世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

オンライン食品宅配サービスの世界市場規模調査&予測:タイプ別(レストラン対消費者、プラットフォーム対消費者)、流通チャネル別(ウェブサイト/デスクトップ、モバイルアプリケーション)、支払方法別(代金引換、オンライン決済)、地域別分析、2023年~2030年


Global Online Food Delivery Services Market Size study & Forecast, by Type (Restaurant-to-Consumer, Platform-to-Consumer), by Distribution Channel (Website/Desktop, Mobile Application), by Payment Method (Cash on Delivery, Online Payment) and Regional Analysis, 2023-2030

オンライン食品宅配サービスの世界市場は、2022年に約579億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて17.7%以上の複合年間成長率で成長すると予測されている。オンライン・フードデリバリー・サービス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年6月19日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

オンライン食品宅配サービスの世界市場は、2022年に約579億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて17.7%以上の複合年間成長率で成長すると予測されている。オンライン・フードデリバリー・サービスは、レストランがメニューを掲載し、自宅やオフィスに座っている大勢の人々に料理を届けるプラットフォームである。急速な都市化とスマートフォンユーザーの増加が、オンライン食品宅配サービスの世界市場の成長促進要因として浮上している。

Statistaによると、2022年の世界の都市化率は57%であり、都市化の急速な進展に伴ってオンライン食品宅配サービスの世界市場が大きく成長する可能性を示唆している。Statistaによると、2022年の世界のスマートフォンモバイルネットワーク加入数は約66億に達し、2028年には78億を超えると予想されている。しかし、地理的位置と健康志向が市場全体の成長を妨げる可能性がある。さらに、消費者の嗜好の変化とインスタント食品への需要が市場の成長機会となるであろう。

世界のオンライン食品宅配サービス市場の調査で考慮された主要地域には、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカが含まれます。北米地域は、ハイテクに強い国民性とパック食品やインスタント食品への傾倒により、世界のオンライン食品宅配サービス市場で優位を占めている。アジア太平洋地域は最も急成長している地域である。国連人口基金(UNFPA)によると、2022年7月にアジア太平洋地域は、インドや中国などの世界で最も人口の多い国を含む世界総人口約43億人の60%の故郷を占め、世界のオンライン食品宅配サービス市場で最も急成長している地域として浮上している。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
Zomato Limited
デリバリーヒーロー
ジャストイート・ホールディングス・リミテッド
Deliveroo Holdings PLC
Postmates Inc.
テイクアウェイ・ドットコム・グループBV.
ELEME Inc.
フードパンダ
ピザハット
グラブハブ
市場における最近の動き:
 2023年4月、Swiggyはいくつかの重大な戦略的決断を下し始めた。そのひとつが、オンライン・フードデリバリー・サービスの成長が停滞する中、同社の収益成長を後押しするため、食品注文に手数料を課すというものである。
世界のオンライン食品宅配サービス市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、流通チャネル、支払方法、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
レストラン対消費者
プラットフォーム対消費者

流通チャネル別
ウェブサイト/デスクトップ
モバイルアプリケーション

支払い方法別
代金引換
オンライン決済

地域別

北米
アメリカ
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Online Food Delivery Services Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Online Food Delivery Services Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Online Food Delivery Services Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Online Food Delivery Services Market, by Payment Method, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Online Food Delivery Services Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Online Food Delivery Services Market Dynamics
3.1. Online Food Delivery Services Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rapid Urbanization
3.1.1.2. Increasing Smartphone Users
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Geographic Location
3.1.2.2. Health Consciousness
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Changing Consumer Preferences
3.1.3.2. Demand for Instant Food
Chapter 4. Global Online Food Delivery Services Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Online Food Delivery Services Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Online Food Delivery Services Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Online Food Delivery Services Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Online Food Delivery Services Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Restaurant-to-Consumers
5.4.2. Platform-to-Consumers
Chapter 6. Global Online Food Delivery Services Market, by Distribution Channel
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Online Food Delivery Services Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Online Food Delivery Services Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Online Food Delivery Services Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Website/Desktop
6.4.2. Mobile Application
Chapter 7. Global Online Food Delivery Services Market, by Payment Method
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Online Food Delivery Services Market by Payment Method, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Online Food Delivery Services Market Estimates & Forecasts by Payment Method 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Online Food Delivery Services Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Cash on Delivery
7.4.2. Online Payment
Chapter 8. Global Online Food Delivery Services Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Online Food Delivery Services Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Online Food Delivery Services Market
8.4.1. U.S. Online Food Delivery Services Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Payment Method breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Online Food Delivery Services Market
8.5. Europe Online Food Delivery Services Market Snapshot
8.5.1. U.K. Online Food Delivery Services Market
8.5.2. Germany Online Food Delivery Services Market
8.5.3. France Online Food Delivery Services Market
8.5.4. Spain Online Food Delivery Services Market
8.5.5. Italy Online Food Delivery Services Market
8.5.6. Rest of Europe Online Food Delivery Services Market
8.6. Asia-Pacific Online Food Delivery Services Market Snapshot
8.6.1. China Online Food Delivery Services Market
8.6.2. India Online Food Delivery Services Market
8.6.3. Japan Online Food Delivery Services Market
8.6.4. Australia Online Food Delivery Services Market
8.6.5. South Korea Online Food Delivery Services Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Online Food Delivery Services Market
8.7. Latin America Online Food Delivery Services Market Snapshot
8.7.1. Brazil Online Food Delivery Services Market
8.7.2. Mexico Online Food Delivery Services Market
8.8. Middle East & Africa Online Food Delivery Services Market
8.8.1. Saudi Arabia Online Food Delivery Services Market
8.8.2. South Africa Online Food Delivery Services Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Online Food Delivery Services Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Zomato Limited
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Delivery Hero
9.3.3. Just Eat Holdings Limited
9.3.4. Deliveroo Holdings PLC
9.3.5. Postmates Inc.
9.3.6. Takeaway.com Group BV.
9.3.7. ELEME Inc.
9.3.8. Foodpanda
9.3.9. Pizza hut
9.3.10. Grubhub Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Online Food Delivery Services Market is valued at approximately USD 57.9 billion in 2022 and is anticipated to grow with a compounded annual growth rate of more than 17.7% over the forecast period 2023-2030. Online Food Delivery Services is a platform where restaurants list their menu in order to deliver food to a large public sitting at their home and office. Rapid Urbanization and Increasing Smartphone Users emerge as to be the growth drivers of the Global Online Food Delivery Services Market.

According to Statista, the degree of urbanization worldwide was at 57% in 2022, which suggests that the Global Online Food Delivery Services Market may grow significantly with the rapid increase of urbanization. According to Statista in 2022, global smartphone mobile network subscriptions reached nearly 6.6 billion and expected to surpass 7.8 billion by 2028, which might boost the food on fingertips market i.e., Global Online Food Delivery Services Market. However, Geographic Location and Health Consciousness may hamper the overall growth of the market. Moreover, Changing Consumer Preferences and Demand for instant food would be the growth opportunities of the market.

The key regions considered for the Global Online Food Delivery Services Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America Region has market dominance in Global Online Food Delivery Services Market owing to the tech-friendly public and inclination towards packed or instant food. Asia Pacific Region is the fastest-growing region. According to the United Nations Population Fund (UNFPA), in July 2022 the Asia Pacific region account for the home of 60% of the total world population approximately 4.3 billion including the world’s most populous countries such as India and China which emerge as fastest growing region in the Global Online Food Delivery Services Market.

Major market player included in this report are:
Zomato Limited
Delivery Hero
Just Eat Holdings Limited
Deliveroo Holdings PLC
Postmates Inc.
Takeaway.com Group BV.
ELEME Inc.
Foodpanda
Pizza Hut
Grubhub Inc.
Recent Developments in the Market:
 In April 2023, Swiggy started taking some serious strategical decisions one of which is charging fees for food orders amid stagnant growth in the online food delivery services to boost the revenue growth of the company.
Global Online Food Delivery Services Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, Distribution Channel, Payment Method, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Restaurant-to-Consumers
Platform-to-Consumers

By Distribution Channel:
Website/Desktop
Mobile Application

By Payment Method:
Cash on delivery
Online Payment

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Online Food Delivery Services Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Online Food Delivery Services Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Online Food Delivery Services Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Online Food Delivery Services Market, by Payment Method, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Online Food Delivery Services Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Online Food Delivery Services Market Dynamics
3.1. Online Food Delivery Services Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rapid Urbanization
3.1.1.2. Increasing Smartphone Users
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Geographic Location
3.1.2.2. Health Consciousness
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Changing Consumer Preferences
3.1.3.2. Demand for Instant Food
Chapter 4. Global Online Food Delivery Services Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Online Food Delivery Services Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Online Food Delivery Services Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Online Food Delivery Services Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Online Food Delivery Services Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Restaurant-to-Consumers
5.4.2. Platform-to-Consumers
Chapter 6. Global Online Food Delivery Services Market, by Distribution Channel
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Online Food Delivery Services Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Online Food Delivery Services Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Online Food Delivery Services Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Website/Desktop
6.4.2. Mobile Application
Chapter 7. Global Online Food Delivery Services Market, by Payment Method
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Online Food Delivery Services Market by Payment Method, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Online Food Delivery Services Market Estimates & Forecasts by Payment Method 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Online Food Delivery Services Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Cash on Delivery
7.4.2. Online Payment
Chapter 8. Global Online Food Delivery Services Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Online Food Delivery Services Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Online Food Delivery Services Market
8.4.1. U.S. Online Food Delivery Services Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Payment Method breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Online Food Delivery Services Market
8.5. Europe Online Food Delivery Services Market Snapshot
8.5.1. U.K. Online Food Delivery Services Market
8.5.2. Germany Online Food Delivery Services Market
8.5.3. France Online Food Delivery Services Market
8.5.4. Spain Online Food Delivery Services Market
8.5.5. Italy Online Food Delivery Services Market
8.5.6. Rest of Europe Online Food Delivery Services Market
8.6. Asia-Pacific Online Food Delivery Services Market Snapshot
8.6.1. China Online Food Delivery Services Market
8.6.2. India Online Food Delivery Services Market
8.6.3. Japan Online Food Delivery Services Market
8.6.4. Australia Online Food Delivery Services Market
8.6.5. South Korea Online Food Delivery Services Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Online Food Delivery Services Market
8.7. Latin America Online Food Delivery Services Market Snapshot
8.7.1. Brazil Online Food Delivery Services Market
8.7.2. Mexico Online Food Delivery Services Market
8.8. Middle East & Africa Online Food Delivery Services Market
8.8.1. Saudi Arabia Online Food Delivery Services Market
8.8.2. South Africa Online Food Delivery Services Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Online Food Delivery Services Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Zomato Limited
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Delivery Hero
9.3.3. Just Eat Holdings Limited
9.3.4. Deliveroo Holdings PLC
9.3.5. Postmates Inc.
9.3.6. Takeaway.com Group BV.
9.3.7. ELEME Inc.
9.3.8. Foodpanda
9.3.9. Pizza hut
9.3.10. Grubhub Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社のその他分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(online)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る