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Mコマース決済市場。トランザクションタイプ別(M-Retailing、M-ticketing、M-Billing、その他)、決済方法別(Near Field Communication、Premium SMS、Wireless Application Protocol、Direct Carrier Billing)、地域別 - 2019~2020年の市場規模、シェア&トレンド、2030年までの予測に関する世界規模の分析


M-commerce Payment Market: Segmented By Transaction Type (M-Retailing, M-ticketing, M-Billing and Others); By Payment Method (Near Field Communication, Premium SMS, Wireless Application Protocol and Direct Carrier Billing) and Region – Global Analysis of Market Size, Share & Trends for 2019 – 2020 and Forecasts to 2030

製品概要 モバイルコマース(M-コマース)は、電子商取引の一種です。携帯電話やタブレットなどの携帯端末を利用して、オンラインで商取引を行うことを指す。モバイルコマース」という言葉は、1997年に開催され... もっと見る

 

 

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Fatpos Global
Fatpos グローバル
2022年4月26日 US$4,350
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サマリー

製品概要
モバイルコマース(M-コマース)は、電子商取引の一種です。携帯電話やタブレットなどの携帯端末を利用して、オンラインで商取引を行うことを指す。モバイルコマース」という言葉は、1997年に開催されたグローバル・モバイルコマース・フォーラムで作られたもので、正確には「無線技術により、消費者の手元に直接、どこでも電子商取引機能を提供すること」と定義されています。Mコマース市場は、コンピュータの高速化、インターネットの高速化、高度なスマートフォン端末、効率的なサプライチェーン管理などの技術的進歩の結果、発展してきました。迅速かつ安全な取引を可能にするデジタルウォレットは、モバイルコマースの利便性を高める重要な理由の一つとなっています。

市場ハイライト
2030年、世界のM-commerce Paymentは48.60%という顕著なCAGRを予測。
M-commerce Paymentの世界市場は、2020年の35億3000万米ドルから2030年には1857億8000万米ドルを超え、今後数年間、すなわち2021年から30年の間にCAGR32.9%で推移すると予想されます。M-commerce Payment市場は、モバイルとインターネットの普及率の上昇、オンラインショッピングや銀行での決済にスマートフォンが採用されることによって活性化すると予想されます。Apple Pay、PayPalワンタッチ、Amazon Payなどのモバイル決済システムの需要や、ワイヤレス携帯端末で作られる拡張現実の技術的進歩は、予測期間中にモバイルコマース決済の消費者需要全体を押し上げると予測されます。



世界のMコマース決済市場セグメント
2020年から30年にかけて、M-Retailing分野が最も高いCAGRで成長する見込み
世界のMコマース決済は、トランザクションタイプ別に、M-Retailing、M-ticketing、M-Billing、その他に分類されます。M-Retailing分野は、Apple Pay、PayPal One-Tap、Visa Checkout、Amazon Payなどのモバイル決済ソリューションの普及により、2020年に最大の市場シェアを獲得した。一方、オンラインショッピングに対する消費者の需要やスマートフォンのオンラインショッピングへの普及は、M-コマース決済事業の機会を構築し、市場成長を促進するものと期待されます。

2020年から30年にかけて、近距離通信分野が最も高いCAGRで成長へ
世界のMコマース決済は、決済方法別にNear Field Communication、Premium SMS、Wireless Application Protocol、Direct Carrier Billingに分類されます。予測期間中、Near Field Communicationセグメントが最も速いペースで拡大すると予測される。Apple Pay、Samsung Pay、Google Payなどのデジタルウォレットは、NFCを使用して非接触型カード機を使用しており、これがモバイルコマース決済市場に拍車をかけると予想されます。近接無線周波数認識を使って、NFC携帯電話はNFC対応カード機と通信することができます。お金を渡すために、携帯電話は販売店に触れる必要はありませんが、端末の数インチ以内にいる必要があります。処理に時間がかかるチップおよびPIN 技術と比較して、NFC は暗号化されたデータを直接かつ即座にPOS 機器に転送する必要があります。たとえばロンドンでは、バスや地下鉄の駅ではNFC を介した電話による支払いが可能ですが、これは通常、旅行カードをタップすることによって行われます。

市場ダイナミクス
ドライバー
モバイルユーザー数の増加と費用対効果の高い電子商取引方法
モバイル技術の進歩により、モバイル端末の利用者数は飛躍的に増加しています。このモバイル端末の利用により、モバイル端末を使った取引であるM-Commerceが大きく発展しています。モバイル機器は、世界中の消費者や企業によって開発された数多くの技術革新やアプリケーションの最前線となっています。モバイルコマースは、時間や場所に関係なく顧客に電子商取引を提供できる、費用対効果の高い方法と考えられています。カスタマイズ性、汎用性、普及率といったモバイルの基本特性は、モバイルコマース市場の巨大な容量、大きな実り、そして高い収益性を示しています。スマートフォン、タブレット、ハンドヘルドコンピュータ、BYOD、インターネット対応機器の増加により、この市場は近い将来、投資による力強い成長の見通しが立っています。

テクノロジーの進化とインターネットユーザーの増加
モバイルコマースサービスの未来は、モバイルデバイス技術の進化、クロスプラットフォームによるコミュニケーションアプローチ、人々のモバイルアプリやサービスに対する経験によって明るくなるでしょう。Mコマース決済市場は、スマートデバイスの普及率の上昇やブロードバンド接続の拡大といった要因によって誘導されています。また、モバイルコマースのプラットフォームは、融資や購入、マーケティングや広告といった従来のサービスよりも低コストで利用することができます。メディアリッチなモバイル通信機器の普及、インターネットユーザーの増加、ブロードバンドの高速化、インターネット利用の拡大が、モバイル機器数の増加に連動してMコマース市場の成長を促進すると予想されます。市場には数多くのモバイルコマース用アプリケーションが存在し、そこから様々な利益を得ることができます。

制約事項
競争激化に伴うアプリケーションとネットワークの問題
知識の流れの保護、アプリケーションとネットワークのインフラ、激しい競争などの障害が、M-コマース決済の市場成長を阻害すると予想されます。

世界のMコマース決済市場主要プレイヤー
PayTM

会社概要, 事業戦略, 主要製品, 財務実績, 主要業績評価指標, リスク分析, 最近の開発状況, 地域的存在感, SWOT分析

PayUMoney
フリーチャージ
MobiKwik
BHIM UPI
グーグルペイ
ペイパルホールディングス
サムスン
オレンジS.A.
その他の主要プレイヤー
世界のMコマース決済市場地域別
Mコマース決済の世界市場は、地域分析に基づき、5つの主要地域に区分されます。北米、中南米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、中東・アフリカ地域です。

アジア太平洋地域のグローバルMコマース決済は、2020年の売上高で最大の市場シェアを占めています。中国やインドなどの新興国の消費者は購買力と可処分所得が高いため、より多くの商品を購入することができ、市場の拡大に貢献しています。北米は、Mコマースが日常の商取引の重要な一部として定着する上で建設的な役割を担っています。欧州地域の市場成長の要因としては、モバイルコマースの顧客層の拡大、携帯端末の普及率の上昇、テクノロジーの普及などが挙げられます。



Mコマース決済の世界市場は、さらに地域別に以下のように区分されています。
北米市場規模、シェア、トレンド、機会、YoY成長率、CAGR - 米国、カナダ
中南米市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR - メキシコ、アルゼンチン、ブラジル、その他の中南米地域
欧州市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR-イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ベルギー、ハンガリー、ルクセンブルグ、オランダ、ポーランド、ノルディック、ロシア、トルコ、その他の欧州市場
アジア太平洋地域の市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - インド、中国、韓国、日本、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド、オーストラリア、APACのその他地域
中東・アフリカ市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 北アフリカ、イスラエル、GCC、南アフリカ、その他のMENA地域
Mコマース決済の世界市場レポートでは、以下の分析も行っています。
Mコマース決済の市場セグメント
トランザクションタイプ別
M-リテール
M-チケッティング
M-ビリング
その他
決済手段別
近距離無線通信
プレミアムSMS
ワイヤレスアプリケーションプロトコル
通信事業者ダイレクト課金
Mコマース決済の市場動向
Mコマース決済の市場規模
需要と供給
現在の動向/問題点/課題
競合・参入企業
市場のバリューチェーン
市場の促進要因と阻害要因
Mコマース決済市場のレポート範囲とセグメンテーション

よくある質問
M-commerce Paymentの市場規模は?
M-commerce Paymentの市場規模はどの程度か?
M-コマース決済の市場シェアが最も大きいのはどのセグメントか?
M-コマース決済市場のキープレイヤーは?
M-コマース決済の市場を牽引する要因は何か?

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目次

Contents
1. Executive Summary
2. Global M-commerce Payment Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global M-commerce Payment Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global M-commerce Payment Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global M-commerce Payment Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Transaction Type: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. M-Retailing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. M-ticketing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.3. M-Billing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.4. Others, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By Payment Method: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Near Field Communication, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Premium SMS, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Wireless Application Protocol, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Direct Carrier Billing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. PayTM
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. PayUMoney
3. Freecharge
4. MobiKwik
5. BHIM UPI
6. Google Pay
7. PayPal Holdings
8. Samsung
9. Orange S.A
10. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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Summary

Product Overview
Mobile commerce, or m-commerce as it is more commonly called, is a type of e-commerce. It refers to the use of portable devices such as a cell phone or tablet to complete commercial transactions online. The term "mobile commerce" was coined in 1997 at the global mobile commerce forum, with the precise definition being "the delivery of electronic commerce capabilities directly into the consumer's hand, anywhere, through wireless technology." The m-commerce market has developed as a result of technological advancements such as faster computing speed, faster internet, advanced smartphone devices, and efficient supply chain management. Digital wallets, which allow for quick and secure transactions, are one of the key reasons why mobile commerce is becoming more and more convenient.

Market Highlights
Global M-commerce Payment is expected to project a notable CAGR of 48.60% in 2030.
Global M-commerce Payment to surpass USD 185.78 billion by 2030 from USD 3.53 billion in 2020 at a CAGR of 32.9% in the coming years, i.e., 2021-30. The M-commerce Payment market is expected to be powered by increasing mobile and internet penetration, as well as adoption of smartphones for online shopping and banking payments. The demand for mobile payment systems such as Apple Pay, PayPal one-touch, and Amazon Pay, as well as technological advances in augmented reality made in wireless handheld devices, is predicted to boost overall consumer demand for Mobile Commerce Payment over the forecast period.



Global M-commerce Payment Market: Segments
M-Retailing segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global M-commerce Payment is segmented by Transaction type into M-Retailing, M-ticketing, M-Billing, and Others. M-Retailing segment held the largest market share in the year 2020 as a result of the proliferation of mobile payment solutions such as Apple Pay, PayPal One-Tap, Visa Checkout, Amazon Pay, and others. The consumer demand for online shopping and widespread adoption of smartphones for online shopping, on the other hand, are expected to build opportunities for M-commerce Payment businesses, thereby propelling the market growth.

Near Field Communication segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global M-commerce Payment is segmented by Payment Method into Near Field Communication, Premium SMS, Wireless Application Protocol, and Direct Carrier Billing. Over the forecast period, the Near Field Communication segment is projected to expand at the fastest pace. Apple Pay, Samsung Pay, and Google Pay are among the digital wallets that use NFC for contactless card machines, and this is expected to fuel the mobile commerce payment market. Using close proximity radio frequency recognition, NFC phones can communicate with NFC-enabled card machines. To pass money, cell phones do not need to touch the point of sale, but they must be within a few inches of the terminal. In comparison to chip and PIN technology, which takes longer to process, NFC requires a direct and immediate transfer of encrypted data to point-of-sale devices. In London, for example, buses and tube stations allow phone payments via NFC, which is typically done by tapping the travel card.

Market Dynamics
Drivers
Increase in Number of Mobile Users and Cost-Effective Method of E-Commerce
The number of mobile device users has increased dramatically as a result of advances in mobile technology. M-Commerce, which is the mode of transactions performed through mobile devices, has seen a major increase as a result of the use of these mobile devices. Mobile devices are now at the forefront of a plethora of innovations and applications developed by consumers and companies all over the world. Mobile Commerce is regarded as a cost-effective method of providing E-Commerce to customers regardless of time or place. The basic characteristics of mobile, such as customization, versatility, and prevalence, demonstrate the M-commerce market's enormous capacity, great fruitfulness, and high profitability. Because of the rise in smartphones, tablets, handheld computers, BYOD, and internet-enabled devices, the market is primed for strong growth prospects with investments in the near future.

Evolution of Technology and Increase in Internet Users
The future of Mobile Commerce services will be brightened by the evolution of mobile device technology, cross-platform communication approaches, and people's experience with mobile apps and services. The M-Commerce Payment Market is being guided by factors such as rising smart device adoption and the expansion of broadband connectivity. Mobile Commerce platforms are also less expensive than conventional services such as lending, purchasing, or marketing and advertisement. The proliferation of media-rich mobile communication devices, the increasing number of internet users, higher broadband speeds, and increased internet use are expected to drive the growth of the M-Commerce Market in lockstep with the growth in the number of mobile devices. There are numerous Mobile Commerce applications in the market from which one can gain in a number of ways.

Restraint
Application and Network Issue Along with Fierce Competition
Obstacles such as protecting knowledge flow, application and network infrastructure, and fierce competition is expected to hinder the growth of the market for M-commerce payments.

Global M-commerce Payment Market: Key Players
PayTM

Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis

PayUMoney
Freecharge
MobiKwik
BHIM UPI
Google Pay
PayPal Holdings
Samsung
Orange S.A
Other Prominent Players
Global M-commerce Payment Market: Regions
Global M-commerce Payment Market is segmented based on regional analysis into five major regions. These include North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, and the Middle East and Africa.

Global M-commerce Payment in Asia Pacific held the largest market share in the year 2020 in terms of revenue. Consumers in emerging economies like China and India have more buying power and disposable income, allowing them to buy more goods, which helps the market expand. North America has taken a constructive role in establishing M-commerce as an important part of everyday business transactions. Some of the factors that contribute to market growth in the European region include a growing customer base for mobile commerce, the rising popularity of handheld devices, and the proliferation of technology.



Global M-commerce Payment Market is further segmented by region into:
North America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United States and Canada
Latin America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – Mexico, Argentina, Brazil, and Rest of Latin America
Europe Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United Kingdom, France, Germany, Italy, Spain, Belgium, Hungary, Luxembourg, Netherlands, Poland, NORDIC, Russia, Turkey, and Rest of Europe
Asia Pacific Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – India, China, South Korea, Japan, Malaysia, Indonesia, New Zealand, Australia, and Rest of APAC
Middle East and Africa Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – North Africa, Israel, GCC, South Africa, and Rest of MENA
Global M-commerce Payment Market report also contains analysis on:
M-commerce Payment Market Segments:
By Transaction type:
M-Retailing
M-ticketing
M-Billing
Others
By Payment Method
Near Field Communication
Premium SMS
Wireless Application Protocol
Direct Carrier Billing
M-commerce Payment Market Dynamics
M-commerce Payment Market Size
Supply & Demand
Current Trends/Issues/Challenges
Competition & Companies Involved in the Market
Value Chain of the Market
Market Drivers and Restraints
M-commerce Payment Market Report Scope and Segmentation

Frequently Asked Questions
How big is the M-commerce Payment market?
What is the M-commerce Payment market growth?
Which segment accounted for the largest M-commerce Payment market share?
Who are the key players in the M-commerce Payment market?
What are the factors driving the M-commerce Payment market?



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Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Global M-commerce Payment Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global M-commerce Payment Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global M-commerce Payment Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global M-commerce Payment Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Transaction Type: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. M-Retailing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. M-ticketing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.3. M-Billing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.4. Others, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By Payment Method: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Near Field Communication, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Premium SMS, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Wireless Application Protocol, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Direct Carrier Billing, By Value (USD Billion) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. PayTM
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. PayUMoney
3. Freecharge
4. MobiKwik
5. BHIM UPI
6. Google Pay
7. PayPal Holdings
8. Samsung
9. Orange S.A
10. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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