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インドソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス データブック エンドユースセクター別ソーシャルコマース動向、運用KPI、小売製品動向、消費者人口統計に関する50以上のKPI - 2023年第2四半期最新版


India Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook 50+ KPIs on Social Commerce Trends by End-Use Sectors, Operational KPIs, Retail Product Dynamics, and Consumer Demographics - Q2 2023 Update

PayNXT360によると、インドのソーシャルコマース産業は年率37.1%の成長を遂げ、2023年には56億6000万米ドルに達すると予想されている。 ソーシャルコマース産業は予測期間中も安定的に成長し、2023年~2028年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2023年8月23日 US$1,500
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サマリー

PayNXT360によると、インドのソーシャルコマース産業は年率37.1%の成長を遂げ、2023年には56億6000万米ドルに達すると予想されている。

ソーシャルコマース産業は予測期間中も安定的に成長し、2023年~2028年の年平均成長率(CAGR)は29.3%を記録すると予測されている。国内のソーシャルコマースのGMVは、2023年の56.6億米ドルから増加し、2028年には204.3億米ドルに達する。

ソーシャルコマースの登場は、インドにおける零細・中小企業(MSME)のビジネスのあり方を変えた。インド全土の何百万という個人や中小企業が、ソーシャル・メディア・プラットフォームの強力なネットワークを活用して収入を得、ビジネスを成長させている。多くの中小企業にとって、Meesho、Shopsy、Shop101 などの転売やソーシャルコマースのプラットフォームは、収益の増加をもたらしている。

運営の柔軟性、初期投資の少なさ、消費者へのリーチの広さが、インドにおけるソーシャルコマースのビジネスモデルの成長につながった。デジタル情報の消費者への影響力が高まる中、PayNXT360は、顧客の購買行動に影響を与える可能性があることから、消費者直結型ブランドがソーシャルコマース分野で存在感を高めることも期待している。

インドのソーシャルコマース企業は、インドにおける地域的な足場を強化しようとしている。

デジタル化の進展により、インドでは何百万人もの新しい消費者がオンライン・ショッピングの世界に参入すると予想されている。その結果、新たな潜在顧客層を開拓するため、ソーシャルコマース企業はモバイル・アプリケーションに、より多くの地域言語のサポートを追加している。

- 2022年12月、Flipkartが立ち上げたソーシャルコマース・プラットフォームのShopsyは、タミル語とテルグ語のアプリ・インターフェースを導入したと発表した。これは、上記地域の消費者により多くリーチし、市場での足場固めを目指す同社の戦略の一環である。短中期的な観点から、同社はより多くの地域言語のサポートを追加する予定である。
- 2022年8月、ソーシャルコマース分野のもう1つのプレーヤーであるミーショーは、祝祭シーズンを前に、より多くの顧客を開拓するため、インドの8言語のサポートを追加すると発表した。地域言語のサポートを提供することで、地域的な足場を固めるという戦略は、ミーショーにとってうまくいった。2022年12月、同社は2022年に9億1,000万件の注文を処理し、前年比135%の成長を達成したと発表した。

ミーショーは当初、ソーシャル・コマースの提供に多額の投資を行っていたが、現在は顧客直販モデルに力を入れている。2022年、同社は収益の75%がD2Cセグメントからのものであるのに対し、再販業者からのものは25%であると報告している。Meeshoのような大手企業のこの戦略転換は、インドのソーシャルコマース分野の成長率に影響を与える可能性がある。

ソーシャルコマース企業はインドでトップラインの成長を促進するためにプライベートブランド製品を発売している。

インドのソーシャルコマースの競争環境は著しく拡大している。新たなプレーヤーが市場に参入し、今後数年間の成長が予測されることから、業界の競争はさらに激しくなると予想される。その結果、企業はプライベートブランド製品を発売し、トップラインの成長を促進している。例えば
- 2022年11月、大手ソーシャルコマース企業のDealShareは、同プラットフォームでのプライベートブランド商品の発売を発表した。新商品の発売は、成長するソーシャルコマース市場でさらなるシェアを獲得する戦略の一環であり、同時に同社のトップラインの成長を促進するものでもある。2022年11月現在、同社はホームクリーニング、男性用グルーミングなどのカテゴリーで52商品を発売している。今後2~3年間で、同社はさらに多くのプライベートブランド製品を発売する計画で、その間に50億インドルピーを投資するとしている。

2022年度の売上高は193.3億インドルピーで、2021年度比で8.2倍の伸びを示した。2023年度には、収益がさらに大きく伸びることが予想される。

Metaは、WhatsAppとのJioMartのような提携を通じて、インドにおけるソーシャルコマースの成長の波を促進しようとしている。

メタとリライアンスは2022年初めに戦略的提携を結び、インドの消費者がWhatsAppから直接食料品を購入できるようになった。WhatsAppには毎日数百万人のアクティブユーザーがおり、この戦略的提携はAmazonやFlipkartといった大手Eコマース企業に衝撃を与えた。両社は2022年9月にソーシャルコマース・サービスを開始し、消費者はJioMartで食料品を注文し、WhatsAppを通じて直接支払いを行うことができるようになった。

JioMartのプラットフォームには200万以上の加盟店パートナーがおり、MetaはWhatsAppを通じてソーシャルコマース分野で強力なプレゼンスを築くことを目指している。MetaとRelianceの提携と、それが彼らのビジネスに与える影響については、他の企業も注目している。その結果、WhatsAppを通じて製品やサービスを販売するため、より多くの企業がMetaと提携する可能性がある。一方、MetaはWhatsAppの強力なユーザーベースと月間アクティブユーザーを活用し、今後3~4年間で提携を結び、ソーシャルコマース業界での成長を後押しすることができる。

本レポートは、ソーシャルコマース業界の市場機会とリスクを網羅し、データ中心の詳細な分析を提供する。インドレベルの50以上のKPIを掲載し、ソーシャルコマース市場のダイナミクス、市場規模・予測、市場シェア統計を包括的に把握できます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスチャンスや投資市場に関する詳細な見解を提供します。

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目次

1. About this Report.
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. India Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. India Ecommerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
2.2. India Ecommerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
2.3. India Ecommerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028

3. India Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. India Social Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
3.2. India Social Commerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
3.3. India Social Commerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
3.4. India Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2021

4. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Retail Product Categories
4.1. India Social Commerce Market Share by Retail Product Categories (%), 2022 Vs. 2028
4.2. India Social Commerce Clothing & Footwear - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.3. India Social Commerce Beauty and Personal Care - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.4. India Social Commerce Food & Grocery - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.5. India Social Commerce Appliances and Electronics - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.6. India Social Commerce Home Improvement - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.7. India Social Commerce Travel - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.8. India Social Commerce Hospitality - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

5. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Segment
5.1. India Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2022 Vs. 2028
5.2. India Social Commerce B2B Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.3. India Social Commerce B2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.4. India Social Commerce C2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

6. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
6.1. India Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2022 Vs. 2028
6.2. India Social Commerce by Mobile - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
6.3. India Social Commerce by Desktop - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

7. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
7.1. India Social Commerce Market Share by Location (%), 2022 Vs. 2028
7.2. India Social Commerce by Cross Border - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3. India Social Commerce by Domestic - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

8. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. India Social Commerce Market Share by Cities (%), 2022 Vs. 2028
8.2. India Social Commerce by Tier-1 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.3. India Social Commerce by Tier-2 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.4. India Social Commerce by Tier-3 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

9. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. India Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2022 Vs. 2028
9.2. India Social Commerce Payment by Credit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.3. India Social Commerce Payment by Debit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.4. India Social Commerce Payment by Bank Transfer - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.5. India Social Commerce Payment by Prepaid Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.6. India Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.7. India Social Commerce Payment by Other Digital Payment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.8. India Social Commerce Payment by Cash - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

10. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. India Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2022 Vs. 2028
10.2. India Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Pre-recorded) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.3. India Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.4. India Social Commerce Platforms by Social Reselling - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.5. India Social Commerce Platforms by Group Buying - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.6. India Social Commerce Platforms by Product Review Platforms - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

11. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. India Social Commerce Market Share by Contents (%), 2022 Vs. 2028
11.2. India Social Commerce Contents by Live Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.3. India Social Commerce Contents by Gaming Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.4. India Social Commerce Contents by Reels - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.5. India Social Commerce Contents by Influencers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.6. India Social Commerce Contents by Stories - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

12. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. India Social Commerce Spend Share by Age Group, 2022
12.2. India Social Commerce by Age Group - Gen Z (15-27) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.3. India Social Commerce by Age Group - Millennials (28-44) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.4. India Social Commerce by Age Group - Gen X (45 - 60) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.5. India Social Commerce by Age Group - Baby Boomers (60+) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.6. India Social Commerce Share by Income Level, 2022
12.7. India Social Commerce Share by Gender, 2022

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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図表リスト

Table 1: India Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 2: India Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 3: India Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 4: India Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 5: India Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 6: India Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 7: India Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 8: India Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 9: India Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 10: India Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 11: India Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 12: India Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 13: India Social Commerce Hospitality – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 14: India Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 15: India Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 16: India Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 17: India Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 18: India Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 19: India Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 20: India Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 21: India Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 22: India Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 23: India Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 24: India Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 25: India Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 26: India Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 27: India Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 28: India Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 29: India Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 30: India Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 31: India Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 32: India Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 33: India Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 34: India Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 35: India Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 36: India Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 37: India Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 38: India Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 39: India Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 40: India Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 41: India Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 42: India Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 43: India Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 44: India Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028

 

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Summary

According to PayNXT360, social commerce industry in India is expected to grow by 37.1% on annual basis to reach US$5.66 billion in 2023.

The social commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 29.3% during 2023-2028. The social commerce GMV in the country will increase from US$5.66 billion in 2023 to reach US$20.43 billion by 2028.

The advent of social commerce has changed the way micro, small, and medium-sized enterprises (MSMEs) are doing business in India. Millions of individuals and MSMEs across the India are leveraging the strong network of social media platforms to generate income and grow their businesses. For many MSMEs, reselling and social commerce platforms such as Meesho, Shopsy, and Shop101, have brought in incremental revenue.

Flexibility in operations, low upfront investment, and wider reach among consumers have led to the growth of the social commerce business model in the India. Amid the growing influence of digital information on consumers, PayNXT360 also expects direct-to-consumer brands to increase their presence in the social commerce sector, as it has the potential to influence the purchase behavior of customers.

Indian social commerce firms are seeking to strengthen their regional foothold in the India

The growing digitalization is expected to introduce millions of new consumers to the world of online shopping in India. Consequently, to tap into the new and potential customer base, social commerce firms are adding support for more regional languages to their mobile applications.

• In December 2022, Shopsy, the social commerce platform launched by Flipkart, announced that the firm had introduced app interfaces in Tamil and Telugu languages. This is part of the firm’s strategy to further reach more consumers in the above regions, as it seeks to strengthen its foothold in the market. From the short to medium-term perspective, the firm is planning to add support for more regional languages.
• In August 2022, Meesho, another player in the social commerce sector, announced that the firm is adding support for eight Indian languages to tap into more customers ahead of the festive season. The strategy of strengthening its regional foothold by offering support for regional languages had played out well for Meesho. In December 2022, the firm announced that it had processed 910 million orders in 2022, achieving a year-over-year growth of 135%.

Meesho, which initially invested significantly in its social commerce offering, is now focusing more on the direct-to-customer model. In 2022, the firm reported that 75% of its revenue has come from the D2C segment, compared to 25% from resellers. This shift in strategy from major players like Meesho can impact the growth rate of the social commerce sector in India.

Social commerce firms are launching private brand products to drive topline growth in India

The competitive landscape has grown significantly in the Indian social commerce space. With new players entering the market and the projected growth over the next few years, the industry is expected to become even more competitive. Consequently, firms are launching their private brand products to drive topline growth. For instance,
• In November 2022, DealShare, a leading social commerce firm, announced the launch of private brand products on the platform. The launch of new products is part of its strategy to gain further share in the growing social commerce market, while also driving the growth of its topline. As of November 2022, the firm launched 52 products across categories, including home cleaning, male grooming, and more. Over the next two to three years, the firm is planning to further launch more private brand products in its portfolio and has dedicated an investment of INR 5 billion during the period.

In FY 2022, the firm reported a revenue of INR 19.33 billion, representing a growth of 8.2 times compared to FY 2021. In FY 2023, the firm is expected to further report strong growth in its revenue.

Meta is seeking to drive the social commerce growth wave in India through more JioMart-like alliances with WhatsApp

Meta and Reliance entered into a strategic collaboration earlier in 2022, thereby allowing Indian consumers to shop for grocery products directly from WhatsApp. With millions of active daily users on the chat application, the strategic collaboration sent shock waves among leading e-commerce players such as Amazon and Flipkart. The two firms launched the social commerce service in September 2022, allowing consumers to place their grocery orders on JioMart and make payments directly through WhatsApp.

With more than two million merchant partners on the JioMart platform, Meta is aiming to build a strong presence in the social commerce sector through WhatsApp. Other players are also keenly watching the tie-up between Meta and Reliance and the impact it can have on their businesses. Consequently, going forward, more businesses can partner with Meta to sell products and services through WhatsApp. On the other hand, Meta can leverage its strong user base and active monthly users on WhatsApp to forge alliances and push its growth in the social commerce industry over the next three to four years.

This report provides a detailed data centric analysis of social commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at India level, this report provides a comprehensive understanding of social commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.



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Table of Contents

1. About this Report.
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. India Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. India Ecommerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
2.2. India Ecommerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
2.3. India Ecommerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028

3. India Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. India Social Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
3.2. India Social Commerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
3.3. India Social Commerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
3.4. India Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2021

4. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Retail Product Categories
4.1. India Social Commerce Market Share by Retail Product Categories (%), 2022 Vs. 2028
4.2. India Social Commerce Clothing & Footwear - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.3. India Social Commerce Beauty and Personal Care - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.4. India Social Commerce Food & Grocery - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.5. India Social Commerce Appliances and Electronics - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.6. India Social Commerce Home Improvement - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.7. India Social Commerce Travel - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.8. India Social Commerce Hospitality - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

5. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Segment
5.1. India Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2022 Vs. 2028
5.2. India Social Commerce B2B Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.3. India Social Commerce B2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.4. India Social Commerce C2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

6. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
6.1. India Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2022 Vs. 2028
6.2. India Social Commerce by Mobile - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
6.3. India Social Commerce by Desktop - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

7. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
7.1. India Social Commerce Market Share by Location (%), 2022 Vs. 2028
7.2. India Social Commerce by Cross Border - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3. India Social Commerce by Domestic - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

8. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. India Social Commerce Market Share by Cities (%), 2022 Vs. 2028
8.2. India Social Commerce by Tier-1 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.3. India Social Commerce by Tier-2 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.4. India Social Commerce by Tier-3 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

9. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. India Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2022 Vs. 2028
9.2. India Social Commerce Payment by Credit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.3. India Social Commerce Payment by Debit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.4. India Social Commerce Payment by Bank Transfer - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.5. India Social Commerce Payment by Prepaid Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.6. India Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.7. India Social Commerce Payment by Other Digital Payment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.8. India Social Commerce Payment by Cash - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

10. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. India Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2022 Vs. 2028
10.2. India Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Pre-recorded) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.3. India Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.4. India Social Commerce Platforms by Social Reselling - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.5. India Social Commerce Platforms by Group Buying - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.6. India Social Commerce Platforms by Product Review Platforms - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

11. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. India Social Commerce Market Share by Contents (%), 2022 Vs. 2028
11.2. India Social Commerce Contents by Live Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.3. India Social Commerce Contents by Gaming Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.4. India Social Commerce Contents by Reels - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.5. India Social Commerce Contents by Influencers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.6. India Social Commerce Contents by Stories - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

12. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. India Social Commerce Spend Share by Age Group, 2022
12.2. India Social Commerce by Age Group - Gen Z (15-27) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.3. India Social Commerce by Age Group - Millennials (28-44) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.4. India Social Commerce by Age Group - Gen X (45 - 60) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.5. India Social Commerce by Age Group - Baby Boomers (60+) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.6. India Social Commerce Share by Income Level, 2022
12.7. India Social Commerce Share by Gender, 2022

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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List of Tables/Graphs

Table 1: India Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 2: India Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 3: India Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 4: India Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 5: India Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 6: India Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 7: India Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 8: India Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 9: India Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 10: India Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 11: India Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 12: India Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 13: India Social Commerce Hospitality – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 14: India Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 15: India Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 16: India Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 17: India Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 18: India Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 19: India Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 20: India Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 21: India Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 22: India Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 23: India Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 24: India Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 25: India Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 26: India Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 27: India Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 28: India Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 29: India Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 30: India Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 31: India Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 32: India Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 33: India Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 34: India Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 35: India Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 36: India Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 37: India Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 38: India Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 39: India Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 40: India Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 41: India Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 42: India Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 43: India Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 44: India Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028

 

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