世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

メディア市場の概要、競合分析と予測、2017-2027年


Media Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2027

メディア市場の概要、競合分析、2017-2027年予測 概要 世界のメディア産業プロファイルは、業界規模(2018-22年価値、2027年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年5月1日 US$1,495
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
442 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

メディア市場の概要、競合分析、2017-2027年予測

概要

世界のメディア産業プロファイルは、業界規模(2018-22年価値、2027年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や業界内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- メディア産業は、広告、放送&ケーブルテレビ、出版、映画&エンタテインメント市場から成る。
- 広告業界は、ディスプレイ広告サービスを含む広告活動や広告サービスを提供する代理店から得られる収益で構成される。
- 放送・ケーブルテレビ市場は、デジタルおよびアナログのテレビ番組を放送するすべての地上波、ケーブルおよび衛星放送局で構成される。
- この市場は、放送事業者が受信料、または公的資金(TVライセンス、一般税、寄付金のいずれか)を通じて得た収入として評価されるが、広告を通じて得た収入は含まれない。
- 出版市場は、書籍、新聞、雑誌の分野からなる。
- 書籍出版セグメントには、学術書、専門書、一般書、その他(フィクション、ノンフィクションなど)の出版社が含まれる。このセグメントの市場価値は、書籍の国内B2C売上のみを小売販売価格(RSP)で表している。
- 新聞部門は、発行部数、購読料(オンライン購読を含む)、広告収入を除く、新聞の販売から得られるすべての収入の合計として評価される。
- 雑誌分野の金額は、出版社によるB2C販売による収入として算出され、広告収入は含まれない。
- 映画・エンタテインメント市場は、映画や音楽などのエンタテインメント・フォーマットの製作者と配給者の双方からの収入で構成されている。
- 映画興行収入は、年間総入場者数から興行会社が受け取る収入として評価される。
- 音楽・映像分野は、録音済み音楽シングル、CD、VCD、DVD、ブルーレイディスクの小売販売、および有料ダウンロード音楽・映像の販売を対象としている。
- すべての市場データおよび予測は名目ベース(すなわちインフレ調整なし)で表されており、本レポートの作成に使用したすべての通貨換算は、2021年の恒常為替レート(年間平均レート)を用いて算出されている。
- 世界のメディア産業の2021年の総収入は1兆2,143億ドルで、2016年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は1.2%であった。
- 2021年に業界で最も大きな割合を占めるのは広告セグメントで、総収入は6,957億ドル、業界全体の57.3%に相当する。
- ソーシャルメディアは成長を続けており、世界の全人口の53.3%、インターネットユーザーの93%が毎月ソーシャルメディアを利用している。

スコープ

- 世界のメディア産業の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約します。
- ファイブフォース分析により、世界のメディア産業の競争激化度、魅力度を把握。
- 主要企業のプロフィールから、メディア業界の主要企業のグローバルな事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- 世界のメディア産業の今後の成長見通しを5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えます。

購入の理由

- 2022年の世界のメディア産業の規模は?
- 2027年の世界のメディア産業規模は?
- 世界のメディア産業の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の業界の業績は?
- 世界のメディア産業を構成する主なセグメントは?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Competitive landscape
2 Introduction
2.1. What is this report about?
2.2. Who is the target reader?
2.3. How to use this report
2.4. Definitions
3 Global Media
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Media in Asia-Pacific
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Media in Europe
6.1. Market Overview
6.2. Market Data
6.3. Market Segmentation
6.4. Market outlook
6.5. Five forces analysis
7 Macroeconomic Indicators
7.1. Country data
8 Media in France
8.1. Market Overview
8.2. Market Data
8.3. Market Segmentation
8.4. Market outlook
8.5. Five forces analysis
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Media in Germany
10.1. Market Overview
10.2. Market Data
10.3. Market Segmentation
10.4. Market outlook
10.5. Five forces analysis
11 Macroeconomic Indicators
11.1. Country data
12 Media in Italy
12.1. Market Overview
12.2. Market Data
12.3. Market Segmentation
12.4. Market outlook
12.5. Five forces analysis
13 Macroeconomic Indicators
13.1. Country data
14 Media in Japan
14.1. Market Overview
14.2. Market Data
14.3. Market Segmentation
14.4. Market outlook
14.5. Five forces analysis
15 Macroeconomic Indicators
15.1. Country data
16 Media in Australia
16.1. Market Overview
16.2. Market Data
16.3. Market Segmentation
16.4. Market outlook
16.5. Five forces analysis
17 Macroeconomic Indicators
17.1. Country data
18 Media in Canada
18.1. Market Overview
18.2. Market Data
18.3. Market Segmentation
18.4. Market outlook
18.5. Five forces analysis
19 Macroeconomic Indicators
19.1. Country data
20 Media in China
20.1. Market Overview
20.2. Market Data
20.3. Market Segmentation
20.4. Market outlook
20.5. Five forces analysis
21 Macroeconomic Indicators
21.1. Country data
22 Media in The Netherlands
22.1. Market Overview
22.2. Market Data
22.3. Market Segmentation
22.4. Market outlook
22.5. Five forces analysis
23 Macroeconomic Indicators
23.1. Country data
24 Media in Spain
24.1. Market Overview
24.2. Market Data
24.3. Market Segmentation
24.4. Market outlook
24.5. Five forces analysis
25 Macroeconomic Indicators
25.1. Country data
26 Media in The United Kingdom
26.1. Market Overview
26.2. Market Data
26.3. Market Segmentation
26.4. Market outlook
26.5. Five forces analysis
27 Macroeconomic Indicators
27.1. Country data
28 Media in The United States
28.1. Market Overview
28.2. Market Data
28.3. Market Segmentation
28.4. Market outlook
28.5. Five forces analysis
29 Macroeconomic Indicators
29.1. Country data
30 Company Profiles
30.1. Omnicom Group, Inc.
30.2. Pearson plc
30.3. Zee Entertainment Enterprises Limited
30.4. Bouygues SA
30.5. France Televisions SA
30.6. Dassault Systemes SA
30.7. Lagardere SCA
30.8. Vivendi S.A.
30.9. Axel Springer SE
30.10. Zweites Deutsches Fernsehen
30.11. Radiotelevisione italiana SpA
30.12. Arnoldo Mondadori Editore S.p.A.
30.13. GEDI Gruppo Editoriale SpA
30.14. NHK Spring Co Ltd
30.15. Nippon Television Holdings Inc
30.16. Hakuhodo DY Holdings Inc
30.17. Fuji Media Holdings Inc
30.18. Banco ABC Brasil SA
30.19. Nine Entertainment Co Holdings Ltd
30.20. BCE Inc.
30.21. Shaw Communications Inc
30.22. Postmedia Network Canada Corp.
30.23. Torstar Corporation
30.24. Xinhua Winshare Publishing and Media Co., Ltd
30.25. Publicis Groupe SA
30.26. Tribune Media Company (Inactive)
30.27. Koninklijke KPN N.V.
30.28. RTL Group SA
30.29. Mediahuis NV
30.30. de Persgroep Nederland BV
30.31. VodafoneZiggo Group BV
30.32. Dentsu Group Inc.
30.33. Atresmedia Corporacion de Medios de Comunicacion SA
30.34. Promotora de Informaciones SA
30.35. Havas Media
30.36. MFE-MediaForEurope N.V.
30.37. Vocento SA
30.38. Sky Limited
30.39. Daily Mail and General Trust Plc.
30.40. British Broadcasting Corporation
30.41. Comcast Corporation
30.42. The Walt Disney Company
30.43. Sing Tao News Corp Ltd
30.44. WPP plc
30.45. AT&T Inc
30.46. Bertelsmann SE & Co. KGaA
31 Appendix
31.1. Methodology
31.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Media Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2027

Summary

Global Media industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: industry size (value 2018-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the industry.

Key Highlights

- The media industry consists of the advertising, broadcasting & cable TV, publishing, and movies & entertainment markets.
- The advertising industry consists of revenues gained by any advertising activities or agencies providing advertising services, including display advertising services.
- The broadcasting & cable TV market consists of all terrestrial, cable and satellite broadcasters of digital and analog television programming.
- The market is valued as the revenues generated by broadcasters through subscriptions, or public funds (either through TV licenses, general taxation, or donations), but does not include revenues generated through advertising.
- The publishing market consists of books, newspapers and magazines segments.
- The book publishing segment includes publishers of academic, professional, general and other (fictions, non-fiction etc.) books. The market value of this segment refers to the domestic B2C sales of books only at the retail sales price (RSP).
- The newspaper segment is valued as the sum of all revenues gained from the sale of newspapers including those gained through circulation, subscription (inc. online subscription), but excluding advertising revenues.
- The magazine segment value is calculated as the revenues generated by publishers from B2C sales of copies of their products and does not include advertising revenues.
- The movies & entertainment market consists of revenues from both: producers and distributors of entertainment formats, such as movies and music.
- The movie box office segment is valued as the revenues received by box offices from total annual admissions.
- The music & video segment covers retail sales of pre-recorded music singles, CDs, VCDs, DVDs and Blue-Ray disks, and paid downloadable music and video.
- All market data and forecasts are represented in nominal terms (i.e., without adjustment for inflation) and all currency conversions used in the creation of this report have been calculated using constant 2021 annual average exchange rates.
- The global media industry had total revenues of $1,214.3 billion in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 1.2% between 2016 and 2021.
- The advertising segment accounted for industry's the largest proportion in 2021, with total revenues of $695.7 billion, equivalent to 57.3% of the industry's overall value.
- Social media continues to grow, with 53.3% of all people globally and 93% of internet users using social media every month.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the global media industry
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the global media industry
- Leading company profiles reveal details of key media industry players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the global media industry with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the global media industry by value in 2022?
- What will be the size of the global media industry in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the global media industry?
- How has the industry performed over the last five years?
- What are the main segments that make up the global media industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Competitive landscape
2 Introduction
2.1. What is this report about?
2.2. Who is the target reader?
2.3. How to use this report
2.4. Definitions
3 Global Media
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Media in Asia-Pacific
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Media in Europe
6.1. Market Overview
6.2. Market Data
6.3. Market Segmentation
6.4. Market outlook
6.5. Five forces analysis
7 Macroeconomic Indicators
7.1. Country data
8 Media in France
8.1. Market Overview
8.2. Market Data
8.3. Market Segmentation
8.4. Market outlook
8.5. Five forces analysis
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Media in Germany
10.1. Market Overview
10.2. Market Data
10.3. Market Segmentation
10.4. Market outlook
10.5. Five forces analysis
11 Macroeconomic Indicators
11.1. Country data
12 Media in Italy
12.1. Market Overview
12.2. Market Data
12.3. Market Segmentation
12.4. Market outlook
12.5. Five forces analysis
13 Macroeconomic Indicators
13.1. Country data
14 Media in Japan
14.1. Market Overview
14.2. Market Data
14.3. Market Segmentation
14.4. Market outlook
14.5. Five forces analysis
15 Macroeconomic Indicators
15.1. Country data
16 Media in Australia
16.1. Market Overview
16.2. Market Data
16.3. Market Segmentation
16.4. Market outlook
16.5. Five forces analysis
17 Macroeconomic Indicators
17.1. Country data
18 Media in Canada
18.1. Market Overview
18.2. Market Data
18.3. Market Segmentation
18.4. Market outlook
18.5. Five forces analysis
19 Macroeconomic Indicators
19.1. Country data
20 Media in China
20.1. Market Overview
20.2. Market Data
20.3. Market Segmentation
20.4. Market outlook
20.5. Five forces analysis
21 Macroeconomic Indicators
21.1. Country data
22 Media in The Netherlands
22.1. Market Overview
22.2. Market Data
22.3. Market Segmentation
22.4. Market outlook
22.5. Five forces analysis
23 Macroeconomic Indicators
23.1. Country data
24 Media in Spain
24.1. Market Overview
24.2. Market Data
24.3. Market Segmentation
24.4. Market outlook
24.5. Five forces analysis
25 Macroeconomic Indicators
25.1. Country data
26 Media in The United Kingdom
26.1. Market Overview
26.2. Market Data
26.3. Market Segmentation
26.4. Market outlook
26.5. Five forces analysis
27 Macroeconomic Indicators
27.1. Country data
28 Media in The United States
28.1. Market Overview
28.2. Market Data
28.3. Market Segmentation
28.4. Market outlook
28.5. Five forces analysis
29 Macroeconomic Indicators
29.1. Country data
30 Company Profiles
30.1. Omnicom Group, Inc.
30.2. Pearson plc
30.3. Zee Entertainment Enterprises Limited
30.4. Bouygues SA
30.5. France Televisions SA
30.6. Dassault Systemes SA
30.7. Lagardere SCA
30.8. Vivendi S.A.
30.9. Axel Springer SE
30.10. Zweites Deutsches Fernsehen
30.11. Radiotelevisione italiana SpA
30.12. Arnoldo Mondadori Editore S.p.A.
30.13. GEDI Gruppo Editoriale SpA
30.14. NHK Spring Co Ltd
30.15. Nippon Television Holdings Inc
30.16. Hakuhodo DY Holdings Inc
30.17. Fuji Media Holdings Inc
30.18. Banco ABC Brasil SA
30.19. Nine Entertainment Co Holdings Ltd
30.20. BCE Inc.
30.21. Shaw Communications Inc
30.22. Postmedia Network Canada Corp.
30.23. Torstar Corporation
30.24. Xinhua Winshare Publishing and Media Co., Ltd
30.25. Publicis Groupe SA
30.26. Tribune Media Company (Inactive)
30.27. Koninklijke KPN N.V.
30.28. RTL Group SA
30.29. Mediahuis NV
30.30. de Persgroep Nederland BV
30.31. VodafoneZiggo Group BV
30.32. Dentsu Group Inc.
30.33. Atresmedia Corporacion de Medios de Comunicacion SA
30.34. Promotora de Informaciones SA
30.35. Havas Media
30.36. MFE-MediaForEurope N.V.
30.37. Vocento SA
30.38. Sky Limited
30.39. Daily Mail and General Trust Plc.
30.40. British Broadcasting Corporation
30.41. Comcast Corporation
30.42. The Walt Disney Company
30.43. Sing Tao News Corp Ltd
30.44. WPP plc
30.45. AT&T Inc
30.46. Bertelsmann SE & Co. KGaA
31 Appendix
31.1. Methodology
31.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(映画・娯楽)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る