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Evolution of Gaming: The State of Cloud Gaming


ゲームの進化:クラウドゲームの現状

ゲーム業界では、インターネットを利用してマルチプレイヤー接続やソフトウェア配信を実現する企業や消費者が増えており、今回のクラウドゲーミングもその一環です。クラウドゲーミングでは、インターネットで... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2021年5月31日 US$4,000
電子ファイル
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51 12 英語

 

Summary

ゲーム業界では、インターネットを利用してマルチプレイヤー接続やソフトウェア配信を実現する企業や消費者が増えており、今回のクラウドゲーミングもその一環です。クラウドゲーミングでは、インターネットで配信されるビデオストリームを利用して、クラウド上のハードウェアで遠隔操作されているゲームを様々な接続機器でプレイすることができます。

本レポートでは、今日のコネクテッド・コンシューマーの状況を活用したゲーム業界の戦略のうち、この最先端の部分に焦点を当てています。代表的なサービスの導入方法やビジネスモデルの違いを比較し、競争上の優位性や不利な点、クラウドゲーミングサービスに対する消費者の需要などを検証しています。また、クラウドゲーミングサービスに関心の高い、あるいは加入する可能性の高い消費者のタイプについても考察しています。

An increasing number of companies and consumers in the video game sector have embraced the internet as a way to enable multiplayer connection, software distribution, and now cloud gaming. Cloud gaming allows a variety of connected devices to play games being run remotely on hardware in the cloud, using an internet-delivered video stream.

This report focuses on this leading edge of the gaming industry’s strategy to leverage today’s connected consumer landscape. It compares the differences in implementation and business models between leading services, examines competitive advantages and disadvantages, and consumer demand for cloud gaming services. The types of consumers most interested in or with the most potential to subscribe to cloud gaming services are also discussed.



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Table of Contents

Table of Contents
  • Bottom Line
  • State of the Market
  • Key Trends, Market Drivers, and Barriers
  • Cloud Gaming Competitive Landscape
  • Profiles of the Major Cloud Gaming Services
  • Microsoft Xbox Game Pass Ultimate / Xbox Cloud Gaming
  • Nvidia GeForce Now
  • Sony PlayStation (PS) Now
  • Google Stadia
  • Amazon Luna
  • Cloud Gaming Service Summary Comparison
  • Future Market Expansion
  • Potential Market Opportunity
  • Implications and Recommendations
  • Cloud Gaming Services
  • Broadband Service Providers
  • Game Software Publishers and Studios
 
List of Figures
  • Gamer Hierarchy
  • Gaming Services Market Overview
  • Cloud Gaming Appeal Among US Broadband Households
  • Cloud Gaming Subscription Likelihood Based on Price
  • Multiplatform Gaming Levels
  • Likelihood of Cloud Gaming Subscription Based on Multiplatform Gaming Usage
  • Cloud Gaming Company Attributes Comparison
  • Cloud Gaming Services: Cloud, Platform, and Subscription Model Overview
  • Cloud Gaming Services Market Timeline
  • Cloud Gaming Service Summary Comparison
  • Cloud Gaming Service Summary Comparison
  • US Cloud Gaming Potential Market Opportunity by Subscription Pricing Tier

 

 

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