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OTTとスポーツ:成長に向けたサービスと戦略


OTT & Sports: Services and Strategies for Growth

従来の有料テレビは、スポーツメディアの権利に関して、かつて持っていた牙城を失いつつあります。ストリーミング・プロバイダーは、オリジナルで独占的なコンテンツを求めて、スポーツのライブ中継に注目し、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2022年12月30日 US$5,000
電子ファイル
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55 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

従来の有料テレビは、スポーツメディアの権利に関して、かつて持っていた牙城を失いつつあります。ストリーミング・プロバイダーは、オリジナルで独占的なコンテンツを求めて、スポーツのライブ中継に注目し、ユーザーベースを引きつけて維持しています。スポーツ消費者の体験は、従来の有料テレビからオンラインへと移行しており、その結果、有料テレビを利用しない層がまた一人増えています。本レポートでは、スポーツコンテンツの主要トレンドを検証し、有料放送のスポーツメディアの状況、OTTスポーツサービス、DtoCのトレンド、スポーツファンの視聴体験について概要を示しています。米国におけるOTTスポーツサービスの契約数および収益の5年予測も掲載しています。



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目次

目次

スポーツ:アメリカの娯楽
テレビで見るスポーツの歴史
ストリーミング技術の進化

スポーツメディアの権利
プレミアムスポーツコンテンツは加入者を維持する
広告とデータの役割
スポーツがビデオ視聴に与える影響
サービスの細分化

消費者視点とRSNs
Direct-to-Consumerスポーツサービスの課題
インタラクティブ機能への要求

米国OTTスポーツサブスクリプションサービスの導入状況
vMVPDによるスポーツニッチへの参入
 FuboTV
米国のビッグ3(+2)スポーツ
NFL - ナショナルフットボールリーグ
 マーケットインパクト
 市場価値
 NFLゲームパス(NFL+)
NBA - ナショナルバスケットボールアソシエーション
 マーケットバリュー
 NBA.TV
MLB - メジャーリーグベースボール
 マーケットバリュー
 MLB.TV
NHL - ナショナルホッケーリーグ
 マーケットバリュー
 NHL.TV
メジャーリーグサッカー(MLS)
 マーケットバリュー

スポーツ番組が見られるSVODストリーミングサービス
Apple TV+
 パートナーの発表
プライムビデオ
 パートナーの発表
ESPN+
 ESPNパートナーの発表
ピーコック
 パートナーの発表
パラマウント
 パートナーコンテンツ
YouTube TV

市場予測:米国OTTスポーツサービス

重要性と提言

付録

用語集

引用文献

アトリビュート

 

図表

スポーツOTTサービス契約数
Apple Fitness+の普及状況
シーズン中に観戦したスポーツの種類
スポーツ中継デビュー
レガシー有料放送で視聴されたオンラインコンテンツのジャンル
従来のビデオサービスとOTTビデオサービスの普及率
リーグ中継の年間収益
ライブスポーツ OTT vs. 従来型有料テレビ
スポーツ中継が価値観に与える影響
地域スポーツネットワークの所有率
プレミアムスポーツの購読への関心
ライブスポーツ視聴時に利用するインタラクティブ機能
インタラクティブ機能の利用意向
スポーツOTTサービス加入状況
vMVPDサービスの導入状況
主要スポーツリーグの売上高、2015年~2021年
NFL放送メディアライツパートナー
NBA放送メディアパートナー
NBAリーグパスの四半期毎の加入数推移
2022年第1四半期 スポーツOTTサービス普及状況
MLBメディアライツパートナー
MLB.TVの加入者数予測
NHL放送局メディアパートナー
NHL.TVの加入者数予測
スポーツコンテンツに$20/月を支払う可能性
MLS放送局メディアパートナー
Apple TV+加入者数予測、2020年〜2022年
MLB.TV加入者数予測
Prime Video加入者数予測、2014年~2022年
ESPN+加入者数予測、2018年~2022年
ESPNの長期メディア契約
Peacockの成長トレンド
Paramount+ スポーツパートナー
Paramount+の成長トレンド
YouTube TVの成長トレンド
スポーツOTTサブスクリプションの見通し
スポーツOTTサブスクリプションの年間売上高 - 米国

 

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Summary

Traditional pay TV is losing the stronghold it once had on sports media rights. Streaming providers, in search of original and exclusive content, look to live sports to attract and maintain their user bases. The sports consumer's experience is moving online and away from traditional pay TV, resulting in yet another sector of the pay-TV demographic to cut the cord. This report examines key trends in sports content and provides an overview of the pay-TV sports media landscape, OTT sports services, direct-to-consumer trends, and the sports fan’s viewing experience. The report includes a five-year forecast for OTT sports service subscriptions and revenue in the US.

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Table of Contents

Table of Contents

Sports: America’s Pastime
Historical View of Sports on TV
Evolution of Streaming Technology

Sports Media Rights
Premium Sports Content Retains Subscribers
Advertising and the Role of Data
Impact of Sports on Video Viewing
Fragmentation of Services

Consumer Perspective and RSNs
Direct-to-Consumer Sports Service Challenges
Demand for Interactive Features

US OTT Sports Subscription Service Adoption
vMVPDs Carve a Sports Niche
 FuboTV
The Big Three (+ 2) Sports in the US
NFL – National Football League
 Market Impact
 Market Value
 NFL Game Pass (NFL+)
NBA – National Basketball Association
 Market Value
 NBA TV
MLB – Major League Baseball
 Market Value
 MLB.TV
NHL – National Hockey League
 Market Value
 NHL.TV
Major League Soccer (MLS)
 Market Value

SVOD Streaming Services with Sports Programming
Apple TV+
 Partner Announcements
Prime Video
 Partner Announcements
ESPN+
 ESPN Partner Announcements
Peacock
 Partner Announcements
Paramount+
 Partner Content
YouTube TV

Market Forecast: US OTT Sports Service

Implications and Recommendations

Appendix

Glossary

Citations

Attribution

 

Figures

Sports OTT Service Subscriptions
Apple Fitness+ Adoption
Types of Sports Watched in Season
Sports Broadcast Debut
Genres of Online Content Viewed Legacy Pay-TV
Penetration of Traditional vs OTT Video Services
League Broadcast Annual Revenue
Live Sports OTT vs. Legacy Pay TV
Impact of Live Sports on Value Perception
Regional Sports Networks Ownership
Interest in Premium Sports Subscription
Interactive Features Used While Watching Live Sports
Likelihood of Using Interactive Features
Sports OTT Service Subscriptions
vMVPD Service Adoption
Major Sports Leagues Revenues 2015-2021
NFL Broadcast Media Rights Partners
NBA Broadcast Media Partners
NBA League Pass Quarterly Subscription Trends
Q1 2022 Sports OTT Service Penetration
MLB Media Rights Partners
MLB.TV Subscriber Estimates
NHL Broadcast Media Partners
NHL.TV Subscriber Estimates
Likelihood to Pay $20/Month for Sports Content
MLS Broadcast Media Partners
Apple TV+ Subscriber Estimates, 2020 - 2022
MLB.TV Subscriber Estimates
Prime Video Subscriber Estimates 2014 - 2022
ESPN+ Subscriber Estimates 2018 - 2022
ESPN Long Term Media Agreements
Peacock Growth Trend
Paramount+ Sports Partners
Paramount+ Growth Trend
YouTube TV Growth Trend
Sports OTT Subscription Forecast
Annual Sports OTT Subscription Revenue- US

 

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