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欧州ノンアルコールワイン市場規模調査:製品別(スパークリング、スティル)、ABV(%)別(ABV(0.0%)、ABV(0.5%まで)、ABV(1.2%まで))、パッケージ別(ボトル、缶)、流通チャネル別(オントレード、オフトレード)、国別予測:2022年~2032年


Europe Non-alcoholic Wine Market Size study, by Product (Sparkling, Still), by ABV (%) (ABV (0.0%), ABV (Up to 0.5%), ABV (Up to 1.2%)), by Packaging (Bottles, Cans), by Distribution Channel (On-trade, Off-trade) and Country Forecasts 2022-2032

欧州のノンアルコールワイン市場は、2023年に約5億7,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて9.22%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ノンアルコールワインは、脱アルコールワイン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月28日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

欧州のノンアルコールワイン市場は、2023年に約5億7,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて9.22%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ノンアルコールワインは、脱アルコールワインまたはアルコールフリーワインとも呼ばれ、従来のワインの味、香り、口当たりを再現しながら、アルコール含有量を最小限に抑えた飲料である。一般的に、逆浸透、減圧蒸留、ブドウ果汁の発酵後の加熱によるアルコール除去などの技術を用いて製造される。欧州のノンアルコール・ワイン市場では、ノンアルコール・ワインが社会的に受け入れられつつある。特に、アルコールの健康への悪影響に対する意識の高まりや、ウェルネス重視のライフスタイルへの社会的なシフトに後押しされ、職場、社交の場、家族行事など、アルコールの摂取が制限されたり、抑制されたりする場面で、ノンアルコール・ワインが飲まれるようになっている。

アルコール摂取に伴う健康リスクに対する消費者の意識の高まりは、より健康的なライフスタイルの選択へのシフトにつながっている。ノンアルコールワインは、アルコールの健康への悪影響なしにワインの味わいと経験を楽しむ方法を提供し、より広範なウェルネス・トレンドに合致している。また、ノンアルコールワインは、健康上、宗教上、個人的な理由で禁酒している人や、アルコール摂取量を減らしたい人など、多様な消費者層にアピールしている。こうした幅広い訴求力が欧州のノンアルコールワイン市場を拡大し、同地域のノンアルコールワイン製品に対する需要を牽引している。さらに、同地域では低カロリー・低糖質の飲料オプションの採用が拡大しており、流通チャネルが拡大していることも市場を牽引している。しかし一方で、生産、ラベリング、マーケティングに関する規制上の課題が、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害するだろう。

欧州ノンアルコールワイン市場調査で考慮した主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州が含まれる。2023年、ドイツが最大の市場であった。大規模な消費者基盤と確立されたワイン産業が、市場でのプレゼンス拡大を目指すノンアルコールワイン生産者にとって重要なターゲットとなっている。さらに、ドイツはワイン文化が確立されており、国全体でワインを消費する伝統がある。そのため、ドイツの消費者の嗜好に応え、アルコール分を含まない伝統的なワインの味わいと経験を提供するノンアルコールワイン製品には、大きな市場機会がある。さらに、ドイツは欧州飲料業界のリーダー的存在であり、技術革新と品質に対する評価も高いことから、ノンアルコールワイン市場の成長に有利な環境が整っている。その結果、国内外のメーカーは、ドイツの消費者の間で高まるノンアルコールワイン需要を取り込むため、ますますドイツ市場に注目し、新製品を投入し、プレゼンスを拡大している。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
アイスバーグ・アルコールフリーワイン
ヴィンテンセ社
カール・ユング
ル・プティ・シャヴァン
オカド・リテール・リミテッド
ベルヴォア・フルーツ・ファームズ
7社目
会社8
9社目
会社10


市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
スパークリング
スティル

アルコール度数別
ABV (0.0%)
ABV(0.5%まで)
ABV(1.2%まで)

パッケージ別
ボトル


流通チャネル別
オン・トレード
オフ・トレード

地域別
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.欧州ノンアルコールワイン市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州ノンアルコールワイン市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.製品別
2.3.2.アルコール度数別
2.3.3.パッケージ別
2.3.4.流通経路別
2.4.主要トレンド
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州ノンアルコールワイン市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州ノンアルコールワイン市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 欧州のノンアルコールワイン市場欧州ノンアルコールワインの製品別市場規模・予測 2022-2032
5.1.スパークリング
5.2.スティル
第6章 ノンアルコールワイン欧州ノンアルコールワインのABV(%)別市場規模・予測 2022-2032
6.1.ABV (0.0%)
6.2.ABV(0.5%まで)
6.3.ABV(1.2%まで)
第7章.欧州のノンアルコールワイン市場規模と予測:パッケージ別 2022-2032
7.1.ボトル
7.2.缶
第8章.欧州ノンアルコールワイン市場流通チャネル別規模・予測 2022-2032
8.1.オン・トレード
8.2.オフトレード
第9章.欧州ノンアルコールワイン国別市場規模・予測 2022-2032
9.1.イギリスのノンアルコールワイン市場
9.2.2022~2032年の製品別内訳サイズと予測
9.3.ABV(%)の内訳、市場規模および予測、2022~2032年
9.4.パッケージングの内訳、規模および予測、2022-2032年
9.5.流通チャネルの内訳、2022-2032年
9.6.ドイツのノンアルコールワイン市場
9.7.フランスのノンアルコールワイン市場
9.8.スペインのノンアルコールワイン市場
9.9.イタリアのノンアルコールワイン市場
9.10.その他のヨーロッパのノンアルコールワイン市場
第10章.競合他社情報
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.アイスバーグ・アルコールフリーワイン
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.ヴィンテンセ社
10.3.3.カール・ユング
10.3.4.ル・プティ・シャヴァン
10.3.5.オカド・リテール・リミテッド
10.3.6.ベルヴォア・フルーツ・ファームズ
10.3.7.カンパニーセブン
10.3.8.8社目
10.3.9.9社
10.3.10.10社目

第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

Europe Non-alcoholic Wine Market is valued at approximately USD 570 Million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.22% over the forecast period 2024-2032. Non-alcoholic wine, also referred to as dealcoholized wine or alcohol-free wine, is a beverage crafted to replicate the taste, aroma, and mouthfeel of traditional wine while containing minimal to no alcohol content. This variant is typically produced by employing techniques such as reverse osmosis, vacuum distillation, or the removal of alcohol through heating processes after the fermentation of grape juice. In the Europe Non-alcoholic Wine Market, Non-alcoholic wine is becoming increasingly socially acceptable, particularly in settings where alcohol consumption may be limited or discouraged, such as workplaces, social gatherings, and family events fueled by an increasing awareness of the detrimental health effects of alcohol and a broader societal shift towards wellness-focused lifestyles.

Growing consumer awareness of the health risks associated with alcohol consumption is leading to a shift towards healthier lifestyle choices. Non-alcoholic wine offers a way for individuals to enjoy the taste and experience of wine without the negative health effects of alcohol, aligning with broader wellness trends. Additionally, Non-alcoholic wine appeals to a diverse consumer base, including those who abstain from alcohol for health, religious, or personal reasons, as well as individuals looking to reduce their alcohol intake. This broad appeal is expanding the Europe Non-alcoholic Wine Market and driving demand for non-alcoholic wine products in the region. Furthermore, the market is driven by the growing adoption of low-calorie and low-sugar beverage options and the expansion of distribution channels in the region. However, regulatory challenges for production, labeling, and marketing, on the other hand, would stifle market growth between 2022 and 2032.

The key countries considered for the Europe Non-alcoholic Wine market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, Germany was the largest market. large consumer bases and well-established wine industries, making them key targets for non-alcoholic wine producers seeking to expand their market presence. Additionally, Germany has a well-established wine culture, with a strong tradition of wine consumption across the country. As a result, there is a considerable market opportunity for non-alcoholic wine products that cater to the preferences of German consumers while offering the taste and experience of traditional wine without alcohol content. Furthermore, Germany's position as a leading player in the European beverage industry, coupled with its reputation for innovation and quality, provides a favorable environment for the growth of the Non-Alcoholic Wine Market. As a result, both domestic and international manufacturers are increasingly focusing on the German market, introducing new products, and expanding their presence to capitalize on the growing demand for non-alcoholic wine among German consumers the market in the UK, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
Eisberg Alcohol-Free Wine
Vintense srl
Carl Jung
Le Petit Chavin
Ocado Retail Limited
Belvoir Fruit Farms
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10


The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product
Sparkling
Still

By ABV (%)
ABV (0.0%)
ABV (Up to 0.5%)
ABV (Up to 1.2%)

By Packaging
Bottles
Cans

By Distribution Channel
On-trade
Off-trade

By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Europe Non-alcoholic Wine Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe Non-alcoholic Wine Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Product
2.3.2. By ABV (%)
2.3.3. By Packaging
2.3.4. By Distribution Channel
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe Non-alcoholic Wine Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe Non-alcoholic Wine Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Sparkling
5.2. Still
Chapter 6. Europe Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by ABV (%) 2022-2032
6.1. ABV (0.0%)
6.2. ABV (Up to 0.5%)
6.3. ABV (Up to 1.2%)
Chapter 7. Europe Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Packaging 2022-2032
7.1. Bottles
7.2. Cans
Chapter 8. Europe Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
8.1. On-trade
8.2. Off-trade
Chapter 9. Europe Non-alcoholic Wine Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
9.1. U.K. Non-alcoholic Wine Market
9.2. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.3. ABV (%) breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.4. Packaging breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.5. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.6. Germany Non-alcoholic Wine Market
9.7. France Non-alcoholic Wine Market
9.8. Spain Non-alcoholic Wine Market
9.9. Italy Non-alcoholic Wine Market
9.10. Rest of Europe Non-alcoholic Wine Market
Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Eisberg Alcohol-Free Wine
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Vintense srl
10.3.3. Carl Jung
10.3.4. Le Petit Chavin
10.3.5. Ocado Retail Limited
10.3.6. Belvoir Fruit Farms
10.3.7. Company 7
10.3.8. Company 8
10.3.9. Company 9
10.3.10. Company 10

Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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