識の高まりが、ノンアルコール代替ワインの需要増加につながっている。一方、インド市場は予測期間中に最も速い速度で発展すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
サントリーホールディングス
キリンホールディングス株式会社
ライアーズスピリッツ株式会社
モトックス株式会社
シードリップ・ドリンクス
6社
7社
8社目
9社目
会社10

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
スパークリング
スティル

アルコール度数別
ABV (0.0%)
ABV(0.5%まで)
ABV(1.2%まで)

パッケージ別
ボトル


流通チャネル別
オン・トレード
オフ・トレード

地域別
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章 アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.製品別
2.3.2.アルコール度数別
2.3.3.パッケージ別
2.3.4.流通経路別
2.4.主要トレンド
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場規模・製品別予測 2022-2032
5.1.スパークリング
5.2.スティル
第6章 ノンアルコールワインアジア太平洋地域のノンアルコールワインのABV(%)別市場規模と予測 2022-2032
6.1.ABV (0.0%)
6.2.ABV(0.5%まで)
6.3.ABV(1.2%まで)
第7章.アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場規模と予測:パッケージ別 2022-2032
7.1.ボトル
7.2.缶
第8章 アジア太平洋地域アジア太平洋地域のノンアルコールワインの流通チャネル別市場規模・予測 2022-2032
8.1.オン・トレード
8.2.オフトレード
第9章 アジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場アジア太平洋地域のノンアルコールワイン国別市場規模・予測 2022-2032
9.1.中国のノンアルコールワイン市場
9.1.1.1.製品の内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.2.ABV(%)の内訳サイズと予測、2022年~2032年
9.1.1.3.パッケージングの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.4.流通チャネルの内訳、2022-2032年
9.2.インドのノンアルコールワイン市場
9.3.日本のノンアルコールワイン市場
9.4.オーストラリアのノンアルコールワイン市場
9.5.韓国のノンアルコールワイン市場
9.6.その他のアジア太平洋地域のノンアルコールワイン市場
第10章.競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.サントリーホールディングス
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.キリンホールディングス株式会社
10.3.3.ライアーズ・スピリッツ株式会社
10.3.4.株式会社モトックス
10.3.5.シードリップ・ドリンクス
10.3.6.6社
10.3.7.7社目
10.3.8.8社
10.3.9.9社
10.3.10.10社
第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market is valued at approximately USD 450 Million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.39% over the forecast period 2024-2032. Non-alcoholic wine, also referred to as dealcoholized wine or alcohol-free wine, is a beverage crafted to replicate the taste, aroma, and mouthfeel of traditional wine while containing minimal to no alcohol content. This variant is typically produced by employing techniques such as reverse osmosis, vacuum distillation, or the removal of alcohol through heating processes after the fermentation of grape juice. Economic growth in many Asia Pacific countries has led to rising disposable incomes among consumers. This has resulted in increased spending on premium products, including non-alcoholic wine, as consumers are willing to pay for higher quality and healthier options. Moreover, with a growing emphasis on health and wellness, there's an increasing demand for non-alcoholic beverages, including wine. Consumers are seeking alternatives to traditional alcoholic drinks, viewing non-alcoholic wine as a healthier option, leading to growth in the Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market.

The Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market is experiencing significant growth driven by multiple factors such as substantial economic development across the region has bolstered consumer spending power. Concurrently, heightened health awareness campaigns advocating against alcohol consumption have propelled demand for non-alcoholic alternatives. Moreover, the emergence of new industry players has been accelerated by stringent alcohol usage regulations, notably in Islamic countries. Moreover, the market is driven by expansion in marketing and distribution and innovation in product development. However, limited awareness and acceptance as well as higher retail prices, on the other hand, would stifle market growth between 2022 and 2032.

The key Countries considered for the Asia Pacific Non-alcoholic Wine market study includes China, India, Japan, South Korea, Australia and Rest of Asia Pacific. In 2023, Japan was the largest regional market. Japan has a well-established culture of wine appreciation, with a significant portion of the population enjoying wine regularly. Rising consumer base is fertile ground for the introduction and adoption of non-alcoholic wine. Moreover, Japanese consumers are often receptive to novel and premium products, which can further drive the market growth of non-alcoholic wine. Moreover, consumer preferences towards healthier lifestyles and a growing awareness of the health risks associated with excessive alcohol consumption have led to increased demand for non-alcoholic alternatives. The market in India, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
Suntory Holdings Limited
Kirin Holdings Company, Limited
Lyre's Spirits Co
Mottox inc.
Seedlip Drinks
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product
Sparkling
Still

By ABV (%)
ABV (0.0%)
ABV (Up to 0.5%)
ABV (Up to 1.2%)

By Packaging
Bottles
Cans

By Distribution Channel
On-trade
Off-trade

By Region:
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Product
2.3.2. By ABV (%)
2.3.3. By Packaging
2.3.4. By Distribution Channel
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Sparkling
5.2. Still
Chapter 6. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by ABV (%) 2022-2032
6.1. ABV (0.0%)
6.2. ABV (Up to 0.5%)
6.3. ABV (Up to 1.2%)
Chapter 7. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Packaging 2022-2032
7.1. Bottles
7.2. Cans
Chapter 8. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
8.1. On-trade
8.2. Off-trade
Chapter 9. Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
9.1. China Non-alcoholic Wine Market
9.1.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. ABV (%) breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Packaging breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.2. India Non-alcoholic Wine Market
9.3. Japan Non-alcoholic Wine Market
9.4. Australia Non-alcoholic Wine Market
9.5. South Korea Non-alcoholic Wine Market
9.6. Rest of Asia Pacific Non-alcoholic Wine Market
Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Suntory Holdings Limited
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Kirin Holdings Company, Limited
10.3.3. Lyre's Spirits Co
10.3.4. Mottox inc.
10.3.5. Seedlip Drinks
10.3.6. Company 6
10.3.7. Company 7
10.3.8. Company 8
10.3.9. Company 9
10.3.10. Company 10
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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