世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

G8諸国メディア市場概要、競合分析、予測、2017-2026年


G8 Countries Media Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2026

G8諸国メディア市場概要、競合分析、予測、2017-2026年 概要 G8のメディア産業プロファイルは、産業規模(2018-22年価値、2027年予測)を含むトップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年5月1日 US$1,495
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
296 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

G8諸国メディア市場概要、競合分析、予測、2017-2026年

概要

G8のメディア産業プロファイルは、産業規模(2018-22年価値、2027年予測)を含むトップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や業界内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- G8諸国は2021年に7,406億ドルを世界のメディア産業に貢献し、2017年から2021年の年平均成長率(CAGR)は-0.2%。G8諸国は2026年には8,421億ドルに達すると予想され、2021年から26年のCAGRは2.6%である。
- G8諸国の中では、米国がメディア産業の主要国であり、2021年の市場収益は4350億ドルである。次いで日本が1,076億ドル、英国が679億ドルである。
- G8諸国のメディア産業は、2016年には米国が5,013億ドルで首位となり、次いで日本が1,135億ドル、英国が840億ドルと予想される。

スコープ

- G8メディア産業の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、G8メディア産業の競争激化度、魅力度を把握。
- 主要企業のプロファイルにより、G8メディア業界の主要企業の事業および財務実績の詳細を明らかにします。
- G8メディア産業の今後の成長見通しを5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えます。
- 米国、カナダ、ドイツ、フランス、英国、イタリア、ロシア、日本のデータを比較し、それぞれの国について個別の章を設けています。

購入の理由

- 2022年のG8メディア産業の規模は?
- 2027年のG8メディア産業規模は?
- G8メディア業界の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の業界のパフォーマンスは?
- G8メディア産業を構成する主要セグメントは何か?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Introduction
1.1. What is this report about?
1.2. Who is the target reader?
1.3. How to use this report
1.4. Definitions
2 Group of Eight (G8) Media
2.1. Industry Outlook
3 Media in Canada
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Media in France
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Macroeconomic Indicators
6.1. Country data
7 Media in Germany
7.1. Market Overview
7.2. Market Data
7.3. Market Segmentation
7.4. Market outlook
7.5. Five forces analysis
8 Macroeconomic Indicators
8.1. Country data
9 Media in Italy
9.1. Market Overview
9.2. Market Data
9.3. Market Segmentation
9.4. Market outlook
9.5. Five forces analysis
10 Macroeconomic Indicators
10.1. Country data
11 Media in Japan
11.1. Market Overview
11.2. Market Data
11.3. Market Segmentation
11.4. Market outlook
11.5. Five forces analysis
12 Macroeconomic Indicators
12.1. Country data
13 Media in Russia
13.1. Market Overview
13.2. Market Data
13.3. Market Segmentation
13.4. Market outlook
13.5. Five forces analysis
14 Macroeconomic Indicators
14.1. Country data
15 Media in The United Kingdom
15.1. Market Overview
15.2. Market Data
15.3. Market Segmentation
15.4. Market outlook
15.5. Five forces analysis
16 Macroeconomic Indicators
16.1. Country data
17 Media in The United States
17.1. Market Overview
17.2. Market Data
17.3. Market Segmentation
17.4. Market outlook
17.5. Five forces analysis
18 Macroeconomic Indicators
18.1. Country data
19 Company Profiles
19.1. Omnicom Group, Inc.
19.2. BCE Inc.
19.3. Shaw Communications Inc
19.4. Postmedia Network Canada Corp.
19.5. Torstar Corporation
19.6. Publicis Groupe SA
19.7. Bouygues SA
19.8. France Televisions SA
19.9. Dassault Systemes SA
19.10. Lagardere SCA
19.11. Vivendi S.A.
19.12. RTL Group SA
19.13. Axel Springer SE
19.14. Zweites Deutsches Fernsehen
19.15. Radiotelevisione italiana SpA
19.16. MFE-MediaForEurope N.V.
19.17. Arnoldo Mondadori Editore S.p.A.
19.18. AT&T Inc
19.19. GEDI Gruppo Editoriale SpA
19.20. NHK Spring Co Ltd
19.21. Nippon Television Holdings Inc
19.22. Hakuhodo DY Holdings Inc
19.23. Fuji Media Holdings Inc
19.24. Dentsu Group Inc.
19.25. Gazprombank
19.26. Sony Corporation of America
19.27. The Interpublic Group of Companies, Inc.
19.28. Sky Limited
19.29. Daily Mail and General Trust Plc.
19.30. British Broadcasting Corporation
19.31. Comcast Corporation
19.32. The Walt Disney Company
19.33. Sing Tao News Corp Ltd
19.34. WPP plc
19.35. Bertelsmann SE & Co. KGaA
20 Appendix
20.1. Methodology
20.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る


 

Summary

G8 Countries Media Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2026

Summary

The G8 Media industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: industry size (value 2018-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the industry.

Key Highlights

- The G8 countries contributed $740.6 billion in 2021 to the global media industry, with a compound annual growth rate (CAGR) of -0.2% between 2017 and 2021. The G8 countries are expected to reach a value of $842.1 billion in 2026, with a CAGR of 2.6% over the 2021-26 period.
- Among the G8 nations, the US is the leading country in the media industry, with market revenues of $435.0 billion in 2021. This was followed by Japan and the UK, with a value of $107.6 and $67.9 billion, respectively.
- The US is expected to lead the media industry in the G8 nations with a value of $501.3 billion in 2016, followed by Japan and the UK with expected values of $113.5 and $84.0 billion, respectively.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the G8 media industry
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the G8 media industry
- Leading company profiles reveal details of key media industry players’ G8 operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the G8 media industry with five year forecasts
- Compares data from the US, Canada, Germany, France, UK, Italy, Russia and Japan, alongside individual chapters on each country

Reasons to Buy

- What was the size of the G8 media industry by value in 2022?
- What will be the size of the G8 media industry in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the G8 media industry?
- How has the industry performed over the last five years?
- What are the main segments that make up the G8 media industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Introduction
1.1. What is this report about?
1.2. Who is the target reader?
1.3. How to use this report
1.4. Definitions
2 Group of Eight (G8) Media
2.1. Industry Outlook
3 Media in Canada
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Media in France
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Macroeconomic Indicators
6.1. Country data
7 Media in Germany
7.1. Market Overview
7.2. Market Data
7.3. Market Segmentation
7.4. Market outlook
7.5. Five forces analysis
8 Macroeconomic Indicators
8.1. Country data
9 Media in Italy
9.1. Market Overview
9.2. Market Data
9.3. Market Segmentation
9.4. Market outlook
9.5. Five forces analysis
10 Macroeconomic Indicators
10.1. Country data
11 Media in Japan
11.1. Market Overview
11.2. Market Data
11.3. Market Segmentation
11.4. Market outlook
11.5. Five forces analysis
12 Macroeconomic Indicators
12.1. Country data
13 Media in Russia
13.1. Market Overview
13.2. Market Data
13.3. Market Segmentation
13.4. Market outlook
13.5. Five forces analysis
14 Macroeconomic Indicators
14.1. Country data
15 Media in The United Kingdom
15.1. Market Overview
15.2. Market Data
15.3. Market Segmentation
15.4. Market outlook
15.5. Five forces analysis
16 Macroeconomic Indicators
16.1. Country data
17 Media in The United States
17.1. Market Overview
17.2. Market Data
17.3. Market Segmentation
17.4. Market outlook
17.5. Five forces analysis
18 Macroeconomic Indicators
18.1. Country data
19 Company Profiles
19.1. Omnicom Group, Inc.
19.2. BCE Inc.
19.3. Shaw Communications Inc
19.4. Postmedia Network Canada Corp.
19.5. Torstar Corporation
19.6. Publicis Groupe SA
19.7. Bouygues SA
19.8. France Televisions SA
19.9. Dassault Systemes SA
19.10. Lagardere SCA
19.11. Vivendi S.A.
19.12. RTL Group SA
19.13. Axel Springer SE
19.14. Zweites Deutsches Fernsehen
19.15. Radiotelevisione italiana SpA
19.16. MFE-MediaForEurope N.V.
19.17. Arnoldo Mondadori Editore S.p.A.
19.18. AT&T Inc
19.19. GEDI Gruppo Editoriale SpA
19.20. NHK Spring Co Ltd
19.21. Nippon Television Holdings Inc
19.22. Hakuhodo DY Holdings Inc
19.23. Fuji Media Holdings Inc
19.24. Dentsu Group Inc.
19.25. Gazprombank
19.26. Sony Corporation of America
19.27. The Interpublic Group of Companies, Inc.
19.28. Sky Limited
19.29. Daily Mail and General Trust Plc.
19.30. British Broadcasting Corporation
19.31. Comcast Corporation
19.32. The Walt Disney Company
19.33. Sing Tao News Corp Ltd
19.34. WPP plc
19.35. Bertelsmann SE & Co. KGaA
20 Appendix
20.1. Methodology
20.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(映画・娯楽)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る