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FASTとAVODサービスにおける広告ベースのOTTの成長


Ad-Based OTT Growth in FAST and AVOD Services

本レポートでは、広告ベースのオンラインビデオの成長を促進する要因を探り、市場のリーダーをプロファイルして比較し、広告ベースのコンテンツを視聴する消費者の嗜好を評価します。また、広告ベースのオンライ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2022年10月21日 US$4,000
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サマリー

本レポートでは、広告ベースのオンラインビデオの成長を促進する要因を探り、市場のリーダーをプロファイルして比較し、広告ベースのコンテンツを視聴する消費者の嗜好を評価します。また、広告ベースのオンラインビデオサービスを利用している世帯数を定量化し、視聴者数の5年間の成長予測を掲載しています。



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目次

目次

ボトムライン

アドベース・ストリーミングの概要

ストリーミングサービスの成長

市場を定義するFAST、リニア、AVOD、ハイブリッド

米国消費者の広告付きストリーミング・サービスの利用状況

広告売上・収益

コンテンツ取得

アドベース・ストリーミングの動向

新しい広告モデル

ハードウエア・プラットフォーム向け内蔵コンテンツ

バンドルとコンソリデーション

OTTサービスの積み上げと支出

消費者はビッグ3から多様化する

ソーシャルメディアコンテンツの統合

コ・ビューイング

ニッチコンテンツの出口

競合他社の状況

広告付きOTTサービスのリーダーたち

広告支援サービスプロフィール

ビジネスモデル別概要

詳細プロフィール

広告サポート サービスのハイライト

アマゾン フリービー

クラックルプラス

パラマウント+

ピーコック

プルートゥTV

ロク

ビジオ

エックスモ

テクノロジー・プロバイダー・プロフィール

市場規模・予測

意味合いと提言

付録

用語集

パークスアソシエイツ エンターテイメントビデオエコシステム

本レポートのためにブリーフィングまたは調査を行った企業

図表の一覧

引用文献

アトリビュート 

 

図表

ロクチャンネルからリニアチャンネルガイド

ロクチャンネルからのオンデマンドセレクション

広告付きOTT動画サービスの利用世帯数(2019年~2022年)

広告付きOTT動画サービストップ10

広告配信サービスの視聴頻度

広告付きOTTサービスの利用促進要因

AVODユーザーの広告統合に対する意識

消費者の主なストリーミングビデオ製品(2018~2021年)

OTTサービスの平均契約数(2016年〜2022年)

OTTストリーミングサービスの平均世帯支出額(契約数別)

OTTサービスのサブスクリプション数 ビッグ3 vs. 非ビッグ3(2017年〜2022年)

お気に入りの動画サービスからのコ・ビューイング機能の利用可能性

主要な広告付きOTTサービス、月間推定視聴者数(2017年~2022年)

Roku Platform vs. Playerの売上と売上総利益/損失(2017~2022年)

Rokuでウォルマートショッピング

広告付きOTTサービスの予測(2022年~2027年)

エンターテイメントビデオサービスエコシステム
 

 

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Summary

This report explores factors driving the growth of ad-based online video, profiles and compares market leaders, and assesses consumer preferences in watching ad-based content. It quantifies the number of households using ad-based online video services and includes a five-year forecast of viewer growth.

 



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Table of Contents

Table of Contents

Bottom Line

Overview of Ad-Based Streaming

Growth of Streaming Services

Defining the Market: FAST, Linear, AVOD, Hybrid

US Consumers’ Use of Ad-Supported Streaming Services

Ad Sales / Revenues

Content Acquisition

Ad-Based Streaming Trends

New Advertising Models

Built-in Content for Hardware Platforms

Bundling and Consolidation

OTT Service Stacking and Spending

Consumers Diversify Away from The Big Three

Social Media Content Integration

Co-Viewing

Outlet for Niche Content

Competitive Landscape

Ad-Supported OTT Service Leaders

Ad-Supported Service Profiles

Summary by Business Model

Detailed Profiles

Ad-Supported Service Highlights

Amazon Freevee

Crackle Plus

Paramount+

Peacock

Pluto TV

Roku

VIZIO

XUMO

Technology Provider Profiles

Market Size and Forecast

Implications and Recommendations

Appendix

Glossary

Parks Associates Entertainment Video Ecosystem

Companies Briefed or Researched for this Report

List of Figures

Citations

Attribution 

 

Figures

Linear Channel Guide from The Roku Channel

On-Demand Selections from The Roku Channel

Households Using Ad-Based OTT Video Services (2019–2022)

Top Ten Ad-Based OTT Video Services

Ad-Based Service Viewing Frequency

Drivers of Ad-Based OTT Service Usage

AVOD Users’ Attitudes towards Advertising Integration

Consumers’ Primary Streaming Video Products (2018–2021)

Average Number of OTT Service Subscriptions (2016–2022)

Average Household Spending for OTT Streaming Services by Number of Subscriptions

OTT Service Subscriptions: Big Three vs. Non-Big Three (2017–2022)

Likelihood of Using Co-Viewing Feature from Favorite Video Service

Estimated Monthly Viewers, Leading Ad-Supported OTT Services (2017–2022)

Roku Platform vs. Player Revenue and Gross Profit/Loss (2017–2022)

Walmart Shopping on Roku

Ad-Based OTT Services Forecast (2022-2027)

Entertainment Video Services Ecosystem

 

 

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2024/11/07 10:27

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