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アジア太平洋地域のソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス データブック エンドユースセクター別ソーシャルコマース動向、運用KPI、小売製品動向、消費者人口統計に関する50以上のKPI - 2023年第2四半期最新版


Asia Pacific Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook 50+ KPIs on Social Commerce Trends by End-Use Sectors, Operational KPIs, Retail Product Dynamics, and Consumer Demographics - Q2 2023 Update

PayNXT360によると、アジア太平洋地域のソーシャルコマース産業は年率12.5%の成長を遂げ、2023年には5,040億1,000万米ドルに達すると予想されている。 ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定的に成長し、... もっと見る

 

 

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PayNXT360
ペイネクスト360
2023年8月23日 US$5,900
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サマリー

PayNXT360によると、アジア太平洋地域のソーシャルコマース産業は年率12.5%の成長を遂げ、2023年には5,040億1,000万米ドルに達すると予想されている。

ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定的に成長し、2023年~2028年のCAGRは12.8%を記録すると予測されている。同地域のソーシャルコマースGMVは、2023年の5,040億1,000万米ドルから増加し、2028年には9,216億4,000万米ドルに達する。

本レポートは、ソーシャルコマース産業の詳細なデータ分析を提供し、市場機会とリスクをカバーしています。国別の50以上のKPIを掲載し、ソーシャルコマース市場のダイナミクス、市場規模と予測、市場シェア統計を包括的に把握できます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスチャンスや投資市場に関する詳細な見解を提供します。

世界的な大流行により、アジア太平洋地域の消費者の買い物行動は大きく変化しています。決済やショッピングを含むデジタルサービスの導入が進み、ソーシャルコマースの成長が加速している。小売業者は、ソーシャル・チャネルの発生を活用して消費者との新たな関係を築き、収益の増加を推進する企業が増えている。

中国のPinduoduoやインドのMeeshoに触発され、多くのソーシャルコマース新興企業が、コミュニティやグループ購入のダイナミクスを活用して、このセグメントで存在感を高めている。このため、アジア太平洋地域のソーシャルコマース市場の競争環境はさらに激化している。この業界は今後3~4年で力強い成長を記録すると予想されるため、PayNXT360はこの地域市場でベンチャーキャピタルやプライベートエクイティからの資金調達が増加すると見込んでいる。

ソーシャルコマース機能を活用して売上と成長を促進しようとする小売企業が増えている

東南アジアの消費者の間でソーシャルコマースの人気が高まる中、顧客とのエンゲージメントを高め、成長を促進するためにソーシャルコマースに挑戦する小売企業が増えている。例えば
- 大手家電ブランドの1つであるサムスン電子は、東南アジアでソーシャル・コマース・キャンペーン「Model Homes」を開始した。キャンペーンの一環として、同社はインドネシア、タイ、シンガポールで3ヶ月間の試験的プログラムを実施した。ソーシャル・コマース・プログラムでは、消費者がサムスンのシンガポール・インスタグラム・ストアを通じて製品を購入できるようにした。このキャンペーンは、アジア太平洋地域でソーシャル・チャンネルを通じて買い物をする機会が増えているミレニアル世代とZ世代を主なターゲットとしていた。
PayNXT360は、短期的・中期的な観点から、サムスンのような小売企業が、顧客エンゲージメントと売上を促進するために、ソーシャルコマースの試験的プログラムを立ち上げると予想している。これにより、アジア太平洋地域におけるソーシャルコマース業界の競争環境はさらに激化するでしょう。

ソーシャルコマースの新興企業は、事業を拡大するためにベンチャーキャピタルやプライベートエクイティ企業から資金を調達している。

ソーシャル・コマース業界の成長は、個人や企業がソーシャル・チャネルを通じて販売を促進することをよりシンプルにした革新的な新興企業によって一部促進されてきた。これらの新興企業はまた、グローバル・ベンチャー・キャピタルやプライベート・エクイティ・ファンドを惹きつけ、事業運営に数百万ドル規模の投資を促している。
- 2022年12月、フィリピンのソーシャルコマース新興企業SariSukiは、キックスタート・ベンチャーズが主導した資本ラウンドで1,270万米ドルを調達したと発表した。このコミュニティ・セリング・プラットフォームは食料品分野で事業を展開しており、Supahと呼ばれる新サービスの立ち上げを通じてクイック・コマースの分野にも参入している。同社は過去12ヶ月間に力強い成長を記録しており、Supahを通じて、クイック・コマース分野でGrabのような市場リーダーに対抗しようとしている。

- 2022年9月、マレーシアのソーシャルコマース新興企業respond.ioは、シリーズAラウンドで700万米ドルを調達したと発表した。この資本ラウンドはHeadlineが主導し、Calendula VenturesやAltalR Capitalなどが参加した。同社は、Roche、Abenson、Klook、Yohoなどのブランドがソーシャル・メッセージング・アプリを顧客関係管理と統合することを容易にし、それによってソーシャル・コマース機能を活用して販売を促進することを可能にする。
今回の資金調達により、respond.ioは国内およびグローバル市場でさらなる事業拡大を計画している。例えば、respond.ioは、短中期的な観点から、中東市場でのプレゼンスをさらに拡大するために資金を活用する予定である。

WhatsAppは戦略的提携を通じて、アジア太平洋地域のソーシャルコマース分野でのビジネスチャンスを狙っている。

WhatsAppはアジア太平洋地域を代表するメッセージングアプリの一つである。WhatsAppは同地域での人気を活かし、コマースや決済関連のビジネスチャンスを狙っている。WhatsAppは同地域でのビジョンを実現するため、アジア太平洋地域での戦略的投資を通じてソーシャルコマース分野への進出を既に果たしている。例えば
- インドでは、WhatsAppの親会社であるMetaが2020年にRelianceに投資した。2022年初めには、リライアンス傘下のJioとの戦略的提携を発表し、メッセージングアプリ上で食料品のショッピングサービスを開始した。このサービスにより、消費者はWhatsApp上で商品カタログを閲覧できるようになる。インスタントメッセージングサービスには毎日数百万人のアクティブユーザーがいるため、この戦略的提携はWhatsAppとリライアンス双方にとって大幅な収益増につながる可能性がある。
シンガポールではTakeAppにも投資し、小売業者がオンラインプレゼンスを構築して注文を受けたり、WhatsAppのニュースレターキャンペーンを実施できるようにした。地域全体で、WhatsAppはこのような戦略的提携をさらに進め、消費者向けショッピングサービスを展開することで、今後3~4年の間に成長するソーシャルコマース分野への進出をより大きくすることが期待される。

本タイトルは、地域および国レベルでのデータ中心の分析とともに、地域の洞察をカバーする13の詳細なレポートをバンドルして提供するものである:

1.アジア太平洋地域のソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
2.オーストラリアのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
3.中国ソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
4.インドのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
5.インドネシアのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
6.日本のソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
7.マレーシアのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
8.韓国のソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
9.フィリピンのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
10.シンガポールのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
11.台湾のソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
12.タイのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
13.ベトナムのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)

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目次

This tittle is a bundled offering provides detailed 13 reports, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level:

1. Asia Pacific Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
2. Australia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
3. China Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
4. India Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
5. Indonesia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
6. Japan Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
7. Malaysia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
8. South Korea Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
9. Philippines Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
10. Singapore Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
11. Taiwan Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
12. Thailand Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
13. Vietnam Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)

All the regional and country sections above follow the following table of contents covering 57 charts and 44 tables for each country / region:

1. About this Report.
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. Ecommerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
2.2. Ecommerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
2.3. Ecommerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028

3. Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. Social Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
3.2. Social Commerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
3.3. Social Commerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
3.4. Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2021

4. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Retail Product Categories
4.1. Social Commerce Market Share by Retail Product Categories (%), 2022 Vs. 2028
4.2. Social Commerce Clothing & Footwear - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.3. Social Commerce Beauty and Personal Care - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.4. Social Commerce Food & Grocery - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.5. Social Commerce Appliances and Electronics - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.6. Social Commerce Home Improvement - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.7. Social Commerce Travel - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.8. Social Commerce Hospitality - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

5. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Segment
5.1. Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2022 Vs. 2028
5.2. Social Commerce B2B Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.3. Social Commerce B2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.4. Social Commerce C2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

6. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
6.1. Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2022 Vs. 2028
6.2. Social Commerce by Mobile - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
6.3. Social Commerce by Desktop - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

7. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
7.1. Social Commerce Market Share by Location (%), 2022 Vs. 2028
7.2. Social Commerce by Cross Border - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3. Social Commerce by Domestic - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

8. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. Social Commerce Market Share by Cities (%), 2022 Vs. 2028
8.2. Social Commerce by Tier-1 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.3. Social Commerce by Tier-2 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.4. Social Commerce by Tier-3 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

9. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2022 Vs. 2028
9.2. Social Commerce Payment by Credit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.3. Social Commerce Payment by Debit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.4. Social Commerce Payment by Bank Transfer - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.5. Social Commerce Payment by Prepaid Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.6. Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.7. Social Commerce Payment by Other Digital Payment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.8. Social Commerce Payment by Cash - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

10. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2022 Vs. 2028
10.2. Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Pre-recorded) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.3. Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.4. Social Commerce Platforms by Social Reselling - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.5. Social Commerce Platforms by Group Buying - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.6. Social Commerce Platforms by Product Review Platforms - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

11. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. Social Commerce Market Share by Contents (%), 2022 Vs. 2028
11.2. Social Commerce Contents by Live Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.3. Social Commerce Contents by Gaming Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.4. Social Commerce Contents by Reels - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.5. Social Commerce Contents by Influencers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.6. Social Commerce Contents by Stories - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

12. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. Social Commerce Spend Share by Age Group, 2022
12.2. Social Commerce by Age Group - Gen Z (15-27) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.3. Social Commerce by Age Group - Millennials (28-44) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.4. Social Commerce by Age Group - Gen X (45 - 60) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.5. Social Commerce by Age Group - Baby Boomers (60+) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.6. Social Commerce Share by Income Level, 2022
12.7. Social Commerce Share by Gender, 2022

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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図表リスト

All country reports mentioned above will have the following tables:

Table 1:Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 2:Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 3:Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 4:Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 5:Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 6:Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 7:Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 8:Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 9:Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 10:Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 11:Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 12:Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 13:Social Commerce Hospitality – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 14:Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 15:Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 16:Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 17:Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 18:Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 19:Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 20:Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 21:Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 22:Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 23:Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 24:Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 25:Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 26:Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 27:Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 28:Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 29:Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 30:Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 31:Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 32:Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 33:Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 34:Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 35:Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 36:Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 37:Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 38:Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 39:Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 40:Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 41:Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 42:Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 43:Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 44:Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028

 

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Summary

According to PayNXT360, social commerce industry in Asia Pacific is expected to grow by 12.5% on annual basis to reach US$504.01 billion in 2023.

The social commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 12.8% during 2023-2028. The social commerce GMV in the region will increase from US$504.01 billion in 2023 to reach US$921.64 billion by 2028.

Each report in the bundle provides a detailed data centric analysis of social commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at country level, this report provides a comprehensive understanding of social commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.

The global pandemic outbreak has significantly changed consumer shopping behavior in the Asia Pacific region. The rising adoption of digital services, including payments and shopping, has accelerated the growth of social commerce. Retailers, in increasing numbers, are leveraging the outbreak of social channels to forge new relationships with consumers and drive incremental revenue.

Inspired by Pinduoduo in China and Meesho in India, many social commerce startups are leveraging community and group-buying dynamics to build their presence in the segment. This has further driven the competitive landscape of the social commerce market in the Asia Pacific. With the industry expected to record strong growth over the next three to four years, PayNXT360 expects an increasing venture capital and private equity funding to flow in the regional market.

More retailers are seeking to leverage social commerce capabilities to drive sales and growth

Amid the rising popularity of social buying among consumers in Southeast Asia, an increasing number of retailers are testing the space to better engage with their customers and drive growth. For instance,
• Samsung Electronics, one of the leading consumer electronic brands, launched a social commerce campaign, Model Homes, in Southeast Asia. As part of the campaign, the firm ran a pilot three-month program in Indonesia, Thailand, and Singapore. Under the social commerce program, the firm allowed consumers to shop for products through Samsung’s Singapore Instagram store. The campaign was largely targeted toward millennials and Gen Z consumers, who are increasingly shopping through social channels across the Asia Pacific.
From the short to medium-term perspective, PayNXT360 expects more retailers, like Samsung, to launch pilot programs into social commerce to drive customer engagement and sales. This will further drive the competitive landscape of the social commerce industry in the Asia Pacific.

Social commerce startups are raising capital from venture capital and private equity firms to scale operations

The growth of the social commerce industry has been partly fueled by innovative startups, which have made it simpler for individuals and businesses to drive sales through social channels. These startups have also attracted global venture capital and private equity funds, thereby driving multi-million-dollar investment into their business operations.
• In December 2022, SariSuki, the Philippines social commerce startup, announced that the firm had raised US$12.7 million in a capital round that was led by Kickstart Ventures. The community selling platform operates in the grocery segment and has also entered into the quick commerce space through the launch of a new service called Supah. The firm had recorded strong growth over the last 12 months, and through Supah it is taking the competition to market leaders such as Grab in the quick commerce space.

• In September 2022, respond.io, the Malaysian social commerce startup, announced that the firm had raised US$7 million in its Series A round. The capital round was led by Headline and included participation from Calendula Ventures and AltalR Capital, among others. The firm makes it easier for brands, such as Roche, Abenson, Klook, and Yoho, to integrate the social messaging app with their customer relationship management, thereby allowing them to leverage social commerce capabilities to drive sales.
With these funding rounds, the firm is planning to further scale its operations in the domestic and global markets. For instance, respond.io plans to use the capital to further expand its presence in the Middle East market from the short to medium-term perspective.

WhatsApp is targeting opportunities in the Asia Pacific social commerce space through strategic alliances

WhatsApp is one of the leading messaging apps in the Asia Pacific region. Seeking to leverage its popularity in the region, WhatsApp is targeting opportunities in the commerce and payments-related space. To materialize its vision in the region, WhatsApp has already made inroads in the social commerce space through strategic investments across the Asia Pacific. For instance,
• In India, Meta, the parent firm of WhatsApp, invested Reliance in 2020. Earlier in 2022, the firm announced a strategic collaboration with Jio, owned by Reliance, to launch a grocery shopping service on the messaging app. The service will allow consumers to browse the product catalog on WhatsApp. With millions of active daily users on the instant messaging service, this strategic collaboration can drive significant revenue growth for both WhatsApp and Reliance.
In Singapore, the firm also invested in TakeApp, which allows retailers to build their online presence and take orders and run WhatsApp newsletter campaigns. Across the region, WhatsApp is expected to enter into more such strategic collaboration and rollout shopping services for consumers, thereby making bigger inroads in the growing social commerce space over the next three to four years.

This title is a bundled offering provides detailed 13 reports, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level:

1. Asia Pacific Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
2. Australia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
3. China Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
4. India Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
5. Indonesia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
6. Japan Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
7. Malaysia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
8. South Korea Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
9. Philippines Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
10. Singapore Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
11. Taiwan Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
12. Thailand Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
13. Vietnam Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)



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Table of Contents

This tittle is a bundled offering provides detailed 13 reports, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level:

1. Asia Pacific Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
2. Australia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
3. China Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
4. India Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
5. Indonesia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
6. Japan Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
7. Malaysia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
8. South Korea Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
9. Philippines Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
10. Singapore Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
11. Taiwan Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
12. Thailand Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
13. Vietnam Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)

All the regional and country sections above follow the following table of contents covering 57 charts and 44 tables for each country / region:

1. About this Report.
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. Ecommerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
2.2. Ecommerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
2.3. Ecommerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028

3. Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. Social Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
3.2. Social Commerce - Transaction Volume Trend Analysis, 2019-2028
3.3. Social Commerce - Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2019-2028
3.4. Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2021

4. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Retail Product Categories
4.1. Social Commerce Market Share by Retail Product Categories (%), 2022 Vs. 2028
4.2. Social Commerce Clothing & Footwear - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.3. Social Commerce Beauty and Personal Care - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.4. Social Commerce Food & Grocery - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.5. Social Commerce Appliances and Electronics - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.6. Social Commerce Home Improvement - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.7. Social Commerce Travel - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
4.8. Social Commerce Hospitality - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

5. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Segment
5.1. Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2022 Vs. 2028
5.2. Social Commerce B2B Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.3. Social Commerce B2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
5.4. Social Commerce C2C Segment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

6. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
6.1. Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2022 Vs. 2028
6.2. Social Commerce by Mobile - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
6.3. Social Commerce by Desktop - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

7. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
7.1. Social Commerce Market Share by Location (%), 2022 Vs. 2028
7.2. Social Commerce by Cross Border - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
7.3. Social Commerce by Domestic - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

8. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. Social Commerce Market Share by Cities (%), 2022 Vs. 2028
8.2. Social Commerce by Tier-1 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.3. Social Commerce by Tier-2 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
8.4. Social Commerce by Tier-3 Cities - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

9. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2022 Vs. 2028
9.2. Social Commerce Payment by Credit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.3. Social Commerce Payment by Debit Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.4. Social Commerce Payment by Bank Transfer - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.5. Social Commerce Payment by Prepaid Card - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.6. Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.7. Social Commerce Payment by Other Digital Payment - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
9.8. Social Commerce Payment by Cash - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

10. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2022 Vs. 2028
10.2. Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Pre-recorded) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.3. Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.4. Social Commerce Platforms by Social Reselling - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.5. Social Commerce Platforms by Group Buying - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
10.6. Social Commerce Platforms by Product Review Platforms - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

11. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. Social Commerce Market Share by Contents (%), 2022 Vs. 2028
11.2. Social Commerce Contents by Live Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.3. Social Commerce Contents by Gaming Streamers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.4. Social Commerce Contents by Reels - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.5. Social Commerce Contents by Influencers - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
11.6. Social Commerce Contents by Stories - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028

12. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. Social Commerce Spend Share by Age Group, 2022
12.2. Social Commerce by Age Group - Gen Z (15-27) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.3. Social Commerce by Age Group - Millennials (28-44) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.4. Social Commerce by Age Group - Gen X (45 - 60) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.5. Social Commerce by Age Group - Baby Boomers (60+) - Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2019-2028
12.6. Social Commerce Share by Income Level, 2022
12.7. Social Commerce Share by Gender, 2022

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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List of Tables/Graphs

All country reports mentioned above will have the following tables:

Table 1:Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 2:Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 3:Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 4:Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 5:Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2019-2028
Table 6:Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2019-2028
Table 7:Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 8:Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 9:Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 10:Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 11:Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 12:Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 13:Social Commerce Hospitality – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 14:Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 15:Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 16:Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 17:Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 18:Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 19:Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 20:Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 21:Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 22:Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 23:Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 24:Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 25:Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 26:Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 27:Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 28:Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 29:Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 30:Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 31:Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 32:Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 33:Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 34:Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 35:Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 36:Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 37:Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 38:Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 39:Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 40:Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2019-2028
Table 41:Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 42:Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 43:Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028
Table 44:Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2019-2028

 

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