世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

有料放送市場セグメント化されています。タイプ別(ケーブルテレビ、衛星テレビ、IPTV)、アプリケーション別(家庭用、商業用)、地域別 - 2019-2021年の市場規模、シェア、トレンドの世界分析と2031年までの予測


Pay TV Market: Segmented: By Type (Cable TV, Satellite TV and IPTV), By Application (Residential and Commercial), And Region – Global Analysis of Market Size, Share & Trends For 2019–2021 And Forecasts To 2031

[ 170 + ページリサーチレポート ] 有料テレビ市場は、今後数年間、すなわち2021-2031年にCAGR1.6%で2021年の2042億米ドルから2031年には2401億米ドルを突破する見込みです。 製品概要 有料テレビは、衛星放... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fatpos Global
Fatpos グローバル
2022年6月26日 US$4,950
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
234 英語

 

サマリー

[ 170 + ページリサーチレポート ] 有料テレビ市場は、今後数年間、すなわち2021-2031年にCAGR1.6%で2021年の2042億米ドルから2031年には2401億米ドルを突破する見込みです。

製品概要
有料テレビは、衛星放送やケーブルテレビの契約など、料金を支払って初めて見ることができるテレビである。有料テレビは、一般にサブスクリプションテレビと呼ばれ、多チャンネルテレビ事業者が提供する定額制のテレビサービス、および地上デジタル放送やストリーミングテレビのことを指す。有料テレビシステムのほとんどは、消費者個人の月会費にほぼ依存している。

市場ハイライト
有料放送の世界市場は、2031年までに1.6%のCAGRを記録すると予想されています。

この市場を牽引しているのは、サービスプロバイダーにおけるIBB(Integrated Broadband Broadcasting)の人気の高まりです。ブロードバンドと放送技術により、パーソナライズドサービスとマスコンテンツがより身近になりました。さらに、スマートTVの普及が業界の成長を後押ししています。

世界の有料テレビ市場セグメント
衛星テレビ部門は2021年から31年の間に最も高いCAGRで成長する

ブロックチェーンタイプに基づき、世界の有料テレビ市場は、ケーブルテレビ、衛星テレビ、IPTVに細分化されます。予測期間中、衛星テレビ部門はより速く発展すると予想されます。より多くのネットワーク、余分な機能、より革新的なチャンネルへの欲求の高まりは、サービスプロバイダーがサービス提供を拡大することを促しています。ニュースやスポーツイベントなどの生放送を見るという現在のトレンドは、衛星テレビの利用を継続的に促進しています。衛星テレビサービス事業者がこれらのサービスを帯域幅の制限なく提供できること、そして高品質の視聴体験に対する顧客の需要が高まっていることが、この分野の拡大を後押ししています。

2021-31年のCAGRは住宅向けが最も高く、市場をリードすると予想される

アプリケーション別では、世界の有料テレビ市場は、住宅用と商業用に分けられます。住宅用セグメントは、世界のPay TV市場で最大の市場シェアを占めています。この適切な成長率の主な要因は、世界中の多くの国で部分的または全体的なロックダウンが実施されていることです。

マーケットダイナミクス
ドライバー
低価格でのインターネット接続

ブロードバンド、高速インターネット、強力な接続デバイスにより、サービスプロバイダーはリニアTVやビデオオンデマンド(VoD)サービスをいつでもどこでも提供できるようになった。その結果、特定のテレビシリーズや番組などの大作映画をダウンロードするという新しい習慣が生まれました。顧客は、好きな素材をダウンロードして、必要なときに見ることができるため、顧客の幸福と定着が保証される。モバイルTVの視聴は、通信速度の向上により、より興味深いものとなっている。特に若い視聴者がタブレットやスマートフォンなどのモバイル機器を活用すればするほど、インターネット経由で番組を取得する可能性が高くなります。

技術の進歩

インターネット技術の進歩に伴い、テレビ業界はテレビ視聴をより楽しく、興味深いものにするための新しい方法を模索してきた。テレビサービスを提供する企業は、今日の顧客が追加料金を支払うことなく、お気に入りの番組や映画をいつ、どこで見るかを自由に選びたいことに気づいている。単一のプラットフォームで複数のサービスプロバイダーから高品質のコンテンツに安価にアクセスできる機会 統合ブロードバンド放送(IBB)の展開と有料テレビサービスの需要の増加が、サービスプロバイダーの間で人気を集めている。ブロードバンドと放送技術により、パーソナライズされたサービスと大量のコンテンツがより身近になりました。さらに、スマートTVの普及が業界の成長を後押ししています。

抑制事項
海賊版の増加

海賊版は、世界中でメディア産業の収益を圧迫する問題として広まっています。海賊行為は、コンテンツの複製にとどまらず、事業者、放送局、およびコンテンツ所有者に大きな脅威を与えています。海賊は、インターネットのスピード、容易さ、アクセス性、そして最も重要な匿名性を利用して、著作権侵害を含む多くの犯罪を犯しています。

世界の有料テレビ市場主要なプレーヤー
Airtel Digital TV
会社概要, 事業戦略, 主要製品, 財務実績, 主要業績評価指標, リスク分析, 最近の開発状況, 地域的存在感, SWOT分析

DirecTV
ディッシュ・ネットワーク株式会社
Dish TV India Limited(ディッシュ・テレビ・インド社
Foxtel
ロステレコム
チャーターコミュニケーションズ(スペクトラム)
タタ・スカイ
Xfinity (コムキャスト社)
その他有力プレイヤー
世界の有料放送市場地域別
世界の有料テレビ市場は、地域分析に基づいて5つの主要地域に区分されています。北米、中南米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、中東・アフリカです。予測期間中は、北米が最も速いCAGRで発展すると予想されます。人工知能(AI)や機械学習(ML)のような先進技術を地域で使用し、ユーザーの視聴傾向を評価し、パーソナライズされた推奨を行うことが、OTTプラットフォームへの移行をより多くの人々に促しています。



COVID-19が世界の有料テレビ市場に与える影響
COVID-19の流行は、有料テレビ事業に好影響を与えている。テレビの視聴率が大幅に上昇した。この流行によって家に引きこもるようになったため、テレビ視聴が増加した。

世界の有料テレビ市場は、さらに地域別に次のように区分されます。

北米市場規模、シェア、トレンド、機会、YoY成長、CAGR - 米国、カナダ
中南米市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR - メキシコ、ブラジル、中南米以外の地域
欧州市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR-イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ロシア、その他の欧州地域
アジア太平洋地域の市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR - インド、中国、韓国、日本、東南アジア、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域
中東とアフリカの市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - GCC、トルコ、南アフリカ、中東とアフリカの残りの地域
世界の有料テレビ市場に関する分析も含まれています。
有料放送の世界市場セグメント

タイプ別
ケーブルテレビ
衛星放送
IPTV
用途別
家庭用
業務用
業種別
有料放送の世界市場動向
有料放送の世界市場規模
需要と供給
現在のトレンド/問題点/課題
市場競争と参入企業
市場のバリューチェーン
市場の促進要因と阻害要因
世界の有料テレビ市場のレポート範囲とセグメンテーション
レポート属性

詳細
2021年の市場規模値 2042億米ドル
2031年の収益予測値 2,401億米ドル
2021年から2031年までの成長率CAGR 1.6
推計基準年 2020年
定量的単位 2021年から2031年までの売上高(百万米ドル)およびCAGR
レポート対象範囲
売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド

対象セグメント

タイプ、アプリケーション、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東&アフリカ(MEA)
主要企業 Airtel Digital TV, DirecTV, DISH Network Corporation, Dish TV India Limited, Foxtel, Rostelecom, Charter Communications (Spectrum), Tata Sky, and Xfinity (Comcast Corporation) などの有力企業をプロファイル。

ページTOPに戻る


目次

Contents
1. Executive Summary
2. Global Pay TV Market
0. Product Overview
1. Market Definition
2. Segmentation
3. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
0. Research Objectives
1. Primary Research
2. Secondary Research
3. Forecast Model
4. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
0. Growth Drivers
1. Restraints
2. Opportunity
3. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
0. Correlation Matrix
1. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
0. Demand Risk Analysis
1. Supply Risk Analysis
10. Global Pay TV Market Analysis
0. Porters Five Forces
0. Threat of New Entrants
1. Bargaining Power of Suppliers
2. Threat of Substitutes
3. Rivalry
1. PEST Analysis
0. Political
1. Economic
2. Social
3. Technological
11. Global Pay TV Market
0. Market Size & forecast, 2020A-2031F
0. By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. By Volume (Million Units) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
12. Global Pay TV Market: Market Segmentation
0. By Regions
0. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. Latin America: (Brazil, Mexico, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
2. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
3. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, South East Asia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
4. Middle East and Africa: (GCC, Turkey, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. By Type: Market Share (2020-2031F)
0. Cable TV, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. Satellite TV, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
2. IPTV, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
13. By Application: Market Share (2020-2031F)
0. Residential, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. Commercial, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
14. Company Profile
0. Airtel Digital TV
0. Company Overview
1. Company Total Revenue (Financials)
2. Market Potential
3. Global Presence
4. Key Performance Indicators
5. SWOT Analysis
6. Product Launch
1. DirecTV
2. DISH Network Corporation
3. Dish TV India Limited
4. Foxtel
5. Rostelecom
6. Charter Communications (Spectrum)
7. Tata Sky
8. Xfinity (Comcast Corporation)
9. Other Prominent Players
15. Consultant Recommendation
0. The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

[ 170 + Pages Research Report ] Pay TV Market to surpass USD 240.1 billion by 2031 from USD 204.2 billion in 2021 at a CAGR of 1.6% in the coming years, i.e., 2021-2031.

Product Overview
Pay TV is television that can only see after paying a charge, such as a satellite or cable television subscription. Pay television, commonly known as subscription television, refers to subscription-based television services offered by multichannel television providers, as well as digital terrestrial and streaming television. The most of pay television systems rely almost entirely on individual consumers' monthly membership costs.

Market Highlights
The global Pay TV Market is expected to register a notable CAGR of 1.6% by 2031

The market is being driven by increasing popularity for IBB (Integrated Broadband Broadcasting among service providers. Broadband and broadcast technology have made personalised services and mass content more accessible. Furthermore, the growing popularity of smart TVs has boosted industry growth.

Global Pay TV Market: Segments
Satellite TV segment to grow with the highest CAGR during 2021-31

Based on Blockchain Type, the Global Pay TV Market is fragmented into Cable TV, Satellite TV and IPTV. Over the projection period, the Satellite TV segment is expected to develop faster. The growing desire for more networks, extra features, and more innovative channels is encouraging service providers to expand their service offerings. The present trend of watching live broadcasts of programming such as news and sporting events is continuing to drive satellite TV usage. The capability of satellite TV service providers to offer these services without bandwidth limits, as well as rising customer demand for high-quality watching experiences, are fueling the segment's expansion.

Residential segment is anticipated to lead the market with the highest CAGR during 2021-31

By Application, the Global Pay TV Market is divided into Residential and Commercial. Residential segment accounted for the largest market share of the global Pay TV market. The main factor for this decent growth rate is the implementation of partial or total lockdown in many nations throughout the world.

Market Dynamics
Drivers
Internet connectivity at low prices

Broadband, high-speed internet, and strong connected devices have enabled service providers to provide linear TV and Video-on-Demand (VoD) services anywhere and at any time. As a result, a new practise of downloading huge movies, such as certain TV series or programmes, has emerged. Customers are given the option of downloading their preferred material and watching it as and when they need it, guaranteeing customer happiness and retention. Mobile TV viewing has become more interesting as speeds improve. The more people, particularly younger viewers, utilise mobile devices such as tablets and smartphones, the more likely they are to acquire their programmes over the Internet.

Technical advancement

With the advancement of Internet technology, the television industry has been exploring new methods to make television viewing more enjoyable and interesting. Companies that supply television services have realized that today's customers want the freedom to pick when and where they watch their favourite shows or movies without having to pay extra for it. the opportunity to get affordable access to high-quality content from several service providers on a single platform The deployment of Integrated Broadband Broadcasting (IBB) and the growing demand of pay-TV services are gaining popularity among service providers. Broadband and broadcast technology have made personalised services and mass content more accessible. Furthermore, the growing popularity of smart TVs has boosted industry growth.

Restraint
Increasing piracy

Piracy is a widespread issue that is costing the media industry revenue all around the world. It has progressed beyond duplicate content to pose a significant threat to operators, broadcasters, and content owners. Pirates are relying on the Internet's speed, ease, accessibility, and, most crucially, anonymity to commit a number of crimes, including copyright violation.

Global Pay TV Market: Key Players
Airtel Digital TV
Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis

DirecTV
DISH Network Corporation
Dish TV India Limited
Foxtel
Rostelecom
Charter Communications (Spectrum)
Tata Sky
Xfinity (Comcast Corporation)
Other Prominent Players
Global Pay TV Market: Regions
Global Pay TV Market is segmented based on regional analysis into five major regions: North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, and the Middle East and Africa. During the projected period, North America is expected to develop at the fastest CAGR. The use of advanced technologies like Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) in region to evaluate users' watching treads and make personalised recommendations is encouraging more people to move to OTT platforms.



Impact of COVID-19 on Global Pay TV Market
The COVID-19 epidemic has a favorable impact on the pay-tv business. it has seen a significant rise in television viewership. Since the epidemic has driven individuals to stay at home, television viewing has increased.

Global Pay TV Market is further segmented by region into:

North America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United States and Canada
Latin America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – Mexico, Brazil, and Rest of Latin America
Europe Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United Kingdom, France, Germany, Italy, Spain, Russia, and Rest of Europe
Asia Pacific Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – India, China, South Korea, Japan, South East Asia, Australia, and Rest of Asia Pacific
Middle East and Africa Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – GCC, Turkey, South Africa, and Rest of Middle East and Africa
Global Pay TV Market report also contains an analysis on:
Global Pay TV Market Segments:

By Type
Cable TV
Satellite TV
IPTV
By Applications
Residential
Commercial
By Vertical
Global Pay TV Market Dynamics
Global Pay TV Market Size
Supply & Demand
Current Trends/Issues/Challenges
Competition & Companies Involved in the Market
Value Chain of the Market
Market Drivers and Restraints
Global Pay TV Market Report Scope and Segmentation
Report Attribute

Details
Market size value in 2021 USD 204.2 billion
Revenue forecast in 2031 USD 240.1 billion
Growth Rate CAGR of 1.6% from 2021 to 2031
Base year for estimation 2020
Quantitative units Revenue in USD million and CAGR from 2021 to 2031
Report coverage
Revenue forecast, company ranking, competitive landscape, growth factors, and trends

Segments covered

Type , Applications, and Region
Regional scope North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa (MEA)
Key companies profiled Airtel Digital TV, DirecTV, DISH Network Corporation, Dish TV India Limited, Foxtel, Rostelecom, Charter Communications (Spectrum), Tata Sky, and Xfinity (Comcast Corporation) and other prominent players.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Global Pay TV Market
0. Product Overview
1. Market Definition
2. Segmentation
3. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
0. Research Objectives
1. Primary Research
2. Secondary Research
3. Forecast Model
4. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
0. Growth Drivers
1. Restraints
2. Opportunity
3. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
0. Correlation Matrix
1. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
0. Demand Risk Analysis
1. Supply Risk Analysis
10. Global Pay TV Market Analysis
0. Porters Five Forces
0. Threat of New Entrants
1. Bargaining Power of Suppliers
2. Threat of Substitutes
3. Rivalry
1. PEST Analysis
0. Political
1. Economic
2. Social
3. Technological
11. Global Pay TV Market
0. Market Size & forecast, 2020A-2031F
0. By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. By Volume (Million Units) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
12. Global Pay TV Market: Market Segmentation
0. By Regions
0. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. Latin America: (Brazil, Mexico, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
2. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
3. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, South East Asia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
4. Middle East and Africa: (GCC, Turkey, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. By Type: Market Share (2020-2031F)
0. Cable TV, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. Satellite TV, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
2. IPTV, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
13. By Application: Market Share (2020-2031F)
0. Residential, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
1. Commercial, By Value (USD Million) 2020-2031F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2031F
14. Company Profile
0. Airtel Digital TV
0. Company Overview
1. Company Total Revenue (Financials)
2. Market Potential
3. Global Presence
4. Key Performance Indicators
5. SWOT Analysis
6. Product Launch
1. DirecTV
2. DISH Network Corporation
3. Dish TV India Limited
4. Foxtel
5. Rostelecom
6. Charter Communications (Spectrum)
7. Tata Sky
8. Xfinity (Comcast Corporation)
9. Other Prominent Players
15. Consultant Recommendation
0. The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Fatpos Global社のその他分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Fatpos Global社はどのような調査会社ですか?


Fatpos Globalは経営コンサルティング、アドバイザリー、市場調査サービスを提供し、市場調査レポートを出版しているインドに主拠点をおく調査会社です。 Fatposは“Failures A... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る