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オーストラリア・ソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクスデータブック-2024年第1四半期最新版


Australia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook - Q1 2024 Update

PayNXT360によると、オーストラリアのソーシャルコマース産業は年率12.3%成長し、2024年には18億3,670万米ドルに達すると予想されている。 ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、202... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$1,200
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70 英語

 

サマリー

PayNXT360によると、オーストラリアのソーシャルコマース産業は年率12.3%成長し、2024年には18億3,670万米ドルに達すると予想されている。

ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024年から2029年の年平均成長率は10.0%を記録する。国内のソーシャルコマースのGMVは、2023年の16億3,506万米ドルから増加し、2029年には29億5,595万米ドルに達する。

COVID-19の大流行がオーストラリアにおける消費者の買い物方法を変えた一方で、大流行後のシフトは、ソーシャル購買への参加が中期的に堅調に推移することを示している。ソーシャルコマースに参加する世帯は増加しており、この傾向は2024年にはさらに続くと予測されている。その結果、ソーシャルメディア・プラットフォームは、オーストラリアの小売業者にとって重要なチャネルとして浮上している。

中期的にオーストラリアのソーシャルコマース業界の成長が予測される中、PayNXT360は、今後3~4年間で同市場への投資も増加すると見込んでいる。これにより、この分野での競争環境とイノベーションが促進されるでしょう。全体として、PayNXT360は、今後3~4年間のオーストラリアのソーシャルコマース市場の成長見通しをポジティブに維持しています。

ソーシャルメディアプラットフォームは、2024年にオーストラリアのような市場でプレゼンスを拡大しようとしている。

特に若い世代の買い物客の間でソーシャル購買の傾向が高まる中、TikTokのようなソーシャルメディア・プラットフォームは、中期的にオーストラリア市場で強力なプレゼンスを築こうとしている。この拡大戦略は、ByteDanceが競争の激化と政治的逆風の中で事業の勢いを維持しようとしている時に生まれた。

オーストラリアでは、ByteDanceは新しいソーシャルメディア・プラットフォームであり、InstagramのライバルとなるLemon8の立ち上げも計画している。短い動画形式とは対照的に、Lemon8はInstagramのような写真を多用したフィードを特徴としている。このアプリはすでにアメリカやイギリスなど世界各国でローンチされている。そして今、バイトダンスはLemon8でオーストラリア市場への進出を狙う。これにより、ソーシャル・コマース分野の競争環境は、短期的・中期的な観点からさらに活性化するだろう。

オーストラリアのソーシャルコマース業界では、グローバル・プラットフォームが事業を停止している。

今後3~4年間、市場は安定したペースで成長する見通しだが、企業は自国のソーシャルコマース部門により注力するため、オーストラリア市場から撤退しつつある。

- ネイバーが買収したソーシャルコマース・プラットフォームのポッシュマークは、2023年10月にオーストラリアでの事業を停止すると発表した。グローバル市場で競争が急速に激化している時に、このような事態となった。オーストラリアだけでなく、インドやイギリスなど他の国際市場でも事業を停止している。

- ポッシュマークは、中期的には米国やカナダなどの中核市場に注力する計画であることを明らかにした。同社は特に、2021年にオーストラリアでの事業を拡大した。オーストラリアやその他の市場からの撤退は、ソーシャル・コマース・サービスの人気が低迷していることが背景にある。


競争の激化に伴い、このようなグローバル・プロバイダーが中期的にオーストラリア市場から撤退する可能性がある一方、今後3~4年間は中核市場への投資を増やすかもしれない。

オンライン小売業者は、ソーシャルメディアの人気を活用し、売上と収益の成長を促進している。

2020年のパンデミック発生以来、オンライン・チャネルへの支出は着実に増加している。オーストラリア市場では、この傾向は中期的にさらに続くと予測される。買い物客、特に若い世代の消費者は、ソーシャル・プラットフォームのようなオンライン・チャネルを利用して、商品を発見し、購入するようになっている。

オンライン小売業者は、このようなトレンドの高まりに対応するため、ソーシャルメディア・プラットフォームの人気を活用し、中期的な売上と収益の拡大を図ろうとしている。ソーシャルコマース市場は成長しているものの、米国や中国など他の世界市場と比較すると、その普及率は相対的に低い。このことは、今後3〜4年間のこの分野の将来的な成長の可能性を示している。また、TikTokなどのグローバル・ソーシャルメディア・プラットフォームがオーストラリア市場への投資を増やしている理由のひとつでもある。

本レポートは、ソーシャルコマース業界の詳細なデータ中心の分析を提供し、市場機会とリスクを網羅しています。国別の50以上のKPIを掲載し、ソーシャルコマース市場のダイナミクス、市場規模・予測、市場シェア統計などを包括的に把握することができます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスチャンスや投資市場に関する詳細な見解を提供します。

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目次

1.本レポートについて
1.1.概要
1.2.方法論
1.3.ソーシャルコマースの定義
1.4.免責事項

2.オーストラリアのEコマース産業の市場規模と主要業績指標による今後の成長ダイナミクス
2.1.オーストラリアのeコマース - 商品総額動向分析、2020年〜2029年
2.2.オーストラリアeコマース:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
2.3.オーストラリアEコマース:トランザクション量トレンド分析、2020年~2029年

3.オーストラリアのソーシャルコマース産業の主要業績指標別市場規模推移と今後の成長動向
3.1.オーストラリアソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
3.2.オーストラリアソーシャルコマース:トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020年~2029年
3.3.オーストラリアのソーシャルコマース:トランザクション量トレンド分析、2020年~2029年
3.4.オーストラリアのソーシャルコマース市場:主要企業別シェア分析、2023年

4.オーストラリアのソーシャルコマース産業の場所別市場規模・予測
4.1.オーストラリアのソーシャルコマース市場:場所別シェア(%), 2023年
4.2.オーストラリアソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額動向分析、2020-2029年
4.3.オーストラリア国内ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020年~2029年

5.オーストラリアのソーシャルコマース産業:製品カテゴリー別市場規模・予測
5.1.オーストラリアのソーシャルコマース市場:製品カテゴリー別シェア(%), 2023
5.2.オーストラリアソーシャルコマース衣料品・履物:商品総額動向分析、2020-2029年
5.3.オーストラリア ソーシャルコマース:ビューティー&パーソナルケア商品総額動向分析、2020-2029年
5.4.オーストラリア ソーシャルコマース 食品・食料品:商品総額動向分析、2020-2029年
5.5.オーストラリア ソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス:商品荒利率動向分析、2020-2029年
5.6.オーストラリア ソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス:商品荒利率動向分析、2020-2029年
5.7.オーストラリア ソーシャルコマース旅行:商品総額動向分析、2020-2029年
5.8.オーストラリア ソーシャルコマース宿泊施設:商品総額動向分析、2020-2029年

6.オーストラリアのソーシャルコマース産業:最終消費者セグメント別市場規模推移と予測
6.1.オーストラリアのソーシャルコマース市場:エンドユーズセグメント別シェア(%), 2023
6.2.オーストラリアソーシャルコマースB2Cセグメント商品総額動向分析、2020年〜2029年
6.3.オーストラリアのソーシャルコマースB2Bセグメント:商品総額動向分析、2020年~2029年
6.4.オーストラリア ソーシャルコマースC2Cセグメント:商品総額動向分析、2020年~2029年

7.オーストラリアソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:エンドユースデバイス別
7.1.オーストラリアソーシャルコマース市場:エンドユースデバイス別シェア(%), 2023
7.2.オーストラリアのモバイル別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年
7.3.オーストラリアのソーシャルコマース:デスクトップ別商品総額動向分析、2020年~2029年

8.オーストラリアのソーシャルコマース産業:都市別市場規模・予測
8.1.オーストラリアのソーシャルコマース市場:都市別シェア(%), 2023
8.2.オーストラリア・ソーシャルコマース:Tier1都市別商品総額動向分析、2020年~2029年
8.3.オーストラリア・ソーシャルコマース:ティア2都市別商品総額動向分析、2020年~2029年
8.4.オーストラリアのTier-3都市別ソーシャルコマース-商品総額トレンド分析、2020-2029年

9.オーストラリアのソーシャルコマース産業:支払方法別市場規模推移と予測
9.1.オーストラリアのソーシャルコマース市場:支払方法別シェア(%), 2023
9.2.オーストラリアのソーシャルコマースにおけるクレジットカード決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.3.オーストラリアのデビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.4.オーストラリアの銀行振込によるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020-2029年
9.5.オーストラリアのプリペイドカードによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.6.オーストラリアのデジタル&モバイルウォレットによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.7.オーストラリアのソーシャルコマース決済:その他のデジタル決済別商品総額動向分析、2020~2029年
9.8.オーストラリアの現金によるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020~2029年

10.オーストラリアのソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:プラットフォーム別
10.1.オーストラリアのソーシャルコマース市場:プラットフォーム別シェア(%), 2023
10.2.オーストラリア・ソーシャルコマースプラットフォーム別動画コマース(ライブストリーム+事前録画)-商品総額動向分析、2020-2029年
10.3.オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャルネットワーク主導型コマース別商品総額動向分析、2020年~2029年
10.4.オーストラリアのソーシャル再販によるソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額動向分析、2020~2029年
10.5.オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別商品総額動向分析、2020~2029年
10.6.オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:商品レビュープラットフォーム別商品総額動向分析、2020年~2029年

11.オーストラリアソーシャルコマース産業のコンテンツ別市場規模・予測
11.1.オーストラリアソーシャルコマース市場コンテンツ別シェア(%), 2023
11.2.オーストラリアソーシャルコマースコンテンツ(ライブ配信者別)商品総額動向分析、2020年~2029年
11.3.オーストラリア ソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額動向分析、2020年~2029年
11.4.オーストラリア ソーシャルコマースコンテンツ:リール別商品総額動向分析、2020年~2029年
11.5.オーストラリア インフルエンサー別ソーシャルコマースコンテンツ - 商品総額トレンド分析、2020~2029年
11.6.オーストラリア ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額トレンド分析、2020年~2029年

12.オーストラリアのソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:消費者属性・行動別
12.1.オーストラリアのソーシャルコマース支出額シェア(年齢層別)、2023年
12.2.オーストラリアのソーシャルコマース(年齢層別)-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.3.オーストラリアのソーシャルコマース:ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析、2020~2029年
12.4.オーストラリアのソーシャルコマース:年齢階級別-X世代(45~60歳)商品総額動向分析、2020~2029年
12.5.オーストラリア年齢階級別ソーシャルコマース-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.6.オーストラリアの所得水準別ソーシャルコマースシェア、2023年
12.7.オーストラリアのソーシャルコマースシェア(男女別)、2023年

13.参考資料
13.1.PayNXT360について
13.2.関連リサーチ

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図表リスト

表1: オーストラリアのEコマース - 商品総額 (百万米ドル), 2020-2029
表2: オーストラリアのEコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020-2029年
表3: オーストラリアの電子商取引-取引量(百万件)、2020年~2029年
表4: オーストラリアのソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表5: オーストラリアのソーシャルコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表6:オーストラリアのソーシャルコマース-取引量(百万件)、2020-2029年
表7:オーストラリアのソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額(百万米ドル)、2020年-2029年
表8:オーストラリア国内ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表9:オーストラリアのソーシャルコマース:衣料品とフットウェア-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表10:オーストラリア ソーシャルコマース 美容・パーソナルケア商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表11:オーストラリア ソーシャルコマース 食品・食料品 - 商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表12:オーストラリア ソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス - 商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表13:オーストラリアソーシャルコマース家庭用品-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表14:オーストラリア ソーシャルコマース旅行:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表15:オーストラリア ソーシャルコマース宿泊施設-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表16: オーストラリアのソーシャルコマースB2Cセグメント商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表17:オーストラリアソーシャルコマースB2Bセグメント商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表18: オーストラリアのソーシャルコマースC2Cセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表19:オーストラリアのモバイル別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表20:オーストラリアのソーシャルコマース:デスクトップ別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表21:オーストラリアのTier-1都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表22:オーストラリアのTier-2都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表23:オーストラリアのTier-3都市別ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表24:オーストラリアのクレジットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表25:オーストラリアのデビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表26:オーストラリアの銀行振込によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表27:オーストラリアのプリペイドカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表28:オーストラリアのソーシャルコマース決済:デジタル&モバイルウォレット別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表29:オーストラリアのソーシャルコマース決済:その他のデジタル決済別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表30:オーストラリアの現金によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表31:オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:ビデオコマース(ライブストリーム+録画)別-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 32:オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャルネットワーク主導型コマース別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表 33:オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャル再販別商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表 34:オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 35:オーストラリアのソーシャルコマースプラットフォーム:製品レビュープラットフォーム別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 36:オーストラリア ソーシャルコマースコンテンツ:ライブストリーマー別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 37:オーストラリア ソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表38:オーストラリア ソーシャルコマースコンテンツ:リール別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表39:オーストラリアのソーシャルコマースコンテンツオーストラリア インフルエンサー別ソーシャルコマースコンテンツ商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表40:オーストラリア ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 41:オーストラリアのソーシャルコマース(年齢層別)-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表42:オーストラリアの年齢層別ソーシャルコマースオーストラリアのソーシャルコマース:年齢階級別-ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表43:オーストラリアの年齢層別ソーシャルコマースオーストラリアのソーシャルコマース:年齢階級別-X世代(45~60歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表44:オーストラリアの年齢層別ソーシャルコマースオーストラリアのソーシャルコマース:年齢階級別-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年

 

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Summary

According to PayNXT360, social commerce industry in Australia is expected to grow by 12.3% on annual basis to reach US$1,836.70 million in 2024.

The social commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 10.0% during 2024-2029. The social commerce GMV in the country will increase from US$1,635.06 million in 2023 to reach US$2,955.95 million by 2029.

While the COVID-19 pandemic changed the way consumers shopped in Australia, the post-pandemic shift indicates social buying participation to remain strong over the medium term. An increasing number of households are partaking in social commerce and the trend is projected to continue further in 2024. As a result, social media platforms have emerged as a key channel for Australian retailers.

With the projected growth in the Australian social commerce industry over the medium term, PayNXT360 expects the investment to also increase over the next three to four years in the market. This will support a competitive landscape and innovation in the sector. Overall, PayNXT360 maintains a positive growth outlook for the social commerce market in Australia over the next three to four years.

Social media platforms are seeking to expand their presence in markets like Australia in 2024

Amid the rising trend of social buying, especially among young generation shoppers, social media platforms like TikTok are seeking to build a strong presence in the Australian market over the medium term. The expansion strategy comes at a time when ByteDance seeks to maintain its business momentum amid rising competition and political headwinds.

In Australia, ByteDance is also planning to launch Lemon8, the new social media platform and a rival to Instagram. In contrast to the short video format, Lemon8 features a photo-heavy feed like Instagram. The app has been already launched in the United States and the United Kingdom, among other global nations. Now, ByteDance is aiming to make inroads in the Australian market with Lemon8. This, in turn, will further drive the competitive landscape in the social commerce sector from the short to medium-term perspective.

Global platforms are shutting operations in the Australian social commerce industry

Although the market is poised to grow at a steady pace over the next three to four years, firms are retreating from the Australian market to better focus on their home social commerce sector.

• Poshmark, the social commerce platform acquired by Naver, announced that the firm is ceasing operations in Australia in October 2023. This comes at a time when the competitive landscape is growing rapidly in the global market. Alongside Australia, the firm also shut operations in other international markets like India and the United Kingdom.

• Poshmark revealed that it plans to focus on the core markets like the United States and Canada over the medium term. The firm, notably, expanded operations in Australia in 2021. The decision to exit the Australian and other markets is driven by the waning popularity of its social commerce service, as the platform had less than 500,000 active users across these three international markets.


With rising competition, more such global providers might exit the Australian market over the medium term, while increasing their investment in the core markets over the next three to four years.

Online retailers are leveraging the popularity of social media to drive sales and revenue growth

The spending on online channels has been increasing steadily ever since the pandemic outbreak in 2020. The trend is projected to continue further over the medium term in the Australian market. Shoppers, especially young generation consumers, are turning to online channels like social platforms to discover and make purchases.

To tap into the growing trend, online retailers are seeking to leverage the popularity of social media platforms to drive their sales and revenue growth over the medium term. Although the social commerce market is growing, the penetration is relatively low compared to other global markets like the United States and China. This shows the future growth potential of the sector over the next three to four years. It is also one of the reasons why global social media platforms like TikTok and others are increasing their investment in the Australian market.

This report provides a detailed data centric analysis of social commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at country level, this report provides a comprehensive understanding of social commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.



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Table of Contents

1. About this Report
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. Australia Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. Australia Ecommerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2. Australia Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3. Australia Ecommerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

3. Australia Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. Australia Social Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
3.2. Australia Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
3.3. Australia Social Commerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029
3.4. Australia Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2023

4. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
4.1. Australia Social Commerce Market Share by Location (%), 2023
4.2. Australia Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
4.3. Australia Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

5. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Product Categories
5.1. Australia Social Commerce Market Share by Product Categories (%), 2023
5.2. Australia Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.3. Australia Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.4. Australia Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.5. Australia Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.6. Australia Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.7. Australia Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.8. Australia Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

6. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Consumer Segment
6.1. Australia Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2023
6.2. Australia Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.3. Australia Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.4. Australia Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

7. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
7.1. Australia Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2023
7.2. Australia Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
7.3. Australia Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

8. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. Australia Social Commerce Market Share by Cities (%), 2023
8.2. Australia Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.3. Australia Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.4. Australia Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

9. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. Australia Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2023
9.2. Australia Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.3. Australia Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.4. Australia Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.5. Australia Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.6. Australia Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.7. Australia Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.8. Australia Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

10. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. Australia Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2023
10.2. Australia Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.3. Australia Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.4. Australia Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.5. Australia Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.6. Australia Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

11. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. Australia Social Commerce Market Share by Contents (%), 2023
11.2. Australia Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3. Australia Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.4. Australia Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5. Australia Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6. Australia Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12. Australia Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. Australia Social Commerce Spend Share by Age Group, 2023
12.2. Australia Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.3. Australia Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.4. Australia Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.5. Australia Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.6. Australia Social Commerce Share by Income Level, 2023
12.7. Australia Social Commerce Share by Gender, 2023

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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List of Tables/Graphs

Table 1: Australia Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 2: Australia Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: Australia Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 4: Australia Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 5: Australia Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 6: Australia Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 7: Australia Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 8: Australia Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 9: Australia Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 10: Australia Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 11: Australia Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 12: Australia Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 13: Australia Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 14: Australia Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 15: Australia Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 16: Australia Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 17: Australia Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 18: Australia Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 19: Australia Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 20: Australia Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 21: Australia Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 22: Australia Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 23: Australia Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 24: Australia Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 25: Australia Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 26: Australia Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 27: Australia Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 28: Australia Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 29: Australia Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 30: Australia Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 31: Australia Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 32: Australia Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 33: Australia Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 34: Australia Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 35: Australia Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 36: Australia Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 37: Australia Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 38: Australia Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 39: Australia Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 40: Australia Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 41: Australia Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 42: Australia Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 43: Australia Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: Australia Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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