世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

The Lifecycle of OTT Video Services - Service Evolution


オーバーザトップ(OTT)動画サービスのライフサイクル:サービス革新

米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート 「オーバーザトップ(OTT)動画サービスのライフサイクル:サービス革新」 は、オーバーザトップ(OTT)動画サービス産業の市場のライフ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2019年11月21日 US$3,500
電子ファイル
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
82 英語

 

Summary

米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「オーバーザトップ(OTT)動画サービスのライフサイクル:サービス革新」は、オーバーザトップ(OTT)動画サービス産業の市場のライフサイクルの初期コンセプトから加入者獲得に至る段階について査定している。OTTサービスのライフサイクルの段階、市場化戦略、OTTサービスの革新などの主要なテーマについて記載している。OTTサービスが成功を目指して新たな段階を生み出すための戦略のロードマップや検討事項について記載している。主要企業やサービスの事例を挙げ、OTT動画サービスの革新のケーススタディについて詳述している。

This report examines the stages of an OTT service’s lifecycle from the initial concept to subscriber adoption. Key themes include the phases of the OTT service lifecycle, go-to-market strategies, and the evolution of OTT services. It provides a roadmap of strategies and lists considerations that OTT services need to make at different stages in order to be successful. The report includes examples of key players and services in the market today and provides a detailed case study of the evolution of OTT video service Revry, through startup, design, launch, and growth.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Executive Summary

Overall OTT Service Subscriptions (2014 - 2019)

Methods Used to Subscribe to Subscription OTT (Q1/19)

Methods Used to Subscribe to Subscription OTT Among OTT, Pay-TV Subscribers (Q1/19)

Pay-TV Vs. OTT Service Subscription (2018 - 2019)

Market lifecycles commonly have four stages

Both markets and companies go through lifecycles

Key Findings: OTT Video Service Competition

Key Findings: Jumping The Gap

The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Service Design

An OTT video service’s lifecycle begins with the core elements necessary for its initial design

Capital / Funding

Content

Factors Influencing OTT Service Subscriptions (Q1/19)

Platform

Platform: End-to-End Solutions

Platform: End-to-End Providers

Platform: Smart TV

Platform: Streaming Media Player (SMP)

Platform: Mobile Devices and Browsers

Platform: Game Console

Business Model

Use of Video Services (Q1/19)

Number of OTT Service Subscriptions (2014 - 2019)

The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Introduction

Segment Targeting

Initial Marketing

Product Iteration / Beta

The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: The OTT Gap

Following the introduction phase, several obstacles can impede growth

Quarterly Subscriber Growth of US vMVPD Services

Adequate Awareness / Attracting Target Users

Compelling Content / Differentiation

Differentiation

Quality User Experience

Indexed Rating of Video Services by Provider (Q1/19)

Adequate Revenue, ROI, or Capital

The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Growth

Aggressive Promotion

Greater Content Investment

Global Expansion

Feature Enhancement

The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Maturity

As growth slows, OTT services approach maturity

Partnerships

Strategic partnerships provide added exposure and/or incremental value

Acquisition

Scale

Diversification

Retention Strategies

Innovation

The Lifecycle of OTT Services – Service Evolution: Decline

Services that have exhausted their market potential face a decline in revenues and subscribers

Quarterly Subscriber Growth of US vMVPD Services

Case Study – Revry

Brand Background

Lessons Learned: Design Phase

Lessons Learned: Introduction Phase

Lessons Learned: OTT Gap / Growth

Implications / Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(OTT)の最新刊レポート


よくあるご質問


Parks Associates社はどのような調査会社ですか?


米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、テキサス州ダラスに1986年に創設されました。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る