世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

Adoption and Business Models: Video, Music, and News Services


採用とビジネスモデル:動画、音楽、ニュースサービス

New streaming services continue to emerge with new business models designed to attract advertisers and users. This research examines the changing patterns of entertainment service adoption as w... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2020年2月19日 US$7,500
電子ファイル
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
79 英語

 

Summary

New streaming services continue to emerge with new business models designed to attract advertisers and users. This research examines the changing patterns of entertainment service adoption as well as the business models preferred by consumers for video, music, and news services. The study explores service uptake, business model preferences, service spending, and value perception among differing consumer segments. It includes breakouts among leading services for video, music, and news.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Entertainment Preferences and Spending

Most Enjoyable Entertainment Activities (Q3/19)

Top 5 Most Enjoyable Entertainment Activities by Generation (Q3/19)

Average Monthly Expenditure on Entertainment Activities (Q3/19)

Average Monthly Expenditure Per Entertainment Category (Q3/19)

Average Monthly Expenditure on Non-Video Entertainment Activities (Q3/19)

Video Subscriptions

Pay TV and OTT Service Subscriptions (2011 - 2019)

Pay TV and OTT Service Subscriptions (2014 - 2019)

Overall OTT Service Subscriptions (2014 - 2019)

Number of OTT Service Subscriptions Adopted by Year (2014 - 2019)

Distribution of Big 3 OTT Video Service Subscriptions (Q3/19)

OTT Service Subscription: Big 3 vs. Non Big 3 (2017 - 2019)

OTT Service Subscriptions (2012 - 2019)

Business Models

OTT Service Use by Business Model (2018 - 2019)

Transactional Service vs. Video Previously Purchased Use (Q3/19)

Use of Video Services by Age (Q3/19)

Generational Attitudes: Are Subscription Streaming Services Better than Pay TV (Q3/19)

Number of OTT Service Subscriptions Adopted by Generation (Q3/19)

Free Trials

Number of OTT Services Trialed - Past Six Months (2018 - 2019)

OTT Service Trials and Conversion - Past Six Months (Q3/19)

Number of Subscriptions Taken Among OTT Service Trialers (Q3/19)

Video Content and Source Preferences

Channel Viewing Source Breakdown on TV Set (Q3/19)

TV Channel Viewing on TV Set Source Breakdown by Generation (Q3/19)

Most Enjoyed TV Channels/Programming Viewership by Source (Q3/19)

Most Enjoyed TV Channels/Programming Viewership by Source, Contd. (Q3/19)

Most Enjoyable TV Channels/Programming (Q3/19)

Most Enjoyed TV Channels/ Programming by Demographics (Q3/19)

Video Consumption and Devices

Device Used for Streaming Online Videos (Q3/19)

Use of Devices for Video of Any Kind (2010 - 2019)

Total Average Video Consumption by Platform (2010 - 2019)

Average Hours Spent Weekly on Watching DVD/Blu-Rays (Q3/19)

Streaming Music Services

Adoption of Streaming Music Services (Q3/19)

Adoption of Paid Streaming Music Services (Q3/19)

Adoption of Paid Streaming Music Service by Generation (Q3/19)

Adoption of Free Streaming Music Services (Q3/19)

Adoption of Free Streaming Music Service by Generation (Q3/19)

Paid vs. Free Streaming Music Service Adoption by Demographics (Q3/19)

Adoption of Other Services Among Paid Streaming Music Service Users (Q3/19)

Subscription Plan by Paid Streaming Music Service (Q3/19)

Primary Method of Listening to Music on Streaming Music Service (Q3/19)

Primary Method of Listening to Music by Type of Streaming Music Service (Q3/19)

News Services

News Service Subscription (Q3/19)

News Service Subscription by Demographics (Q3/19)

Attitude Towards Services Among News Service Subscribers (Q3/19)

Type of News Service Subscription (Q3/19)

Podcasts

Interest in Listening to Podcasts (Q3/19)

Interest in Listening to Podcasts by Generation (Q3/19)

Number of Hours Spent Listening to Podcasts Weekly (Q3/19)

Average Number of Hours Spent Listening to Podcasts Weekly by Demographics (Q3/19)

Number of Podcast Episodes Consumed Weekly (Q3/19)

Podcast Episodes Consumed Weekly by Favorite Entertainment Activity (Q3/19)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Parks Associates社はどのような調査会社ですか?


米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、テキサス州ダラスに1986年に創設されました。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る