世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

TV Services: Trends and Competition in Pay TV


テレビサービス:有料放送における動向と競争

While widely adopted, pay TV is increasingly threatened by changing consumer habits and substitutes. From virtual MVPDs to new Android set-top boxes, the pay-TV industry continues to reshape its... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2020年12月18日 US$4,000
電子ファイル
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
37 英語

 

Summary

While widely adopted, pay TV is increasingly threatened by changing consumer habits and substitutes. From virtual MVPDs to new Android set-top boxes, the pay-TV industry continues to reshape itself to address current competition and consumer demands. This report examines competitive trends, alternatives to pay TV, and their impact on the television industry. It profiles the leading virtual MVPD services and their strategic approaches to the pay-TV market. The report includes five-year global pay-TV forecasts.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Bottom Line

Cord-Cutting among Consumers
Rising Cost of Content
Competition with vMVPDs and Others
Subscription Aggregators Pose a Larger Threat Than vMVPDs
Live OTA Broadcasts Are Staging a Comeback
Sports and Content Production in 2020
Impact on Sports Media Rights
New Content Production

Strategies Among Pay-TV Providers

A Focus on Valuable Subscribers
Horizontal and Vertical Integration
Comcast
AT&T
DISH
Set-Top Boxes and App-Based Pay-TV
Advanced Set-Top Box Systems
Android TV and X1 Licensing
Android TV’s Challenger: Comcast’s X1 Platform
App-Based TV and Support for Mobile Devices
OTT Service Bundling and Aggregation
Partnerships with vMVPDs and Others

Market Forecasts

Implications and Recommendations

Create Channel Bundles without Sports
Make Use of App-Based Delivery Models to Innovate on Features
Sports Features and Sports Content for Sports Fans
Watch Parties and Social Viewing
Support Customers on the Platforms They Use
Grow Alternative Revenue Models
Aggregation and Advertising in a New Format
Sports Betting and Sports Betting Content
Look to Alternative Content Sources and New Service Types

Ongoing Change and Market Shifts
Appendix

Figures

Pay-TV Adoption by Type (2019-2020)
Pay-TV Services by Type
Seven Key Drivers for Cord-Cutting
Pay-TV vs. OTT Adoption in the US
Recent US Pay-TV Price Increases
Cost of Programming/Content Paid by Major Pay-TV Providers
Adoption of Online Pay-TV from Newcomers vs. Traditional Players; US only, Q3 2020
Adoption of Pay-TV Services Among US Broadband Households by Generation
Top US OTT Video Services
Share of Online Video Viewing Time Per Platform
Share of Time Spent Watching Content
Forecast of Pay-TV Adoption in North America: 2020 - 2024
Estimated vMVPD Share of the US Pay-TV Market: 2015-2024
Watcho User Interface

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(耐久財)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(vMVPD)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Parks Associates社はどのような調査会社ですか?


米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、テキサス州ダラスに1986年に創設されました。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る