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モバイルTV市場レポート:コンテンツタイプ別(ビデオオンデマンド、オンラインビデオ、ライブストリーミング)、技術別(IPTV、OTT、衛星放送、その他)、サービスタイプ別(無料放送サービス、有料TVサービス)、用途別(商用、個人向け)、地域別 2024-2032


Mobile TV Market Report by Content Type (Video-on-Demand, Online Video, Live Streaming), Technology (IPTV, OTT, Satellite, and Others), Service Type (Free-to-Air Services, Pay TV Services), Application (Commercial, Personal), and Region 2024-2032

世界のモバイルTV市場規模は2023年に135億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて7.4%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに262億米ドルに達すると予測している。スマートフォンの普及拡... もっと見る

 

 

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2024年8月10日 US$3,899
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サマリー

世界のモバイルTV市場規模は2023年に135億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて7.4%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに262億米ドルに達すると予測している。スマートフォンの普及拡大、4Gおよび5G技術によるインターネットアクセスの強化、オーバーザトップ(OTT)プラットフォームの普及拡大、モバイルデータプランのコスト低下は、市場成長を促す要因の一部である。

モバイルTV市場の分析:
- 主な市場牽引要因:スマートフォンの普及、4Gおよび5Gネットワークの改善、モバイルエンターテインメント需要の高まりにより、市場は緩やかな成長を遂げている。さらに、可処分所得の増加と費用対効果の高いデータパッケージの利用が市場の成長に寄与している。
- 主な市場動向:ストリーミング・サービスへのシフト、ローカライズされたコンテンツの制作増加、パーソナライズされた視聴体験のための人工知能(AI)のような先進技術の統合などが主な動向である。
- 地理的動向:アジア太平洋地域が市場をリードしているのは、急速な都市化、インターネットへのアクセスの向上、スマートデバイスの低価格化、ネットワークインフラ整備への注目すべき投資が背景にある。
- 競争状況:業界の主な市場プレーヤーには、Asianet Satellite、AT&T Inc.、ベル・カナダ(BCE Inc.)、Bharti Airtel Limited、Charter Communications Inc.、Comcast Corporation、Consolidated Communications、Cox Communications Inc.、MobiTV Inc.、SPB TV AG、Tata Sky Ltd. (TOF)、米国Cell Networks, Inc.(TOF)、United States Cellular (Telephone and Data Systems)、Verizon Communications Inc.
- 課題と機会ネットワークの混雑、データ・プライバシーに関する懸念、定期的な技術進歩の必要性が市場に影響を与えている。とはいえ、地方市場へのリーチを拡大し、AIを活用してユーザー体験を向上させ、パーソナライズされたローカライズされたコンテンツに対する需要の高まりを活用するチャンスはある。

モバイルTV市場の動向:
スマートフォンの普及とインターネットアクセスの増加
スマートフォンの低価格化と機能強化により、より多くの人々がモバイル・エンターテインメントを楽しめるようになっている。4Gや5G技術の導入など、モバイル・ネットワーク・システムの改善は、より迅速で信頼性の高いインターネット接続を提供し、高品質のビデオ・ストリーミングを容易にしている。グローバル・モバイル・サプライヤー・アソシエーション(GSA)の「5G-Market Snapshot November 2023」によると、173カ国の578事業者が5G技術への投資を行い、114カ国の300事業者がすでに3GPP準拠の5Gサービスを展開している。GSAは、2,148台の5Gデバイスを発見し、1,756台が購入可能であることを明らかにした。強力なデバイスと強力なインターネット接続への容易なアクセスにより、ユーザーはどこにいてもメディアを視聴できるようになり、モバイル・テレビ(TV)サービスへの需要が高まっている。いつでもどこでもエンターテインメントにアクセスできる手軽さは、個人の現代的なライフスタイルに合致しており、モバイルTVを魅力的な選択肢にしている。
オーバー・ザ・トップ(OTT)プラットフォームの人気の高まり
オーバー・ザ・トップ(OTT)サービスは、映画、テレビ番組、ドキュメンタリー、独占オリジナル番組などの幅広いコンテンツを提供するもので、従来のケーブルや衛星放送の契約を必要とせず、モバイル機器から簡単にアクセスできる。このダイレクト・ツー・コンシューマー(DTC)方式は、加入者がスマートフォンやタブレット端末のアプリからコンテンツにアクセスし、視聴できるという、他に類を見ない利便性を提供する。定額制や広告付きの無料版など、競争力のある価格設定モデルにより、参入障壁が低くなり、より多くの視聴者が手頃な価格でサービスを利用できる。さらに、OTTプラットフォームは、ライブストリーミングやパーソナライズされた提案など、インタラクティブで没入感のあるコンテンツを推奨することで、ユーザーの関与を高め、常に進化を続けている。OTTプラットフォームの柔軟性、多様なコンテンツ提供、ユーザー中心の機能は、モバイルやオンデマンド視聴の嗜好にシフトする人が増えるにつれて、その人気を後押しし、非常に魅力的なものとなっている。2024年、Dish TVは「Dish TV Smart+」を開始した。これはOTTサービスと従来のテレビ契約を組み合わせたもので、Dish TVとDirect-to-Home(D2H)ユーザーは追加料金なしですべてのスクリーンでテレビとOTTコンテンツにアクセスできる。
モバイルデータプランの低価格化
通信各社は、より安価で大容量のデータ・プランを提供しようと競い合っており、スマートフォンでの動画視聴をより経済的なものにしている。このような手頃な価格の増加は、特に価格意識がより重要である発展途上市場において、新規ユーザーの加入を容易にする。モバイル・データプランとモバイルTVサービスへの加入がセットになったパッケージは、個人のモバイル・ストリーミング利用を促進する。データプランがより手厚く、かつ経済的に利用しやすいという傾向は、モバイルTVサービスへのアクセシビリティの向上につながり、より幅広い視聴者がスムーズなストリーミング体験を楽しめるようになっている。モバイルデータの民主化は、より包括的なデジタル・エコシステムの構築に役立ち、市場の成長を支える。2024年7月、Vodafone Idea(Vi)は、光ファイバーインターネット、プリペイドモバイル、Disney+ HotstarやZEE5などのOTTサブスクリプションを1つの包括的プランに含むパッケージ契約「Vi One」を発表した。
モバイルTV市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測とともに、市場各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。当レポートでは、コンテンツタイプ、テクノロジー、サービスタイプ、アプリケーションに基づいて市場を分類しています。
コンテンツタイプ別
- ビデオ・オン・デマンド
- オンラインビデオ
- ライブストリーミング

本レポートでは、コンテンツタイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには、ビデオ・オン・デマンド、オンライン・ビデオ、ライブ・ストリーミングが含まれる。
ビデオ・オン・デマンド(VoD)は、ユーザーが決められた放送スケジュールに縛られることなく、好きなときにビデオコンテンツを選んで視聴できる。この分野は、映画、シリーズ、ドキュメンタリーなど、多様で幅広いコンテンツがあるため、注目を集めている。VoDの需要は、カスタマイズされた視聴体験への欲求と、番組を乱読する機会によって推進されている。2023年、1&1はZattooおよび楽天TVと共同でVODサービス「1&1 Cinema」を導入し、ブロードバンド加入者に6,000以上のタイトルを提供した。このサービスは、楽天TVのトランザクション・ビデオ・オン・デマンド(TVOD)をZattooのプラットフォームに組み込むことで、無料素材と有料素材を融合させたものである。
オンラインビデオには、インフルエンサーや独立系クリエイターが制作したコンテンツや、ユーザーが作成したショートビデオが含まれる。この分野は、その幅の広さと利用率の速さで有名で、通常、ユーザーとの交流や参加を促すプラットフォームを通じてアクセスされる。オンライン動画の台頭は、ソーシャルメディア・プラットフォームや動画共有サイトの増加によるもので、短くて魅力的なコンテンツはすぐに人気を集める。この分野は、制作コストが低く、アクセスしやすいため、特に多様でダイナミックなコンテンツを楽しむ若い視聴者にとって非常に魅力的である。
ライブ・ストリーミングは、スポーツ、コンサート、ニュース、その他のライブ・パフォーマンスなど、リアルタイムのイベントを放送する。この分野は、モバイル技術の進歩や高速インターネットへのアクセスの増加により、人気が高まっている。視聴者がライブ・ストリーミングに惹かれるのは、その即時性と、コンテンツとリアルタイムでやりとりできるチャンスがあるからである。このセグメントでは、ライブチャットや投票などのインタラクティブな機能を統合することで、視聴者のエンゲージメントと参加を高めることができる。
技術別内訳:
- IPTV
- OTT
- 衛星放送
- その他

OTTが業界最大シェアを占める
本レポートでは、技術に基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これにはIPTV、OTT、衛星、その他が含まれる。報告書によると、OTTが最大の市場シェアを占めている。
OTTは、ケーブルテレビや衛星テレビのような従来の方法を使わずに、インターネット経由でビデオコンテンツを提供することで知られており、市場をリードしている。このセグメントの優位性は、高速インターネットが利用可能になり、スマート・デバイスの利用が拡大し、OTTコンテンツに簡単かつ柔軟にアクセスできるようになったことによる。視聴者がOTTサービスに魅力を感じるのは、オンデマンドでコンテンツを提供できること、幅広いコンテンツを提供できること、さまざまなデバイスでストリーミングできることなどが理由である。サブスクリプションベースのストリーミングサービスの台頭と、独占的で高品質なコンテンツの創出が、OTTプラットフォームへの需要をさらに押し上げている。2024年3月、アフリセル・アンゴラはパーセプション・グループ(Perception Group)と協力し、モバイルデータユーザー向けに44のライブTVチャンネルとキャッチアップTVを提供するOTTモバイルTVサービス「AfriTV」を導入した。このプロジェクトは、アンゴラのユーザーが利用できるエンターテイメントの選択肢を増やすことを目的としている。
サービスタイプ別内訳
- 無料放送サービス
- 有料テレビサービス

有料テレビサービスは市場の主要セグメント
本レポートでは、サービスタイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには無料放送サービスと有料TVサービスが含まれる。同レポートによると、有料TVサービスが最大のセグメントを占めている。
有料テレビサービスは、視聴者が料金を支払って様々なテレビ番組を視聴する加入型モデルを含め、最大の市場シェアを占めている。この分野は、従来のケーブル/衛星放送の加入と、独占チャンネル、プレミアム・コンテンツ、オンデマンド視聴の選択肢を提供する最新のストリーミング・サービスで構成されている。有料テレビサービスの魅力は、膨大なコンテンツコレクション、一流の番組、広告なしで視聴できるオプションにある。さらに、高画質や4Kコンテンツへの需要の高まり、バンドルサービスパッケージ、デジタルビデオレコーダー(DVR)機能やマルチデバイスアクセスなどの付加価値機能の搭載が、市場の成長を支えている。人々がよりカスタマイズされた高品質の視聴体験を求める中、有料TVサービスは注目すべきユーザー層を引き付け続けている。2024年、Verizonは家庭のインターネットユーザー向けに「myHome」プランを発表した。このプランでは、有料テレビにYouTube TVを選択するオプションとバンドルされた割引ストリーミングサービスを提供し、モバイルとテレビの統合ストリーミングの選択肢を提供している。
アプリケーション別内訳:
- 商業
- 個人向け

個人向けが市場において明確な優位性を示す
本レポートでは、アプリケーションに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには業務用と個人用が含まれる。レポートによると、個人向けが最大の市場シェアを占めている。
個人向けは、個人の娯楽目的でのモバイル機器の広範な使用により、市場を支配している。このセグメントには、テレビ番組、映画、ライブスポーツ、ユーザー作成コンテンツの視聴など、ユーザーが個人的に使用するビデオコンテンツをストリーミングする多様なアプリケーションが含まれる。個人向けセグメントの優位性は、高速ストリーミングを可能にするモバイルネットワークインフラの改善とともに、スマートフォンやタブレットのアクセス性と可用性の上昇によってもたらされる。さらに、ストリーミング・サービスによって提供されるカスタマイズ・オプション(オーダーメイドの提案や個別のコンテンツ・コレクションなど)は、個人利用におけるモバイルTVの魅力を高めている。いつでもどこでもエンターテインメントにアクセスできる利便性が、多くのユーザーをこの分野に引き付け続けている。
地域別内訳
- 北米
o 米国
o カナダ
- アジア太平洋
o 中国
o 日本
o インド
o 韓国
o オーストラリア
o インドネシア
o その他
- ヨーロッパ
o ドイツ
o フランス
o イギリス
o イタリア
o スペイン
o ロシア
o その他
- ラテンアメリカ
o ブラジル
o メキシコ
o その他
- 中東・アフリカ

アジア太平洋地域が市場をリードし、モバイルTV市場で最大のシェアを占める
また、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、中南米(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析している。報告書によると、アジア太平洋地域はモバイルTVの最大地域市場である。
アジア太平洋地域は、テクノロジーに精通した人口が多く、都市化が急速に進み、スマートフォンの利用率が高いため、市場を支配している。同地域における中間層の増加と可処分所得の増加が、モバイル・エンターテインメント・サービスのニーズを促進している。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)のデータによると、インドの中間層人口は2020-21年の4億3,200万人から2030-31年には7億1,500万人(人口の47%)に増加し、2047年にはインドの推定人口16億6,000万人のうち10億2,000万人に達すると予測されている。さらに、この地域では4Gと5Gネットワークインフラへの投資が増加しており、モバイルTVコンテンツの可用性と卓越性が向上している。さらに、費用対効果の高いデータパッケージの台頭や、ローカルコンテンツや地域コンテンツに対する需要の高まりも、市場の成長に寄与している。
競争環境:
- 市場調査レポートは、市場の競争環境についても包括的に分析している。主要企業の詳細プロフィールも掲載しています。業界の主要な市場プレーヤーには、Asianet Satellite、AT&T Inc.、Bell Canada (BCE Inc.)、Bharti Airtel Limited、Charter Communications Inc.、Comcast Corporation、Consolidated Communications、Cox Communications Inc.、MobiTV Inc.、SPB TV AG、Tata Sky Ltd. (TOF.)、United States Cell Networks Ltd. (TOF.)などがある。(TOF)、United States Cellular(Telephone and Data Systems)、Verizon Communications Inc.

(なお、これは主要プレーヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)

- 業界の主要プレーヤーは、コンテンツ提供の拡大と、パーソナライズされた提案と一流のストリーミング・サービスによるユーザー満足度の向上に注力している。加入者を引き付け、維持するために、ユニークでオリジナルなコンテンツへの投資を行っている。技術の進歩を活用するため、これらの企業はAIやMLを取り入れ、コンテンツ配信やユーザーとのインタラクションを強化している。さらに、通信事業者と戦略的提携を結んでパッケージ・サービスを提供し、発展途上市場での存在感を高めている。モバイルTVプロバイダーはまた、様々なネットワーク条件やデバイスでのスムーズな視聴体験を保証するために、アダプティブ・ストリーミング技術を採用している。2024年5月、Viはネットフリックスとの提携を明らかにし、ネットフリックスのベーシック加入権を特徴とする2つの無制限プリペイドパックを導入し、ユーザーはモバイルとテレビ画面でさまざまなコンテンツを楽しめるようになった。Viはまた、84日間有効のプランでリチャージしたユーザーを対象に、データディライトや週末のデータロールオーバーなどの追加特典を強調した。

モバイルTV市場ニュース
- 2024年6月CTV Inc.とベル・カナダは、CTV NewsとROBTvの新しいモバイル・ビデオ・ニュース・サービスを導入し、人々はベル・モビリティ端末でのみ定期的に更新されるニュースやビジネス・レポートにアクセスできるようになった。このプロジェクトは、カナダ全土でのモバイル利用を想定し、タイムリーで詳細なニュース報道を提供することを目的としている。
- 2024年4月コムキャスト社は、Xfinityインターネット加入者がライブとオンデマンドの両方のコンテンツにアクセスできるサービス「NOW TV」を含む、手頃な価格のインターネット、モバイル、テレビサービスを提供する新ブランド「NOW」を発表。
- 2024年4月DoordarshanがインドでモバイルTVサービスを開始。スマートフォン、タブレット、一体型デジタルTV用のDVB-T2ドングルを使用することで、16都市の視聴者がインターネットを必要とせずにDDチャンネルを視聴できるようになった。このプロジェクトは、公共・民間の交通機関や公共の場所で、信頼できるテレビ放送を無料で提供し、アクセシビリティの向上と地域のコンテンツ制作を促進することを目指した。
本レポートで扱う主な質問
- 世界のモバイルTV市場はこれまでどのように推移してきたか?
- 世界市場における促進要因、阻害要因、機会は何か?
- 各駆動要因、阻害要因、機会が世界市場に与える影響は?
- 主要な地域市場とは?
- 最も魅力的な市場はどの国か?
- コンテンツタイプに基づく市場の内訳は?
- 市場で最も魅力的なコンテンツタイプは?
- 技術に基づく市場の内訳は?
- 市場で最も魅力的なテクノロジーは?
- サービスタイプ別の内訳は?
- 市場で最も魅力的なサービスタイプは?
- アプリケーションに基づく市場の内訳は?
- 市場で最も魅力的なアプリケーションは?
- 市場の競争構造は?
- 世界のモバイルTV市場における主要プレイヤー/企業は?


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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 世界のモバイルTV市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 コンテンツタイプ別市場
6.1 ビデオ・オン・デマンド
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 オンラインビデオ
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 ライブストリーミング
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
7 技術別市場構成
7.1 IPTV
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 OTT
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 サテライト
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 その他
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
8 サービスタイプ別市場
8.1 Free-to-Airサービス
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 有料テレビサービス
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
9 用途別市場
9.1 コマーシャル
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 個人向け
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
10 地域別市場構成
10.1 北米
10.1.1 米国
10.1.1.1 市場動向
10.1.1.2 市場予測
10.1.2 カナダ
10.1.2.1 市場動向
10.1.2.2 市場予測
10.2 アジア太平洋
10.2.1 中国
10.2.1.1 市場動向
10.2.1.2 市場予測
10.2.2 日本
10.2.2.1 市場動向
10.2.2.2 市場予測
10.2.3 インド
10.2.3.1 市場動向
10.2.3.2 市場予測
10.2.4 韓国
10.2.4.1 市場動向
10.2.4.2 市場予測
10.2.5 オーストラリア
10.2.5.1 市場動向
10.2.5.2 市場予測
10.2.6 インドネシア
10.2.6.1 市場動向
10.2.6.2 市場予測
10.2.7 その他
10.2.7.1 市場動向
10.2.7.2 市場予測
10.3 欧州
10.3.1 ドイツ
10.3.1.1 市場動向
10.3.1.2 市場予測
10.3.2 フランス
10.3.2.1 市場動向
10.3.2.2 市場予測
10.3.3 イギリス
10.3.3.1 市場動向
10.3.3.2 市場予測
10.3.4 イタリア
10.3.4.1 市場動向
10.3.4.2 市場予測
10.3.5 スペイン
10.3.5.1 市場動向
10.3.5.2 市場予測
10.3.6 ロシア
10.3.6.1 市場動向
10.3.6.2 市場予測
10.3.7 その他
10.3.7.1 市場動向
10.3.7.2 市場予測
10.4 ラテンアメリカ
10.4.1 ブラジル
10.4.1.1 市場動向
10.4.1.2 市場予測
10.4.2 メキシコ
10.4.2.1 市場動向
10.4.2.2 市場予測
10.4.3 その他
10.4.3.1 市場動向
10.4.3.2 市場予測
10.5 中東・アフリカ
10.5.1 市場動向
10.5.2 国別市場内訳
10.5.3 市場予測
11 SWOT分析
11.1 概要
11.2 長所
11.3 弱点
11.4 機会
11.5 脅威
12 バリューチェーン分析
13 ポーターズファイブフォース分析
13.1 概要
13.2 買い手の交渉力
13.3 サプライヤーの交渉力
13.4 競争の程度
13.5 新規参入の脅威
13.6 代替品の脅威
14 競争環境
14.1 市場構造
14.2 主要プレーヤー
14.3 主要プレーヤーのプロフィール
14.3.1 アジアネット衛星
14.3.1.1 会社概要
14.3.1.2 製品ポートフォリオ
14.3.2 AT&T Inc.
14.3.2.1 会社概要
14.3.2.2 製品ポートフォリオ
14.3.2.3 財務
14.3.2.4 SWOT分析
14.3.3 ベル・カナダ(BCE Inc.)
14.3.3.1 会社概要
14.3.3.2 製品ポートフォリオ
14.3.3.3 財務
14.3.3.4 SWOT分析
14.3.4 バーティ・エアテル・リミテッド
14.3.4.1 会社概要
14.3.4.2 製品ポートフォリオ
14.3.4.3 財務
14.3.4.4 SWOT分析
14.3.5 Charter Communications Inc.
14.3.5.1 会社概要
14.3.5.2 製品ポートフォリオ
14.3.5.3 財務
14.3.5.4 SWOT分析
14.3.6 コムキャスト・コーポレーション
14.3.6.1 会社概要
14.3.6.2 製品ポートフォリオ
14.3.6.3 財務
14.3.6.4 SWOT分析
14.3.7 コンソリデーテッド・コミュニケーションズ
14.3.7.1 会社概要
14.3.7.2 製品ポートフォリオ
14.3.7.3 財務
14.3.7.4 SWOT分析
14.3.8 コックス・コミュニケーションズ
14.3.8.1 会社概要
14.3.8.2 製品ポートフォリオ
14.3.8.3 財務
14.3.8.4 SWOT分析
14.3.9 MobiTV Inc.
14.3.9.1 会社概要
14.3.9.2 製品ポートフォリオ
14.3.10 SPB TV AG
14.3.10.1 会社概要
14.3.10.2 製品ポートフォリオ
14.3.11 Tata Sky Ltd.(TOF)
14.3.11.1 会社概要
14.3.11.2 製品ポートフォリオ
14.3.12 米国セルラー(電話・データシステム)
14.3.12.1 会社概要
14.3.12.2 製品ポートフォリオ
14.3.12.3 財務
14.3.12.4 SWOT分析
14.3.13 ベライゾン・コミュニケーションズ
14.3.13.1 会社概要
14.3.13.2 製品ポートフォリオ
14.3.13.3 財務
14.3.13.4 SWOT分析
図表一覧
図1:世界:モバイルTV市場:主な推進要因と課題
図2:世界:モバイルTV市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図3:世界:モバイルTV市場:コンテンツタイプ別構成比(単位:%)、2023年
図4:モバイルTVの世界市場:モバイルTVの世界市場:技術別構成比(単位:%)、2023年
図5:モバイルTVの世界市場:図5:モバイルTVの世界市場:サービスタイプ別構成比(%)、2023年
図6:モバイルTVの世界市場:モバイルTVの世界市場:アプリケーション別構成比(%)、2023年
図7:モバイルTVの世界市場:図7:モバイルTVの世界市場:地域別構成比(%)、2023年
図8:モバイルTVの世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図9:モバイルTV(ビデオオンデマンド)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図10:モバイルTV(ビデオオンデマンド)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図11:モバイルTV(オンラインビデオ)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図12:モバイルTV(オンラインビデオ)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図13:モバイルTV(ライブストリーミング)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図14:モバイルTV(ライブストリーミング)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図15:モバイルTV(IPTV)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図16:モバイルTV(IPTV)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図17:モバイルTV(OTT)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図18:モバイルTV(OTT)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図19:モバイルTV(衛星放送)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図20:モバイルTV(衛星放送)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図21:モバイルTV(その他)の世界市場:販売額(単位:百万USドル販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図22:モバイルTV(その他)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図23:モバイルTV(無料放送サービス)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図24:モバイルTV(無料放送サービス)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図25:世界:モバイルTV(有料TVサービス)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図26:世界:モバイルTV(有料TVサービス)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図27:世界:モバイルTV(商用)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図28:世界:モバイルテレビ(商用)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図29:世界:モバイルテレビ(パーソナル)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図30:世界:モバイルテレビ(パーソナル)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図31:北米:モバイルTV市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図32:北米:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図 33:米国:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図34:米国:モバイルテレビ市場予測:2018年および2023年モバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図35:カナダ:モバイルテレビ市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図36:カナダ:モバイルテレビ市場予測:2018年および2023年モバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図37:アジア太平洋地域:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図38:アジア太平洋地域:モバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図39:中国:モバイルテレビ市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図40:中国:モバイルTV市場予測:2018年および2023年モバイルテレビ市場の予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図41:日本:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図42:日本:モバイルテレビ市場予測:2018年および2023年モバイルテレビ市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図43:インド:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図44:インド:モバイルTV市場予測:2018年および2023年モバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図45:韓国:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図46:韓国:モバイルテレビ市場予測:2018年および2023年モバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図47:オーストラリア:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場:販売額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図48:オーストラリア:モバイルTVモバイルテレビ市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図49:インドネシア:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図50: インドネシア:モバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図51:その他:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図 52:その他:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図53:ヨーロッパ:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図54:欧州:モバイルTV市場予測:2018年および2023年モバイルTV市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図55:ドイツ:モバイルテレビ市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図56:ドイツのモバイルテレビ市場の予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図57:フランス:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図58:フランス:モバイルテレビ市場予測:2018年および2023年モバイルテレビ市場の予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図 59:イギリス:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図60: イギリス:モバイルテレビ市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図61:イタリア:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図62:イタリアのモバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図63:スペイン:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図64:スペインのモバイルテレビ市場の予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図65:ロシア:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図66:ロシア:モバイルテレビモバイルテレビ市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図67:その他:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図 68:その他:モバイルテレビ市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図69:ラテンアメリカ:モバイルTV市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図70:ラテンアメリカ:モバイルTV市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図71:ブラジル:モバイルTV市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図72:ブラジル:モバイルテレビモバイルテレビ市場の予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図73:メキシコ:モバイルTV市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図74:メキシコ:モバイルTV市場予測:2018年および2023年モバイルTV市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図75:その他の市場モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図76:その他:モバイルテレビ市場予測モバイルテレビ市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図77:中東およびアフリカ:モバイルテレビ市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図78:中東およびアフリカ:モバイルテレビ市場の予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図79:世界:モバイルテレビ産業:SWOT分析
図 80: 世界のモバイルテレビ産業:SWOT 分析バリューチェーン分析
図81:世界: モバイルTV産業:ポーターのファイブフォース分析
表一覧
表1:世界:モバイルTV市場:主要産業ハイライト、2023年および2032年
表2:モバイルTVの世界市場予測:コンテンツタイプ別内訳(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
表3:モバイルTVの世界市場予測:技術別構成比(単位:百万USドル)、2024年~2032年
表4:モバイルTVの世界市場予測:サービスタイプ別構成比(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
表5:モバイルTVの世界市場予測:アプリケーション別構成比(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
表6:モバイルTVの世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
表7:モバイルTVの世界市場構造
表8:モバイルTVの世界市場:主要プレイヤー

 

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Summary

The global mobile TV market size reached US$ 13.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 26.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.4% during 2024-2032. The growing smartphone penetration, enhanced internet access through 4G and 5G technologies, increasing popularity of over-the-top (OTT) platforms, and decreasing cost of mobile data plans are some of the factors impelling the market growth.

Mobile TV Market Analysis:
• Major Market Drivers: The market is experiencing moderate growth owing to the extensive use of smartphones, improvements in 4G and 5G networks, and the rising demand for mobile entertainment. Furthermore, the increasing levels of disposable income and the availability of cost-effective data packages are contributing to the growth of the market.
• Key Market Trends: The shift towards streaming services, higher production of localized content, and the integration of advanced technologies like artificial intelligence (AI) for personalized viewing experiences are some of the key trends.
• Geographical Trends: Asia Pacific leads the market because of rapid urbanization, improved internet accessibility, increasing affordability of smart devices, and notable investment in network infrastructure development.
• Competitive Landscape: Some of the major market players in the industry include Asianet Satellite, AT&T Inc., Bell Canada (BCE Inc.), Bharti Airtel Limited, Charter Communications Inc., Comcast Corporation, Consolidated Communications, Cox Communications Inc., MobiTV Inc., SPB TV AG, Tata Sky Ltd. (TOF), United States Cellular (Telephone and Data Systems), and Verizon Communications Inc.
• Challenges and Opportunities: Network congestion, concerns about data privacy, and the necessity for regular technological advancements are influencing the market. Nevertheless, there are opportunities to expand rural market reach, improve user experience with AI, and capitalize on the growing demand for personalized and localized content.

Mobile TV Market Trends:
Rising Smartphone Penetration and Internet Access
With the increasing affordability and feature enhancements of smartphones, more people are able to enjoy mobile entertainment. Improved mobile network systems, such as the implementation of 4G and 5G technologies, offer quicker and more trustworthy internet connections, making high-quality video streaming easier. According to the 5G-Market Snapshot November 2023 by Global Mobile Suppliers Association (GSA), 578 operators across 173 nations had made investments in 5G technology, while 300 operators in 114 countries had already rolled out 3GPP-compliant 5G services. GSA found 2,148 5G devices, with 1,756 being available for purchase, showing a notable increase compared to last year. The easy access to powerful devices and strong internet connections allows users to watch media wherever they are, driving the demand for mobile television (TV) services. The ease of accessing entertainment anytime and anywhere aligns well with the modern lifestyles of individuals, making mobile TV an attractive option.
Growing Popularity of Over-The-Top (OTT) Platforms
Over-the-top (OTT) services provide a wide range of content, such as movies, TV shows, documentaries, and exclusive original programming, which can be easily accessed on mobile devices without requiring traditional cable or satellite subscriptions. This direct-to-consumer (DTC) approach offers unmatched convenience, allowing subscribers to access and watch content on their smartphones and tablets via apps. Competitive pricing models like subscription levels and ad-supported free versions make these services affordable to a wider audience by decreasing entry barriers. Moreover, OTT platforms are consistently evolving by recommending interactive and immersive content such as live streaming and personalized suggestions, which elevate user involvement. The flexibility, diverse content offerings, and user-centric features of OTT platforms make them highly attractive, driving their popularity as more people shift towards mobile and on-demand viewing preferences. In 2024, Dish TV launched 'Dish TV Smart+', which combines OTT services with traditional TV subscriptions, giving Dish TV and direct-to-home (D2H) users access to TV and OTT content on all screens without any additional fees.
Increasing Affordability of Mobile Data Plans
Telecommunication companies are competing to provide cheaper and high-volume data plans, making it more economical for people to watch videos on their smartphones. This increased affordability makes it easier for new users to join, especially in developing markets where price awareness is more crucial. Combined packages that include mobile data plans along with subscriptions to mobile TV services encourage individuals to use mobile streaming. The trend of data plans that are both more generous and economically feasible is leading to higher accessibility to mobile TV services, allowing a broader range of viewers to enjoy smooth streaming experiences. The democratization of mobile data helps create a digital ecosystem that is more inclusive, support the growth of the market. In July 2024, Vodafone Idea (Vi) introduced 'Vi One,' a package deal that includes fiber internet, prepaid mobile, and OTT subscriptions like Disney+ Hotstar and ZEE5 in one all-inclusive plan.
Mobile TV Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on content type, technology, service type, and application.
Breakup by Content Type:
• Video-on-Demand
• Online Video
• Live Streaming

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the content type. This includes video-on-demand, online video, and live streaming.
Video-on-demand (VoD) enables users to choose and view video content whenever they prefer instead of being limited to a set broadcast schedule. This segment is gaining attention because of its versatility and wide range of content, such as films, series, and documentaries. The demand for VoD is driven by the desire for customized viewing experiences and the opportunity to binge-watch shows. In 2023, 1&1 introduced "1&1 Cinema," a VOD service, in collaboration with Zattoo and Rakuten TV, providing more than 6,000 titles to its broadband subscribers. This offering merged no-cost and paid material by incorporating Rakuten TV's transactional video-on-demand (TVOD) into Zattoo's platform.
Online video includes content produced by influencers, independent creators, and user-generated short videos. This segment is renowned for its wide range and fast usage rate, typically accessed through platforms that encourage user interaction and participation. The rise of online video is driven by the increase of social media platforms and video-sharing websites, where short and engaging content can quickly gain popularity. This segment is very appealing, especially to younger audiences who enjoy diverse and dynamic content due to lower production costs and easy accessibility.
Live streaming involves broadcasting real-time events, including sports, concerts, news, and other live performances. This segment is becoming popular because of the progress in mobile technology and the rising access to high-speed internet. Viewers are drawn to live streaming because of its immediacy and the chance to interact with the content in real-time. The segment benefits from the integration of interactive features such as live chats and polls enhancing viewer engagement and participation.
Breakup by Technology:
• IPTV
• OTT
• Satellite
• Others

OTT holds the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the technology have also been provided in the report. This includes IPTV, OTT, satellite, and others. According to the report, OTT accounted for the largest market share.
OTT, which is known for providing video content over the internet without using traditional methods like cable or satellite television, leads the market. The dominance of this segment is driven by the increasing availability of high-speed internet and the growing use of smart devices, enabling easy and flexible access to OTT content. Viewers are attracted to OTT services because of their ability to provide content on demand, offer a wide range of content, and allow for streaming on various devices. The rise of subscription-based streaming services and the creation of exclusive, high-quality content are further driving the demand for OTT platforms. In March 2024, Africell Angola collaborated with Perception Group to introduce AfriTV, an OTT mobile TV service providing 44 live TV channels and catch-up TV for mobile data users. This project aims to improve the variety of entertainment choices available to users in Angola.
Breakup by Service Type:
• Free-to-Air Services
• Pay TV Services

Pay TV services represent the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the service type. This includes free-to-air services and pay TV services. According to the report, pay TV services represented the largest segment.
Pay TV services hold the biggest market share, including subscription-based models in which viewers pay a fee to watch a variety of television programs. This segment consists of conventional cable/satellite subscriptions along with contemporary streaming services, providing exclusive channels, premium content, and on-demand viewing choices. The appeal of pay TV services is found in their vast content collections, top-notch programming, and the option to enjoy ad-free viewing. Additionally, the increasing demand for high-definition and 4K content, bundled service packages, and the inclusion of value-added features such as digital video recorder (DVR) capabilities and multi-device access are supporting the market growth. As people seek more tailored and high-quality viewing experiences, pay TV services continues to attract a notable user base. In 2024, Verizon introduced the "myHome" plan for home internet users, which offers discounted streaming services bundled with the option to choose YouTube TV for their pay-TV, providing integrated mobile and TV streaming choices.
Breakup by Application:
• Commercial
• Personal

Personal exhibits a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the application have also been provided in the report. This includes commercial and personal. According to the report, personal accounted for the largest market share.
Personal dominates the market due to the extensive use of mobile devices for individual entertainment purposes. This segment includes a diverse range of applications where users stream video content for personal usage, such as watching TV shows, movies, live sports, and user-generated content. The dominance of the personal segment is driven by the rising accessibility and availability of smartphones and tablets, along with the improvement of mobile network infrastructure that enables fast streaming. Furthermore, customization options provided by streaming services, such as tailored suggestions and individualized content collections, increase the attractiveness of mobile TV for personal usage. The convenience of accessing entertainment anytime and anywhere continues to attract a large number of users to this segment.
Breakup by Region:
• North America
o United States
o Canada
• Asia Pacific
o China
o Japan
o India
o South Korea
o Australia
o Indonesia
o Others
• Europe
o Germany
o France
o United Kingdom
o Italy
o Spain
o Russia
o Others
• Latin America
o Brazil
o Mexico
o Others
• Middle East and Africa

Asia Pacific leads the market, accounting for the largest mobile TV market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific represents the largest regional market for mobile tv.
Asia Pacific dominates the market due to its large and tech-savvy population, rapid urbanization, and high smartphone usage. The growing middle class and rising disposable income in the region are driving the need for mobile entertainment services. It is predicted that the middle-class population in India will increase from 432 million people in 2020–21 to 715 million (or 47% of the population) in 2030–31 and then reach 1.02 billion out of India's estimated population of 1.66 billion in 2047, as per the data provided by the India Brand Equity Foundation (IBEF). Furthermore, the region is also witnessing increasing investments in 4G and 5G network infrastructures, which are improving the availability and excellence of mobile TV content. Moreover, the rise of cost-effective data packages and the increasing demand for local and regional content are contributing to the market growth.
Competitive Landscape:
• The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the industry include Asianet Satellite, AT&T Inc., Bell Canada (BCE Inc.), Bharti Airtel Limited, Charter Communications Inc., Comcast Corporation, Consolidated Communications, Cox Communications Inc., MobiTV Inc., SPB TV AG, Tata Sky Ltd. (TOF), United States Cellular (Telephone and Data Systems), Verizon Communications Inc etc.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

• Major players in the industry are concentrating on increasing their content offerings and improving user satisfaction with personalized suggestions and top-notch streaming services. They are making investments in unique and original content to attract and retain subscribers. To take advantage of technological progress, these firms are incorporating AI and ML to enhance content delivery and user interaction. In addition, they are establishing strategic collaborations with telecommunication companies to provide packaged services and broadening their presence in developing markets. Mobile TV providers are also embracing adaptive streaming technologies to guarantee smooth viewing experiences on various network conditions and devices. In May 2024, Vi revealed a collaboration with Netflix to introduce two unlimited prepaid packs featuring a Netflix basic subscription, allowing users to enjoy a range of content on mobile and TV screens. Vi also emphasized extra perks, including data delight and weekend data roll-over for users who recharge with the 84-day validity plan.

Mobile TV Market News:
• June 2024: CTV Inc. and Bell Canada introduced new mobile video news services for CTV News and ROBTv, giving people the ability to access regularly updated news and business reports only on Bell Mobility devices. This project aimed to offer timely and thorough news coverage designed for mobile usage throughout Canada.
• April 2024: Comcast Corporation unveiled "NOW," a new brand that provides affordable Internet, mobile, and TV services, including "NOW TV," a service that gives Xfinity Internet subscribers access to both live and on-demand content.
• April 2024: Doordarshan launched mobile TV services in India, allowing audiences in 16 cities to watch DD channels without needing internet by using DVB-T2 dongles for smartphones, tablets, and integrated digital TVs. This project sought to offer no-cost, trustworthy TV broadcasts in public and private transport and public locations, encouraging increased accessibility and local content creation.
Key Questions Answered in This Report:
• How has the global mobile TV market performed so far, and how will it perform in the coming years?
• What are the drivers, restraints, and opportunities in the global market?
• What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global market?
• What are the key regional markets?
• Which countries represent the most attractive market?
• What is the breakup of the market based on the content type?
• Which is the most attractive content type in the market?
• What is the breakup of the market based on the technology?
• Which is the most attractive technology in the market?
• What is the breakup of the market based on the service type?
• Which is the most attractive service type in the market?
• What is the breakup of the market based on the application?
• Which is the most attractive application in the market?
• What is the competitive structure of the market?
• Who are the key players/companies in the global mobile TV market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile TV Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Content Type
6.1 Video-on-Demand
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Online Video
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Live Streaming
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 IPTV
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 OTT
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Satellite
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Service Type
8.1 Free-to-Air Services
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pay TV Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Commercial
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Personal
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Asianet Satellite
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 AT&T Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Bell Canada (BCE Inc.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Bharti Airtel Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Charter Communications Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Comcast Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Consolidated Communications
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Cox Communications Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 MobiTV Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 SPB TV AG
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Tata Sky Ltd. (TOF)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 United States Cellular (Telephone and Data Systems)
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Verizon Communications Inc.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.13.4 SWOT Analysis
List of Figures
Figure 1: Global: Mobile TV Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Mobile TV Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Mobile TV Market: Breakup by Content Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Mobile TV Market: Breakup by Technology (in %), 2023
Figure 5: Global: Mobile TV Market: Breakup by Service Type (in %), 2023
Figure 6: Global: Mobile TV Market: Breakup by Application (in %), 2023
Figure 7: Global: Mobile TV Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 8: Global: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 9: Global: Mobile TV (Video-on-Demand) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 10: Global: Mobile TV (Video-on-Demand) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 11: Global: Mobile TV (Online Video) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 12: Global: Mobile TV (Online Video) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 13: Global: Mobile TV (Live Streaming) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 14: Global: Mobile TV (Live Streaming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 15: Global: Mobile TV (IPTV) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 16: Global: Mobile TV (IPTV) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 17: Global: Mobile TV (OTT) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 18: Global: Mobile TV (OTT) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 19: Global: Mobile TV (Satellite) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 20: Global: Mobile TV (Satellite) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 21: Global: Mobile TV (Others) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 22: Global: Mobile TV (Others) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 23: Global: Mobile TV (Free-to-Air Services) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 24: Global: Mobile TV (Free-to-Air Services) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 25: Global: Mobile TV (Pay TV Services) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 26: Global: Mobile TV (Pay TV Services) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 27: Global: Mobile TV (Commercial) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 28: Global: Mobile TV (Commercial) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 29: Global: Mobile TV (Personal) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 30: Global: Mobile TV (Personal) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 31: North America: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 32: North America: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 33: United States: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 34: United States: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 35: Canada: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 36: Canada: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 37: Asia Pacific: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 38: Asia Pacific: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 39: China: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 40: China: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 41: Japan: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 42: Japan: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 43: India: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 44: India: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 45: South Korea: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 46: South Korea: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 47: Australia: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 48: Australia: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 49: Indonesia: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 50: Indonesia: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 51: Others: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 52: Others: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 53: Europe: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 54: Europe: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 55: Germany: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 56: Germany: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 57: France: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 58: France: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 59: United Kingdom: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 60: United Kingdom: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 61: Italy: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 62: Italy: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 63: Spain: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 64: Spain: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 65: Russia: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 66: Russia: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 67: Others: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 68: Others: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 69: Latin America: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 70: Latin America: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 71: Brazil: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 72: Brazil: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 73: Mexico: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 74: Mexico: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 75: Others: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 76: Others: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 77: Middle East and Africa: Mobile TV Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 78: Middle East and Africa: Mobile TV Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 79: Global: Mobile TV Industry: SWOT Analysis
Figure 80: Global: Mobile TV Industry: Value Chain Analysis
Figure 81: Global: Mobile TV Industry: Porter’s Five Forces Analysis
List of Tables
Table 1: Global: Mobile TV Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Global: Mobile TV Market Forecast: Breakup by Content Type (in Million US$), 2024-2032
Table 3: Global: Mobile TV Market Forecast: Breakup by Technology (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Global: Mobile TV Market Forecast: Breakup by Service Type (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Global: Mobile TV Market Forecast: Breakup by Application (in Million US$), 2024-2032
Table 6: Global: Mobile TV Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 7: Global: Mobile TV Market Structure
Table 8: Global: Mobile TV Market: Key Players

 

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