世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

今日のテレビ放送


今日、消費者のオンデマンドの選択肢が拡大しており、テレビ放送は従来にも増しての圧力に直面している。しかし、オンラインや無線によるライブテレビの復活などの新しい動向がみられている。米国調査会社パー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2020年3月2日 US$7,500
電子ファイル
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
58 英語

 

サマリー

今日、消費者のオンデマンドの選択肢が拡大しており、テレビ放送は従来にも増しての圧力に直面している。しかし、オンラインや無線によるライブテレビの復活などの新しい動向がみられている。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「今日のテレビ放送」は、有料テレビ、地上波、オンラインなどのテレビ放送の需要を査定している。ライブコンテンツ消費者の概要や、視聴者のテレビとアンテナの所有について述べている。ライブ視聴者の時間経過に伴う視聴を定量化し、ライブコンテンツからオンラインプラットフォームへの移行や、ネット接続視聴者の生活におけるライブテレビ放送の役割について記載している。

With the increasing number of on-demand options available for consumers today, broadcast TV is facing more pressure than ever before. Yet new trends suggest that live TV is making a comeback, both online and over the air. This study examines the demand for broadcast TV, including on pay TV, over-the-air, and online. It profiles consumers of live content and ownership of TVs and antennae among live TV viewers. By quantifying the change in live viewership over time, this study shows the shift in live content to online platforms and the role that live TV plays in the lives of connected consumers.

 



ページTOPに戻る


目次

Consumer Analytics: Entertainment Services

Key Questions Answered

Survey Methodology

Defining Heads of Broadband Households

Definitions and Abbreviations

Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

Industry Insight

Key Findings and Market Impact

Broadcast TV Viewers, Preferences, and Habits

Broadcast TV Among Those Without Pay-TV Subscription (Q3/19)

Broadcast TV Content Viewing by Age Group (Q3/19)

Preferred Types Of Channels/Programs (Q3/19)

Preferred Broadcast TV Content (Q3/19)

Most Preferred Broadcast TV Content by Age (Q3/19)

Most Preferred Broadcast TV Content by Gender (Q3/19)

Total Average Video Consumption Time for Broadcast Content by Method of Viewing (Q3/19)

Method of Viewing Broadcast TV

Method of Viewing Broadcast TV (Q3/19)

Methods Used for Watching Broadcast TV by Age (Q3/19)

Methods Used for Watching Broadcast TV by Income (Q3/19)

Number of Methods Used for Watching Broadcast TV by Method of Viewing (Q3/19)

Comorbidity of Methods Used for Watching Broadcast TV (Q3/19)

Time of Acquiring Broadcast TV by Viewing Method (Q3/19)

Preferred Type of Channels/Programs by Method (Q3/19)

Most Preferred Broadcast TV Content by Viewing Method (Q3/19)

Total Average Video Consumption Time for Video Content by Method of Viewing (Q3/19)

Average Viewership of Channels From Mentioned Sources (Q3/19)

Average Viewership of Channels From Mentioned Sources by Method of Viewing (Q3/19)

Impact and Drivers of Antenna Adoption

Sources of TV Content (Q3/19)

Total Average Video Consumption by Platforms & Antenna Use (Q3/19)

Pay-TV vs. Antenna Usage on the TV (Q3/19)

Penetration of Various Products and Services (2016 - 2019)

Antenna - Only TV Service (2013 - 2019)

TV Antenna Usage by Video Service Subscription (Q3/19)

Video Service Penetration by TV Antenna Use (Q3/19)

TV Viewing Share among Antenna Users (Q3/19)

Pay TV, Antenna, and Online Usage on the TV (Q3/19)

Adding an Antenna and Views on Pay TV (Q3/19)

Attitudes Towards Broadcast TV

Attitudes Towards Broadcast TV (Q3/19)

Satisfaction with Broadcast TV (Q3/19)

Satisfaction with Amount of Commercials by Age (Q3/19)

Satisfaction with Broadcast TV by Children in the Home (Q3/19)

High Satisfaction with Broadcast TV by Viewing Method (Q3/19)

Platforms Used for Broadcast TV Viewing

Use of Online Service to Watch Broadcast TV by SMP Used (Q3/19)

Use of Mobile App to Watch Broadcast TV Content by Smartphone Used (Q3/19)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(broadcast)の最新刊レポート


よくあるご質問


Parks Associates社はどのような調査会社ですか?


米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、テキサス州ダラスに1986年に創設されました。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る