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ストリーミング著作権侵害の市場・エコシステム戦略


Streaming Piracy Market & Ecosystem Strategies

本調査では、著作権侵害の脅威と著作権侵害対策技術の進化を包括的にとらえ、動画サービスプロバイダーの米国市場における収益損失の5年予測も併せて発表しています。 もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2023年4月30日 US$8,500
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サマリー

本調査では、著作権侵害の脅威と著作権侵害対策技術の進化を包括的にとらえ、動画サービスプロバイダーの米国市場における収益損失の5年予測も併せて発表しています。



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目次

目次

定義:著作権侵害とは何か?

主な質問と研究アプローチ

エグゼクティブサマリー
業界インサイト
主な調査結果 著作権侵害がもたらす影響
著作権侵害と海賊版のライフサイクル

著作権侵害に対する消費者態度
消費者インサイト
著作権侵害に対する消費者のエンゲージメント
今後6ヶ月間のテレビサービスへの加入意向
使用した著作権侵害ツール
著作権侵害とアカウント共有における消費者の関与
アカウント認証の授受を行う世帯の平均割合
OTTサービスのビジネスモデルにおける違法コピーツール使用状況
ライセンス不要の映像メディア利用に対する強い合意
低価格化による違法コピーツールユーザーへの影響

なぜ著作権侵害を防ぐのか?
著作権侵害による収入損失(米国全世帯) ($M US)
ビデオアセットのライフサイクル
ライブイベントの 価値の低下
セキュリティの目的
セキュリティに関する主な根拠
レピュテーションの保護と著作権侵害への対応
盗難のリスクを減らし、収益を守る
著作権侵害とアカウント共有における消費者の関与
著作権侵害につながる消費者向けパスの追加
義務の履行、広告の整合性の維持、評判の維持
ディストリビューションの最適化

著作権侵害のライフサイクル: 著作権侵害の認識
著作権侵害・違法コピーのライフサイクル: 著作権侵害の認識
著作権侵害の桁が違う
ディストリビューターから見た著作権侵害のエコシステム

著作権侵害のライフサイクル: 違法コピーによる獲得
著作権侵害・違法コピーのライフサイクル: 違法コピーによるコンテンツやサービスの獲得
映像配信事業者の立場から見た盗難発生場所
違法コピーでサービスやコンテンツが盗まれる
サービス提供インフラ、デバイス、ソフトウェアに対する海賊の侵害
違法コピーで消費者のアクセスを悪用
違法コピーは、コンテンツを捕獲するために様々な代替手段を利用する
盗んだ(合法的な)広告で利益を得る違法コピー
違法コピーによる不正広告(マルバタイジング)で利益を得る
クローズアップ:ランサムウェアの広告の例

著作権侵害のライフサイクル: ディストリビューション
著作権侵害のライフサイクル:流通編
消費者間流通:権利者が許可していれば著作権侵害ではない
違法コピーによるB to Cの流通。
オンライン配信:ピアツーピア(P2P)
オンライン配信:ライブストリーミング
オンライン配信:違法コピーのホストとしてのメディアセンターとアプリストア
オンライン配布:侵害されたデバイス
オンライン配信:違法ストリーミング機器(ISD)
オンライン配信:リテール「IPTV」サービス
IPTVのビジネスモデル:消費者向けの提供
著作権侵害業務の立ち上げ:サービスプラットフォームとバックエンドの選択
クローズアップ:著作権侵害による利益は、コストをはるかに上回る
著作権侵害のビジネスモデル:Piracy-as-a-Service
著作権侵害:コンテンツを含む運用全般をアウトソースする

著作権侵害のライフサイクル: 検知と抑止
著作権侵害・違法コピーのライフサイクル: 著作権侵害の検出と抑止
著作権侵害の抑止力:有料放送とストリーミングの安全性
有料放送の違法コピー対策:電子透かしとモニタリングによる検出
著作権侵害:利用状況のモニタリングと分析に必要なプラットフォーム要件
著作権侵害の抑止:侵入やリバースエンジニアリングからアプリを保護する
著作権侵害の抑止:サービスパラメータと管理手法
著作権侵害の抑止:サービス行政のベストプラクティス
著作権侵害:概念指針
著作権侵害の抑止:ビジネスルールが検知パラメータを導くべき
概要:著作権侵害対策フレームワークの構成要素

著作権侵害のライフサイクル: 軽減とエンゲージメント
著作権侵害のライフサイクル:緩和と生態系への関与
著作権侵害:エンドユーザーの軽減策、インフラやネットワークの問題など
著作権侵害:運用とベンダーの管理
継続的な抑止力:運用の実践と対策

著作権侵害に対するエコシステムアプローチ
非技術的な対策:エコシステム・エンゲージメント
著作権侵害に対する産業界の協力: 米州
著作権侵害対策は地域によって異なる

その他の著作権侵害のユースケース
事例:「IPTV」サイトや不正なストリーミングデバイス(ISD)による違法配信
事例:ランサムウェア / 著作権侵害
事例紹介 VASTFLUX - 詐欺による広告自動化の悪用
事例:コラボレーションによる著作権侵害対策

著作権侵害の予測
市場のドライバーとバリア
USのストリーミングビデオの世帯数($)。
米国の1世帯あたりのストリーミング収入($ US)
ストリーミング収入 - 全米世帯($M)
著作権侵害率、ストリーミング収入に占める割合
著作権侵害による年間収入損失、米国1世帯あたり($US)
著作権侵害による収入損失、すべてのUS HH ($M US)
ビデオタイプ別月間売上損失額($M US)
ビデオタイプ別の年間売上損失額($M US)
番組タイプ別テレビ著作権侵害状況
ウェブとモバイルへの不正な広告 - 2022-2027 ($M)
アドフラウドのウェブとモバイルの内訳 ($M)

付録 主な仕入先
セキュリティ/著作権侵害対策の中核となるサプライヤーとそのセキュリティ・カテゴリー
著作権侵害対策製品およびソリューションのリーディングカンパニー

付録 定義

付録 著作権侵害リファレンス

付録 メソドロジー

 

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Summary

This study provides a comprehensive view of piracy threats and the evolution of anti-piracy techniques along with five-year forecasts of revenue loss in the US market for video service providers.



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Table of Contents

Table of Contents

Definition: What is piracy?

Key questions and research approach

Executive Summary
Industry insights
Key findings: The impact of piracy
The piracy-antipiracy life cycle

Consumer Attitudes Toward Piracy
Consumer insights
Consumer engagement with piracy
Intention of Subscribing to a TV Service in Next 6 Months
Piracy Tool Used
Consumer Engagement in Piracy and Account Sharing
Average Percentage of Households Giving or Receiving Account Credentials
Pirate Tool Usage in OTT Service Business Models
Strong Agreement Towards Unlicensed Video Media Usage
Impact of Lower Pricing on Pirating Tool Users

Why Protect Against Piracy?
Revenue Loss to Piracy, All US Households ($M US)
Lifecycle of a Video Asset
Live Events: Decline in Value
The purpose of security
Key rationale for security
Protecting reputation and fighting piracy
Reducing the risk of theft, preserving revenue
Consumer Engagement in Piracy and Account Sharing
Additional consumer-facing paths to piracy
Meeting obligations, maintaining advertising integrity, and preserving reputation
Optimizing distribution

Piracy Life Cycle: Recognizing Piracy
The piracy-antipiracy life cycle: Recognition of piracy
Piracy orders of magnitude
The piracy ecosystem, from a distributor’s perspective

Piracy Life Cycle: Acquisition by Pirates
The piracy-antipiracy life cycle: Acquisition of content and services by pirates
Where theft occurs, from a video distributor’s perspective
Pirates steal services and content
Pirates compromise service delivery infrastructure, devices and software
Pirates exploit consumer access
Pirates exploit a variety of alternatives to capture content
Pirates profiting from stolen (legitimate) advertising
Pirates profit from fraudulent advertising (malvertising)
Close-up: examples of ransomware ads

Piracy Life Cycle: Distribution
The piracy-antipiracy life cycle: distribution
Consumer-to-consumer distribution: it’s not piracy if it’s allowed by rights-holder
Business-to-consumer distribution by pirates
Online distribution: peer-to-peer (P2P)
Online distribution: live streaming
Online distribution: media centers and app stores as hosts to pirate apps
Online distribution: compromised devices
Online distribution: illicit streaming devices (ISDs)
Online distribution: retail “IPTV” services
IPTV business models: consumer-facing offers
Setting up a piracy operation: choose a service platform and back-end
Close-up: the profits from piracy far outweigh the costs
Piracy business models: piracy-as-a-service
Piracy-as-a-service: outsource the entire operation, including the content

Piracy Life Cycle: Detection & Deterrence
The piracy-antipiracy life cycle: Piracy detection and deterrence
Piracy deterrence: pay TV and streaming security
Pay-TV antipiracy: detection through watermarking & monitoring
Piracy deterrence: platform requirements for usage monitoring and analytics
Piracy deterrence: protecting apps from penetration and reverse engineering
Piracy deterrence: service parameters and administration practices
Piracy deterrence: best practices for service administration
Piracy deterrence: conceptual guidelines
Piracy deterrence: business rules should guide detection parameters
Summary: components of an antipiracy framework

Piracy Life Cycle: Mitigation and Engagement
The piracy-antipiracy life cycle: mitigation & ecosystem engagement
Piracy mitigation: end-user mitigation practices and infrastructure and network issues
Piracy mitigation: operations and vendor administration
Ongoing deterrence: operations practices and countermeasures

Ecosystem Approaches Against Piracy
Non-technical countermeasures: ecosystem engagement
Industry collaborations against piracy: Americas
Antipiracy approaches differ region-to-region

Additional Piracy Use Cases
Cases: illegal distribution via ‘IPTV’ sites and illicit streaming devices (ISDs)
Cases: ransomware / piracy-as-a-service
Cases: VASTFLUX – exploiting ad automation by fraud
Cases: antipiracy through collaboration

Piracy Forecast
Market drivers and barriers
US Streaming Video Households (Millions)
US Streaming Revenue per Household ($US)
Streaming revenue - All US Households ($M)
Piracy Rate, Percentage of Streaming Revenue
Annual Revenue Loss to Piracy, per US HH ($US)
Revenue Loss to Piracy, All US HH ($M US)
Monthly Revenue Loss by Video Type ($M US)
Annualized Revenue Loss by Video type ($M US)
TV Piracy by Programming Type
Fraudulent Advertising to Web and Mobile - 2022-2027 ($M)
Breakout of Ad Fraud between Web and Mobile ($M)

Appendix: Key Suppliers
Core security / antipiracy suppliers and their security categories
Leaders in antipiracy products and solutions

Appendix: Definitions

Appendix: Piracy Reference

Appendix: Methodology

 

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