The Lifecycle of OTT Video Services - Service Evolutionオーバーザトップ(OTT)動画サービスのライフサイクル:サービス革新 米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート 「オーバーザトップ(OTT)動画サービスのライフサイクル:サービス革新」 は、オーバーザトップ(OTT)動画サービス産業の市場のライフ... もっと見る
Summary米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「オーバーザトップ(OTT)動画サービスのライフサイクル:サービス革新」は、オーバーザトップ(OTT)動画サービス産業の市場のライフサイクルの初期コンセプトから加入者獲得に至る段階について査定している。OTTサービスのライフサイクルの段階、市場化戦略、OTTサービスの革新などの主要なテーマについて記載している。OTTサービスが成功を目指して新たな段階を生み出すための戦略のロードマップや検討事項について記載している。主要企業やサービスの事例を挙げ、OTT動画サービスの革新のケーススタディについて詳述している。 This report examines the stages of an OTT service’s lifecycle from the initial concept to subscriber adoption. Key themes include the phases of the OTT service lifecycle, go-to-market strategies, and the evolution of OTT services. It provides a roadmap of strategies and lists considerations that OTT services need to make at different stages in order to be successful. The report includes examples of key players and services in the market today and provides a detailed case study of the evolution of OTT video service Revry, through startup, design, launch, and growth.
Table of ContentsExecutive Summary Overall OTT Service Subscriptions (2014 - 2019) Methods Used to Subscribe to Subscription OTT (Q1/19) Methods Used to Subscribe to Subscription OTT Among OTT, Pay-TV Subscribers (Q1/19) Pay-TV Vs. OTT Service Subscription (2018 - 2019) Market lifecycles commonly have four stages Both markets and companies go through lifecycles Key Findings: OTT Video Service Competition Key Findings: Jumping The Gap The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Service Design An OTT video service’s lifecycle begins with the core elements necessary for its initial design Capital / Funding Content Factors Influencing OTT Service Subscriptions (Q1/19) Platform Platform: End-to-End Solutions Platform: End-to-End Providers Platform: Smart TV Platform: Streaming Media Player (SMP) Platform: Mobile Devices and Browsers Platform: Game Console Business Model Use of Video Services (Q1/19) Number of OTT Service Subscriptions (2014 - 2019) The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Introduction Segment Targeting Initial Marketing Product Iteration / Beta The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: The OTT Gap Following the introduction phase, several obstacles can impede growth Quarterly Subscriber Growth of US vMVPD Services Adequate Awareness / Attracting Target Users Compelling Content / Differentiation Differentiation Quality User Experience Indexed Rating of Video Services by Provider (Q1/19) Adequate Revenue, ROI, or Capital The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Growth Aggressive Promotion Greater Content Investment Global Expansion Feature Enhancement The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Maturity As growth slows, OTT services approach maturity Partnerships Strategic partnerships provide added exposure and/or incremental value Acquisition Scale Diversification Retention Strategies Innovation The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Decline Services that have exhausted their market potential face a decline in revenues and subscribers Quarterly Subscriber Growth of US vMVPD Services Case Study – Revry Brand Background Lessons Learned: Design Phase Lessons Learned: Introduction Phase Lessons Learned: OTT Gap / Growth Implications / Recommendations
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(OTT)の最新刊レポート
Parks Associates社のブロードバンド・エンターテインメントサービス分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(ott)の最新刊レポートよくあるご質問Parks Associates社はどのような調査会社ですか?米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、テキサス州ダラスに1986年に創設されました。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |