メディア市場の概要、競合分析と予測、2017-2027年Media Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2027 メディア市場の概要、競合分析、2017-2027年予測 概要 世界のメディア産業プロファイルは、業界規模(2018-22年価値、2027年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーメディア市場の概要、競合分析、2017-2027年予測概要 世界のメディア産業プロファイルは、業界規模(2018-22年価値、2027年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や業界内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。 主要ハイライト - メディア産業は、広告、放送&ケーブルテレビ、出版、映画&エンタテインメント市場から成る。 - 広告業界は、ディスプレイ広告サービスを含む広告活動や広告サービスを提供する代理店から得られる収益で構成される。 - 放送・ケーブルテレビ市場は、デジタルおよびアナログのテレビ番組を放送するすべての地上波、ケーブルおよび衛星放送局で構成される。 - この市場は、放送事業者が受信料、または公的資金(TVライセンス、一般税、寄付金のいずれか)を通じて得た収入として評価されるが、広告を通じて得た収入は含まれない。 - 出版市場は、書籍、新聞、雑誌の分野からなる。 - 書籍出版セグメントには、学術書、専門書、一般書、その他(フィクション、ノンフィクションなど)の出版社が含まれる。このセグメントの市場価値は、書籍の国内B2C売上のみを小売販売価格(RSP)で表している。 - 新聞部門は、発行部数、購読料(オンライン購読を含む)、広告収入を除く、新聞の販売から得られるすべての収入の合計として評価される。 - 雑誌分野の金額は、出版社によるB2C販売による収入として算出され、広告収入は含まれない。 - 映画・エンタテインメント市場は、映画や音楽などのエンタテインメント・フォーマットの製作者と配給者の双方からの収入で構成されている。 - 映画興行収入は、年間総入場者数から興行会社が受け取る収入として評価される。 - 音楽・映像分野は、録音済み音楽シングル、CD、VCD、DVD、ブルーレイディスクの小売販売、および有料ダウンロード音楽・映像の販売を対象としている。 - すべての市場データおよび予測は名目ベース(すなわちインフレ調整なし)で表されており、本レポートの作成に使用したすべての通貨換算は、2021年の恒常為替レート(年間平均レート)を用いて算出されている。 - 世界のメディア産業の2021年の総収入は1兆2,143億ドルで、2016年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は1.2%であった。 - 2021年に業界で最も大きな割合を占めるのは広告セグメントで、総収入は6,957億ドル、業界全体の57.3%に相当する。 - ソーシャルメディアは成長を続けており、世界の全人口の53.3%、インターネットユーザーの93%が毎月ソーシャルメディアを利用している。 スコープ - 世界のメディア産業の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約します。 - ファイブフォース分析により、世界のメディア産業の競争激化度、魅力度を把握。 - 主要企業のプロフィールから、メディア業界の主要企業のグローバルな事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。 - 世界のメディア産業の今後の成長見通しを5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えます。 購入の理由 - 2022年の世界のメディア産業の規模は? - 2027年の世界のメディア産業規模は? - 世界のメディア産業の競争力に影響を与える要因は何か? - 過去5年間の業界の業績は? - 世界のメディア産業を構成する主なセグメントは? 目次Table of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Competitive landscape 2 Introduction 2.1. What is this report about? 2.2. Who is the target reader? 2.3. How to use this report 2.4. Definitions 3 Global Media 3.1. Market Overview 3.2. Market Data 3.3. Market Segmentation 3.4. Market outlook 3.5. Five forces analysis 4 Macroeconomic Indicators 4.1. Country data 5 Media in Asia-Pacific 5.1. Market Overview 5.2. Market Data 5.3. Market Segmentation 5.4. Market outlook 5.5. Five forces analysis 6 Media in Europe 6.1. Market Overview 6.2. Market Data 6.3. Market Segmentation 6.4. Market outlook 6.5. Five forces analysis 7 Macroeconomic Indicators 7.1. Country data 8 Media in France 8.1. Market Overview 8.2. Market Data 8.3. Market Segmentation 8.4. Market outlook 8.5. Five forces analysis 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Media in Germany 10.1. Market Overview 10.2. Market Data 10.3. Market Segmentation 10.4. Market outlook 10.5. Five forces analysis 11 Macroeconomic Indicators 11.1. Country data 12 Media in Italy 12.1. Market Overview 12.2. Market Data 12.3. Market Segmentation 12.4. Market outlook 12.5. Five forces analysis 13 Macroeconomic Indicators 13.1. Country data 14 Media in Japan 14.1. Market Overview 14.2. Market Data 14.3. Market Segmentation 14.4. Market outlook 14.5. Five forces analysis 15 Macroeconomic Indicators 15.1. Country data 16 Media in Australia 16.1. Market Overview 16.2. Market Data 16.3. Market Segmentation 16.4. Market outlook 16.5. Five forces analysis 17 Macroeconomic Indicators 17.1. Country data 18 Media in Canada 18.1. Market Overview 18.2. Market Data 18.3. Market Segmentation 18.4. Market outlook 18.5. Five forces analysis 19 Macroeconomic Indicators 19.1. Country data 20 Media in China 20.1. Market Overview 20.2. Market Data 20.3. Market Segmentation 20.4. Market outlook 20.5. Five forces analysis 21 Macroeconomic Indicators 21.1. Country data 22 Media in The Netherlands 22.1. Market Overview 22.2. Market Data 22.3. Market Segmentation 22.4. Market outlook 22.5. Five forces analysis 23 Macroeconomic Indicators 23.1. Country data 24 Media in Spain 24.1. Market Overview 24.2. Market Data 24.3. Market Segmentation 24.4. Market outlook 24.5. Five forces analysis 25 Macroeconomic Indicators 25.1. Country data 26 Media in The United Kingdom 26.1. Market Overview 26.2. Market Data 26.3. Market Segmentation 26.4. Market outlook 26.5. Five forces analysis 27 Macroeconomic Indicators 27.1. Country data 28 Media in The United States 28.1. Market Overview 28.2. Market Data 28.3. Market Segmentation 28.4. Market outlook 28.5. Five forces analysis 29 Macroeconomic Indicators 29.1. Country data 30 Company Profiles 30.1. Omnicom Group, Inc. 30.2. Pearson plc 30.3. Zee Entertainment Enterprises Limited 30.4. Bouygues SA 30.5. France Televisions SA 30.6. Dassault Systemes SA 30.7. Lagardere SCA 30.8. Vivendi S.A. 30.9. Axel Springer SE 30.10. Zweites Deutsches Fernsehen 30.11. Radiotelevisione italiana SpA 30.12. Arnoldo Mondadori Editore S.p.A. 30.13. GEDI Gruppo Editoriale SpA 30.14. NHK Spring Co Ltd 30.15. Nippon Television Holdings Inc 30.16. Hakuhodo DY Holdings Inc 30.17. Fuji Media Holdings Inc 30.18. Banco ABC Brasil SA 30.19. Nine Entertainment Co Holdings Ltd 30.20. BCE Inc. 30.21. Shaw Communications Inc 30.22. Postmedia Network Canada Corp. 30.23. Torstar Corporation 30.24. Xinhua Winshare Publishing and Media Co., Ltd 30.25. Publicis Groupe SA 30.26. Tribune Media Company (Inactive) 30.27. Koninklijke KPN N.V. 30.28. RTL Group SA 30.29. Mediahuis NV 30.30. de Persgroep Nederland BV 30.31. VodafoneZiggo Group BV 30.32. Dentsu Group Inc. 30.33. Atresmedia Corporacion de Medios de Comunicacion SA 30.34. Promotora de Informaciones SA 30.35. Havas Media 30.36. MFE-MediaForEurope N.V. 30.37. Vocento SA 30.38. Sky Limited 30.39. Daily Mail and General Trust Plc. 30.40. British Broadcasting Corporation 30.41. Comcast Corporation 30.42. The Walt Disney Company 30.43. Sing Tao News Corp Ltd 30.44. WPP plc 30.45. AT&T Inc 30.46. Bertelsmann SE & Co. KGaA 31 Appendix 31.1. Methodology 31.2. About MarketLine
SummaryMedia Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2027 Table of ContentsTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Competitive landscape 2 Introduction 2.1. What is this report about? 2.2. Who is the target reader? 2.3. How to use this report 2.4. Definitions 3 Global Media 3.1. Market Overview 3.2. Market Data 3.3. Market Segmentation 3.4. Market outlook 3.5. Five forces analysis 4 Macroeconomic Indicators 4.1. Country data 5 Media in Asia-Pacific 5.1. Market Overview 5.2. Market Data 5.3. Market Segmentation 5.4. Market outlook 5.5. Five forces analysis 6 Media in Europe 6.1. Market Overview 6.2. Market Data 6.3. Market Segmentation 6.4. Market outlook 6.5. Five forces analysis 7 Macroeconomic Indicators 7.1. Country data 8 Media in France 8.1. Market Overview 8.2. Market Data 8.3. Market Segmentation 8.4. Market outlook 8.5. Five forces analysis 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Media in Germany 10.1. Market Overview 10.2. Market Data 10.3. Market Segmentation 10.4. Market outlook 10.5. Five forces analysis 11 Macroeconomic Indicators 11.1. Country data 12 Media in Italy 12.1. Market Overview 12.2. Market Data 12.3. Market Segmentation 12.4. Market outlook 12.5. Five forces analysis 13 Macroeconomic Indicators 13.1. Country data 14 Media in Japan 14.1. Market Overview 14.2. Market Data 14.3. Market Segmentation 14.4. Market outlook 14.5. Five forces analysis 15 Macroeconomic Indicators 15.1. Country data 16 Media in Australia 16.1. Market Overview 16.2. Market Data 16.3. Market Segmentation 16.4. Market outlook 16.5. Five forces analysis 17 Macroeconomic Indicators 17.1. Country data 18 Media in Canada 18.1. Market Overview 18.2. Market Data 18.3. Market Segmentation 18.4. Market outlook 18.5. Five forces analysis 19 Macroeconomic Indicators 19.1. Country data 20 Media in China 20.1. Market Overview 20.2. Market Data 20.3. Market Segmentation 20.4. Market outlook 20.5. Five forces analysis 21 Macroeconomic Indicators 21.1. Country data 22 Media in The Netherlands 22.1. Market Overview 22.2. Market Data 22.3. Market Segmentation 22.4. Market outlook 22.5. Five forces analysis 23 Macroeconomic Indicators 23.1. Country data 24 Media in Spain 24.1. Market Overview 24.2. Market Data 24.3. Market Segmentation 24.4. Market outlook 24.5. Five forces analysis 25 Macroeconomic Indicators 25.1. Country data 26 Media in The United Kingdom 26.1. Market Overview 26.2. Market Data 26.3. Market Segmentation 26.4. Market outlook 26.5. Five forces analysis 27 Macroeconomic Indicators 27.1. Country data 28 Media in The United States 28.1. Market Overview 28.2. Market Data 28.3. Market Segmentation 28.4. Market outlook 28.5. Five forces analysis 29 Macroeconomic Indicators 29.1. Country data 30 Company Profiles 30.1. Omnicom Group, Inc. 30.2. Pearson plc 30.3. Zee Entertainment Enterprises Limited 30.4. Bouygues SA 30.5. France Televisions SA 30.6. Dassault Systemes SA 30.7. Lagardere SCA 30.8. Vivendi S.A. 30.9. Axel Springer SE 30.10. Zweites Deutsches Fernsehen 30.11. Radiotelevisione italiana SpA 30.12. Arnoldo Mondadori Editore S.p.A. 30.13. GEDI Gruppo Editoriale SpA 30.14. NHK Spring Co Ltd 30.15. Nippon Television Holdings Inc 30.16. Hakuhodo DY Holdings Inc 30.17. Fuji Media Holdings Inc 30.18. Banco ABC Brasil SA 30.19. Nine Entertainment Co Holdings Ltd 30.20. BCE Inc. 30.21. Shaw Communications Inc 30.22. Postmedia Network Canada Corp. 30.23. Torstar Corporation 30.24. Xinhua Winshare Publishing and Media Co., Ltd 30.25. Publicis Groupe SA 30.26. Tribune Media Company (Inactive) 30.27. Koninklijke KPN N.V. 30.28. RTL Group SA 30.29. Mediahuis NV 30.30. de Persgroep Nederland BV 30.31. VodafoneZiggo Group BV 30.32. Dentsu Group Inc. 30.33. Atresmedia Corporacion de Medios de Comunicacion SA 30.34. Promotora de Informaciones SA 30.35. Havas Media 30.36. MFE-MediaForEurope N.V. 30.37. Vocento SA 30.38. Sky Limited 30.39. Daily Mail and General Trust Plc. 30.40. British Broadcasting Corporation 30.41. Comcast Corporation 30.42. The Walt Disney Company 30.43. Sing Tao News Corp Ltd 30.44. WPP plc 30.45. AT&T Inc 30.46. Bertelsmann SE & Co. KGaA 31 Appendix 31.1. Methodology 31.2. About MarketLine
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(映画・娯楽)の最新刊レポート
MarketLine社のMedia分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(media)の最新刊レポート
よくあるご質問MarketLine社はどのような調査会社ですか?マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|